Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange hunder har du?


Midas

Hvor mange hunder har du.?  

117 stemmer

  1. 1. (Antall som bor fast hos deg)

    • 1
      55
    • 2
      45
    • 3
      9
    • 4
      5
    • 5
      2
    • 6 eller flere
      1


Recommended Posts

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Guest lijenta

Har en hund men min sønn har da også en så da er det to i huset. Kommer til å vente med å skaffe meg flere hunder selv om jeg har lyst på en til. Hvorfor jo fordi det er da dobbelt så dyrt, det er noen eldre tanter som kan trenge hjelp som er livredd hund(og bor over et fjell eller to så det er da uaktuelt at hunden blir hjemme), det er billigere å sette en på kennel enn to og endel ting til som gjør at jeg kommer sikkert til å vente en del år før jeg skaffer meg en hund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en, han er min og typens, min første, hans tredje. Om alt går som jeg vil, så er det en mulighet for en til om noen år. Men da må vi ha flytta til hus og han vi har nå må bli mer voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har foreløbig en:) og kjempetrives med det, men det er mest fordi det er min første hund og jeg er under utdanning (ferdig til sommeren da)...

men planer om en GD til når ho er blitt 2-3 år;)

greit å være selvstendig næringsdrivende :ahappy: og kunne ha med vovven på jobb;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 hunder fast boende hos meg, men den ene er jo ikke min da. Grunnen til at vi har 2 hunder er fordi min mor og jeg vil bruke dem til forskjellige ting. Hun vil bruke sin til lydighet, jeg min til agility og utstilling. I tillegg er hunden til mamma skadet, så hun kan ikke brukes til agility og egentlig ikke lydighet heller. Hun er også skamklipt fordi hun er en cocker spaniel og den lange pelsen er ikke min mor interessert i, derfor passer hun ikke som utsillingshund heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har vi 5 hunder av rasen Japansk Spisshund.

Hvorfor? Vi har så mangen forde at vi driver et lite stueoppdrett på rasen, og skal vi kunne avle videre på linjene vi har så kan jeg ikke selge alt vi avler fram av hunder.

Jeg har 4 tisper hvor den eldste er mor til nest eldste, mens den nest eldste er mor til de to andre tispene(som er det 2års aldresforskjell på) så vi har altså 3 generasjoner i huset når det er snakk om tisper. Den yngste er nå 4mndr og har akkurat begynnt med tannfelling.

Hannhunden vår er snart 3år og kjøpt fra en annen oppdretter, og det var planen å bruke han på våre egne tisper med tiden. Nå når vi har beholdt en tispe fra det siste kullet vi hadde så vurderer vi å sette hannhunden ut på for med tanke på at han stresser mye når det er løpetid og uansett hvor mye han eter, så raser han ned i vekt når de løper. Så for at han skal slippe dette så vurderer vi altså å sette han ut på for.

Hundene har jo også det mere sosialt når de er flere enn om vi bare skulle ha hatt en hund i hus også har de alltid en annen hund å leke med om de føler for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to. Grunnen til at jeg har to er først og fremst at jeg ønsket en hund jeg kunne trene og konkurrere med, og på det området mangler dessverre førstehunden en del viktige egenskaper. I tillegg synes jeg det er herlig å se at de har så mye selskap i hverandre, og det er fascinerende å se samspillet dem i mellom.

Jeg ser både fordeler og ulemper med å ha mer enn én hund, og per i dag er det uaktuelt å ha flere enn to. Det har jeg verken tid eller kapasitet til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har én. Han er førstegangshunden min, og da hadde det nok vært litt strev å kjøpe to i slengen :P Grunnen til at jeg bare har én hund nå, fire år etter anskaffelsen, er fordi jeg føler det er nok med en foreløpig og fordi jeg går på skole og ikke har etablert meg ennå. Er åpen for flere i fremtiden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 her nå.

Eier riktig nok bare 1 1/2 :icon_redface: Om det er fremparten eller bakparten på den har jeg enda ikke bestemt meg for :D

Og om ikke så lenge så er jeg jaggu meg eier på 2 1/2 =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Akkurat nå er det 8 stk her, men når disse søte små valpene flytter og mamman dems flytter tilbake til sin forvert så blir det igjen 3; 2 schäfere og 1 border collie. Akkurat passe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 :icon_redface:

Synes det er akkurat passe, siden jeg deler ansvaret med mamma. Hadde det bare vært meg, tror jeg jeg hadde holdt meg til en. Da kunne jeg konsentrert meg om den ene hunden, og gitt den mest mulig oppmerksomhet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare 1 hund boende hjemme hos meg, og det har jeg hatt i fire år. Det kommer nok ingen hund til i hus hos meg på en stund, men dersom det skulle bli aktuelt med forøkelse av flokken, blir nok ikke de to hundene boende i samme hjem allikevel, da hunden jeg har nå er familiehund. Neste hunden må bli min egne hund som skal bo med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...