Gå til innhold
Hundesonen.no

Forskjellig pels og pelsstell


tm100001

Recommended Posts

Jeg spør noen spørsmål til sonisene, jeg :whistle:

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

Edit: Moderatorer kan bare flytte tråden hvis den er plassert feil. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da? Aldri.

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din? Bader (med såpe) når hun har rullet seg i noe spesielt heslig, eller hvis hun lukter litt for mye hund, eller om pelsen er veldig preget av røyting (dvs tørr og "støvete"). Et par-tre-fire ganger i året, omtrent. Børster omtrent annenhver dag når hun er på det verste i røytinga, ellers når jeg ser at det trengs. Jeg børster for å ta av gammel pels slik at den havner rett i søpla i stedet for å gå omveien om gulvet. :whistle:

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)? Hun er labrador, og er derfor korthåret. Hun har vannavstøtende dekkhår og tett, isolerende underull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør noen spørsmål til sonisene, jeg :ahappy:

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

Embla har dekken på seg hvis det er direkte kaldt ute, regn, mye vind, snør eller at det bare er "ekkelt" vær. Hvis hun fryser kommer halen mellom beina, og hun vil veldig fort inn i varmen... :ahappy: Hun har noen ganger den tykke typen av BOT dekkenet, andre ganger Pro Plan dekkenet, og hun har ett rosa dekken fra seleverkstedet også, men det er så stivt at hun ikke kan galoppere.

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

Embla er ikke badet i badekar eller dusjet før, det blir kun gjort hvis hun er helt ekstremt skittent, type rullet seg i menneskedritt :ahappy: Hun blir omtrent aldri børstet heller. Inegn andre tyoer pelsstell.

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

Edit: Moderatorer kan bare flytte tråden hvis den er plassert feil. :ahappy:

Embla er en korthåret Vorstehhund, hun har altså pels som en dalmatiner :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla:

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

Hun bruker BOTdekken etter trening, og silkedekken etter bad, det har hun på helt til neste dag, og kanskje enda lenger; helt til hun skal i utstillingsringen. Hender jeg har på silkedekkenet når hun har blitt våt av annet enn dusjen også. Om vinteren kan det i ekstreme tilfeller hende hun har på et varmt dekken/klær, hvis hun må ligge i bilen lenge.

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

Jeg bader henne før hver utstilling, noe som varierer hvor ofte er. Om vinteren bader jeg henne ca annenhver mnd. Hun bades etter løpetid også. Jeg børster henne minst en gang om dagen under røytetid, jeg klipper henne ca annen-tredjehver uke på ørene, men en skikkelig klipp får hun ca en gang i mnd. Hun klippes nøye før hver utstilling. Jeg napper død og ullen pels litt "hele tiden", når vi koser og sånt. Jeg børster ca annenhver uke, oftere dersom hun har gått mye i lyng, eller har blitt flokete av annen grunn.

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

Engelsk springer spaniel som har underull og dekkhår av varierende kvalitet; noe er ullent, noe er temmelig vannavstøtende.

Aynï:

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

Om vinteren når det er kaldt og hun må være i ro får hun på seg varme klær; hun er en veldig frossen hund. :whistle:

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

Jeg burde børste henne en gang i uka, ofte skjer det MYE sjeldnere. :ahappy: Kanskje hver tredje-fjerde uke. Hun nappes før hver utstilling, men hadde jeg ikke drevet med utstilling, hadde hun blitt nappet ca hver tredje-fjerde mnd. Aynï er ett år nå, og har badet med shampo to eller tre ganger, noe som strengt tatt ikke var nødvendig mer enn en av gangene.. Jeg badet henne som valp, bare fordi jeg "ville" og mente hun burde gjennom det som liten. :ahappy:

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

Cairn terrier med underull og strie dekkhår.

Edit: la til noe om Aynï og bading

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da? Bruker dekken hvis det er kaldt ute, blåser og regner mye (om høsten og vinteren og tidlig vår) og om vinteren hvis det er endel minusgrader, samt vind.

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din? Bader kanskje 1 gang annen hver måned ca. børster så og si ikke.

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)? Helt glatt, kort, glinsende, myk og deilig pels :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

Bruker aldri dekken.

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

Spyler ham i dusjen når han er veldig skitten etter tur, sjampo bruker jeg så sjelden som mulig. Børsting trengs det ekstremt lite av, eneste jeg trenger er å børste pelsen på og rundt ørene en gang i uka, ellers blir det floker. Ellers børster jeg hele pelsen et par ganger i måneden, mest for kosen egentlig. :ahappy:

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

Halvlang og bølgete med underull (tibetansk spaniel).

Mange tror at det er mye pelsstell på tibben siden de har mye pels, men det er det altså IKKE. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har hunden dekken? Aldri hatt. Berner Sennen og langhår schafer

Hvor ofte bader de? Schafer: Blitt badet en gang,han er snart tre år og har flott pels.Tett tykk underull og lange halvmyke dekkhår,børstes når jeg ser det trengs,gjerne hver dag i røyteperioden.

Berner:Bader foran hver utstilling,varierer hvor ofte. Børstes hver dag under røyting og minst en gang i uka ellers.Potene klippes samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

Den har på ett regndekken med fleece inni når det regner eller blåser veldig surt. Når hun fryser om vinteren tar jeg på en jakke hvis vi skal gå kort/en heldress hvis vi skal gå lang tur eller det er mye snø.

De siste to ukene har jeg måttet ha på henne en våt t-skjorte når vi går tur midt på dagen, siden hun har fått ille soleksem.

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

Bader henne hver 1,5-2 uke. Grer henne etter hun er vaska. Tar ti sekunder eller noe :whistle: Barberer henne i ansikt og litt på kroppen før hun dusjes.

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

Myk og lettstelt "pels" uten underull. Har en kinesisk nakenhund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

Kun på vinteren på kalde dager hvor vi har pause underveis på turen. Og hvis han må ligge i bilen om vinteren

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

Han bader etter hver nednapping, altså en gang i året, og når han er skikkelig skitten. Beina, sjegget og under magen bades han når det blir skitten, som regel da kun med vann. Raker underull en gang i uka og sjegget hver tredje dag. Om sommeren og høsten nappes han rullerende, så da nappes han en gang i månden. Han nappes helt ned på våren når det begynner å bli litt varme i været. Klippes gjør han når han ser langhåret ut.

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

Han er en dvergschnauzer med stri dekkpels og mye underull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

Bruker skjeldent dekken. Men brukte det i vinter da hun røytet seg helt ned og frøys når det var mer enn -5 kuldegrader.

Brukte et vanlig varmedekken, usikker på merket.

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

Bader/shamponerer henne minst 1 gang i mnd, da med klødempende shampo pga allergi.

Pelsen børster jeg hver dag. Fjon rundt ørene og på labbene klipper jeg etter behov, samt at halen stusses litt på etter behov.

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

Middels lang, myk og blank dobbel pels (underull og overpels). Hun er en Australian Shepherd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

Dina har tykt dekken på vinteren når det er kaldt og evt vått. Hun er veldig frossen. Jeg har forskjellige tykkelsen som jeg tilpasser utifra været og hvor mye hun fryser.

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

Bein, under mage skylles med lunkent vann etter tur i vått vær og gjørme. Hun skylles med lunkent vann alltid etter hun har badet i sjø eller elv. Ellers bades hun veldig sjeldent med shampoo. Jeg har hatt henne siden november og har dusjet henne med shampoo en gang...

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

Glatthåret og myk pels. Hun får olje som gjør pelsen blank og helt vedlikeholdsfri :whistle: Hun er en Fox Terrier Glatthår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

Bruker kun et lett dekken da han er ny klippet på vinteren og vi skal ut på tur...eller han skal sitte i bilen litt

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

Bader mye om sommeren i vannet, men sånn ordentlig bad får han kun før jeg klipper han med maskin. Klipper han ca hver 3 mnd.. kommer ann på årstid og pels..jeg liker pels stell og grer ut floker nesten hver dag;)

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

Riesenshnauzeren har egentlig en strihåret pels men når den klippes og ikke nappes blir pelsen mye glettere og mister endel av vann avstøtende effekten. Litt dumt men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

Nesten aldri. Har på seg jaktdekken på jakt (selvfølgelig..), regner det bøtter ned har han på seg regndekken. Og ligger han i ro/i lite aktivitet ute når det er dødskaldt på vinteren har vi på dekken/varmedekken.

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

Veldig skjeldent. Klipper ørene ca hver 3- mnd. Klipper han når vi ser han begynner og blir langhåret. (bruker og være 2-3 ganger i året). Bading er heller ikke så ofte. Han bader når vi kjenner at han lukter/har rulla seg i drit osv..

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

Engelsk Setter.

underull med vannavstøtende dekkhår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

Bruker BOT dekken etter trening, ruffwear cloudchaser hvis det er kaldt/vått i skiløypa og regndekken hvis det styrtregner.

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

Twinki bades når hun stinker av et eller annet hun har rulla seg i. Ellers blir hun spyla når hun har bada mye i saltvann. Klippes eller børstes aldri da hun har lite pels.

Circus er bare 3 måneder enda, så vet ikke helt. Hun er dusja en gang da hun hadde gjørma seg fullstendig til. Ellers bader hun så mye selv at hun er selvvaskende :banana: Tipper jeg må klippe litt mellom potene til vinteren. Kanskje jeg også må kamme litt bak ører.

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

T har lite pels. Omtrent dalmispels vil jeg si.

Circus har jaktcockerpels. Litt hår bak ørene, nedover beina, men ikke så mye på kroppen. Gleder meg til å se når hun blir eldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

Hun har på seg dekken på kalde vinterdager. I vinter var hun fortsatt valp og

hadde lite pels, så da ble det brukt. Har et Obtrack dekken. Har det også med

på utstilling så hun ikke så møkke seg til å alt for mye, er ikke alltid jeg får bruk

for det, da hun ligger mye i bur når vi er der.

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

Må nappe ofte, hver 14. dag tar jeg en skikkelig runde. Men sitter og og steller

og piller rett som det er når vi er ute. Klipper ved ører, ansikt og hale når det

trengs. Bades rundt 1 gang på to mnd, varierer.

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

Hun er en strihåret Jack Russell Terrier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør noen spørsmål til sonisene, jeg :banana:

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

når det er vinter og surt, ser ho står og sjelver i bakbeina

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

bader før hver utstilling, ca en gang i mnd. børster med hestekardask for å få av døde hår og en myk børste etterpå. blir ca annenhver tredjehver dag. oftere før utstilling

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

kort pels uten underull (grand danois)

Edit: Moderatorer kan bare flytte tråden hvis den er plassert feil. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

Aldri, bare refleksvest på vinteren.

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

Bader hun med sjampoo når hun er møkkete, f.eks. har rullet seg i kumøkk el.l., børster hun minst annenhver dag når hun røyter, ellers bare en gang i blant. Napper og klipper gjør jeg ikke.

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

Korthåret med tykk underull, er polarhund. Lapsk vallhund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

Veldig sjelden, har et regndekken men har så og si aldri brukt det...

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

Bader henne kanskje hver tredje uke, klipper litt når det er behov (det varierer) ettersom hun bare har hverdagsklipp, børster henne og ved behov, grundig en gang i uka. Kommer litt an på hvor lang pelsen er og årstiden, hvor vi går tur osv. Ikke noe fast mønster med andre ord :icon_confused:

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

Ullen og myk halvlang pels. Har som nicket mitt sier en wheaten terrier, med am. pelstype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

Når det er fra ca 3 grader og nedover i forbindelse med billigging. Da er det som oftes det tykkeste dekkenet han har på seg. Før og etter trening (oppvarming, nedtrapping) har jeg ofte på ham back on track dekkenet. Kan også ha dette dekkenet på etter aktivitet når vi har kommet hjem, hele året.

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

Det varierer. På sommeren svømmer han ca to ganger i uken. Shamponerer ham med behov. På vinteren dusjer og shamponerer jeg han også ved behov. Det kan være fra alt til en gang i måneden til... tja... hver fjerde måned. Han har allergi, så i perioder hvor han klør ekstra shamponerer jeg ham med en kløstillende shampo. Poter klipper jeg ganske ofte, oftere på vinteren. Ikke mer enn en gang i måneden. Friserer også til halen hans ved behov.

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

Australian shepherd. Underull og middels lange dekkhår. Ganske myk pels som drar med seg mye sand :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

Min hund hadde på seg dekken noen ganger i vinters, da var det -10 eller kaldere. Han har dekken fra felleskjøpet, blue moon heter det. Er bilde av det i tråden hans under "min hund".

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

Dusjer ham når han er ekstremt skitten, ellers ikke. Blir børstet når jeg husker det, men er lite som hjelper (på røyting) uansett.

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

Svært korthåret, rimelig stive hår uten underpels som ligger tett og glatt langs kroppen. Er en dalmatiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

Bruker aldri dekken

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

Bader når det trengs, har vel badet henne 2-3 ganger på 6 mnd tror jeg?

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

Tjukk, korthåra pels. Hvit Gjeterhund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

Bruker kun dekken på tur på vinteren, begge dekkene hun har nå synes jeg er for tynne på vinteren, så må nok kjøpe et tykkere. Bruker BOT dekkenet på trening i vinter/senhøst/tidlig på våren.

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

Jeg bader henne med shampo og balsam når hun har "fet" pels (ca 2 ganger i året) og bader labbene/magen når hun er møkkete. Jeg børster så og si aldri kroppen hennes, men frynsene på ørene tar jeg noen ganger i uken da de floker seg veldig lett.

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

Mellomlang "silkepels" uten underull (papillon) :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

Jeg har dekken på hundene når de hviler utendørs/i bilen og det er kaldt. Feks i bilen på høsten/vinteren, på telttur om vinteren (eller om det er en kaldt på høsten/våren). Den eldste får på seg dekken når det er minusgrader. Jeg har våknet opp av at han synes det er for varmt i teltet med dekken på i - 2/-4 grader, så da tar jeg det av, men han får det på neste kveld uansett om det er like kaldt. Valpen får på dekken litt fortere, valpepelsen er ikke super til å holde varmen. Og den mellomste får katahdindekken på når det er mye kald vind (vinter/høst/tidlig vår), eller når hun må vasse i kald snø, samt varmedekken når hun hviler vinter/høst/tidlig vår. Er det veldig kjølig og rå luft på sommeren så får hun dekken på da også.

Den mellomste trives best om det er godt og varmt, og slapper best av da. Den eldste slapper best av om det er litt kjølig, og den minste vet jeg ikke ennå:lol:

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

Den eldste svømmer regelmessig om sommeren.. dog i myrvann, saltvann og ferskvann litt om hverandre. Ellers blir han badet med shampo et par ganger i året kanskje? Han blir børstet et par ganger i året bare, når sambo synes han røyter mye :wub::icon_confused: også blir han klippet under labbene i snøsesongen for å forhindre klumping. Nå har jeg i tillegg en hund med stumphale, så halen blir klippet 4-6ganger i året når jeg ser at hårene begynner å bli alt for lange.

Den mellomste blir badet, tja, hun har blitt badet med shampo 2 ganger i sitt liv, og vasser ellers. Blir børstet når hun røyter mye og trenger ikke å nappes eller klippes.

Minsten har blitt badet en gang da hun var skikkelig sandete og skitten.. Ellers er hun for liten til å bli klippet, men vi har børstet litt som en del av håndteringstrening.

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

Eldste har mellomlang pels, mye dekkhår og kort, god underull. Pelsen er delvis myk og delvis småstri. "Selvrensende". - Australian Shepherd.

Mellomste har kort, litt småstri pels. - Rhodesian Ridgeback

Minsten har for tiden bare valpeull og et og annet dekkhår som stikker ut. -Australian Shepherd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du milghet til å fortelle om Ia også? :wub:

Klart! :lol:

Når har din hund dekken på seg, og hvilket dekken har den på seg da?

I vinter hadde hun ofte dekken på seg når hun gikk på tur, i tillegg når hun lå i bilen eller hvilte utendørs. Dekkenet blir å komme på igjen når det blir kaldere ute, hun fryser lettere enn aussien, så tipper hun helst vil ha det på seg utendørs når det er under 5 grader.

Hvor ofte bader, børster og evnt. napper eller klipper du hunden din?

Nesten aldri :icon_confused: Hun har blitt dusjet og shamponert to ganger i sitt liv, tror jeg. Ellers har hun nettopp lært seg å svømme, så da blir det litt regelmessig svømming utover sommeren. Hun børstes så godt som aldri og klipp har vi aldri trengt.

Hvilken pels har hunden din (beskriv pels eller si rase)?

Litt underull og kort, litt stivere dekkhår. Meeeget selvrensende og praktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...