Gå til innhold
Hundesonen.no

Golden Retriever'en Moses


Bjerknez
 Share

Recommended Posts

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har Moses sovnet stille inn. En vannvittig merkelig følelse. Har aldri bodd i et så tomt hus før... 

Ingen tvil om at vi gjør det rette. Det vet vi allerede. Men det forandrer ikke det faktum at det blir utrolig tomt.  Men jeg er jo ikke akkurat den første som opplever dette selvsagt. Livet går

Posted Images

Hehe, er noe eget med Golden ja...

Er en hund som passet perfekt til vår livstil!

Det er nesten så jeg får lyst på en enda større hund (Leonberger?) hehe.

Men det holder nok i lange baner med den vi har... :)

Men en ting er sikkert. Jeg er veldig glad for at vi valgte en forholdsvis stor hundetype. Må liksom ha litt å "røske" i og som tåler en støyt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er noe eget med Golden ja...

Er en hund som passet perfekt til vår livstil!

Det er nesten så jeg får lyst på en enda større hund (Leonberger?) hehe.

Men det holder nok i lange baner med den vi har... :)

Men en ting er sikkert. Jeg er veldig glad for at vi valgte en forholdsvis stor hundetype. Må liksom ha litt å "røske" i og som tåler en støyt :)

Vi venter på en jaktgolden nå og hadde betenkeligheter med at den var for stor.. :D Nyyyydelig hund forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det soelvd :)

Kan ikke heeelt se for meg Moses løpe timehvis i skogen og jakte jeg da. Han blir ganske fort "lei" hvis han blir sliten og eller synes det er varmt og da legger han seg ned.. haha.

Men på morgenen når vi står opp og lukker opp porten til kjøkkenet, så skal jeg si deg det bor en kruttønne i denna skrotten.. hehe. Etter en haltimes gåtur, så er han fornøyd og da kan han ligge å dra seg til neste rundtur. (ca. 2-4 timer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det soelvd :)

Kan ikke heeelt se for meg Moses løpe timehvis i skogen og jakte jeg da. Han blir ganske fort "lei" hvis han blir sliten og eller synes det er varmt og da legger han seg ned.. haha.

Men på morgenen når vi står opp og lukker opp porten til kjøkkenet, så skal jeg si deg det bor en kruttønne i denna skrotten.. hehe. Etter en haltimes gåtur, så er han fornøyd og da kan han ligge å dra seg til neste rundtur. (ca. 2-4 timer)

Hehe, og akkurat det du beskriver er akkurat det vi ikke vil ha i golden. Vi vil ha en med mye mer energi og arbeidsvilje.. :D Selv om de er trivlige de vanlige og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 11 years later...

Da kan jeg meddele at Moses blir avlivet i morgen, 13 år og 9 måneder gammel. Utrolig trist, men desverre tror jeg han har det tungt nå. 

Forkalkning i ryggen som har "satt seg" og veldig dårlige reflekser i bakbeina. Han klarer knapt å reise seg opp selv. Han har også mistet hørselen helt og han puster og peser samt drikker store mengder vann etter korte turer. (500 meter). 

Han er glad, spiser mat, og logrer med ha,en samt elsker kos, men han sliter veldig. Alt er tungt og varmen ttåler han ikke. 

Dette er trolig det aller siste bildet av Moses, tatt i dag på plenen etter en kort tur på 200 meter. 

D615E84C-5BE4-43A8-A78B-7FD10C5EC7C7.thumb.jpeg.b93ed996983dd692fa7ac36f767c5642.jpeg

07917217-9C52-456E-9DE8-97837259286B.thumb.jpeg.f96d0bb0201a8458b4fbda969f528853.jpeg

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at vi gjør det rette. Det vet vi allerede. Men det forandrer ikke det faktum at det blir utrolig tomt. 

Men jeg er jo ikke akkurat den første som opplever dette selvsagt. Livet går videre… på en måte…  :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...