Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå er vår lille doodle på plass ;-)


klaraolivia

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar
Jo fortere jo bedre...

Det viktigste var at det ble en Goldendoodle. Vi var instillt på å vente til Drøbak hadde noen klare, men så dukket dette opp. Og etter all pepperen Drøbak har fått, så må det vel være gledelig at det ikke ble en valp derfra ;-)

Hun er vakker. Skulle ikke forundre meg om det dukket opp et bilde her om en dag eller to ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste var at det ble en Goldendoodle. Vi var instillt på å vente til Drøbak hadde noen klare, men så dukket dette opp. Og etter all pepperen Drøbak har fått, så må det vel være gledelig at det ikke ble en valp derfra ;-)

Hun er vakker. Skulle ikke forundre meg om det dukket opp et bilde her om en dag eller to ;-)

ØHM, det VIKTIGSTE er jo HELSEN på hunden!

Hva vet du om foreldre og deres helsestatuser?

Var da vel kjapt fra dere bestemte dere til hunden var i hus, det første og beste?

Greien med drøbak hundehotell er jo at de driver "seriøs" og planlagt blandingsavl, for doodler i alle fasonger og former er ikke en rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØHM, det VIKTIGSTE er jo HELSEN på hunden!

Hva vet du om foreldre og deres helsestatuser?

Var da vel kjapt fra dere bestemte dere til hunden var i hus, det første og beste?

Greien med drøbak hundehotell er jo at de driver "seriøs" og planlagt blandingsavl, for doodler i alle fasonger og former er ikke en rase.

Herregud å "naggete" går det an å bli??? Selvfølgelig var helsen sjekket ut. Vi har papirer og alt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jo litt videre i familien jeg da :whistle: Men ja.. OT tråden.. eyey.. ;)

Måtte Gud forby at deres hunder ble syke av en eller annen grunn.. For de er vel så sjekka at det bør helst ikke skje at de blir syke før de dør??

Jeg har tro på denne lille tispa. Garantier får vi aldri, så må dere få lov til å tenke det dere ønsker. Vi har en glede i oss i dag fordi vi har hentet hunden vår. Det gikk kanskje litt raskere enn det vi hadde trodd når vi bestemte oss for å anskaffe hund.. men jeg og resten av familien har tro på at dette skal gå fint ;-)

Noen som føler for å salte gleden litt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte Gud forby at deres hunder ble syke av en eller annen grunn.. For de er vel så sjekka at det bør helst ikke skje at de blir syke før de dør??

Jeg har tro på denne lille tispa. Garantier får vi aldri, så må dere få lov til å tenke det dere ønsker. Vi har en glede i oss i dag fordi vi har hentet hunden vår. Det gikk kanskje litt raskere enn det vi hadde trodd når vi bestemte oss for å anskaffe hund.. men jeg og resten av familien har tro på at dette skal gå fint ;-)

Noen som føler for å salte gleden litt??

Gratulerer! Håper du legger ut bilder ettersom hun vokser til. Man vet aldri med helse uansett hva man kjøper. Har sverget til renraset i flere titalls år, med unntak av èn miks som en av mine første. De siste årene har vi vært plaget med mye sykdom og flere av hundene har ikke gått an å bruke til noe. De har vært operert, medisinert og fått et tilpasset liv. Jeg tror ikke blandinger er stort bedre, men jeg tror ikke de kan bli verre heller. Jeg har gransket dogweb, spurt oppdrettere og prøvd å sette meg nøye inn i ting, men jeg føler ikke nå at ''ja så lenge jeg kjøpte renraset og gjorde mange forundersøkelser, så er jeg fornøyd tross mye elendighet.'' Så kos deg med valpen din du, den kan bli like bra som alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med valpen, og kos deg med den du. De mener det ikke så vondt som de fremstiller det som, det er flere her som har funnet valpene sine kjapt og gæli også, det er bare mer politisk korrekt når det er en renraset en :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med valpen din! Gleder meg til å se bilder etterhvert!

Nå er min yngste 2 år, og selv om valpetiden var krevende på mange måter, så savner jeg jo den tiden litt også. (Blir litt valpesjuk, kjenner jeg! :happy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Gratulerer med valpen, og kos deg med den du. De mener det ikke så vondt som de fremstiller det som, det er flere her som har funnet valpene sine kjapt og gæli også, det er bare mer politisk korrekt når det er en renraset en :whistle:

*ler*

Takk 2ne - det var i grunnen det jeg tenkte også - impulskjøp er veldig greit sålenge det er en renraset hund liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med valpen :whistle: Hva skal den hete?

Og til dere som kommenterer; hva med å holde de mest syrlige kommentarene utenfor? Det er greit å ha meninger, men valpen er kjøpt, og det er faktisk noe som heter folkeskikk, samme hvor uenig man er i noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fjernet rundt 10 innlegg som går på kritisering av oppdretter, anskaffelsen av blanding, helsesjekk osv. Dette er ikke riktig tråd for å fortsette å være spydig. Om det er noe dere føler for å spørre trådstarter om på en ordentlig måte, kjør på. Ellers: la det ligge. Det er mer enn nok spørsmål og ironi i de andre doodle-trådene som har blitt opprettet.

Dette innlegget er OT og skal ikke kommenteres, reaksjoner på moderering tas på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med den lille! (for selv om jeg ikke liker blandingsoppdrett, så ELSKER jeg valper!) Håper dere får en fin valpetid! Og om du lurer på noe, så er det mange fine svar å få også her altså. Håper du ikke tror du vil få like mye "motgang" på alt du sier på doggis! (Du traff på en måte veldig midt i det som engasjerer mange hundefolk)

Jeg vil veldig gjerne se bilder av ullballen din :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...