Gå til innhold
Hundesonen.no

Åsnes-kvinne tiltalt for dyremishandling

Argyr

Recommended Posts

• Svar 382
  • Created
  • Siste svar

Skremmende faktisk, fordi mens jeg leste så holdt det på å dukke frem en smule sympati og medfølelse for damen.... :whistle:

...og det var vel poenget med artikkelen er jeg redd.

Nei, dyr skal ikke lide bare fordi damen vil ha en hobby. Det er ingen menneskerett å ha hund.

Edit: Litt på siden av saken, og skal ikke si at jeg har all verdens kunnskap om uføretrygding, og vet absolutt ikke hva som er årsaken til uføretrygd i dette tilfellet, men bare en tanke... Hun er uføretrygdet, ergo ikke i stand til å jobbe, men damen klarer fint(vel, i følge seg selv...) å holde flere hester, geiter, sauer, høns, og nærmere 50 hunder uten problemer? Samt reise rundt på allverdens utstillinger med hundene sine? Det er veldig forskjellige ting, og man skal jo ikke måtte være konstant sengeliggende for å gå på trygd, men likevel...

Er ikke meningen å starte en diskusjon om uføretrygd her, men Stockman bør kanskje innse sine egne begrensninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da bare utrolig trist, hele greia. Håper hun får terapi og oppfølgeing, slik at hva som virkelig har foregått også går opp for henne og synker helt inn. Så lenge man bruker alle krefter på å forsvare seg og benekte fakta, ser man jo ikke selv hva man har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 1 month later...

Anken er avvist i høyesterett - og damen er nå på flyttefot til sverige.

Bra til det første, og tragisk til det andre.

Vil ingen dyrevernsforening/mattilsyn/tilsvarende holde øye med henne der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommen i Norge er nok desverre ikke gjeldene i Sverige. :rolleyes2: Så om det er noe som kan gjøres annet enn å advare oppdrettere, skk og det svenske dyrevernet aner jeg ikke. Kan ikke nok om lovverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f*** så ****** tragisk! *skikkelig sint og oppgitt*

Spiller da vel ingen rolle om hundene bjeffer på norsk eller svensk! Fyyyyyy!! Virkelig ingenting man kan gjøre? Noen man kan kontakte i Sverige??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryktet om at man bør unngå å kjøpe noe av eller selge noe til denne damen vil nok gå, selv uten heksejakt. Jeg syns enkelte går for langt. Er jeg helt alene om å mene dette? Hva har vi egentlig rettsystemet vårt for? Seriøst, det er for å unngå at folk "tar loven i egne hender"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde nettopp et mareritt av en "treningsøkt". Hadde alle favorittingene hans og lommene fulle av snacks. Godt vær og stille og rolig feriestemning. Ede åpnet med å hoppe opp og bite og bjeffe og jukke og være teit. Jeg trodde vi skulle ha en fin økt med den energien der, men da jeg ba om utgangsstilling for TREDJE GANG, så gikk han sakte og satte seg seigt ned. ... Eneste lyspunkt var en fin innkalling da han mens jeg prøvde samle meg vimsete avgårde på egenhånd inn i en luftegård jeg ikke har gitt ham lov til å gå i. Da spratt han opp fra sniffingen og kom løpende inn med en gang. Supert! ..men det var det ENESTE han gjorde riktig på cue. Han dekket hver gang jeg ba om stå. Så dumt på meg når jeg ba om utgangsstilling. La repeatedly fra seg apporten en meter fra meg i forsøk på å innkassere uten å måtte gi den fra seg. Fant plutselig ut at det var kewlere å gå fra front mellom beina mine til utgangsstilling istedenfor å svinge bakparten inn, og gjentok den der flere ganger. Nektet gå fot uten lure i hånden. Den økende frustrasjonen min gjorde ikke ting bedre. Han begynte holde hard rock konsert. Hoppet og bet og jukket. SÅ kom jeg på at han ikke har fått skjønnhetssøvnen sin. Han hadde vært våken fra kl 07 i morges uten å blunde et blunk. Aha! All made sense. Tok ham med meg inn igjen, og det tok ikke engang et minutt før han brøt ut i full raptus og fløy villmann mellom veggene i toddler tantrum. Stoppet plutselig og begynte krafse og grave som en manisk gærning på gulvet, og falt så dønn om, som et slakt, rett i søvn. — Har De forsøkt skru maskinen av og på igjen? 
    • Det er nok definitivt en del av "spøkelsesalderen", men det er også viktig å ta på alvor så man ikke ved uhell forsterker adferden så den blir en uvane.
    • Er hun ikke i den alderen? Jeg har noe liknende problemer selv, også 5 mnd. Bjeffet plutselig på en dame på bussholdeplassen i dag, uvisst av hvilken grunn. Heldigvis bare sosial bjeffing, som han gjør når han vil noe, men hun ble dessverre ukomfortabel, så måtte fortelle henne at det var vennlig kommunikasjon for å få oppmerksomhet, ikke noen trussel eller advarsel. De høres veldig annerledes ut og serveres mot "inntrengere" på "eget territorium". Kanskje sammenlignbart med hva din gjør? Fordi min er avlet for å vokte, så belønner jeg ham for å være flink gutt og gjøre jobben sin tilfredsstillende når han serverer advarselbjeff på fremmede "inntrengere". Hadde han truet og ikke latt seg avlede hadde jeg kjøpt profesjonell hjelp, men foreløpig er han tilfreds med å få respons på varselet og tar min vurdering av situasjonen som god fisk.  Kjenner du til begrepet sladretrening? 
    • Det er vanskelig å si uten å se hunden. Går dere på noe valpekurs? Isåfall er det et godt sted å spørre. Jeg tenker også at det er veldig viktig med god sosialisering med trygge hunder og folk, og på trygg avstand til "skumle" ting i ulike miljøer generelt, så ikke alt ukjent blir skummelt.
    • Hei! Har en 5 mnd gammel bc valp som knurrer og bjeffer på ting som kommer på avstand, samme om det er kjentsfolk eller fremmede.. hun syntes det er greit når de kommer nærme nok, da vil hun mer enn gjerne hilse og er fornøyd.   idag når faren min kom inn med caps knurret hun og bjeffet her inne, noe hun aldri har gjort før.. noe jeg bør gjøre for å forebygge? hun er dog lett å avbryte enkelte ganger, men mååå liksom bjeffe.. takk for alle svar
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...