Gå til innhold
Hundesonen.no

Tullas første kull

Huldra

Recommended Posts

(klippe bort litt)

Nehei -er du i Trondheim?! Klart du må komme på besøk! :) De er jo tre uker på søndag, tåler fint å få besøk! Hvor lenge blir du her i området da?

PST: Tennene har begynt å komme.... :lol:

Heheh, ja jeg er i Trondheim til tirsdag klokken to. Hadde vært utrolig gøy å få se de vakre nurkene, men jeg vil ikke trenge meg på da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Heheh, ja jeg er i Trondheim til tirsdag klokken to. Hadde vært utrolig gøy å få se de vakre nurkene, men jeg vil ikke trenge meg på da :lol:

hmmm.. har du vurdert springer?

Dette høres ut som et risikabelt prosjekt :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får komme på besøk da vettu, slett ikke fali det! :)

Veldig fristende altså, det finnes ikke noe herligere enn springervalper :) Dermed er sjansen stor for at jeg stjeler med meg en hjem, og jeg trenger ikke tre hunder akkurat nå :lol:

Høres ut som du har hatt en slitsom natt, håper det blir ordentlig god søvn på deg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og han er ikke alene om å reagere på lyden nei! Har fått sms av en venninne som har satt headset på hundene sine, og de hadde veldig morsomme reaksjoner alle tre! Den ene så ut som om hun lurte på hvor de ekle ekle valpene var, den andre begynte å lete etter de søte små og peip, og den tredje skakket på hodet og lurte på hvor pipelekene/valpene var blitt av! :)

Til og med katten vår reagerte på lyden -ikke særlig blid, nei! "Kjære vene, har de fått en haug med hunder nå, da?" *ingorere* Han vridde og vente på ørene sine og la seg ekstra godt til rette med rumpa mot pc`en og hørte ikke noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. har du vurdert springer?

Dette høres ut som et risikabelt prosjekt :) :)

Ja, det kan fort bli et risikabelt prosjekt :lol: Men i morgen skal jeg hilse på foreldrene til min muligens kommende hund, så da klarer jeg kanskje bare å kosemose de små uten å nappe med meg noen til Oslo :lol: Det blir unektelig veldig gøy å se de små pipelekene IRL altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Søteste små!

Morsomt med valper all over the place :)

Har du begynt å tilleggsfore?

Kan være at de er såpass "all over" fordi de er sultne? Dina sitt siste kull var på samme måten

løp rundt og var helt gale bare de kjente bevegelse i rommet. De fikk fast føde fra rundt to og en halv

ukers alder og da ble de veldig mye roligere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler jeg høyt av den mer enn livlige natten deres :lol::):D Og er i tillegg veldig misunnelig faktisk :lol:

:) Du er herved ansatt som nattevakt/avløser! :D Du kan starte kl 23 om kvelden, og så kan du servere meg frokost på sengen kl 1030, og før du går sånn i 12-tiden må du ha skiftet og fôret og luftet de voksne. :) Høres flott ut!

Veldig fristende altså, det finnes ikke noe herligere enn springervalper :D Dermed er sjansen stor for at jeg stjeler med meg en hjem, og jeg trenger ikke tre hunder akkurat nå :D

Høres ut som du har hatt en slitsom natt, håper det blir ordentlig god søvn på deg snart!

Går bra med søvnen nå som de ikke hopper ut av kassen altså - og det har det jo gjort de forrige nettene også egentlig. Gleder meg forresten til de får litt mer rasepreg; tenker spesielt på hodet og ørene, nå ser de litt ut som de fleste andre valper i den alderen. :P

Til og med katten vår reagerte på lyden -ikke særlig blid, nei! "Kjære vene, har de fått en haug med hunder nå, da?" *ingorere* Han vridde og vente på ørene sine og la seg ekstra godt til rette med rumpa mot pc`en og hørte ikke noe :)

Haha! Rare katten! Kanskje han heller vil holde seg til TV'n? :D

Ja, det kan fort bli et risikabelt prosjekt :) Men i morgen skal jeg hilse på foreldrene til min muligens kommende hund, så da klarer jeg kanskje bare å kosemose de små uten å nappe med meg noen til Oslo :P Det blir unektelig veldig gøy å se de små pipelekene IRL altså :P

PM sendt; hadde vært koselig om du ville kommet på besøk. Du blir i tilfelle første "offisielle" besøket, men må innrømme at foreldrene mine har vært her på middagsbesøk og sett på de..

Søteste små!

Morsomt med valper all over the place :)

Har du begynt å tilleggsfore?

Kan være at de er såpass "all over" fordi de er sultne? Dina sitt siste kull var på samme måten

løp rundt og var helt gale bare de kjente bevegelse i rommet. De fikk fast føde fra rundt to og en halv

ukers alder og da ble de veldig mye roligere. :)

Jeg har såvidt begynt å tilleggsfôre ja; det har virket som om Tulla har hatt nok melk. Men når tenker du på de som urolige? På filmen, eller den natten jeg skrev om da de hoppet over, eller er det et generelt inntrykk du har fått? På filmen er det noen timer siden de diet, og Tulla har vært inne og vekket de. Når de hører/lukter/merker henne i nærheten hvis hun har vært borte en stund, så piper de ja. Den natten tror jeg de var mest fortvilet over å ikke få sove med mamman sin slik de er vant til, samtidig som de tross alt var ute på nye, store "områder" - men hva vet vel jeg? De pleier overhodet ikke å være sånn; de pleier å sove og være rolige praktisk talt hele natten. Litt piping innimellom når de leter etter en pupp, men ikke sånn på denne måten. De var ikke urolige natten etter heller.

Når det gjelder tilleggsfôring så synes jeg ikke de har virket til å være i stand til det før nå i det siste. Da de var 2,5 uker hadde ikke alle fått skikkelige øyne (de var litt trege der), føler kanskje de var litt for unge til å spise? Men det er bare en følelse jeg har. I tillegg hadde Tulla masse melk, de fleste var knall-runde, og de virket ikke sultne sånn sett.

En skikkelig klyse med aktive små krabater. Så søte de er. :)

Hehe, det er de! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg har såvidt begynt å tilleggsfôre ja; det har virket som om Tulla har hatt nok melk. Men når tenker du på de som urolige? På filmen, eller den natten jeg skrev om da de hoppet over, eller er det et generelt inntrykk du har fått? På filmen er det noen timer siden de diet, og Tulla har vært inne og vekket de. Når de hører/lukter/merker henne i nærheten hvis hun har vært borte en stund, så piper de ja. Den natten tror jeg de var mest fortvilet over å ikke få sove med mamman sin slik de er vant til, samtidig som de tross alt var ute på nye, store "områder" - men hva vet vel jeg? De pleier overhodet ikke å være sånn; de pleier å sove og være rolige praktisk talt hele natten. Litt piping innimellom når de leter etter en pupp, men ikke sånn på denne måten. De var ikke urolige natten etter heller.

Var ikke ment som kritikk :ahappy: - bare at det ikke er så vanlig at de kaster seg ut av kassen på mat/mammajakt når de er så små. Men jeg tror jeg hang meg litt opp i at de ble urolige med en gang de merket vibber og det er litt sånn som siste kullet til Dina gjorde. Og de var gode og runde de altså *ler* - men sultne - (de var jo Dinabarn liksom). Og så har jeg kanskje hengt meg litt opp i hva oppdretteren til Noah en gang sa til meg, at valper som får nok mat sover og er stille til de er 3 uker ca. he he he he så jeg har vært snar med tilleggsforing når valpene har vært urolige *ler*

Gjengen din ser veldig fin ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke ment som kritikk :D - bare at det ikke er så vanlig at de kaster seg ut av kassen på mat/mammajakt når de er så små. Men jeg tror jeg hang meg litt opp i at de ble urolige med en gang de merket vibber og det er litt sånn som siste kullet til Dina gjorde. Og de var gode og runde de altså *ler* - men sultne - (de var jo Dinabarn liksom). Og så har jeg kanskje hengt meg litt opp i hva oppdretteren til Noah en gang sa til meg, at valper som får nok mat sover og er stille til de er 3 uker ca. he he he he så jeg har vært snar med tilleggsforing når valpene har vært urolige *ler*

Gjengen din ser veldig fin ut :)

Okei, takk for oppklaring! :) Hadde jeg visst det, hadde jeg kanskje begynt å gi de tilleggsfôring den dagen de plutselig våknet og begynte å leke, de var mellom 2,5 og 3 uker gamle da. Før det lå de og sov stort sett, bortsett fra når det var melk på gang.

Men Dinabarna; fikk de nok mat da mener du? Eller tror du de allerede så tidlig kan vise tegn på å være like glad i mat som sine foreldre/mor?

Men-men, de har begynt å få tilleggsfôring som sagt, og det fallt i god smak - gøy å bade i er det også.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Okei, takk for oppklaring! :D Hadde jeg visst det, hadde jeg kanskje begynt å gi de tilleggsfôring den dagen de plutselig våknet og begynte å leke, de var mellom 2,5 og 3 uker gamle da. Før det lå de og sov stort sett, bortsett fra når det var melk på gang.

Men Dinabarna; fikk de nok mat da mener du? Eller tror du de allerede så tidlig kan vise tegn på å være like glad i mat som sine foreldre/mor?

Men-men, de har begynt å få tilleggsfôring som sagt, og det fallt i god smak - gøy å bade i er det også.. :ahappy:

Jeg tror helt bestemt at Dinabarna fikk nok mat, eller i alle fall mente jeg det - de mente tydeligvis noe helt annet for straks tilleggsforingen begynte så ble de rolige og mer laidback igjen *ler* Men Dina hadde en velfylt melkebar :).

Og ja, jeg tror de tidlig kan vise tegn til at mat er veldig viktig *ler* Og svømmeknappen i velling er alltid stas - kanskje mest stas om de har en matglad mamma - for mammaer er flinke til å vaske matbadende barn *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror helt bestemt at Dinabarna fikk nok mat, eller i alle fall mente jeg det - de mente tydeligvis noe helt annet for straks tilleggsforingen begynte så ble de rolige og mer laidback igjen *ler* Men Dina hadde en velfylt melkebar :).

Og ja, jeg tror de tidlig kan vise tegn til at mat er veldig viktig *ler* Og svømmeknappen i velling er alltid stas - kanskje mest stas om de har en matglad mamma - for mammaer er flinke til å vaske matbadende barn *ler*

Haha, da vil jeg på bakgrunn av hvordan du beskriver både Dina og Dinabarna, si at gjengen min ligner en hel del.. :D Tulla er ekstremt glad i mat, og har masse melk og til tider hatt melkespreng. Men hva hjelper vel det når valpemagene praktisk talt er umettelige? :ahappy: Og selvsagt er valpene "til å spise opp" etter at de har "spist", hilsen Tulla. :D

Blir spennende å se om de forandrer seg, og evt hvordan, når de får enda flere måltider pr dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De obligatoriske ukebildene:

Dag22Hann1.jpg

Hann 1, Tullingen.

Dag22Hann2.jpg

Hann 2, Prikken.

Dag22Hann3.jpg

Hann 3, Frakken.

Dag22Tispe4.jpg

Tispe 4, M.

Dag22Tispe5.jpg

Tispe 5, Dottie.

Dag22Hann6.jpg

Hann 6, Butterfly/Fivrel.

Dag22Tispe7.jpg

Tispe 7, Mini-Tulla.

Dag22Tispe8.jpg

Tispe 8, Spesiell.

Valpebloggen er oppdatert med mange, mange, MANGE flere bilder, også video. Jeg orker rett og slett ikke å legge inn alt her.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om du nesten er overrasket - trodde du de skulle bli mindre søte?!? :ahappy:

Haha. Nei, men så vidt jeg husker blir det mer og mer styr i takt med at utseende og personlighetene blir mer tiltalende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Selvsagt! :D Bare å komme, jeg har jo fødselsperm! :P

Weeeeeeeee!! :ahappy:

Slike svømme-barn er jo den ekstra desserten - hilsen Amy *ler*

Amy ble helt tullerusk når valpene fikk annet for og badet i det, da ble det jo ekstra mat for henne også da hun stelte de :) Husker bl.a. Fenris til Fannhvit her inne, han lå oppi hele matfatet mens han spiste... Og så sovnet han der til slutt :D (det varte bare til mamma Amy kom og skulle slikke han ren :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...