Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Lillestrøm


SFX

Recommended Posts

Det eneste positive jeg ser med det er at man som LP-utøver ikke lenger trenger å ta fri på fredagen for å starte, men jeg tror ulempene ikke oppveier for den ene fordelen.

Det er jo en liten fordel, men samtidig skulle jeg gjerne hatt LP på fredag, for nå rekker jeg ikke nødvendigvis alt jeg skal... :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 417
  • Created
  • Siste svar
Noe sier meg at Cacib jakten har tatt av etter endringen på regelverket for int.

Jeg tror du kan ha rett :whistle:. Jeg er egentlig litt glad - innerst inne sånn helt personlig - for at man nå kan bli internasjonal uten bruksprøver i min rase, for da blir man iallefall etterhvert "kvitt" dem som aldri setter sine bein i sporskogen og aldri kommer til å bli ordentlig internasjonale champions ellers *ler*.

23 basselusker også.

Jeg kommer nok til å jobbe der under hele helgen. Hva er jeg ikke helt sikker på enda. Yodelmannen driver og jobber med mannskapslistene nå, jeg blir brukt der han ikke får fyllt opp antar jeg.

Gleder meg til arrangementet er over jeg... så får jeg kanskje tilbake samboeren min :innocent:

Jeg gleder meg også til arrangementet er over, egentlig... Det er alt for mye som skjer på en gang nå framover... Jeg må fikse en del ting til rasestanden der, og det er selvsagt jeg som får det meste av jobben med hele den standen, jeg har en hund som skal fikses og ordnes i pelsen før utstillingen og det kan jo liksom ikke gjøres helga før, jeg har foredrag som må være ferdig til onsdag, for torsdag og fredag skal jeg tilbringe på Hamar og Lillehammer med jobben på seksjonsmøter og fagdager inkl overnatting - jeg må haste ned fra Lillehammer til Lillestrøm for å ordne standen samtidig som jeg også får besøk den fredagen som skal være hele helga, muligens også flere besøkende - alle med hunder, jeg har enda et foredrag som skal være ferdig til neste tirsdag som jeg ikke får jobbet stort med før mandag.... også har jeg et hus som helst skulle vært holdt litt i orden før innrykk neste helg - også kommer det besøkshund NÅ til helga som jeg skal passe... Puhhh, jeg kjenner jeg blir litt stressa nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj, de viktigste er jo der.. :P

Jepp. Din hund er det, og min :innocent: Men det kommer en hel del fine tisper altså. Vet at Enden og Amandas har meldt på det meste av hund, og Helene har med seg Tjorven :wub: Så, ingen forhåpninger her i gården. Jeg er ikke veldig kjent med dommeren heller, så...

Ojoj 81 tollere! Første gang i champklassen også, detta blir spennende :whistle:

Jeg skal vist stille Toller også :wub: Det kan jo bli veldig interessant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Din hund er det, og min :innocent: Men det kommer en hel del fine tisper altså. Vet at Enden og Amandas har meldt på det meste av hund, og Helene har med seg Tjorven :wub: Så, ingen forhåpninger her i gården. Jeg er ikke veldig kjent med dommeren heller, så...

Ja ikke sant, hadde holdt med de to hundene BIR og BIM og hver sin tittel. :whistle:

Blir helt klart stor konkuranse.

Har ikke sett så mange av hundene til Enden og Amandas egentlig.

Jeg liker jo Helenes hunder veldig godt da, de er min type DSG.

Av det jeg leser ut av startnr til Hampus, så er det ikke stor overvekt av tisper i år i hvertfall.

Jeg stiller som alltid med et bittelite håp om å vinne, meeen det skal vel godt gjøres at vi kan slenge på NV-09 i tittelen til gutta mine...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant, hadde holdt med de to hundene BIR og BIM og hver sin tittel. :innocent:

Blir helt klart stor konkuranse.

Har ikke sett så mange av hundene til Enden og Amandas egentlig.

Jeg liker jo Helenes hunder veldig godt da, de er min type DSG.

Av det jeg leser ut av startnr til Hampus, så er det ikke stor overvekt av tisper i år i hvertfall.

Jeg stiller som alltid med et bittelite håp om å vinne, meeen det skal vel godt gjøres at vi kan slenge på NV-09 i tittelen til gutta mine...hehe...

Jeg vet at Bjørg har meldt på søsteren til Regin som vi har her, og Inger har meldt på Runa (også en søster av Regin), og helt sikkert Gunda også... bare de tre der er nok til å konke oss ut :whistle:

Helene har meldt på Boromir, Regin og Tarzan :-) Så tviler jeg ikke på at Claes Jöran kommer :wub:

Hmm... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at Bjørg har meldt på søsteren til Regin som vi har her, og Inger har meldt på Runa (også en søster av Regin), og helt sikkert Gunda også... bare de tre der er nok til å konke oss ut :innocent:

Helene har meldt på Boromir, Regin og Tarzan :-) Så tviler jeg ikke på at Claes Jöran kommer :wub:

Hmm... :-)

Jeg og mamma kommer med Alex og Frida :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 23 briarder... skuffende lite egentlig. Vi stiller forresten i samme ring som aussiene :innocent:.

Jeg så det :whistle: Men jeg får nok ikke sett dere, siden sheltie begynner kl. 09.00 og er eneste rase. Derimot kan jeg jo rekke alle hannhundene på sheltie før aussie begynner, noe som er veldig bra! Har jo bare sheltiehannhunder med for en gangs skyld. Er også stand-in-handler og innleid groomer på en aussie som kommer fra Danmark (mammaen til min framtidige valp), så jeg må nesten få med meg alle aussietispene om mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg veldig til å komme å se på alle gårdisene :) Er en del jeg har sett mange ganger før, men siden det er 40 stykker, så er det langt fra alle :whistle:

Jeg vet at Bjørg har meldt på søsteren til Regin som vi har her, og Inger har meldt på Runa (også en søster av Regin), og helt sikkert Gunda også... bare de tre der er nok til å konke oss ut :innocent:

Helene har meldt på Boromir, Regin og Tarzan :-) Så tviler jeg ikke på at Claes Jöran kommer :wub:

Hmm... :-)

Gunda er vel ikke 9 mnd enda? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma/Stine - er det jeg som husker feil navn eller er det du som er ringsek. i Labradorringen? :innocent:

62 labradorer, that's A LOT! Anne Liland som dommer også, da har jeg også mine mistanker om hvem som vinner, hvis de stiller i år.

Ja, jeg skal være ringsekretær i labradorringen.

Og det er ikke rart folk klager over dårlig miljø ringside når folk lirer av seg kommentarer som det der - jeg synes det er usmakelig å antyde at vinner er avklart på forhånd. Du har ikke sett katalogen, du vet ikke hvem som kommer, og at noen har gjort det bra for dommer før betyr ikke at de må gjøre det bra igjen, det kan komme bedre konkurrenter den dagen.

98 bernere, akkurat som forventet. :whistle:

Kjempestilig med hele 6 grossere og 5 entliser!

Jeg hadde forventet flere bernere, jeg...

Men jeg skal uten tvil starte dagen ved tisperingen for å få sett fem entlebucher og åtte grossere, ja (vet du om noen som ikke kommer, eller skrev du feil?) - dette er historiske entlebuchertall! Så moro om det er Bjerkhaug all over, så hun kan stille oppdretterklasse i TO sjeldne raser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mamma kommer med Alex og Frida :innocent:

Blir kjekt å se Alex og Frida. :whistle:

Har bare sett dem på bilder, og det er jo morsommere åse hundene i virkeligheten.

Og så er det alltid morsomt å få et ansikt bak en profil på et forum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forventet flere bernere, jeg...

Men jeg skal uten tvil starte dagen ved tisperingen for å få sett fem entlebucher og åtte grossere, ja (vet du om noen som ikke kommer, eller skrev du feil?) - dette er historiske entlebuchertall! Så moro om det er Bjerkhaug all over, så hun kan stille oppdretterklasse i TO sjeldne raser!

Ups, liten tastefeil der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal være ringsekretær i labradorringen.

Og det er ikke rart folk klager over dårlig miljø ringside når folk lirer av seg kommentarer som det der - jeg synes det er usmakelig å antyde at vinner er avklart på forhånd. Du har ikke sett katalogen, du vet ikke hvem som kommer, og at noen har gjort det bra for dommer før betyr ikke at de må gjøre det bra igjen, det kan komme bedre konkurrenter den dagen.

Synes heller ikke det er rart at folk klager over dårlig miljø innen utstilling når folk tar av på den måten som du gjør her? Er det ikke nettopp dere* som reiser land og strand fordi dere*, quote: "ikke vil sløse penger på dommere" som av forskjellige årsaker / på forskjellige tidspunkter ikke liker hunden? Ikke vanskelig å se for seg hvem som kan plassere seg når man kjenner til dommeren, uten at man av den grunn har avgrenset antallet til EN. Jeg ser nå at "de" i min setning kan tolkes i entall - det var ment i flertall som i "hvis den gruppen hunder som dommeren liker kommer", tidligere forfinet og forkortet måte: "hvis de kommer".

Beklager jeg at jeg var til å misforstå, men synes allikevel man ikke trenger ta av i fullstendig 90graders rakettbane og beskylde andre for ditt og datt. Det var jo allerede nevnt noe om dårlig miljø og slikt...

*Dere, IKKE i personlig betydning. Her i referanse for tidligere gruppering "miljø innen utstilling" altså gruppen av folk som er inne i utstillings-miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller ikke det er rart at folk klager over dårlig miljø innen utstilling når folk tar av på den måten som du gjør her? Er det ikke nettopp dere* som reiser land og strand fordi dere*, quote: "ikke vil sløse penger på dommere" som av forskjellige årsaker / på forskjellige tidspunkter ikke liker hunden? Ikke vanskelig å se for seg hvem som kan plassere seg når man kjenner til dommeren, uten at man av den grunn har avgrenset antallet til EN. Jeg ser nå at "de" i min setning kan tolkes i entall - det var ment i flertall som i "hvis den gruppen hunder som dommeren liker kommer", tidligere forfinet og forkortet måte: "hvis de kommer".

Beklager jeg at jeg var til å misforstå, men synes allikevel man ikke trenger ta av i fullstendig 90graders rakettbane og beskylde andre for ditt og datt. Det var jo allerede nevnt noe om dårlig miljø og slikt...

*Dere, IKKE i personlig betydning. Her i referanse for tidligere gruppering "miljø innen utstilling" altså gruppen av folk som er inne i utstillings-miljøet.

Var dette et kappløp til månen kan jeg love deg at din take off hadde gjort at du kom fram først med god margin...

Lagrange, hør her: Dårlig utstillingsmiljø oppstår når en eller flere er negativ. Å forsvare en dommer eller å påpeke at hvem som helst kan vinne - det gir ikke dårlig utstillingsmiljø. Å forsøke å dempe andre personers sortmaling er forsøk på å bedre utstillingsmiljø.

Du skjønner sikkert også at når du sier en ting og mener noe annet, gir du spillerom for misforståelser og reaksjoner.

Du skrev som om du visste hvilken hund som kom til å vinne, og at det var feil/negativt, du uttalte deg potensielt negativt om dommer (som ikke er lov i henhold til utstillingsregelverket, btw), og skrev tydelig mellom linjene at da var det ikke vits for de 61 andre labradorene å komme. Jeg kan ikke svare på dine meninger, når du skriver noe annet.

Har noen forresten tenkt på at det ikke bare er nye og uerfarne som synes utstillingsmiljøet kan være vanskelig og utrivelig? Og at det ikke bare er de som stiller mer enn hvert skuddår som bidrar til slik stemning?

Det er ikke så moro for erfarne å vinne, når folk kommer med surmaget oppstøt om at "de har jo stilt for dommeren før" eller at "de vinner for faan alltid".

Det er jaggu ikke lett å være verken dommer eller utstiller. Hadde du ikke stilt gang nummer to for dommer som før har likt hunden din, hadde noen lurt på det også - tør ikke når det er større konkurranse, kanskje? Om du som dommer IKKE setter opp samme hund flere ganger får du jo med en gang stempel som vinglete, vet ikke hva du vil ha, inconsistent og ubesluttsom. Om du derimot setter opp samme hund to ganger, så er det jaggu trynebedømmelse og vennetjenester.

På en utstilling er ingenting gitt før siste rosett er delt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 hanner - faktisk mindre enn forventet, men kan jo kanskje ha sammenheng med dommeren, hun har jo dømt en del i Norge de siste månedene. Dessuten forsvant det vel en del eget når hun ble dommer.

13 Kooikere - var 12 i fjor, så da kanskje vi kan ta tittelen 2 år på rad? hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner sikkert også at når du sier en ting og mener noe annet, gir du spillerom for misforståelser og reaksjoner.

Du skrev som om du visste hvilken hund som kom til å vinne, og at det var feil/negativt, du uttalte deg potensielt negativt om dommer (som ikke er lov i henhold til utstillingsregelverket, btw), og skrev tydelig mellom linjene at da var det ikke vits for de 61 andre labradorene å komme[. Jeg kan ikke svare på dine meninger, når du skriver noe annet.

Du snakker om månen, har du en dårlig dag eller? Jeg har hverken snakket negativt om dommeren (som jeg har godt bekjentskap til og synes er ei dyktig dame), ei heller har jeg påstått det ikke var vits for de andre Labradorene å komme?! Det var en ren "oi så overraskende at hun skal være dommer her" kommentar, hvorpå jeg uttrykket et kjennskap til dommeren og en erkjennelse om at jeg visste hvilken type hunder hun liker. Å tippe hvilken hundetype som kommer til å vinne (altså en gruppebetydning, ikke entallsbetydning som jeg allerede har forklart for deg) for ren egen spenning (fordi nettopp som du sier: så aner jeg ikke hvem som skal) - ser jeg ikke hva som er galt i. Når NV-09 publiseres kommer jeg til å se på bildet før navnet, for å videre billedlig-gjøre saken for deg.

Vil ha meg frabedt å få puttet ting i kjeften på meg på den måten som du gjør her, og takker for meg før du klarer å lire enda mer tull av deg.

Har nå modifisert min tidligere uttalelse slik at den er lettere å forstå for negativt innstilte individer :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 finske. Færre enn jeg håpet på, jeg tror ikke det er flere enn som var påmeldt i fjor, men i fjor var det mange som ikke kom. Dommerdamen har vært i Finland å dømt en stor utstilling med rasen og resultatene der tilsier at hun er god! Men jeg forventer ikke så mye i grunn, vi får bare se :innocent: En CK hadde vært morsomt nå da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma/Stine - er det jeg som husker feil navn eller er det du som er ringsek. i Labradorringen?

62 labradorer, that's A LOT! Anne Liland som dommer også, da kan jeg filosofere lett og positivt anrettet angående hvilken hundetype som vinner, hvis en slik gruppe hunder stiller i år :innocent:

Liten vits i å redigere et innlegg som allerede er quotet. Lite etterrettelig av deg å redigere uten å opplyse om at innlegget er endret også. Du får heller begynne å tenke deg om før du skriver til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...