Gå til innhold
Hundesonen.no

Mens vi venter på en basenji


Raksha

Recommended Posts

Nå klarer jeg ikke holde meg lenger... Måtte lage ventetråd. Her er da altså mitt planlagte impulskjøp. :banana: Planlagt fordi jeg har siklet på rasen leeeeenge, impuls fordi jeg måtte hoppe på muligheten når jeg fikk den.

Så da er det klart, jeg venter på en liten sort og hvit basenji fra Kingwanas. Stamtavlenavn blir sansynligvis Kingwanas gentle winterknight, hverdagsnavnet skal være Kasko. Er ikke avgjort hvem av de to nydelige guttene som blir min enda - det får jeg vite etterhvert som de utvikler seg. Kullbroren til Kasko skal nemlig bli stor stjerne, mens Kasko egentlig bare skal være maskott og vise seg litt innimellom når Yodel tar han med eller jeg moter meg opp til å stille selv.

Planene for Kasko er at han skal være lekekompis til Kahlo, han skal få teste lc når han blir stor nok, og jeg har veldig lyst til gå blodspor med han. Ellers så blir jobben hans å være lapdog og rakkerfant. Og mulig han blir vist frem om jeg overvinner nervene mine eller noen andre stiller han for meg.

Stjeler uhemmet fra oppdretters hjemmeside:

Mamma Mille:

N u Ch SBOS Kingwanas Entertaining Story

Mille_head_edited-1.jpg

Pappa Tommy:

BISS, BIF Am Ch Jasiri-Sukari Juri Maguire MC, LCX II, CGC

Tommy%20PKC%20Fade.jpg

Hele gjengen:

millekullnyf4.jpg

Guttaboys:

Svart gutt nr 1:

millekullsgh.jpg

Svart gutt nr 2:

sg.jpg

"Bare" 7 uker igjen å vente... :banana: :banana: :banana:

Alle bilder er hentet fra:

http://www.kingwanas.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 212
  • Created
  • Siste svar

Åh, grattis så mye Anette! Sånne korthårete sorthvite er jo bare aldeles nydelige! Jeg kommer til å synes han ligner på Bacon jeg, og bare det er jo et megakompliment i seg selv. :banana:

Jeg vil også ha en Basenji en gang kjenner jeg. Gleder meg masse til å høre om livet hans framover! :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner! Gleder meg noe vanvittig!

Tror Kahlo kommer til å syns at en sånn sort og hvit sak er skrekkelig artig, men veldig spent på å se om hun syns det er så gøy at den skal bo her i starten. :banana:

Mari: Å bli sammenlignet med Bacon er definitivt ikke ille. :banana:)

OG ja, alle hans sprell og påfunn blir nok publisert her. Mistenker vel at han kommer til å gi meg noen grå hår. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa :banana: Endelig laget du tråd :banana:

Kasko var et skikkelig kult navn!

Gleder meg sånn til alle nydlingene blir større så vi får vite hvem han er :banana:

Syntes du må ta han med å hilse på Ellie, Bestas meg og Philip en dag hvis vi får sjansen :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn en fin tråd du laget! -Og igjen: Kasko er bare det kuleste navnet!

Også en liten forklaring på bilde-kvalitets forskjellen mellom hannhund 1 og 2. De klarte nemlig å "Bytte plass" i køen når jeg tok "nyfødt-bilde" av dem, med det resultat at Hann 1 ble fotografert 2 ganger, mens hann 2 slapp unna (ugangen starter tidlig, skjø). Derfor måtte jeg be förvert om å ta noen bilder av hann 2 med sitt kompaktkamera whistle.png

Runde to slapp ingen av de unna. Bilder kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt meldt meg litt frivillig til å stille. Selv om jeg har meldt meg mer frivillig til å dra med Rak på valpeshow og dytte henne inn i ringen om det trengs. *flire* :banana:

Neida, jeg er ikke fullt så slem, men, valpeshow er jo kjempegøy, det er liksom ikke så nøye der. Har da sett en pomeranian som dro seg ut av båndet og løp tulling i ringen, det gjorde ikke noe det, eier fikk vise ham likevel, h*n, og pommen ble jaggu BIR. (i sterk konkurranse med seg selv) :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn en fin tråd du laget! -Og igjen: Kasko er bare det kuleste navnet!

Også en liten forklaring på bilde-kvalitets forskjellen mellom hannhund 1 og 2. De klarte nemlig å "Bytte plass" i køen når jeg tok "nyfødt-bilde" av dem, med det resultat at Hann 1 ble fotografert 2 ganger, mens hann 2 slapp unna (ugangen starter tidlig, skjø). Derfor måtte jeg be förvert om å ta noen bilder av hann 2 med sitt kompaktkamera whistle.png

Runde to slapp ingen av de unna. Bilder kommer snart!

:banana: :banana: Gutta konspirerer mot deg allerede rett etter fødselen - dette lover bra. :banana:

Tusen takk for gratulasjoner! Vi vil hilse på og sosialisere med flest mulig, lille basselusken skal nok få mulighet til å sjarmere alle som vil i senk. :banana:

Stjal et nytt oversiktsbilde fra avlsforumet jeg:

post-1157-1261177091991.jpg

De er en uke gamle nå.

Ang. utstilling: Hihi jeg har jo veldig lyst til å stille han selv - men jeg syns det er dritskummelt... har ikke stilt hund på mange mange år og det har ikke blitt mindre skummelt med årene. :banana: Kanskje jeg kan våge meg til et valpeshow - kanskje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey, så morsomt:D Basenjiene er bare knall, knall, knallfine, og de passer nok til deg og den sorte damen ellers og vil jeg tro. Snakker vi forresten full kasko eller delkasko her? :banana:

Ingenting er da vel delt når det kommer til Anette! :banana::banana:

Jenter, jenter.. alle ser jo at dette helt klart er en minikasko. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg er så missunnelig at jeg blir grønn bare av å se emnetittelen på denne tråden! Jeg vil også ha en liten sorthvit sak, men jeg er ikke på langt nær klar for en livlig liten sak. Får holde meg til store drog noen år til... Grattis med marsvinet, og Kasko var et fantastisk stilig navn :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...