Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange hunder har du?


Midas

Hvor mange hunder har du.?  

117 stemmer

  1. 1. (Antall som bor fast hos deg)

    • 1
      55
    • 2
      45
    • 3
      9
    • 4
      5
    • 5
      2
    • 6 eller flere
      1


Recommended Posts

Mulig dette har vært en poll før, men jeg lurer på det likevel;

1?

2?

3?

4 eller flere?

I tillegg kan dere skrive hvorfor dere har valgt å ha én eller flere hunder (eller ingen for den saks skyld).

Fordeler/ulemper med å ha det slik dere har det.

Crap, får ikke til den der avstemningsgreia, så da får dere bare skrive innlegg istede :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Vi har kun 1 hund.

grunnen til at vi bare har en, er fordi dert er "førstegangs"-hunden vår. Altså, første hunden vi/jeg har valgt helt selv og betalt for.

Men det kommer nok 1 til ihvertfall :ahappy:

Leste masse om forskjellige hunderaser som var aktuelle, og var skikkelig usikker også møtte jeg en Japansk spisshund og jeg var solgt :lol:

Da var valget tatt!

Har vel egentlig ikke noen fordeler med å kun ha 1 hund, ulemper er jo at den er alene når vi er på jobb!

Samboeren og jeg elsker hunder generelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 frøken her som er blanding av Gordon Setter og Labrador.Blir 3 år til sommeren og fugle gal så det holder!De fleste tror hun er Dobermann valp da :ahappy:

Tenkte egentlig kjøpe en til da hadde jo 2 i 10 måneder og ofte passet mange hunder.Synes ikke det er nå problem med flere egentlig men,hadde nå to fast i 10 måneder bare da gammle mor Engelsk Setter ble syk.

Hun var jo 11.5 år da hun jeg har nå var valp så litt forskjell på eldre rolig hund og valp som leke gal "unghund" og valp som det har blitt nå.Får se hva det blir til senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvorfor? Uflaks og mistet hundene mine på kort tid. Og så er det mest praktisk å vente til hun her er voksen før jeg anskaffe meg en til. Men det kommer en til etterhvert, helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to, bor med tre, og er deleier i en siste som ikke bor med meg.

Hvorfor to? Fordi jeg syns èn hund er for lite, når jeg har kapasitet og ønske om å ha flere. De har selskap i hverandre og det er utrolig greit å ha to hunder når man trener aktivt syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To,denne gangen bare fordi det ble sånn egentlig. Men har hatt to i mange år før også og syns det er helt greit......kanskje tre om litt også.Hvis det går som jeg håper og lommeboka tåler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to egne hunder, med pappas hund så blir det tre. Jeg har to hunder fordi jeg har kapasitet til å ha det, de får selskap fra hverandre når de er alene og når vi er på tur (lek, lek, lek, lek) og to hunder gir dobbelt så mye agtrening :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to, sambo har en = 3 i hus.

Jeg har to fordi jeg har kapasitet til å trene to aktivt og synes det er morro. Minsten er bare valpen enda. Sambo har en fordi han må vente til minsten min blir stor før han får lov til å vurdere en til selv. Jeg har lite ansvar for hans hund, kun når han jobber veldig mye hjelper jeg ham og trimmer den langbente også :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 stk. En stor valp på 9 mnd og en bitteliten valp på 10 uker :ahappy:

Planen har hele tiden vært å ha to (går det i det hele tatt an å ha bare én whippet :lol::P )

Men vi hadde nok tenkt å la den første bli liiiiitt større før vi skaffet nr to. Men så dukket Balder opp da.... hehehe.... og han var rett og slett umulig å motstså! Så nå har vi 2 glade, viltre, kosete, silkemyke, rampete, sjarmerende og helt utrolig skjønne whippetgutter i hus. Veldig moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to selv, og min samboer har en, så det er tre hunder i flokken. Jeg har to fordi jeg synes de har kjempemye glede av hverandre, og fordi jeg har kapasitet til det. Hund er min hobby, min eneste hobby, og da vil jeg ha hunder som vil og tåler å trene mye. Det har jeg ikke pr. i dag, så det er mulig det kommer en til etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 4.

En border collie som mest er sambo sin, og vår hjelpende hånd når sauene stikker til naboen.

En hovawart som er min øyensten og allround hund.

To samojeder som brukes/skal brukes til trekk, flere samojeds kommer da vi skal etablere spann.

Hvorfor? Vi har plass, vi har kapasitet,vi synes det er morro, og vi har mulighet til å bruke de i jobben vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Hampus ( DSG drøye 3 år ) og Linus ( Shiba 2 1/2 år).

Synes det er perfekt med to, de har mye selskap i hverandre.

Å trene dem separat får jeg fint til, da tid er det eneste jeg har nok av... :ahappy:

Eneste som er dumt er at de tar mye plass i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

2 stk.

Jeg har to mest pga jeg er intressert i å drive oppdrett og det er vanskelig å finne en förvert som klarer/ønsker å oppnå dem resultatene jeg vil ha på mine avlstisper.

Jeg trener også mye så det er kjekt å ha to å trene på, men det er vanskeligere i konkurranse situasjon. (hvilken hund skal jeg starte med på dette stevnet o.l.)

Det er også hyggelig at dem er to når dem er alene hjemme.

Mine to er iallefall meget gode venner og har godt selskap i hverandre. Heldigvis.. det er ikke alltid hundene er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to hunder i hus. Hvit gjeterhund som er min(og kjæresten min sin) også er det blandingen av BC/buhund-whatever som også egentlig er min, men som foreldrene mine vil ha for seg selv når jeg flytter(igjen :ahappy: ).

Planen var egentlig aldri å ha to hunder sammen, men nå som vi har det ser vi hvor bra det er for de. De går utrolig bra sammen og trives veldig godt med å være flere enn bare en. Det er også mye gøyere å gå tur med to hunder syns jeg, og man ser virkelig hvor mye bedre de begge trives sammen enn når de var alene :lol: Gruer meg veldig til å måtte skille de igjen..

Ulempene har jeg enda ikke sett egentlig, det eneste må være er at det er litt dyrere og at man trenger dobbelt opp av alt. Men fordelene veier veldig opp for det egentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har én, og har hatt det i et par år nå. Vi har egentlig "alltid" hatt to, men da de to forrige døde på kort tid, og skulle "erstatte" dem, ville vi ikke ha to valper samtidig. Nå begynner hunden vi har nå å bli voksen i kropp og sinn, så spørsmålet om ny hund kommer opp med jevne mellomrom. Men det er jo faktisk mindre styr med én enn to, selv om jeg helt klart foretrekker å ha to :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én, fordi jeg ikke har kapasitet til mer, og fordi vi skal bo i utlandet et år fra høsten av og dermed er det upraktisk med ny hund nå. Ønsket om nr. to kommer og går med energimengden og ettersom jeg ser hvor godt jeg trives med den jeg har ("Trenger jeg virkelig en til? Er jeg villig til å dele tiden mellom den jeg har nå og en annen?"). Jeg føler ikke noe dypt savn om nr. to, men det er jo gøy og mye kos med hund da... og ønsker meg en med litt mer kapasitet enn Odin. Så... blir nok en til om et drøyt års tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to. Trives godt med to slik som det er nå, men det er fordi den lille er så rolig og stille, så det føles ikke så veldig annerledes enn med 1. Hvis jeg hadde hatt to av Hera- typen hadde jeg slitt litt mer ja, men det var derfor jeg valgte en annen rase, for jeg kunne ikke tenkt to dobbere samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg quoter litt av svaret til Raksha.

1. Hvorfor? Uflaks og mistet hundene mine på kort tid.

Men må iallefall ha en til når hun jeg har blir voksen, spesielt med tanke

på at det blir begrensinger med hun jeg har nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...