Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Lillestrøm


SFX

Recommended Posts

  • Svar 417
  • Created
  • Siste svar
har hørt om en med riesensnauzer som har konkurrert i evigheter og fått opprykket hver gang, likevel er han fortsatt i klasse 1. Lurer på om han skal prøve å ta pokalen

Var det denne riesensnauzeren som startet på Alna,.. Så "se opp" .. den fløy på hunden min bakfra idet vi passerte den med ca. 1 m avstand rett utenfor LP ringen. Ikke bare at den fløy på, men den hang seg fast i ene bakfoten, og hang fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vi slått før og skal slå han igjen :icon_redface::icon_redface:

*ha veldig lyst på denne pokalen*

Ye! :rolleyes2:

Var det denne riesensnauzeren som startet på Alna,.. Så "se opp" .. den fløy på hunden min bakfra idet vi passerte den med ca. 1 m avstand rett utenfor LP ringen. Ikke bare at den fløy på, men den hang seg fast i ene bakfoten, og hang fast!

ok det vet jeg ikke dessverre. Har bare sett han en gang i Asker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretteren min prøvde å melde seg på i klasse 1, men fikk beskjed om at man må være kvalifisert til å delta..

Rart, jeg kjenner flere som er meldt på som ikke har fått den beskjeden :icon_redface: (jeg fikk heller ikke beskjed om det når jeg meldte på, selv om Tia er kvalifisert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretteren min prøvde å melde seg på i klasse 1, men fikk beskjed om at man må være kvalifisert til å delta..

Ja, jeg vet man må ha 1. premie for å delta (jeg lurer fremdeles på hvordan NKK eventuelt får sjekket opp det...), men jeg så for meg at det var flere enn 27 med 1. premie fra tidligere som ville være interessert i å prøve seg på pokalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at vi har fått dommerendring på stabijene til Arne Foss. Noen som kjenner til ham?

Heldige dere! Arne er vel en av de triveligste dommerene som finnes :) Sånn generelt er vel trønderdommerne veldig fokusert på anatomi og bevegelser heller enn pels, men hva slags type han ser etter er jeg ikke helt sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at vi har fått dommerendring på stabijene til Arne Foss. Noen som kjenner til ham?

Heldige dere! Arne er vel en av de triveligste dommerene som finnes :) Sånn generelt er vel trønderdommerne veldig fokusert på anatomi og bevegelser heller enn pels, men hva slags type han ser etter er jeg ikke helt sikker på.

Han dømte spesialen for oss her i Norge på gårdshund. En kjempe dommer. Fikk inntrykk av at han likte dem litt små - med fokus (som linkr skrev) på bevegelser og hode :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at vi har fått dommerendring på stabijene til Arne Foss. Noen som kjenner til ham?

Han dømte spesialen for oss her i Norge på gårdshund. En kjempe dommer. Fikk inntrykk av at han likte dem litt små - med fokus (som linkr skrev) på bevegelser og hode :-)

Arne Foss er kanskje landets triveligste dommer, i tillegg til at han alltid gir uttrykk for og inntrykk av å kose seg i ringen og å sette pris på å få dømme akkurat DIN hund. Jeg har både jobbet og stilt for ham, og han virker alltid forberedt og sikker på hva han vil ha.

På berner foretrekker han dem helt klart store og grove, så jeg vil heller si at han har en type for hver rase av hva han vil ha (altså at han ikke vil ha ENTEN stort ELLER smått i alle raser), og han er opptatt av type - ikke bare anatomi, noen allrounds glemmer rasedetaljene i jakten på en sunn hund. Han er en konsekvent dommer (altså stiller du tre ganger for ham vil du med stor sannsynlighet få tre veldig like kritikker og premieringer (med mindre hunden endrer seg drastisk underveis, selvsagt)). Ikke alle dommere klarer det.

Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at vi har fått dommerendring på stabijene til Arne Foss. Noen som kjenner til ham?

Jeg har bare stilt for han en gang, og han var kjempehyggelig. Tok seg god tid til å forklare. Jeg la ihvertfall merke til at han fokuserte en god del på proposjonene og hode. Jeg har også sett han har dømt andre raser enn min egen, og også der fokuserte han på dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle jo komme for å se på og ta bilder... Men trur ikke det blir så mye fotografering fra min side, fikk et lite brudd i fingeren på høyre handa i dag.. Farsken også, jeg som gledet meg slik til å ta masse bilder og greier. Kommer uansett, kanskje jeg prakker kameraet på noen andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest det dere skriver om Arne Foss, så gleder jeg meg til å stille for ham :) Bare Amigo kan oppføre seg; det er full løpetid her hjemme og jeg oppnår ikke kontakt med hormonbomba :)

Eneste nå som kan skape virkelig trøbbel for oss er fjellovergangene... Austmannalitunnelen er stengt og det er vel litt uvisst hvor lenge gamleveien er åpen (været kan fort sette en stopper for turen). Så jeg får krysse alt jeg eier og har for at vi kommer oss helskinnet over Haukeli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han dømte spesialen for oss her i Norge på gårdshund. En kjempe dommer. Fikk inntrykk av at han likte dem litt små - med fokus (som linkr skrev) på bevegelser og hode :-)

Tja, jeg er ikke så sikker på at han ser så mye på str.

For Hampus er jo diiiger, og jeg er ikke sikker på at Hampus noen gang har fått bedre kritikk enn han fikk av Arne Foss i juni...

Men at han er en trivelig dommer, mot både handler og hund, det er det INGEN tvil om.

Han fleiper og ler, og får enhver til å føle seg vel.

Herlig fyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest det dere skriver om Arne Foss, så gleder jeg meg til å stille for ham :) Bare Amigo kan oppføre seg; det er full løpetid her hjemme og jeg oppnår ikke kontakt med hormonbomba :)

Eneste nå som kan skape virkelig trøbbel for oss er fjellovergangene... Austmannalitunnelen er stengt og det er vel litt uvisst hvor lenge gamleveien er åpen (været kan fort sette en stopper for turen). Så jeg får krysse alt jeg eier og har for at vi kommer oss helskinnet over Haukeli.

Er det ok omkjøring der oppe i forholdet til den tunnelen det gikk ras i ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og krysser fingrene for at jeg i det hele tatt kommer meg nedover. :) Har vært syk de siste dagene, men føler meg atskillig bedre i dag, så forhåpentligvis kommer jeg meg avgårde...

NKKU skal forresten ha hundekunnskapstest på lørdag klokken 11 - oppmøte ved NKKU-standen i hall A (stikk gjerne innom ellers også, hvis jeg kommer meg nedover blir jeg sittende der store deler av tiden). Send gjerne en mail eller pm til meg om du skal delta, så vet jeg omtrent hvor mange eksemplarer av testen jeg skal ta med nedover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være med Ingvild. Har deltatt i gruppen på facebook. Holder det?

Har akkurat sendt mail til NKK. Har ikke fått start nr og finner det ikke på min side heller. Øhm...

edit; nå er det oppklart. Nr. er sendt til eier, ikke juniorhandler. *letta*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ok omkjøring der oppe i forholdet til den tunnelen det gikk ras i ?

Ja gamleveien er ok for biler under 3500 kg. Men været har alt å si; blir det skikkelig ruskevær så stenges den også og da er det ingen omkjøringsmuligheter. Sørlandet eller hardangervidda blir neste alternativ i så fall og det syter jeg med da det blir en laaaaaang omvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 100% sikkert at jeg også kommer! :)

STORgleder meg, spesielt til å se Benedicte og Tia i lydighet på lørdag!

Spent på å se om noen kommer til å gå med røde neser på søndagen jeg, og ikke minst om noen kommer til å stille med det!

Er det forresten noen som har meldt på til lørdagen men som ikke skal ivei likevel? Kunne gjerne tenkt meg et startnummer så jeg slipper å betale 110,-(?) i inngang :)

Skriver forøvrig under på det de andre sier om Arne som dommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være med Ingvild. Har deltatt i gruppen på facebook. Holder det?

Har akkurat sendt mail til NKK. Har ikke fått start nr og finner det ikke på min side heller. Øhm...

Har ikke du fått start nummer? :rolleyes2: Min kom i posten for 4-5 dager siden, mitt start nummer kom ikke på mail men som brev.. Det var litt rart at du ikke har fått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...