Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva eller hvem ligner hunden din på?


bardmand

Recommended Posts

Likheten med et rådyr var slående, ja! Har faktisk også fått kommentarer på at whippeten kan ligne litt på et rådyr, men hun kommer jo litt til kort når det gjelder ørene!

Når det gjelder lundehunden, er det kanskje ikke noen overraskelse hvilket dyr hun oftest blir sammenlignet med:

post-610-1260701156,4517.jpg

post-610-1260701127,1224.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, hun var lik en rev! Men, lundehund er vel litt mindre enn reven? Eller er rever så små? :flowers:

Rever er i grunnen overraskende små. Både rever og lundehunder varierer en del i størrelse, men gjennomsnittlig ligger de nok temmelig nært hverandre i vekt. Reven vil nok likevel ofte se litt større ut. Den er lettere bygd, høyere på beina og har lengre hale og tidvis mer pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rever er i grunnen overraskende små. Både rever og lundehunder varierer en del i størrelse, men gjennomsnittlig ligger de nok temmelig nært hverandre i vekt. Reven vil nok likevel ofte se litt større ut. Den er lettere bygd, høyere på beina og har lengre hale og tidvis mer pels.

Ah, okej. Ja, for de lundehundene jeg kjenner(Bob & Vilja) er jo bittesmåe! :wub: De er jo mindre enn Kee, iallefall ser de mye mindre ut. Vilja veier kanskje 6-7 kg, tipper jeg. Bob er jo større da, 7-8 kg kanskje? Så sammenlignet med revene jeg har sett er de jo mer kattestørrelse. :) Men det er vel en del større lundehunder også da?

Har ikke funnet noe/noen som Pablo ligner på, men Isak hadde ihvertfall en slående likhet med en ikke helt ukjent mann:

1260706731.jpg

Hahaha, herlig! :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...