Gå til innhold
Hundesonen.no

Fast fellestrening


Hvor passer det for deg å ha fellestrening?  

18 stemmer

  1. 1.

    • Lillestrøm
      6
    • Furuset
      10
    • Ikke relevant
      2
  2. 2.

    • Lillestrøm
      5
    • Furuset
      7
    • Ikke relevant
      6


Recommended Posts

Fordi jeg ikke er aktiv på hundesonen, og har det vært trening så har jeg fått høre det/avtalt gjennom deg eller Silje.

Det er greit, men du har fortsatt ikke dukket opp på noen måneder nå..

Nei, jeg hadde ikke tenkt til å delta på tirsdagstrenigene om de ble på Furuset.

Er det bare jeg som mistolker dette?

(...)

Nå har jeg antageligvis ikke mulighet på tirsdager uansett da jeg nok heller kommer til å slenge meg på innetreningene her ute nå i vinter :whistle:

Skjønner fortsatt ikke helt hvor du vil med dette? Synes du virkelig det er rettferdig at jeg skal bruke 600kr i måneden, bare for å være tilgjengelig for deg i tilfelle du skulle ønske å trene med oss en dag? Når dette i tillegg innebærer at vi innimellom blir stående mer eller mindre alene der? Her snakker jo pollen for seg selv..

Ja- det blir lang reise for deg, men det er snakk om en halvtime ekstra, for oss er det snakk om masse penger + tid, og vi dukker faktisk opp stort sett hver gang.

Angående det med at treningen blir "rett utenfor stuedøren vår" så kunne vi godt flyttet den til Oslo vest for min del, er når vi kommer utenfor Oslo det blir dyrt, men det hadde jo bare betydd enda lengre reise for deg, Monica, Silje og Yvonne. Nå hadde det seg faktisk sånn at vi så en veldig god mulighet her med god plass, supert underlag og ikke minst lys. Ser selvfølgelig at det er en ulempe for dere som bor nærmere Lillestrøm, akkurat som det er en ulempe å ha treningen i Lillestrøm for oss som bor nærmere Furuset. Så hva nøyaktig er det som er så urettferdig med å bytte på det? :twisted:

Lurer fortsatt på hvilke kurs som oppholder deg på søndager framover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 483
  • Created
  • Siste svar

Nå syns jeg dere bør ta ting på PM (Birte og Kristina).

Å klare og lage så sinnsykt dårlig stemning ut av dette, skulle jeg ikke trodd gikk an. :twisted: Jeg melder meg rett og slett ut (av tråden altså), også får dere legge planene deres (vi var alle hovedsakelig enige den dagen tråden startet). Så slenger jeg meg med OM det blir treninger i Lillestrøm.

Må bare spørre sånn OT: men hvor populært er det at dere skal trene på en kunstgressbane? (har jo flere av det der hvor jeg bor, men kunne aldri falt meg inn og trent på "disse" banene.

EDIT: det bør opprettes en ny tråd for furuset, for for "nye" vil det bli umulig å følge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg flytter til Lindeberg så jeg blir også boendes med plassen utafor huset og ja det er dyrere da å reise til lillestrøm enn innafor Oslo... Men uansett så om det er to-delt trening hva skal det ha å si ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg dere bør ta ting på PM (Birte og Kristina).

Å klare og lage så sinnsykt dårlig stemning ut av dette, skulle jeg ikke trodd gikk an. :twisted: Jeg melder meg rett og slett ut (av tråden altså), også får dere legge planene deres (vi var alle hovedsakelig enige den dagen tråden startet). Så slenger jeg meg med OM det blir treninger i Lillestrøm.

Må bare spørre sånn OT: men hvor populært er det at dere skal trene på en kunstgressbane? (har jo flere av det der hvor jeg bor, men kunne aldri falt meg inn og trent på "disse" banene.

Det er ingen som har sagt noe enda på at vi trener der. Det er jo en felles bane, så så lenge hundene ikke gjør fra seg der, kan det jo ikke være så farlig :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg dere bør ta ting på PM (Birte og Kristina).

Å klare og lage så sinnsykt dårlig stemning ut av dette, skulle jeg ikke trodd gikk an. :twisted: Jeg melder meg rett og slett ut (av tråden altså), også får dere legge planene deres (vi var alle hovedsakelig enige den dagen tråden startet). Så slenger jeg meg med OM det blir treninger i Lillestrøm.

Fordi du ikke har råd til å trene på Furuset ikke sant? Akkurat som flere av oss ikke har råd til å trene i Lillestrøm.. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor det er så urettferdig å ta en trening i Lillestrøm og en på Furuset?

Ikke meningen å lage dårlig stemning forresten. Jeg skriver bare ting som de er, men sannheten er kanskje ikke alltid like koselig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det blir litt dårlig gjort om Birte skal bli anklaget for å lage dårlig stemning egentlig..

Alt hun har gjort var først å foreslå en fellestrening der det opprinnelig var best for flest mulig.

Altså et kjempepositivt tiltak som har fungert veldig bra :whistle:

Men nå i det siste virker det som om det passer for flere å ha det på Furuset / nærmere sentrum.

Da er det ikke så rart at spørsmålet om å flytte treningen kommer opp?

Det blir greiere for mange, og de det ikke blir greiere for, har ikke noe lenger vei enn det de fra Furuset nå allerede har reist en stund ?

Liker ikke at de som tar intiativ til ting skal ende opp med masse nagtivt... :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du ikke har råd til å trene på Furuset ikke sant? Akkurat som flere av oss ikke har råd til å trene i Lillestrøm.. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor det er så urettferdig å ta en trening i Lillestrøm og en på Furuset?

Ikke meningen å lage dårlig stemning forresten. Jeg skriver bare ting som de er, men sannheten er kanskje ikke alltid like koselig..

Jeg sier jeg slenger meg på om det blir i Lillestrøm, om det er èn dag eller hva det blir til. Det var du som foreslo lillestrøm, så trodde ikke at penger var noen hindring for deg da. Og siden noen faktisk ønsket treninger i Lillestrøm, slang jeg meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det blir litt dårlig gjort om Birte skal bli anklaget for å lage dårlig stemning egentlig..

Alt hun har gjort var først å foreslå en fellestrening der det opprinnelig var best for flest mulig.

Altså et kjempepositivt tiltak som har fungert veldig bra :ahappy:

Men nå i det siste virker det som om det passer for flere å ha det på Furuset / nærmere sentrum.

Da er det ikke så rart at spørsmålet om å flytte treningen kommer opp?

Det blir greiere for mange, og de det ikke blir greiere for, har ikke noe lenger vei enn det de fra Furuset nå allerede har reist en stund ?

Liker ikke at de som tar intiativ til ting skal ende opp med masse nagtivt... :whistle:

Takk for støtte :twisted: Og nei, jeg prøver virkelig ikke å lage dårlig steming her.

Jeg sier jeg slenger meg på om det blir i Lillestrøm, om det er èn dag eller hva det blir til. Det var du som foreslo lillestrøm, så trodde ikke at penger var noen hindring for deg da. Og siden noen faktisk ønsket treninger i Lillestrøm, slang jeg meg på.

Penger var ikke et like stort hinder for meg da vi startet dette, nei.

Flott om du blir med på søndager, om det skulle bli sånn.

Edit: Da har jeg laget en egen tråd for Furuset-treningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier jeg slenger meg på om det blir i Lillestrøm, om det er èn dag eller hva det blir til. Det var du som foreslo lillestrøm, så trodde ikke at penger var noen hindring for deg da. Og siden noen faktisk ønsket treninger i Lillestrøm, slang jeg meg på.

Hverken Birte eller jeg trodde det var så dyrt å reise kollektivt med hund. Først treningen vi skulle på tok jeg med meg 70 kroner og trodde det skulle være mer enn nok, men det var det ikke. Tror det kostet 72, så det var ikke så veldig langt unna, men som sagt trodde jeg det skulle være mer enn nok. Det var altstå en vei.

Og må si meg enig med Marie at det er urettferdig at Birte skal bli beskyldt for å skape dårlig stemning. Hun er faktisk en av de mest aktive oss.

At tirsdagdstreningene går på Furuset(fordi det er lys på Furuset, og ikke i Lillestrøm) og søndagstreningene i Lillestrøm synes jeg er lurt, men to dager i Lillestrøm blir faktisk alt for dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er da poenget med å sette opp ønsket hundetrening via sonen da? og uansett så har du jo ikke dukket opp.

Jeg hadde jo tenkt til å delta nå framover, jeg skjønner jo det at jeg ikke har stemmerett etter som jeg ikke har vært der på en stund, men jeg må da få lov til å ytre ønsker om at tirsdagstreningene fortsatt er i lillestrøm? :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det blir litt dårlig gjort om Birte skal bli anklaget for å lage dårlig stemning egentlig..

Alt hun har gjort var først å foreslå en fellestrening der det opprinnelig var best for flest mulig.

Altså et kjempepositivt tiltak som har fungert veldig bra :whistle:

Men nå i det siste virker det som om det passer for flere å ha det på Furuset / nærmere sentrum.

Da er det ikke så rart at spørsmålet om å flytte treningen kommer opp?

Det blir greiere for mange, og de det ikke blir greiere for, har ikke noe lenger vei enn det de fra Furuset nå allerede har reist en stund ?

Liker ikke at de som tar intiativ til ting skal ende opp med masse nagtivt... :twisted:

Hverken Birte eller jeg trodde det var så dyrt å reise kollektivt med hund. Først treningen vi skulle på tok jeg med meg 70 kroner og trodde det skulle være mer enn nok, men det var det ikke. Tror det kostet 72, så det var ikke så veldig langt unna, men som sagt trodde jeg det skulle være mer enn nok. Det var altstå en vei.

Og må si meg enig med Marie at det er urettferdig at Birte skal bli beskyldt for å skape dårlig stemning. Hun er faktisk en av de mest aktive oss.

At tirsdagdstreningene går på Furuset(fordi det er lys på Furuset, og ikke i Lillestrøm) og søndagstreningene i Lillestrøm synes jeg er lurt, men to dager i Lillestrøm blir faktisk alt for dyrt.

Jeg skrev at Birte og Kristina kan ta "krangelen" sin på PM. For deres diskusjon gagner ikke oss andre. Hva Kristina gjør i helgene eller ikke har da ikke vi noe med. Og når de skal "krige" mot hverandre i tråden skapes det dårlig stemning. At det blir på furuset har jeg ikke kranglet noe om, jeg bare sier at jeg ble med på treningene for at de nettopp var i Lillestrøm. Og blir det fast furuset så blir jeg ikke med. Det er ingen menneskerett å være med heller. For jeg vet jeg ikke har råd uten jobb, uten stipend, ikke studentkort, eller noen annen form for støtte. Og det var nettopp av disse grunnene jeg syntes det var så fint noen ønsket å ha det Lillestrøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit, men du har fortsatt ikke dukket opp på noen måneder nå..

Er det bare jeg som mistolker dette?

Skjønner fortsatt ikke helt hvor du vil med dette? Synes du virkelig det er rettferdig at jeg skal bruke 600kr i måneden, bare for å være tilgjengelig for deg i tilfelle du skulle ønske å trene med oss en dag? Når dette i tillegg innebærer at vi innimellom blir stående mer eller mindre alene der? Her snakker jo pollen for seg selv..

Ja- det blir lang reise for deg, men det er snakk om en halvtime ekstra, for oss er det snakk om masse penger + tid, og vi dukker faktisk opp stort sett hver gang.

Angående det med at treningen blir "rett utenfor stuedøren vår" så kunne vi godt flyttet den til Oslo vest for min del, er når vi kommer utenfor Oslo det blir dyrt, men det hadde jo bare betydd enda lengre reise for deg, Monica, Silje og Yvonne. Nå hadde det seg faktisk sånn at vi så en veldig god mulighet her med god plass, supert underlag og ikke minst lys. Ser selvfølgelig at det er en ulempe for dere som bor nærmere Lillestrøm, akkurat som det er en ulempe å ha treningen i Lillestrøm for oss som bor nærmere Furuset. Så hva nøyaktig er det som er så urettferdig med å bytte på det? :twisted:

Lurer fortsatt på hvilke kurs som oppholder deg på søndager framover..

Les hva jeg skriver da, at jeg tok feil av dagen innetreningen var på.

Men nei, det er greit, jeg kan godt opprette en egen tråd for treningene på lillestrøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo tenkt til å delta nå framover, jeg skjønner jo det at jeg ikke har stemmerett etter som jeg ikke har vært der på en stund, men jeg må da få lov til å ytre ønsker om at tirsdagstreningene fortsatt er i lillestrøm? :whistle:

Selvfølgelig får du lov til å ytre ønsker, er jo derfor vi startet poll og diskusjon rundt dette! Men det var jo tydelig at du følte deg utelukket på noe vis når det så ut til at treningen ble flyttet til Furuset, etter ønske fra majoriteten av de som deltar på treningene. Og da skjønte jeg ikke helt hva du ville videre med diskusjonen rett og slett. At vi skulle si; okei - treningen fortsetter på Lillestrøm, selv om det betyr at folk kommer til å bli stående alene ikke så alt for sjeldent.. ? :twisted: Hva var alternativet liksom?

Les hva jeg skriver da, at jeg tok feil av dagen innetreningen var på.

Men nei, det er greit, jeg kan godt opprette en egen tråd for treningene på lillestrøm.

Jeg leser jeg, men er ikke så lett å få med seg alt når folk redigerer etter man har lest og svart.

Jeg har allerede laget en ny tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og blir det fast furuset så blir jeg ikke med. Det er ingen menneskerett å være med heller. For jeg vet jeg ikke har råd uten jobb, uten stipend, ikke studentkort, eller noen annen form for støtte. Og det var nettopp av disse grunnene jeg syntes det var så fint noen ønsket å ha det Lillestrøm.

Utrolig trist :twisted:

Håper det er noen som vil være med fra Lillestrøm området du kan sitte på med. Kanskje Lene etterhvert?

Og selv om det ikke er noen menneskerett, så håper jeg virkelig du blir med dersom du skulle få muligheten.

For du har jo vært med hver gang, og det er synd at du ikke får vært med lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist :twisted:

Håper det er noen som vil være med fra Lillestrøm området du kan sitte på med. Kanskje Lene etterhvert?

Og selv om det ikke er noen menneskerett, så håper jeg virkelig du blir med dersom du skulle få muligheten.

For du har jo vært med hver gang, og det er synd at du ikke får vært med lenger.

Enig. Men du (Monica) er fortsatt med på søndager? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som skulle spørre om du ble med på Norges Varemesse og trene lørdag-søndag :icon_redface:

Det hadde jo vært noe, ja.

Må se. Tror kanskje de komemr kjørende i pappas toseter, og da har de ikke plass til meg. Tviler litt på at de skal kjøpe bil med en gang, egentlig, så mest sannsynlig blir jeg nok på Furuset :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...