Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor er du her?


Carma

Recommended Posts

Hva er grunnen til at du kommer inn hit dag etter dag, evt kun en sjelden gang?

Selv er jeg vel innom her minst et par-tre-ti ganger om dagen for å sjekke hva som har skjedd siden sist. Men hvorfor er jeg her? Er det fordi jeg har glemt noe om hund siden klokka kvart på 7? Jeg må innrømme at jeg er her så ofte pga underholdningsverdien! Kanskje bør jeg skamme meg...? :) I tillegg er jeg selvfølgelig lykkelig de gangene jeg lurer på noe som jeg kan få svar på, evt at jeg får svar på noe jeg ikke visste at jeg lurte på også! :) Jeg bruker "nye innlegg"-knappen flittig (fikk litt dårlig samvittighet for det etter at jeg hørte søking tar mye "muskler" her inne... sorry... :P ) og leser de trådene jeg finner interessante, av forskjellige grunner.

Men du da? Hva gjør du her liksom? Legger du ut bilder av valpene dine? Er du her for å overbevise noen om at dine synspunkter er best i ett eller flere temaer? Er du her fordi du liker å diskutere (evt tom krangle?)? Er du her for å hente informasjon? For å snakke med folk du kjenner eller ikke kjenner? Kommer du kun inn når du vil noe eller når du ser noen du "følger" har lagt ut innlegg? Kommer du når du lurer på en konkret ting, legger ut sprm, leser svarene og that's it?

Eller er du forumloffer sånn som meg..? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, etter å vært medlem her noen år nå, så er det rett og slett blitt en vane :) Jeg lærer veldig mye av å følge med på diskusjoner og det er en flott plass å få svar på ting man lurer på! jeg er ikke den som bidrar mest med svar til andre, men hundesonen har alikevel en underholdningsverdi og læringsverdi for meg, samtidig som det er mitt mest brukte tidsfordriv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er pålogget på sonen fra 8-16 hver eneste arbeidsdag :)

Det er også derfor jeg ikke er så veldig aktiv på postefronten selv, da jeg ikke har samme mulighet til å poste som å sniklese innimellom diverse arbeidsoppgavene :)

Men jeg synes det er så mange hyggelige folk her inne, og det postes så mye forskjellig som man bare må følge med på. Jeg får mye tips fra dere her inne, og jeg lærer også masse :P

I tillegg skravles det en del løst og fast om alt og ingenting, og det må man liksom også bare følge med på.

Jeg får kanskje bruke pittelitt mer tid på pcn når jeg er hjemme også, og bli med litt mer på postefronten. Føler liksom jeg blir litt "kjent med dere", mens dere blir ikke akkurat like kjent med meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen gikk det et par måneder uten at jeg besøkte siden, men så var jeg her igjen, og ble avhengig. :) Jeg må sjekke hver dag, ofte flere ganger, for å se hva som har skjedd siden sist. Det lett å spørre om noe, både om hund og andre ting. Dessuten er det greit å få seg en god latter på sure dager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at du kommer inn hit dag etter dag, evt kun en sjelden gang?

Selv er jeg vel innom her minst et par-tre-ti ganger om dagen for å sjekke hva som har skjedd siden sist. Men hvorfor er jeg her? Er det fordi jeg har glemt noe om hund siden klokka kvart på 7? Jeg må innrømme at jeg er her så ofte pga underholdningsverdien! Kanskje bør jeg skamme meg...? :P I tillegg er jeg selvfølgelig lykkelig de gangene jeg lurer på noe som jeg kan få svar på, evt at jeg får svar på noe jeg ikke visste at jeg lurte på også! :) Jeg bruker "nye innlegg"-knappen flittig (fikk litt dårlig samvittighet for det etter at jeg hørte søking tar mye "muskler" her inne... sorry... :P ) og leser de trådene jeg finner interessante, av forskjellige grunner.

Men du da? Hva gjør du her liksom? Legger du ut bilder av valpene dine? Er du her for å overbevise noen om at dine synspunkter er best i ett eller flere temaer? Er du her fordi du liker å diskutere (evt tom krangle?)? Er du her for å hente informasjon? For å snakke med folk du kjenner eller ikke kjenner? Kommer du kun inn når du vil noe eller når du ser noen du "følger" har lagt ut innlegg? Kommer du når du lurer på en konkret ting, legger ut sprm, leser svarene og that's it?

Eller er du forumloffer sånn som meg..? :(

*fniser* Jeg er litt av alt :)

Jeg tror det begynte med at jeg ville lære mer, også har jeg alltid hatt en greie for forumer helt fra jeg oppdaget at de eksisterte. Jeg tror det første forumet mitt var et spill, sånn egentlig, hvor man hadde sine egne "figurer" som avatar - også "lekte" man disse figurene. Merksnodige greier, og jeg kunne ikke vært gammel den gangen :P

Hundesonen har for meg blitt en kilde til nye bekjentskaper, en kilde for hjelp og konstruktiv kritikk (og når man fortjener det, bare ren kritikk *ler*) samt at det jo såklart er morsomt å diskutere. Man er jo kvinnfolk liksom :P Og ærlig talt så har jeg ikke så mange i min omgangskrets som jeg møter ofte nok til å få ut "hundegalskap-steam'en" min. Så da er det kult å vite at man kan skrive hva-som-helst om hundene sine på et forum, og få ut "skryten" man har såååå lyst til å dele med andre, eller syte og klage ifra seg når det trengs.

Sa jeg at man kan lære veldig mye av hundesonen? Man skal jo ikke ta med seg alt, men hvis man har en viss hjernekapasitet og kjenner sine hunder så tror jeg man kan ha mye utbytte av et forum. Man skal ikke sluke alt rått, men man skal ikke slå ifra seg alt heller - bare fordi det virker litt ukjent eller sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål :) Vil vell si at jeg er her av så godt som alle grunnene som har blitt nevnt. Kjempefint sted å lære om viktig og uviktige saker og ting, koselige folk, tidsfordriv, man bli "kjent" med flere hundefolk, kan følge litt med på hva som skjer og kanskje en sjelden gang engasjere seg i en diskusjon. :) Hva mer trenger man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse spennende hundestoff her inne :P mange som sitter med mye kunskap som jeg kan suge til meg;) er det noe man lurer på får man svar på det meste her inne :(

Synes også det er spennende å følge med "min hund" tråden, også å skrive i Kita sin tråd :P

er her inne maaaane ganger daglig :) få med meg siste nytt inne i hundeverden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig mange herlige folk her inne, og Akkurat nå-tråden (og alt mulig forumdelen) er jeg veldig aktiv på :)

Jeg kommer også inn hit, ja hvem vet, ganger om dagen for å lese på hundetrådene. Jeg syns dette er et veldig fint sted å spørre spørsmål på og lese i andre tråder. Man interessange temaer som blitt tatt opp her, selv om jeg ikke har så mye å bidra med der.

Takk til Espen og moderatorer som holder dette forumet så bra i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom hit fordi jeg lurte masse på diverse raser, og ville høre med folk som hadde erfaring. Men også fordi jeg generelt er veldig hundeinterressert, og liker godt å se på bilder, og i det hele tatt lese hva andre skrive, har lært masse som jeg ikke visste noe om, hvor mye man kan gjøre med hunden, morsomme ting å lære den, tips til utstyr osv.

Jeg er her inne veldig mange ganger om dagen, blir som en avhengighet :)

Bruker vel forumet som et sted å få svar på alt jeg lurer på, legge ut bilder av Casper, se på andres bilder, høre om resultater, ja alt mulig som har med hund å gjøre. Canis er jo helt ræva, så glad jeg fant dette forumet iallefall :)

Og ikke minst, menneskene her, føler nesten jeg kjenner endel jeg, selv om jeg ikke har møtt så mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært medlem i mange år, så som buhundjenta sier, så har det blitt en vane. :)

Er innom flere ganger om dagen og ser om det er noe nytt og spennende. Er ikke så aktiv på alt mulig forumet, men bidrar der jeg kan på spørsmål og debatter, samt stiller spørsmål selv iblandt. Og så leser jeg endel. Syns det er interessant å lese om hund og hundeting. Har lært veldig mye her på forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker første gangen jeg var innom Hundesonen... Synes hele forumet så skikkelig barnslig ut, og bestemte meg raskt for å henge videre på Canis, som jeg var stor tilhenger av. Men plutselig var jeg tilbake her, fikk laget meg en profil, og så var det gjort. Jeg husker ikke hva som gjorde at jeg skiftet forum så brått, men jeg ble raskt avhengig! Jeg forsvant helt fra Canis, uten noen spesiell grunn.

Etter en stund følte jeg at jeg begynte å "kjenne" folkene er inne. På en helt annen måte enn på Canis. Jeg tror sonen-folk er ganske åpne folk som liker å fortelle hele verden hva de skal ha til middag o.l. Jeg synes det er kult. Så for min del er jeg veldig mye her inne for underholdningens del. Ikke at jeg finner middagsplaner spesielt morsomt, men sånn rent generelt så er Hundesonen en herlig blanding av morsomme, hyggelige og kunnskapsrike hundefolk som deler sine opplevelser med alle.

Ellers bruker jeg selvfølgelig forumet til å tilegne meg kunnskap, og jeg lærer stadig noe nytt her inne. Og er det noe jeg selv lurer på tar det aldri lang tid før noen svarer! :) Og i likhet med buhundjenta kan også jeg innrømme at Hundesonen er mitt største tidsfordriv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo avhengig da! :)

Det er stort sett trivelig her..

Jeg liker og se hva andre skriver,positivt som negativt.

Var nok mer aktiv i skrivingen før,men skriver når jeg føler jeg gidder.

Er nok en sånn jeg som liker og studere verden rundt meg litt...hehe...Og hundelivet er jo det som opptar meg og da blir andres meninger,tanker,kunnskaper osv viktig og se litt på!

Har glede av forumet selv om jeg ikke kjenner noen her inne personlig så føler jeg at jeg "kjenner" dem litt likevel...og det er jo litt gøy!Får litt oversikten på hvilke hunder og eiere som er der ute,samt herlige valpekull/planer.

Kan ikke leve uten hundesonen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neih, hva gjør man her egentlig? :)

Jeg oppdaget forumet ved en tilfeldighet, en venninne sendte en link hit hvor det var info om et valpeshow. Så begynte jeg å lese litt rundtom i forumet, og det har jeg i grunn bare fortsatt med. Men i og med at jeg ikke kan svare noe særlig på det folk spør om, blir jeg vel mest en "forumloffer". Leser litt her og der og lærer masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var totalt hekta på canis før, og kom over en link hit. Ble like hekta her og har forsvunnet gradvis fra canis. Ikke noen spesiel grunn, men jeg tror og føler at sonen er mer "åpent" en canis på en måte.

Grunnen til at jeg er her er vel en god blandidng av tidsfordriv, info og kunskaps søk etc. Få ut frustrasjon eller glede og kunne diskutere med andre hundeintreserte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...Er egentlig mange grunner til at jeg er her...:P

Fant forumet da jeg satt og kjedet meg en kveld og googlet "hundeforum". Meldte meg inn med en gang, og har vel egentlig vært her siden da...:P Dette var vel rundt 1 år før jeg fikk egen hund, så da leste jeg masse om valper, sosialisering og oppdragelse. Nå som jeg har vært her en stund trives jeg utrolig godt, og synes egentlig jeg "kjenner" flere av medlemmene...:P Leser tråder over alt på forumet, og finner mye unerholdning av ymse slag her...

Oplever forumet som et trygt fristed der man kan spørre om ting, lære masse og dele erfaringer ikke både i forhold til hund, men også helt daglidagse ting...:) Hvem husker vel ikke trådene der vi la ut bilder av innholdet i kjøleskapet vårt, utsikten fra stua eller hvordan vi dreit oss ut første gang vi skulle konkurrere med hund...? :)

er vel innom utallig antall ganger om dagen for å sjekke siste nytt...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vane egentlig, går automatisk inn her :) Synes også det er veldig greit å følge med på resultater og ikke minst lære enda mer om de forskjellige rasene :P Jeg føler at jeg "kjenner" størsteparten av de aktive brukerne og det gjør vel at jeg synes det er veldig gøy og følge meg på de forskjelliges hunder og ikke minst er det jo gøy å møte folk på utstillinger o.l :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her av gammel vane, og fordi det er en veldig grei måte å følge med på hva kjentfolk holder på med - selv om de sitter mange mil unna og jeg derfor bare møter dem på en utstilling i ny og ne.

Egentlig kunne jeg gjerne tenkt meg å kutte ned litt på antall timer jeg sitter her, men det viser seg å være lettere sagt enn gjort, selv om jeg veldig ofte tar meg selv i å tenke "dette er jo ikke interessant i det hele tatt, hvorfor sitter jeg her framfor å lese en bok, sykle en tur eller ta oppvasken?"

Men vi har vel alle våre tidsfordriv og ting som får oss til å utsette å gjøre andre ting - jeg sitter på sonen og mylifeisaverage.com mens andre ser Ungkarskvinnen eller spiller WoW - i bunn og grunn veit vi vel alle at det er tusen andre ting vi heller burde ha gjort, men livet er da ikke bare burde, burde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Bambi sa det :rolleyes2:

Er innom her altfor mye. Burde kanskje begynne å gjøre noe fornuftig.... gå tur med hundene feks *fnys* :P

Synes det er trivelig her. Også er jeg med på fellestreninger på Furuset innimellom, en gjeng med flotte folk og hunder der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt en vane for meg og. Men så har jeg jo latt det bli en fordi jeg trives her inne. Meldte meg inn i 2005 tror jeg og har vært her jevnlig siden. Føler jo at man "kjenner"folket og hundene litt og vil følge med på hvordan det går med dem.Også har/har vi hatt mange spennende tråder opp igjennom.

Også har jeg ikke så altfor mange hundefolk blandt kjentfolk,og det er godt å "omgås" sine "egne" litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig god venninne tipset meg om hundesonen for et par år siden og det tok en stund før jeg hoppet på toget også. Siden har dette vært en slags vane. Hundesonen er også start- siden min og er det første jeg kommer inn på når jeg logger meg på nett :P

Hundesonen for meg er blandt annet et sted for tidsfordriv. Jeg er ikke den største tv-slaven som finnes, så jeg foretrekker heller å være Hundesonen-slave. Jeg tilbringer mange timer her inne hver dag, hver kveld. Det er godt å bare sette seg ned med mini-pcen etter en lang dag og bare lese om hva dere andre driver på med, hva dere har oppnådd, osv. Jeg skriver ikke så mye her inne og opererer mer som en slags "flue på veggen", der jeg på sett og vis blir kjent med personligheter her inne uten egentlig å si så mye selv. Jeg bruker dette som et sted å lære, blandt annet om andre menneskers perspektiv på en og samme sak, og merkelig nok lærer jeg meg mye om mine egne meninger ved å merke meg andre sine.

Mange her inne bærer mye kunnskap om hunder, hundesport, helse, osv.

Aller helst er det "Akkurat nå"-tråden jeg for det meste leser. Det er liksom landingsplassen etter å ha skjekket ut de andre trådene :rolleyes2:

Dere blir nok ikke kvitt meg på enda noen år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si det. Det har nok mye med vane å gjøre. Nå for tiden er jeg innom og ser hva som er nytt siden sist mange ganger iløpet av en dag, men det er perioder hvor det går laaang tid mellom hvert besøk innom.

Jeg syns hundesonen er et veldig åpent og fritt forum. Det er mange forskjellige meninger om det meste og det er veldig lærerikt å lese gjennom diskusjonene her. De få jeg har møtt i RL er også veldig hyggelige og da gjør det det litt mer moro å følge med her inne også. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...