Gå til innhold
Hundesonen.no

Mega-sonentreff!

SoppenCamilla

Recommended Posts

Da har man ringt, ja! Det stedet jeg snakker med/om er Ula Camping mellom Sandefjord og Larvik. Der er det kjempefint (jeg kan dra med meg Tuppetroll en dag for å ta bilder av området), det er plass til 40-50 stk i hyttene, pluss teltplass. Det er strand rett nedenfor hyttene, og de har tønnegriller som vi kan reservere om/når vi bestiller hyttene! :D

Avhengig av hvor mange som vil dele hytte (fire senger i hver hytte) så vil det koste 350,- kr per hytte per natt (altså kan man få til å betale under 100 kr hver for overnatting), og 750,- for to-roms (jeg vet ikke hvor mange toroms de har).

I Sandefjord er det Torp flyplass, evt Geiteryggen i Skien, det går alltids ann å fikse transport derfra og hit, ellers er det togforbindelse direkte fra Hamar/Lillehammer, forbi Gardermoen, gjennom Oslo S og rett til Sandefjord! Busser går det også.

Ledig har de Bjerkehelga i august, så den faller greit ut, også hele september, så da må vi finne ut hvilken helg i september som passer best!

Supert! :)

Avstemning ?

Avstemning - jatakk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 392
  • Created
  • Siste svar
Hvis jeg har kjørt opp innen treffet er (har bursdag slutten av august), så kjører antagelig jeg nedover også. Har Rav4, så har litt plass, og hvis jeg har på takkofferten går nesten all bagasje oppi der. Hvis jeg ikke kan låne bilen, eller hvis jeg ikke har fått kjørt opp først, så kan jeg være med å kjøre til noen :D

Flotters :) Vi får prates om hvordan det best lar seg løse, jeg vet jo fortsatt ikke om jeg faktisk skal være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotters :) Vi får prates om hvordan det best lar seg løse, jeg vet jo fortsatt ikke om jeg faktisk skal være med.

:D

Har litt forslag til konkurranser (husker ikke om disse er nevnt fra før, så ikke skyt meg hvis de er :D )

- Sonens gamleste

- Sonens yngste

- Sonens mest populære rase

Dette er jo av de som har møtt opp. Gamlest og yngst kan også være eiere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man ringt, ja! Det stedet jeg snakker med/om er Ula Camping mellom Sandefjord og Larvik.

YAY! Endelig noe innen gjennomførbar avstand fra meg. Vil være med på dette altså. Er vel varmest tidlig i september?

Edit: Men går det an å parkere campingvogn der for en helg i stedet for å leie hytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YAY! Endelig noe innen gjennomførbar avstand fra meg. Vil være med på dette altså. Er vel varmest tidlig i september?

Edit: Men går det an å parkere campingvogn der for en helg i stedet for å leie hytte?

Og så må vi krysse fingrene for at det ikke blir 18-20 september for da er jeg på kurs hos Terje Østlie :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å virke teit eller noe, men om du hadde tittet på linken som Soppen har lagt frem finner du mange svar :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstemning ?

Mm, kan spørre en moddis. :lol:

Jada, men det er ikke på samme plassen, i så tilfelle. Der de har campingvogner er en bitteliten tur bortenfor, bare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ula er en flott familie camping med høner og ender noen som de minste barna setter

stor pris på."

Jeg gleder meg til å komme dit med hvor mange hunder vi nå kommer til å ha med. :D *chomp*

Men det så veldig fint og idyllisk ut der, da. :lol:

De dyra er waaay bortafor, og ingen fare for at de blir chompa, tror jeg. :)

Tusen takk, Tore!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Håpe det ikke blir 4.-6. sept* da er det utstilling på Hundorp!

Får se om jeg kan være med, hvis jeg får med mamma: )

Evt. spørs hvor det blir?

Det skrev Soppen jo. :)

Da har man ringt, ja! Det stedet jeg snakker med/om er Ula Camping mellom Sandefjord og Larvik. Der er det kjempefint (jeg kan dra med meg Tuppetroll en dag for å ta bilder av området), det er plass til 40-50 stk i hyttene, pluss teltplass. Det er strand rett nedenfor hyttene, og de har tønnegriller som vi kan reservere om/når vi bestiller hyttene! :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være en lek som heter "Sonens ramp" og "Sonens ødelegger"? :lol: Da vinner Luna.

Nei, hundene skal overhodet ikke ødelegge noe av betydning mens vi er der. Det må hver enkelt ta ansvar for selv.

EDIT: Er det noen andre former for konkurranse dere vil ha? Nå har vi jo i retning utstilling-ish, har dere andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det smarteste å gjøre her er at dere som "arrangører" ikke tar på dere NOE som helst ansvar for barn under 18 år. Om foreldre tillater å sende barna på treffet, ja da får de gjøre det, uten at det er dere som blir sittende igjen med ansvaret for å holde dem edru og unna trøbel.

Om foreldre ønsker å ringe dere for å høre hva treffet går ut på så må de jo bare det, men da pressiserer dere at dere ikke tar ansvar for barna.

Vi har absolutt ikke tenkt å ta på oss noe ansvar for noen. Dersom barn under 18 skal overnatte, må de ha skriftlig tillatelse fra foreldre. Dersom de er under 16, og skal overnatte, må de ha skriftlig tillatelse fra foreldre, samt være i følge med en person på minst 20 år, som har skrevet under på at de har ansvaret.

Aldersgrense oppover, da? :D

Absolutt ingen! Vi tar null ansvar for de over 18 år, de får klare seg selv, uansett alder og eventuell demens! :lol:

Synnøve: Hvis det er fare for at hunden din kan spise opp alt inventaret i en hytte, må du ha med enten bur, eller munnkurv, eller la hunden bli igjen hjemme. Ellers må du erstatte alt den har ødelagt. Det kan bli dyrt! :) (jeg skal ha med bur til min av samme grunn, siden hun KAN finne på å gnage på ledninger). Dessuten blir man flere personer i en hytte, mest sannsynlig, og da er det best om man har med bur, fordi det vil være flere hunder i en hytte samtidig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har absolutt ikke tenkt å ta på oss noe ansvar for noen. Dersom barn under 18 skal overnatte, må de ha skriftlig tillatelse fra foreldre. Dersom de er under 16, og skal overnatte, må de ha skriftlig tillatelse fra foreldre, samt være i følge med en person på minst 20 år, som har skrevet under på at de har ansvaret.

Absolutt ingen! Vi tar null ansvar for de over 18 år, de får klare seg selv, uansett alder og eventuell demens! :lol:

Ble det ikke sakt for noen sider siden at ingen skulle ta avsvar for de under 18? Og evt. hvem skal den skriftelige beskjeden leveres til? (Om en 16'åring kan like sågodt skrive et brev selv og undertegne foreldrens navn liksom...)

Og synes det blir veldig dumt at de under 16 må ha med en over 20 (som vill si en voksen) for at de skal få være med, det er ikke alle foreldre/voksene som har tid heller ikke lyst til og være med. Synes dere sa at alle var velkommene jeg?

Det vill si at bla. synnøve, Eva&embla ikke får komme siden de ikke er over 16 men de har fått lov av foreldrene sine.

På f.eks. rideleirer har de ikke noe regel om at de under 16 må ha med voken, og der har det godt kjempebra!

Synes det er litt dumt at da muligens ikke alle for delta når reglene blir så strenge.

Og til megselv da, jeg kommer mest sannsynligvis ikke til og kommer da jeg synes det er litt langt, og jeg er litt sjenert :D

Vis ingen evt. kjører fra trondheim da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og synes det blir veldig dumt at de under 16 må ha med en over 20 (som vill si en voksen) for at de skal få være med, det er ikke alle foreldre/voksene som har tid heller ikke lyst til og være med. Synes dere sa at alle var velkommene jeg?

Det er da bare til å avtale med noen fra sonen som kommer som er over 20? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... :lol: Skummelt dette da. Jeg vet ikke om jeg har noen voksen der nede i Oslo. Dyrt er det også å fly helt ned dit! :)

Kan de som vil dra på en dyrebutikk i løpet av helga? Har ikke det her oppe vet dere... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis jeg skal ned til østlandet blir det sånn 9-10timer til meg ( med tog) :)

Hvis du reiser fra Trondheim så tar toget ca 7 timer til Oslo :-)

Ikke la avstand være et hinder uansett dere. Dere kan ikke klage på 5 timer reisetid når jeg pendlet Trondheim-Bergen (tok gjerne 16 timer èn med venting). :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...