Gå til innhold
Hundesonen.no

Billige ID-tags

Recommended Posts

Skrevet

Synes det er drøye priser for en gravert id-tag, betalte 170 kr for den jeg har nå, og har rotet bort halsbåndet der den var... så trenger ny, er så stygt med sånn plastikkdings man henger på nøkler osv :flowers: Den forrige jeg hadde kostet 70 kr, men den er long gone, og jeg synes det er for mye å betale for noe som før eller siden forsvinner.

Så finnes det et sted der de selger slikt rimelig, godt under 50'lappen liksom? Inkludert gravering. Hadde vært greit å ha et par stykker, særlig når man har fjaksen halsbånd.

SSbone.jpg

Skrevet

Vet at noen har kjøpt billige tags på ebay.com :ahappy:

LINK til taggene.

Ellers så må du nesten kjøpe masse masse kifani halsbånd med brodert tlf nummer, da har du en unskyldning til å kjøpe mange halsbånd :whistle::flowers:

Skrevet

Ebay ja... hadde jeg ikke tenkt på faktisk. Takk :flowers:

Synes ikke det er så pent med brodert inn tlf nr jeg da, synes det er greit å ha en tag jeg kan skifte rundt :whistle:

*jåle jåje*

Skrevet

Jammen nå har jeg jo nettopp kjøpt :flowers: Er veldig fornøyd med med det nye i nylon da, så skal nok ha et til slik om en stund :whistle: C og € kan få matchene :ahappy:

Takk for link forresten (*fnis* ) jeg eeelsker fri porto, håper det gjelder norge og.

Edit:

FREE US Postal Service 1st Class Shipping Included With All Orders Shipped to U.S., Canada, APO AE, FPO AP, APO AA, APO AP, PR, US VI Addresses.

;):(:D

Skrevet
Ebay ja... hadde jeg ikke tenkt på faktisk. Takk :rolleyes2:

Synes ikke det er så pent med brodert inn tlf nr jeg da, synes det er greit å ha en tag jeg kan skifte rundt :)

*jåle jåje*

Jeg er helt motsatt jeg fikser ikke de dingle danglene som henger der og bråker, ikke syntes jeg de er så fine heller..bra at smaken er som baken :ahappy:

Skrevet

Er de så dyre på vanlige dyrebutikker da? Sånne vanlige, formet som hjerter eller hundebein eller whatever.. Mener vi har betalt rundt 50-lappen for våre, har vel 3-4 stykker på div halsbånd og seler.

Skrevet
Er de så dyre på vanlige dyrebutikker da? Sånne vanlige, formet som hjerter eller hundebein eller whatever.. Mener vi har betalt rundt 50-lappen for våre, har vel 3-4 stykker på div halsbånd og seler.

De koster som regel rundt 150kr ferdig graverte. Har nok brukt over 1000kr på sånne til nå tror jeg! (nå sørger jeg for å ha på nesten hvert eneste halsbånd da :rolleyes2:)

Skrevet

Kjøpte mine to på ebay for 2 kr inkl tlf nr på begge sider på begge tagsene, og porto :rolleyes2:

Edit: Du må gå på ebay.no, for der får du opp alt som sendes til Norge.. Og du får det i norske priser,så får du deg ikke en overaskelse når portoen plutselig er tre dobblet fordi det står pris på porto til usa f.eks.

Skrevet

Mine tags bråker ikke i det hele tatt. Men så er de en smule tyngre enn de tynne greiene. Kjøpte mine fra australia , via ebay. De er litt tykke i rustfritt stål, med motiv på ene siden og navn+ nr på andre siden. Kjempefine!

Hera hadde en rosa med blomst på

basnd.jpg

Nitro har en grønn med firkløver på :rolleyes2:

Bare søk på ebay, maaaasse å velge i. Og variabel pris. (sorry at jeg ikke har noe konkret å komme med, men ville bare poengtere at ikke alle tags bråker :ahappy:)

Okei, legger til et konkret eksempel: link til stål tags

Var ikke akkurat der jeg kjøpte ifra, men det ligner.

Skrevet

Her var det mange linker til fine skilt ja :rolleyes2: For de på dyrebutikkene synes jeg ikke holder i det hele tatt!Nr blir jo slitt borte etter kort tid her...At de skrangler litt var suverent til forrige hunden min som likte stikke litt opp i høyden på tur.Hørte nå hun da!

Har kjøpt på nøkkel butikk sist for se om det varer lengere men,begynner bli slitt det nå også.Husker noen av dere før i tiden så solgte de hundebein på butikken og der var det med lapp for sendte inn for få laget skilt?

Tror det var i Danmark.Jeg kjøpte til en hund jeg passet og han hadde det hele livet!Syke greier holdt i 12 år!

Så slipper kjøpe så mange skilt har bisken her alltid på seg et tynnt kjettinghalsbånd med skiltet på under vanlig halsbånd/sela.

Skrevet
På Drøbak city tror jeg de tar rundt 70 kroner :ahappy:

Hahahaha tidenes nick! :)

og takk for linker folkens, ser ut til at jeg iallefall kan få det litt billigere enn 70 kroner kanskje :rolleyes2:

Skrevet

Da har jeg kjøpt 6 stk fra ebay, kostet 1 dollar hver :rolleyes2: (men ble 12 til sammen med porto og shipping). Ikke dårlig, det bør vel holde en stund. Synes Hera (<3) sin var veldig fin og, må kanskje ha en slik og til fine anledninger :ahappy:

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg bestilte en god håndfull (7-8?) store tags med to graverte linjer fra terrificpets, og det kom vel på 170 kroner inkludert frakt. Tok ikke lange tiden heller. :) Bestilte noen i rustfritt stål, for de er litt mer holdbare.

Skrevet

Djervekvinnen: Jeg bestilte slik som du har, men teksten bak er kun gravert inn, så jeg synes den er vanskelig å se. Teksen burde vært svart. Hvordan er de hos deg ? Ellers synes jeg de er veldig fine.

Mye lekkert på Ebay. Rask levering også.

Skrevet

Djervekvinnen: Jeg bestilte slik som du har, men teksten bak er kun gravert inn, så jeg synes den er vanskelig å se. Teksen burde vært svart. Hvordan er de hos deg ? Ellers synes jeg de er veldig fine.

Mye lekkert på Ebay. Rask levering også.

Ja mine er også gravert inn. Enig i at det ikke vises så godt, men egentlig godt nok :)

Ebay er mitt favoritt sted å handle :)

Skrevet

Nå har mine kommet :) Veldig fornøyd, kostet jo bare 1 dollar stykket pluss 1 dollar i frakt pr ting, bestilte 6 stk. Dummet meg litt da, for lagde sånn: <3 , hjerte ikke sant, for vil ikke ha navnet på det, men fonten de brukte fikk det til å ligne på peniser... hihi

To av dem skrev jeg ID-merket på da så... skal legge ut bilde :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...