Gå til innhold
Hundesonen.no

Billig tørket hundesnacks

Marthe

Recommended Posts

• Svar 307
  • Created
  • Siste svar

Norma synes leverbitene er ok, men hun nølte faktisk litt før hun smakte på dem. Det var veldig overraskende, hun har aldri rynket på nesen over noe som helst.

Orry er mer kresen og må alltid lukte kritisk på ting før han smaker, men de går ned hos han og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått min andre bestilling i posten. Det ble tyve griseører, få haler, tørket lever og tørrfisk.

Halene stinker noe helt sinnsykt, så det ble bare fire stykker i denne bestillingen. Tørrfisken er pittesmå og kommer nok til å være borte på et blunk :thumbsup:

Superbillig og gode produkter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Fikk min andre ladning nå rett før jul, meeeeeen....

Må si jeg ble temmelig skuffa sammenliknet med det jeg fikk første gang. Strupene som en betaler nesten 10 kr stykke for, var jo nesten ikke eksisterende. Nesten det samme kan jeg si om voma. Lammehjertene sist gang var store og saftige, jeg kunne dele dem opp med bare fingra, nå var de små, inntørka og harde. Klart 50 gr. er 50 gr., men foretrekker de store og saftige. Grisehalene var også av varierende størrelse, og lengden på oksemuskelen var ikke noe å skryte av, da halvpartene ikke var av en og samme muskel.

021-2.jpg

Hva synes dere?

Til høyre ser vi strupene, i midten er voma, kun to vombiter var så store som den til venstre (sist gang var alle så store), og grisehalene varierte veldig i størrelse som dere ser. Og det som var så rart denne gang var at flere av vombitene manglet den ruglete overflaten, det så ikke ut som vom engang.

Overdriver jeg eller burde jeg klage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke akkurat om du kan klage men.. Jeg ble også skuffet over andre pakken min. Bestilte kun ører og haler slik som forrige gang, men nå var både ørene og halene mye mindre enn første gang. På halene var det nesten ikke noe fett heller :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt tidligere fikk jeg skuffende små haler når jeg bestilte første gangen, og strupene og vomen jeg bestilte for et par uker siden var heller ikke imponerende. Samtidig er det jo billig da, så jeg er ikke direkte misfornøyd heller :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund har fått griseører helt siden han var 8 uker (kanskje før og hos oppdretter). De som man får her er gigantiske ofte da, så kan lønne seg å klippe dem i strimler ellers blir det litt i overkant. Regner med at egentlig alt som selges i den butikken er greit for valper jeg. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund har fått griseører helt siden han var 8 uker (kanskje før og hos oppdretter). De som man får her er gigantiske ofte da, så kan lønne seg å klippe dem i strimler ellers blir det litt i overkant. Regner med at egentlig alt som selges i den butikken er greit for valper jeg. :)

Supert! Takk for svar! :ahappy: Da er det egentlig bare å tilpasse størrelsen på bitene da slik at de ikke blir for store... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får det på et par dager, mens jeg ventet over en uke første gang jeg bestilte. Andre gangen gikk det tre dager. Så varierer litt, men somregel virker det som det går raskt synes jeg, utifra hva andre har skrevet i denne tråden. :ahappy:

Ok. Da har jeg fortsatt et par uker på meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte 20 grisører, 1 pakke med 5 oksemuskler og to pakke med levergodbiter den 10. Hentelappen lå i postkassa den 15. Griseørene koster halvparten av hva de koster i dyrebutikk! Frakten var på cirka 30 kr. Det her lønner seg.

Størrelsen på griseørene i pakken varierer litt. Noen er virkelig store og de minste er på størrlese med de jeg kjøper i dyrebutikk. De er litt feite å ta i, og jeg har lagt de i fryseren, for sikkerhets skyld.

Hunden liker griseørene veldig godt, oksemusklene falt også i smak, Godbitene har jeg ikke testet ut ennå.

Betalingsfristen på fakturaen er 17. januar. Jeg synes det er en litt kort frist, men jeg vet ikke hva regelverket sier om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det var spes billig for bittesmå, korte struper og vomstrimler. Betaler heller litt eksta i en dyrebutikk da, ja. Tok bikkja ett tygg å spise dem opp. Men halene og ørene har jeg vært fornøyd med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte 20 grisører, 1 pakke med 5 oksemuskler og to pakke med levergodbiter den 10. Hentelappen lå i postkassa den 15. Griseørene koster halvparten av hva de koster i dyrebutikk! Frakten var på cirka 30 kr. Det her lønner seg.

Størrelsen på griseørene i pakken varierer litt. Noen er virkelig store og de minste er på størrlese med de jeg kjøper i dyrebutikk. De er litt feite å ta i, og jeg har lagt de i fryseren, for sikkerhets skyld.

Hunden liker griseørene veldig godt, oksemusklene falt også i smak, Godbitene har jeg ikke testet ut ennå.

Betalingsfristen på fakturaen er 17. januar. Jeg synes det er en litt kort frist, men jeg vet ikke hva regelverket sier om dette.

Ja, jeg har også reagert på at fristen som står på fakturaen er veldig kort. Posten hos meg er noe treg av og til, så første gangen jeg bestilte hadde betalingsfristen gått ut før jeg fikk pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Da har jeg fått testet servicen hos disse, og vel... jeg er ikke så imponert. Bestilte for ca. 7-800 kroner hvorav halvparten var tørkede storfemuskler. Jeg fikk ingen av disse, men likevel regning på alt. Jeg har sendt de flere mailer, uten svar. I tillegg har han ene mannen lagt meg til som venn på facebook etter at jeg har sendt mailene, jeg har også sendt han en melding der uten å få svar.

Nå blir det nok en stund til jeg legger igjen noe mer penger der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått testet servicen hos disse, og vel... jeg er ikke så imponert. Bestilte for ca. 7-800 kroner hvorav halvparten var tørkede storfemuskler. Jeg fikk ingen av disse, men likevel regning på alt. Jeg har sendt de flere mailer, uten svar. I tillegg har han ene mannen lagt meg til som venn på facebook etter at jeg har sendt mailene, jeg har også sendt han en melding der uten å få svar.

Nå blir det nok en stund til jeg legger igjen noe mer penger der..

Seriøst? Det lyser det ikke akkurat god service av.... :innocent: Jeg hadde tenkt til å bestille, men ble plutselig litt skeptisk kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
    • Usikker på om massiv fremgang i hverdagslydighet skyldes endring av metode, økt mental modenhet med mer impulskontroll, "varmen" (ikke veldig), eller en kombinasjon, men vi koser oss. Ikke en lyd på verken bussen, Posten eller Felleskjøpet i dag. Ble helt rørt av hvor flink han var til å sitte pent og pyntelig og vente uten labber på disken eller konsert. Å manøvrere pent mellom hyller med leker og tygg og snacks var deilig nok. Måtte nesten klype meg i armen da han bare var lydig ved disken også, begge steder. Det kom noen raptusbyks da vi nærmet oss hjemme igjen, men kjapt under kontroll med cue på en øvelse og en leke, og da det i neste øyeblikk kom et helt heat av saftige skinker i kondomdress på hjul -  bakfra - bare en meter fra oss, så satt han bare pent og pyntelig og så på de fly forbi uten impulser til å jage etter for å bite noen i rumpa. Amazing!  Godgutten 🥰
    • Eurasier er en selvstendig rase, og den krever en del aktivisering, på sine premisser. De har også hatt en del svakheter mentalt. Dette med usikkerhet er i høy grad genetisk, så det er viktig å gjøre god research på oppdrettere og linjer. God sosialisering er selvfølgelig også viktig, men eurasier er ikke en utpreget sosial rase. Når det gjelder "gneldring" så er det svært få hunder som gneldrer uten mål og mening så lenge de får den aktiviteten de trenger. Men noen raser er avlet for å vokte eller varsle, og de vil naturlig nok bjeffe når de opplever forstyrrelser, og terskelen der kan variere. Mange små hunder er avlet for å varsle, mens jeg kommer ikke på så mange store hunder (type str eurasier) som er kjent for å "gneldre". Noen spisshunder, som lapphundene, islandsk fårehund mm. kan bjeffe en del i arbeid og når de blir ivrige. Eurasier er forøvrig også en spisshund og ikke nødvendigvis helt stille. Om det er en rase som passer deg eller ikke er vanskelig å si, siden du ikke sier noe annet enn at du bor i leilighet. Skal du ha hund til tur og kos? Vil du gå kurs, og evt. drive med hundesport? Er det viktig at den går overens med andre hunder? Lett å trene/ha løs?  Hvor mye tid vil du bruke på pelsstell og støvsuging? Anbefaler å lese litt her, andre innlegg fra samme bruker på forumet, som har hatt en eurasier med sine utfordringer, men også kommet veldig langt med ham:   
    • Vurderer eurasier som neste hund, og ønsker å høre fra alle som har om både positive sider og utfordringer, anbefaling/fraråding av rasen. Hannhund eller tispe? Tisper er jo mindre, men da må en ta med løpetid og humørsvingninger med det etc. Hannhunder er kanskje mer stabil i humøret? Men samtidig større og mer 'territorielle? Er jo pluss og minus på begge sider. Bur idag I leilighet, liker og gå turer, men har ikke behov for en høyaktiv rase, ønsker heller ikke ha så liten da de har en tendens til og være gneldrete. Og lest og hørt at Eurasier er ganske stille på det punktet. Selv om de lager lyd selfølgelig, det er naturlig, men ønsker ikke sånn typisk gneldring.  Men blir jo litt usikker når en leser at de kan bli veldig skeptisk/nervøs til andre, en vil jo ikke 'feile' med hunden en skal få, ønsker jo velge riktig da det skal fungere i  mange år fremover. Kommer alltid tilbake til Eurasier da, falt litt for de, men har aldri hatt den type rase før. Har hatt labrador blanding, og spaniel før og de er jo litt mer førerorienterte.  Er det sånn at en må trene sosialisering i typ '3 til 4' timer hver dag eller holder det med 'minutter' noen dager,  det vil jo variere dager da man må jobbe etc sef. Blir jo sef mer enn noen minutter, men håper dere skjønner hva eg mener🙈 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...