Gå til innhold
Hundesonen.no

Mens vi venter på en basenji

Raksha

Recommended Posts

• Svar 212
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

:thumbs: Nussenuss!! Basenjier er bare herlige... Vurderer det som en "maskot" (jada, de er krevende de og... :blink:) en gang i fremtiden om jeg skal ha en liten hund "on the side". :D

Kasko var jo bare søøøøt.

Skrevet

Om ca to uker - så er han her. :thumbs: Det er fryktelig lenge til, og nesten enda lenger til søndag. Skal ha med kamera, men i valpetåken så spørs det om jeg husker å bruke det - heldigvis skal psycho være med og hun glemmer garantert ikke å ta bilder. :blink:

Nei, det glemmer hun definitivt ikke... Kun når jeg skulle debutere i LP at jeg ikke skjønte åssen kamera funket :P

Men nå har vi da altså vært der! Jeg fikk ikke sett gjennom bilder i går kveld, siden jeg sovnet nesten før jeg var inne døra. Men skal kaste meg over dem nå. Fikk bare sendt over et bilde til Yodel i går. Det får hun evnt distribuere selv :P:D

Men det var skikkelig moro å hilse på hele basseluskgjengen! Og ikke minst Yodelfolket :P Veldig trivelig!

men NÅ, bilder! (altså, for meg da, dere får vente litt :D)

Skrevet

Herlige altså, er det bestemt nå at du skal ha den du kaller Kasko nå? :P

Yep. Han er min! :P Yodel har publisert det på hjemmesiden tilogmed. :thumbs: Den andre sorte blir russer og stor stjerne.

Nei, det glemmer hun definitivt ikke... Kun når jeg skulle debutere i LP at jeg ikke skjønte åssen kamera funket :P

Men nå har vi da altså vært der! Jeg fikk ikke sett gjennom bilder i går kveld, siden jeg sovnet nesten før jeg var inne døra. Men skal kaste meg over dem nå. Fikk bare sendt over et bilde til Yodel i går. Det får hun evnt distribuere selv :D:blink:

Men det var skikkelig moro å hilse på hele basseluskgjengen! Og ikke minst Yodelfolket :D Veldig trivelig!

men NÅ, bilder! (altså, for meg da, dere får vente litt :D)

Åh gleder meg! Kom hjem med rett over 100 bilder jeg. Det er jo ingenting. :D

Skrevet

Å fysh skulle holde meg unna denne tråden (igjen) men det går ikke. For noen UTROLIG herlige, fantastiske og videunderlige småtroll. :blink:

(ikke missunelig nei :blink: )

Skrevet

Ble rundt 900 her, men er bare igjen 170 etter første gjennomtitting...

:blink: Jeg tror jeg satt igjen med 70 - begrenset så ned til 40 og så til 28... La ikke ut alle her da.

Skrevet

Det var så koselig å ha dere på besøk!!

Også så fine bilder! Er helt forelsket i bildet av Generalen, Marit! Skal legge det ut i tråden nå snart.

Kan jeg stjele litt bilder av deg, Anette? De var innmari fine!!

Nå skal jeg redigere litt bilder, video og hjemmeside.

Har et par timers arbeid foran meg...

:blink:

Skrevet

Det var så koselig å ha dere på besøk!

Også så fine bilder! Er helt forelsket i bildet av Generalen, Marit! Skal legge det ut i tråden nå snart.

Kan jeg stjele litt bilder av deg, Anette? De var innmari fine!

Bare forsyn deg! Men tipper Marit sine er bedre. :blink: Det var kjempekos å få besøke dere. Sindre var jo bare aldeles herlig, selv om jeg tror han gleder seg veldig til han slipper å bli overfalt sånn. :blink:

Skrevet

Det var så koselig å ha dere på besøk!

Kan jeg stjele litt bilder av deg, Anette? De var innmari fine!

Skal få gjort meg ferdig med bildene idag håper jeg. Så da sender jeg deg en mail igjen Yodel :blink: Må se litt hva jeg sitter igjen med her. Også slenger jeg ut noen i tråden her etterhvert. Men ting-tar-tid om dagen gitt. :blink:

Skrevet

Da er det valpebilder på vei til både oppdretter og Raksha :) Jeg rekker ikke legge ut noen her nå, men gir de respektive fri tilgang til å publisere de jeg sendte over nå :)

Skrevet

Da er det valpebilder på vei til både oppdretter og Raksha :) Jeg rekker ikke legge ut noen her nå, men gir de respektive fri tilgang til å publisere de jeg sendte over nå :P

Sender du mail eller? *frenetisk refreshe mailen* :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...