Gå til innhold
Hundesonen.no

Tullas første kull


Huldra

Recommended Posts

Herlige bilder av tjukkebollen! Hvordan takler kråkebollen alt fokuset på tjukkebollen?

*Ler av egen dårlig vits*

Nei, med den store magen så må det jo være et fint kull valper der! :P

Haha! :P Det går bare bra med kråkebollen. :P Hun tar jo livet med den største knusende ro, så jeg merker ikke så mye på henne. Hun er like rolig inne som hun alltid pleier, men når hun kommer ut blir hun lettere spinnvill.. :P Ellers er det ikke det spor "sjalusi" å merke; hun er jo egentlig ikke så mammadalt som det ballongen er, så hun bryr seg liksom ikke så mye om jeg overser henne litt. :P

Beklager at dette blir veldig OT, men jeg må bare nevne...

Hva gjør man om varmedressen ser ut som en kondomdress når den kommer på? :P Neida, det er ikke meg :P

Ellers så venter jeg spent på nytt fra Huldra, føler meg litt sånn ekstra "med" i dette kullet :P

Det er fremdeles ikke så mye nytt å melde.. Hun peser/puster tungt endel, men ikke nok til at jeg vil kalle det noe oppblokkingsfase. Men jeg tror nok det nærmer seg. Spørsmålet er om den lave temperaturen i går var selveste temperaturfallet, eller om jeg må vente mer før det kommer? :yawn: Som sagt hadde ikke søsteren hennes noe veldig tydelig fall, så det kan jo hende..?

Håper hun får de før vi drar til Bø, hvis ikke synes jeg hun kan knipe igjen til søndag.. :o

Kanskje Tulla vil ha fred og ro, og derfor venter til Bø? Jeg har på følelsen av at noe skjer innen det næremste gøgnet, men jammen om jeg vet altså.. :P Jeg tør ikke love noen ting, og Tulla er ikke den som sladrer om når hun har tenkt å begynne å ploppe de ut heller.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Jeg tør ikke love noen ting, og Tulla er ikke den som sladrer om når hun har tenkt å begynne å ploppe de ut heller.. :P

Ærlig talt, det der burde dere ha trent på på forhånd! :P

Ellers så skal jeg reise vekk fra internett de neste to døgnene, så Tulla kan godt vente til søndag kveld. :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Tulla vil ha fred og ro, og derfor venter til Bø? Jeg har på følelsen av at noe skjer innen det næremste gøgnet, men jammen om jeg vet altså.. :yawn: Jeg tør ikke love noen ting, og Tulla er ikke den som sladrer om når hun har tenkt å begynne å ploppe de ut heller.. :P

Jammen, hun får ikke looov til å ha ro og fred. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Rart det der hvordan man går og lurer på den tempen, men når den først faller, da vet man det liksom :P Lykke til!

Du har så rett! :P Kanskje er det som en orgasme? Før man har hatt en kan man lure på om man har hatt en, men når man først har fått en så VET man det.. :P

Lykke til! Håper du får en lett og grei fødsel. Aner dere noe om hvor mange det er? Og hva ønsker du deg?

Takk!

Røntgen dag 54 viste 7 valper. Ønsker meg flest tisper (4 minst), og gjerne noe tan, men det er vel litt i overkant optimistisk tror jeg.. :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...