Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå er vår lille doodle på plass ;-)


klaraolivia

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Gratulerer med valpen :whistle:

p.s Ellie har en goldendoodle lekekamerat - så det ligger noen bilder av han i tråden hennes ;)

Skrevet

Hei:)

Har kun sett labradoodle, møtte en på fjellet en gang:) Det var en artig liten skapning:) Er veldig nysgjerrig på hvordan en goldendoodle ser ut også så du må legge ut et bilde så vi får se:) Litt nysgjerrig bare, er det slik at labradoodle er godkjent som renrase i andre land? Har hørt at de er blitt godkjent(husker ikke hvor), men at det ikke er godkjent i norge. Isåfall, er det slik med goldendoodle også?

Skrevet
Litt nysgjerrig bare, er det slik at labradoodle er godkjent som renrase i andre land? Har hørt at de er blitt godkjent(husker ikke hvor), men at det ikke er godkjent i norge. Isåfall, er det slik med goldendoodle også?

OT: nei, doodler er ikke godkjent som rase i noe land.

Skrevet

Labradoodle er ikke godkjent som rase av noen offesielle kennelklubber, men The International Australian Labradoodle Association jobber med å utvikle rasestandarder og registreringssystemer for å prøve å danne en mer standardisert "rase" og håper vel på sikt å få den godkjent(?). De skiller mellom 'labradoodle origin' og det de kaller 'purebreed labradoodle' som skal ha minst 6 generasjoner labradoodler bak seg.

Mer info om The International Australian Labradoodle Association

Det er altså snakk om to forskjellige begreper: labradoodle som enhver blandings av labrador og puddel, og den ikke godkjente "rasen" dog med visse avlskrav og en slags standard - (australian) labradoodle.

EDIT: Endret litt på ordlyden, og la til litt

Skrevet

Gratulerer så masse med valpen! Kos deg med valpetiden, den går fort!

Vil også gjerne se bilder av vidunderet :whistle:

Skrevet

Fler OT-innlegg er slettet. Fra nå av blir det advarsler på dem som er spydige og driver med personangrep i tråden.

Dette innlegget er OT og skal ikke kommenteres, reaksjoner på moderering tas på PM.

Skrevet

Gratulerer masse,så koselig :whistle: Vil gjerne se bildet av henne ja!Som du sier har man aldri garanti for helsa uansett rase/blanding hvor mye man sjekker.Masse lykke til med henne!

Skrevet

Tusen takk for hyggelige gratulasjoner. Vi har hatt en flott dag med lille vennen som vi vurderer å kalle "Pepper". Ei livlig lita tispe. Vi er i allefall godt fornøyde så langt. Bilder kommer etterhvert. Har forsøkt å ta en del bilder i dag, men hun er ikke mye i ro..

Skrevet

OT, men jeg prøver å få sendt deg en PM, men jeg får bare beskjed om at du har valgt å ikke være tilgjengelig for PM..?

Skrevet
Her er noen bilder fra i dag ..

Nåmmin... like nuffelig som andre valper :whistle: Lykke til med skjønnheten og hold oss oppdatert!

Skrevet
OT, men jeg prøver å få sendt deg en PM, men jeg får bare beskjed om at du har valgt å ikke være tilgjengelig for PM..?

Sjekker det opp , men jeg har mottatt flere PM her tidligere i dag..

Skrevet
Sjekker det opp , men jeg har mottatt flere PM her tidligere i dag..

Prøvde å sende deg en epost nå, men jeg vet ikke om det funka? :whistle:

Skrevet

Grattis så masse med ny valp, ho var jo alldeles nydelig da:-)... Kos deg masse med ho framover, de vokser overraskende fort dissa småtassene:-)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...