Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Lillestrøm


SFX

Recommended Posts

  • Svar 417
  • Created
  • Siste svar
Blir kjekt å se Alex og Frida. :ahappy:

Har bare sett dem på bilder, og det er jo morsommere åse hundene i virkeligheten.

Og så er det alltid morsomt å få et ansikt bak en profil på et forum...

Det er bare å komme bort til meg å si hei :drool: ja det er alltid morsomt å få et ansikt bak et nick :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og.. er det noen som vet ca når welshene skal i ringen?

Nå vet jeg ikke hva som står i PM, men ta antall hunder som er innkalt før welsh og gang med tre (en beregner cirka tre minutter per hund), så får du cirka antall minutter før welsh starter. Tidene i PM er cirkatider, og rasen har ikke lov til å begynne FØR det tidspunktet. Men en kaller inn flere raser til samme tidspunkt om rasene er små, så en ikke må vente i fall dommer er rask eller mange ikke møter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ta HP Pettersens minnepokal :ahappy:

Og det er jeg sikker på at dere gjør :lol:

53 springere, det var vel omtrentlig det jeg regnet med på denne utstillingen. Hele 32 startende i LP2 :)

Jeg gleder meg jeg, selv om det antakeligvis blir vanskelig å få med seg alt man vil se..

Edit: vi er nr 36 i ringen av de 53 springerne. Da er vel sjansen stor for at det blir en svær åpenklasse, selv om jeg selvfølgelig håper på en haug med championer og veteraner :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva som står i PM, men ta antall hunder som er innkalt før welsh og gang med tre (en beregner cirka tre minutter per hund), så får du cirka antall minutter før welsh starter. Tidene i PM er cirkatider, og rasen har ikke lov til å begynne FØR det tidspunktet. Men en kaller inn flere raser til samme tidspunkt om rasene er små, så en ikke må vente i fall dommer er rask eller mange ikke møter.

Jeg er ikke påmeldt så har ikke pm.

Men takk for svar da kan jeg spørre noen jeg kjenner som skal stille, og så bruke metoden din :ahappy:

LP1 starter klokken 9. Skal høre om jeg får gå aller først så jeg slipper å stresse mellom kelpieringen :drool:

Takk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ringe NKK i morgen å høre. Veldig dårlig gjort at det står søndag på invitasjonen hvis det er lørdag.

Jeg er ikke påmeldt så har ikke pm.

Men takk for svar da kan jeg spørre noen jeg kjenner som skal stille, og så bruke metoden din :ahappy:

PM ligger på nkk.no

edit: ups! Så ikke Inu.

edit2:

Nå har jeg sjekket i PMet for å finne JH ringen for Lørdag, det er ikke nevnt under Lørdag, bare Søndag. Nei, jeg får bare ringe NKK for å bli helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det da litt av hvert jeg vil følge med på! De skulle hatt det på flere dager, så jeg kunne fått fulgt med på litt mer. :ahappy: Særlig fordi jeg skal sitte på stand omtrent hele tiden...

Tre brasilianske terriere, 16 wachtelhunder, en barbet, seks dandie dinmont terriere, en australian stumpy tail cattle dog, en sentralasiatisk ovtcharka, en black and tan coonhound, to peruvianske nakenhunder, fem entlebucher sennehunder, to canaanhunder, en perro dogo mallorquin, åtte basset artesien normand, to basset bleu de cascogne - jeg får håpe alle disse rasene som man aldri ser ellers blir igjen til gruppefinalene, så jeg får et glimt av noen av dem i alle fall. Selv om ingen av dem er interessante i seg selv, er det jo alltid artig med noe annet enn bare schäfere, whippets og bernere, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det da litt av hvert jeg vil følge med på! De skulle hatt det på flere dager, så jeg kunne fått fulgt med på litt mer. :D Særlig fordi jeg skal sitte på stand omtrent hele tiden...

Tre brasilianske terriere, 16 wachtelhunder, en barbet, seks dandie dinmont terriere, en australian stumpy tail cattle dog, en sentralasiatisk ovtcharka, en black and tan coonhound, to peruvianske nakenhunder, fem entlebucher sennehunder, to canaanhunder, en perro dogo mallorquin, åtte basset artesien normand, to basset bleu de cascogne - jeg får håpe alle disse rasene som man aldri ser ellers blir igjen til gruppefinalene, så jeg får et glimt av noen av dem i alle fall. Selv om ingen av dem er interessante i seg selv, er det jo alltid artig med noe annet enn bare schäfere, whippets og bernere, liksom.

:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et problem mindre.

Så på skissen NKK har lagt ut over plassering av ringene, og det kunne ikke vært bedre.

Mine to ringer ligger rett ved hverandre, og da blir det langt mindre pes med å passe på når de skal i ringen.

Kjekke greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk hvor få som skal starte klasse 1, etter det ble krav om 1.premie... Før var det fort 80 deltakere som kjempet om H.P. Pettersens og det var vanlig å måtte ca 195-200 poeng for å kunne vinne den (ihvertfall var det så mange for 3-6 år siden, lenger har ikke jeg vært i sporten). Nå som det er så få deltakere har nivået vært veldig mye lavere (det er liksom det "lille ekstra" fra 190-198 poeng). Det er veldig synd at det ikke er større enn en vanlig LP-konkurranse, når man kjemper om en vandrepokal som en gang var en stor bragd å vinne! Får håpe nivået er høyt, og at de som kjemper går mot 200 poeng! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det da litt av hvert jeg vil følge med på! De skulle hatt det på flere dager, så jeg kunne fått fulgt med på litt mer. :D Særlig fordi jeg skal sitte på stand omtrent hele tiden...

Tre brasilianske terriere, 16 wachtelhunder, en barbet, seks dandie dinmont terriere, en australian stumpy tail cattle dog, en sentralasiatisk ovtcharka, en black and tan coonhound, to peruvianske nakenhunder, fem entlebucher sennehunder, to canaanhunder, en perro dogo mallorquin, åtte basset artesien normand, to basset bleu de cascogne - jeg får håpe alle disse rasene som man aldri ser ellers blir igjen til gruppefinalene, så jeg får et glimt av noen av dem i alle fall. Selv om ingen av dem er interessante i seg selv, er det jo alltid artig med noe annet enn bare schäfere, whippets og bernere, liksom.

Jeg regner med at de som har entlebucherne henger med grosserfolket, og de har nettopp sendt ut invitasjon til vårt årlige Swissmasbord - etter at rasene er ferdig bedømt setter vi sammen til langbord med bur og bord, alle har med litt mat og julepynt, også har vi Norsk Vinner-julebord. Så de er helt sikkert igjen til gruppa! Med mindre det er en utlending som vinner - men kom til Swissmasbordet, så kan du få sett entlebucher lell :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk hvor få som skal starte klasse 1, etter det ble krav om 1.premie... Før var det fort 80 deltakere som kjempet om H.P. Pettersens og det var vanlig å måtte ca 195-200 poeng for å kunne vinne den (ihvertfall var det så mange for 3-6 år siden, lenger har ikke jeg vært i sporten). Nå som det er så få deltakere har nivået vært veldig mye lavere (det er liksom det "lille ekstra" fra 190-198 poeng). Det er veldig synd at det ikke er større enn en vanlig LP-konkurranse, når man kjemper om en vandrepokal som en gang var en stor bragd å vinne! Får håpe nivået er høyt, og at de som kjemper går mot 200 poeng! :ahappy:

Den gangen i forrige årtusen da jeg konkurrerte i LP med mine første briarder, så var det også krav om å ha 1. premie for å få stille i klasse 1 på Norsk Vinnerutstilling, og da husker jeg det ene året at det var 76 påmeldte hunder i klasse 1. Det var liksom aldri noen som protesterte på den regelen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gangen i forrige årtusen da jeg konkurrerte i LP med mine første briarder, så var det også krav om å ha 1. premie for å få stille i klasse 1 på Norsk Vinnerutstilling, og da husker jeg det ene året at det var 76 påmeldte hunder i klasse 1. Det var liksom aldri noen som protesterte på den regelen da.

Sånn var det ja,og eneste klagene jeg hørte var: Jøss så mange... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at de som har entlebucherne henger med grosserfolket, og de har nettopp sendt ut invitasjon til vårt årlige Swissmasbord - etter at rasene er ferdig bedømt setter vi sammen til langbord med bur og bord, alle har med litt mat og julepynt, også har vi Norsk Vinner-julebord. Så de er helt sikkert igjen til gruppa! Med mindre det er en utlending som vinner - men kom til Swissmasbordet, så kan du få sett entlebucher lell :D

Invitasjonen er ute blandt oss flat-folk også, gleder meg :( Noe av det som gjør siste utstillingen enda litt koseligere.

Forresten fint å se at ringene er 10x20m denne gangen, LITT mer enn i fjor i hvertfall :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk hvor få som skal starte klasse 1, etter det ble krav om 1.premie... Før var det fort 80 deltakere som kjempet om H.P. Pettersens og det var vanlig å måtte ca 195-200 poeng for å kunne vinne den (ihvertfall var det så mange for 3-6 år siden, lenger har ikke jeg vært i sporten). Nå som det er så få deltakere har nivået vært veldig mye lavere (det er liksom det "lille ekstra" fra 190-198 poeng). Det er veldig synd at det ikke er større enn en vanlig LP-konkurranse, når man kjemper om en vandrepokal som en gang var en stor bragd å vinne! Får håpe nivået er høyt, og at de som kjemper går mot 200 poeng! :(

Den gangen i forrige årtusen da jeg konkurrerte i LP med mine første briarder, så var det også krav om å ha 1. premie for å få stille i klasse 1 på Norsk Vinnerutstilling, og da husker jeg det ene året at det var 76 påmeldte hunder i klasse 1. Det var liksom aldri noen som protesterte på den regelen da.

Det syns jeg er litt rart :ahappy: Hvorfor er det så få nå? Påmeldingsantallet falt jo veldig et år (1-2 år siden?) og har holdt seg lavt etter det. :D Jeg syns også det er dumt, det er jo stort å ta minnepokalen, men enda mer stas er om man klarer det til tross for 70-100 påmeldte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om en med riesensnauzer som har konkurrert i evigheter og fått opprykket hver gang, likevel er han fortsatt i klasse 1. Lurer på om han skal prøve å ta pokalen :)

Er vel flere som drøyer med å starte klasse 2 selvom de har opprykket, i håp om å ta pokalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...