Gå til innhold
Hundesonen.no

Åsnes-kvinne tiltalt for dyremishandling


Argyr

Recommended Posts

  • Svar 382
  • Created
  • Siste svar

Skremmende faktisk, fordi mens jeg leste så holdt det på å dukke frem en smule sympati og medfølelse for damen.... :whistle:

...og det var vel poenget med artikkelen er jeg redd.

Nei, dyr skal ikke lide bare fordi damen vil ha en hobby. Det er ingen menneskerett å ha hund.

Edit: Litt på siden av saken, og skal ikke si at jeg har all verdens kunnskap om uføretrygding, og vet absolutt ikke hva som er årsaken til uføretrygd i dette tilfellet, men bare en tanke... Hun er uføretrygdet, ergo ikke i stand til å jobbe, men damen klarer fint(vel, i følge seg selv...) å holde flere hester, geiter, sauer, høns, og nærmere 50 hunder uten problemer? Samt reise rundt på allverdens utstillinger med hundene sine? Det er veldig forskjellige ting, og man skal jo ikke måtte være konstant sengeliggende for å gå på trygd, men likevel...

Er ikke meningen å starte en diskusjon om uføretrygd her, men Stockman bør kanskje innse sine egne begrensninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da bare utrolig trist, hele greia. Håper hun får terapi og oppfølgeing, slik at hva som virkelig har foregått også går opp for henne og synker helt inn. Så lenge man bruker alle krefter på å forsvare seg og benekte fakta, ser man jo ikke selv hva man har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Anken er avvist i høyesterett - og damen er nå på flyttefot til sverige.

Bra til det første, og tragisk til det andre.

Vil ingen dyrevernsforening/mattilsyn/tilsvarende holde øye med henne der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommen i Norge er nok desverre ikke gjeldene i Sverige. :rolleyes2: Så om det er noe som kan gjøres annet enn å advare oppdrettere, skk og det svenske dyrevernet aner jeg ikke. Kan ikke nok om lovverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f*** så ****** tragisk! *skikkelig sint og oppgitt*

Spiller da vel ingen rolle om hundene bjeffer på norsk eller svensk! Fyyyyyy!! Virkelig ingenting man kan gjøre? Noen man kan kontakte i Sverige??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryktet om at man bør unngå å kjøpe noe av eller selge noe til denne damen vil nok gå, selv uten heksejakt. Jeg syns enkelte går for langt. Er jeg helt alene om å mene dette? Hva har vi egentlig rettsystemet vårt for? Seriøst, det er for å unngå at folk "tar loven i egne hender"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...