Gå til innhold
Hundesonen.no

Tullas første kull


Huldra

Recommended Posts

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Hihi, de er så søte! Jeg som fortsatt er i en åfyfaen-periode med min egen valp klarer ikke anna enn å ønske meg en bitteliten Tullabebis...de ser jo så snille og søte ut? :) :) :D Kan absolutt ikke tro at de biter, bråker eller ødelegger noe som helst, det er de bare altfor sjarmerende for :)

Da har du ikke fyfaen-periode nok!! :) Bikkja mi måtte bli 6-7 måneder før jeg hadde glemt smerten av å ha valp... Ikke verdens søteste selungevalpetryne kunne smelte mitt hjerte i den perioden. For det var "åfyfaen" så drit :)

Men atte jeg har glemt alt vondt med valper så disse var jo bare snuskeluske :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke fyfaen-periode nok! :) Bikkja mi måtte bli 6-7 måneder før jeg hadde glemt smerten av å ha valp... Ikke verdens søteste selungevalpetryne kunne smelte mitt hjerte i den perioden. For det var "åfyfaen" så drit :)

Er gode og drøye to år siden sist jeg hadde valp, og jeg har ingen problemer med å huske at det egentlig er ganske pyton med valp... men så er de jo litt koselige også da?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gode og drøye to år siden sist jeg hadde valp, og jeg har ingen problemer med å huske at det egentlig er ganske pyton med valp... men så er de jo litt koselige også da?!?

De er dødskoselige nå! :D Hadde alle valper vært som mine valper hele tiden, da hadde valpetiden vært enkel! Selvsagt må man tåle litt tiss og bajs på stuen, eller at noen henger i gardinene eller smaker på skoene, men de er så utrolig snille og overkommelige alle åtte, at jeg lurer på om jeg skal beholde alle selv! :(

Eller.. spørs om jeg ikke har endret mening om et par uker.. Og det er da det er digg å levere fra seg monsteret til nye folk! *fnis* :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er valpene 5 uker, og vi feirer med 4,5ukers-bilder! :angry: Og joda, jeg ser at de fleste valpene nok kunne stått bedre, men dette var det vi fikk til da.. :icon_confused:

Hann 1, aka Tullingen:

Hann1Uker4,5.jpg

Hann1oppUker4,5.jpg

Hann 2, aka Prikken:

Hann2Uker4,5.jpg

Hann2oppUker4,5.jpg

Hann 3, aka Frakken:

Hann3Uker4,5.jpg

Hann3oppUker4,5.jpg

Tispe 4, aka M:

Tispe4Uker4,5.jpg

Tispe4oppUker4,5.jpg

Tispe 5, aka Dottie:

Tispe5Uker4,5.jpg

Tispe5oppUker4,5.jpg

Hann 6, aka Butterfly:

Hann6Uker4,5.jpg

Hann6oppUker4,5.jpg

Tispe 7, aka Mini-Tulla:

Tispe7Uker4,5.jpg

Tispe7oppUker4,5.jpg

Tispe 8, aka Spesiell:

Tispe8Uker4,5.jpg

Tispe8oppUker4,5.jpg

I valpebloggen er det flere videoer av valpene, både på stua og utendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Søteste småvalpene det :D

Jupp! :D

Å, så herlige bilder :P M var søøøøøøt på hodebildet! Misforså meg rett; alle er nydelige, men hun skilte seg ut i denne omgang, både stående og på hodebildet :P

Synes du virkelig det? Jeg har virkelig sansen for henne altså, så ikke misforstå, men syntes det var vanskelig å få et godt bilde av henne. Ergo, så er hun søtere/penere enn det bildene viser! :whistle::D

Tullingen er en kjekkas ;)

ALLE er FOR søte! Jeg, som ikke skal ha langhår eller "liten" hund blir dritfristet... farlig farlig :D

edit; eller forresten, hva er gjennomsnittstørrelsen på dem som voksne?

Tullingen er temmelig stor, tror han blir en kraftkar, kan i alle fall se sånn ut nå. Han har forresten en utrolig utstråling; flere som har kommentert at han har en sånn ro og stødighet over seg; det kan ikke beskrives, men må rett og slett oppleves! Han virker veslevoksen og klok allerede. ;) Skulle noen bli en alfa, forundrer det meg overhodet ikke om det blir han.

Tispene blir ca 20kg, hannhundene ca 25kg, ofte mer. Og så kan du sikkert trekke fra og legge til noen, for variasjoner fins selvsagt. Beinstamme har sykt mye å si; Tulla og en annen tispe møttes ved en vekt; begge så ut til å være like store i høyden, og forsåvidt ikke veldig ulik i bredden heller. Men den andre tispa, som hadde spinklere beinstamme var lubben, og Tulla som har kraftig beinstamme var slank. Tulla veide 22kg, den andre veide 18kg. :P Far til kullet er 25kg, og slank, med "mellom-beinbygning", dvs at hadde han vært tispe, ville han nok vært litt spinklere enn Tulla ja.

Ohh, Butterfly! ;):P

Nå er det Spesiell som er tispefavoritten igjen. :P Også likte jeg hodet til Dottie. ;)

Butterfly er en skikkelig godgutt - han er bare så utrolig søt at jeg vet nesten ikke om jeg vil selge han.. :wub: Han går rundt og logrer nesten hele tiden (de fleste andre går bare med halen rett opp enda, og logrer ikke så mye), og han går og kaster frambeina veldig opp når han marsjerer; skikkelig valpete. Tror han kommer til å bli en veldig myk hannhund; han er allerede fryktelig konfliktsky; har ikke sett lignende på valper før! Nesten så jeg begynner å lure på om han kan bli litt for myk etter min smak; men så utrolig sjarmerende! :) Nesten umulig å stille han opp; han logret så mye at han fallt overende flere ganger, og bare jeg prøver å rose litt så går halen i hundre. Merkelig nok har han halen i ro på akkurat dette bilder, men på de andre ser man enten ikke halen, eller så er den helt blurry fordi han logrer så fælt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo bare til å spise opp :)

Tror nok du må beholde alle sammen, sikker koselig når de blir i fult pøbelhumør :D

Når begynte du forresten å la de smake på noe annet enn melk fra mamma?

Hehe, om et par uker er slagstøvler helt kurant fottøy innendørs.. :whistle:

De begynte å få annen føde da de var litt i underkant av tre uker; to-tre dager før de ble tre uker tror jeg det var. Da blandet jeg moset V&H med erstatningsmelk for valper. Veldig rart forresten; det var som å knipse med fingrene da de begynte å få tilleggsfôring; da sluttet Tulla å produsere så mye melk. :wub: Helt snålt altså, for det var rett over natten bare..

Nå har de også smakt kaviar (!) og leverpostei. På tide med litt variasjon i kosten snart.. :D De har forresten også fått et måltid i stuen (eller var det to?), og ett utendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Tullingen er temmelig stor, tror han blir en kraftkar, kan i alle fall se sånn ut nå. Han har forresten en utrolig utstråling; flere som har kommentert at han har en sånn ro og stødighet over seg; det kan ikke beskrives, men må rett og slett oppleves! Han virker veslevoksen og klok allerede. :whistle: Skulle noen bli en alfa, forundrer det meg overhodet ikke om det blir han.

Dette må jeg bare skrive under på, for en rolig og behagelig utstråling på han der altså :wub:

Ellers så likte jeg hodet til Tullingen og M :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte de er :wub: Gøy å se så nære bilder av ansiktet deres, da ser vi virkelig hvor ulike uttrykk de har i ansiktet. Det er en vakker gjeng. Håper virkelig vi får flere her på sonen så vi får fulgt med de videre i livet. Du får overtale valpekjøperne til å oppdatere oss ukentlig :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jeg bare skrive under på, for en rolig og behagelig utstråling på han der altså ;)

Ellers så likte jeg hodet til Tullingen og M :P

Satt og studerte hodet til Tullingen i går, og det så veldig, veldig bra ut! Kraftig over snuten, og god utfylt. Han har temmelig godt kjønnspreg allerede også.

Herlig,både bilder og film.Valpene er jo bare skjønne :P

Det er litt morsomt å legge ut film også innimellom; får litt mer inntrykk av hvor mobile de har blitt. ;)

Søtingene! :P Og så store de har blitt!

Store ja! Det er helt utrolig hvor de har vokst!

Så søte de er ;) Gøy å se så nære bilder av ansiktet deres, da ser vi virkelig hvor ulike uttrykk de har i ansiktet. Det er en vakker gjeng. Håper virkelig vi får flere her på sonen så vi får fulgt med de videre i livet. Du får overtale valpekjøperne til å oppdatere oss ukentlig :P

Hehe, får sende med sonen-konto i valpepakken da vettu! :P Ellers kan dere jo begynne å mase på minstemann.. :P

Når det gjelder uttrykkene deres, synes jeg ikke de kom såå godt frem alltid. Håper å få tatt noen bedre bilder snart.

Ååå M og Prikken liker jeg :D Nå har jeg kjempelyst på valp!

Mmmm.. ;) Prikken er skikkelig gøyal - men hakket roligere enn Frakken. Frakken tror jeg er halvt gal. Han satt i morges og hylte og kvein ved døra på valpegrinda, de hadde nettopp spist, Tulla hadde vært inne hos de og man skulle tro alt var vel. Etter mye om og men klarte han å sprenge seg gjennom åpningen (må få festet grindene litt bedre), og da cruiset han fornøyd ut på stuen, var stille og rolig i kjeften i alle fall, og bare sååå fornøyd med seg selv.. :P

Nå kan jeg snart ikke følge med her lenger :o

( :o:P:wub::):D :D :D )

*fnis* :whistle:

Ååååh! :D Har hatt Tullingen og M som favoritter en liten stund og det forandret seg ikke nå ;) Men de er herlige alle sammen!

Det er flotte valpiser ja, og Tullingen er en meget spesiell gutt, og jeg har jo virkelig sansen for M selv, så.. :P Gleder meg til å se hvordan de blir som litt mer voksne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virkelig det? Jeg har virkelig sansen for henne altså, så ikke misforstå, men syntes det var vanskelig å få et godt bilde av henne. Ergo, så er hun søtere/penere enn det bildene viser! :aww::)

Ja, virkelig! På tidligere bilder synes jeg hun har vært litt "anonym", men jeg fikk et helt annet inntrykk nå. Det hadde vært moro å se henne i virkeligheten, med tanke på at du mener bildene ikke viser henne godt nok :aww:

Fint og feminint hode med et herlig (!) uttrykk og fin stopp, akkurat passe benstamme, vinklene ser bra ut (spesielt bak, litt vanskeligere å bedømme foran pga måten hun står på - det er vanskelig å stille opp valper... *flir*), overlinjen er bra til tross for at hun "spenner" seg litt, og pelsen ser herlig ut både i farge og kvalitet. Fine tegninger også! For å nevne noe :D

Vanskelig å skulle mene noe ved å se bilder, men hun var den jeg festet meg ved nå.

På hannene holder jeg en knapp på Tullingens hode og Butterflys kropp :D

Men igjen; alle er herlige :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...