Gå til innhold
Hundesonen.no

TussiHege- litt om meg


TussiHege

Recommended Posts

Hei på dere!

Må presentere meg litt da. Selv om jeg ikke har hund enda så er det ikke lenge før det kommer et lite vidunder. En finsk lapphundjente som skal hete Tussi. Hun er født hos Kennel Fjelldronningen den 25. juni og 21 august reiser vi den lange veien fra Florø til Sandefjord for å hente henne. Det er vår første valp, men vi har passet endel hunder og jeg hadde i familien da jeg var yngre. Vi, ja det er meg, som er 34 år og Daniel, sønnen min som er 11 år. Vi har ønsket oss hund i mange år, men da vi endelig bestemte oss for å sette igeng prosessen for alvor gikk det rasende fort. Grunnen til at det ble finsk lapphund er at jeg har møtt noen individer av arten samt at det er en rase som passer godt til oss på alle måter. Frisk, stødig, trygg og vakker. Passe stor også.

Vi er veldig glad i dyr, har katt, fem kaniner og tre marsvin. Mange av de omplasseringsdyr. Vi kikket oss rundt etter hund fra FOD også, men landet på at vi så veldig gjerne ville ha valp den aller første gangen vi fikk "vår egen" hund. Kanskje en egoistisk tanke da det finnes så utrolig mange dyr som trenger et nytt hjem. Vi prøvde oss på en Collie som skulle omplasseres. Veldis snill og tillitsfull inne, men desverre for tøff for Daniel utendørs. Han sleit med å holde henne igjen på tur ol. Dette er noen år siden så det hadde muligens vært anderledes idag. Hvem vet- det kan hende vi kan ta imot en FOD hund ved en senere anledning.

Ja det var litt om oss. Jeg leser og leser på forumet. Får mange gode råd fra dere som er erfarne hundeeiere. Kjekt å møte nykomlinger også. Så kan vi jo være ferske sammen.

Til uka skal vi ned på besøk så da kommer det bilder:))) Fortsatt go sommer:)

Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit! :lol:

Jeg kjenner godt til Kennel Fjelldronningen siden jeg vurderte å få valp derfra selv... Men jeg enda opp med en annen rase, Pinscher, og skal hente meg valp i august. :hyper:

Er det fra G eller H-kullet du skal ha valp? Uansett, GRATULERER! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

Artig med flere Lappiser her !

Vi har en Schanderulv på 15 mnd og henter nr 2 i morgen :lol:

Virkelig en herlig rase, "ulempen" er at det er fort gjort å ende opp med fler enn en :hyper:

Gleder meg til bilder !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det? :whistle: En hund etter ett spesielt oppdrett kanskje?

Uansett; velkommen! :P

Schanderulven er oppdretternavnet ja, Toiwo heter egentlig Schanderulvens Panu og småen vi hentet i dag heter formelt Schanderulvens Quinn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...