Gå til innhold
Hundesonen.no

Folk jeg irriterer meg over!


Huldra

Recommended Posts

Her er en liten sak hvor noen skriver om folk som irriterer de - og jeg kunne ikke vært mer enig! :whistle:

Men jeg irriterer meg egentlig over enda flere folk jeg.. Folk som skal gjøre min jobb, og får instruksjoner i hvordan den skal gjøres. De nikker og smiler og later som de har skjønt det og husker det, og "jada alt er greit og forstått". Så kommer jeg tilbake, og der er ingenting på stell! Alle beskjeder er slettet fra minnet, og minnet mitt om den nikkende smilende personen som så utmerket skjønte hva jeg mente, har jeg mest lyst å vrenge rundt og trøkke ned i en møkkakjeller!

Eller folk som er dumme. Stokk dumme, og som ikke burde være det. Så dumme som de ikke har lov til å være i deres alder. For eksempel en overordnet på jobb som skulle vise meg noe på dataen: "Først trykker du på "fil", deretter drar du musen over til "rediger".. "!! Hallo??! Man kan da trykke direkte på rediger??!

Generelt folk som er dumme, men som liker å gi inntrykk av at de skjønner likevel. Kan de ikke heller bare spørre? Og hvis grunnen til at de ikke gjør ting som jeg sier, er at de er uenige, så kan de da for fåkk bare prøve å overbevise meg om at jeg tar feil vel??

Så - hvem irriterer deg, og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Flexifolket.

Kollegaer som nekter å gjøre som jeg sier før veillederen forteller dem det jeg har sagt hele tiden, for så å late som de har funnet det på selv.

Kollegaer som ikke klarer å lette på rompa, men tror at toppen av lykken er å gjøre minst mulig.

Folk som driter i skauen. Bikkja mi finner det, spiser det og spyr det opp igjen når vi kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg skal ikke komme med meninger om folk i trafikken, for det krever en hel tråd, eller muligens et helt forum.

Men utover det kan jeg vel nevne:

* Folk som legger ut i det vide og breie om et tema som om de har greie på det,

når man vet eller finner ut i ettertid at de ikke har spesiell peiling på det i det hele tatt

* Kollegaer som syter når man fått en stor kunde/kontrakt osv, for da blir det jo så mye å gjøre

* De forran deg i kassakø, som skal dele livshistorien sin med den som sitter i kassa,

betale alt med småmynter, også gå igjennom hele kvitteringa,

og klage på prisen over sardinene, for de skulle vært på tilbud.

Jeg mener ikke å henge ut pensjonister som en folkegruppe her, men veeeldig ofte gjelder dette en av dem.

* Folk som ikke er i stand til å åpne kjeften uten at det kommer ut noe negativt.

* Byråkrater som tolker regelverk basert på humøret/dagsformen

* Generellt de aller aller fleste politikere (krever også et eget forum)

Det var de jeg kunne komme på i farta :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med Bullit.

Ellers har vi de som alltid skal skryte av seg selv og naivt forsøker å infiltrere det inn i en eller annen totalt uinteressant/urelevant historie, men blir gjennomskuet av alle andre. Hver eneste gang.

Skulle tro jeg hadde masse å skrive her, jeg irriterer meg over folk "hele tiden", men jeg kommer faktisk ikke på noe mer.

Jo, kom på en til! Folk (.....) som stemmer til finalen i bl.a norske talenter, kun basert på utseendet! Har vi ikke nok av alle disse sukkersøte typene til å sjarmere desperate jenter og kvinner? (Som jeg til tider er en del av:P)

De er jo overalt i media uansett, la et talentshow være det det er; et talentshow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over køkulturen til nordmenn! Spesielt da er det middelaldrende damer som gjerne hopper 4,2 meter gjennom lufta bare for å snike seg foran fem andre mennesker når en ny kasse blir åpnet på butikken.. eller uansett hvor de er. Mennesker som bare tar seg til rette uten å tenke over at noen kanskje var der først.

Samt mennesker som ikke begynner å rote nedi veska etter pengene sine før de har hørt hvor mye de skal betale. De vet jo at de må betale, hvorfor ikke bare ha det klart?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg irriterer meg over de fleste og over det meste, så jeg nøyer meg med å oppsummere det i en setning:

Gravide damer på ikea.. AARGH!

Den må du forklare nærmere. Hva kan være galt med gravide damer på ikea? :whistle:

Jeg irriterer meg egentlig ikke over så mye.

Jo, kanskje jeg irriterer meg litt over folk som irriterer seg over alt mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai, hvor skal jeg begynne? *flire* Jeg irriterer meg stadig vekk,og ikke bare på personer. Ting kan være helt utrolig irriterende de også faktisk. Jeg har seriøst vurdert et eller annet inngrep for å få forlenget den berømte lunta,men har ennå ikke kommet over noe.

-Folk i trafikken. Alle de som kjører alt for treigt og særlig da når jeg har det travelt. Alle de som ikke har lært seg vikeplikt-reglene og stopper for biler de ikke skal stoppe for,eller de som kjører på når de skulle ha stoppet. De som ikke kan rundkjøringer,de er sabla farlige! De som er redde for å bruke opp blinklysene sine. De som legger seg oppi rompa på deg når du kjører i riktig fart. Syklister! Jeg beklager,jeg vet dere har lov til å være der,men gud som dere irriterer meg til tider! Og så mange mange fler,men ikke flere nevnt ikke flere glemt.

-folk på butikken. De som går flere i bredden og har all verdens tid på å utforske hver eneste toro suppepose. Move!

-folk med hunder. Dra med deg det stirrende kreket ditt videre,ser du ikke at vi ikke vil hilse?!

-folk hos nav. Jada,de har sikkert hatt en tøff dag de og,men det hadde vært litt hyggeligere om de startet samtalen med noe annet enn et gedigent sukk.

-telefonselgere. Jo,jeg har faktisk abonnement som ikke har gått ut ennå,du trenger ikke være uhøflig.

-naboer. Det er veldig slitsomt å komme hjem en sen kveld å se at de har okkupert parkeringsplassen min når det fremdeles er plass til 3 biler i deres egen gård...

-snø. snø er fryktelig upraktisk rett og slett.

-regn. se over.

-dårlige skuespillere. De kan ødelegge en hel kveld de.

osv osv. Jeg blir sittende her i hele natt hvis jeg skal fortsette. Og neida,jeg irriterer meg ikke over sånt hele tiden, men jeg har litt kort lunte og lite tålmodighet. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Den må du forklare nærmere. Hva kan være galt med gravide damer på ikea? :whistle:

Jeg irriterer meg egentlig ikke over så mye.

Jo, kanskje jeg irriterer meg litt over folk som irriterer seg over alt mulig :)

Har du ikke møtt dem? De som går i bekkenløsningssusetempo dvs saktere enn slow motion, de stopper midt i "gangveien" og blir gjerne stående og diskutere om de skal eller ikke skal kjøpe det plastlitersmålet til 5 kr i minst ett kvarter.. Jeg får helt seriøst spader. Jeg er en lynshopper som har handlelista klar før jeg går inn dørene, jeg er ikke der for å se hva de har.. Så for meg er det det ultimate irritasjonsmomentet. Særlig om sommeren for da er det horder av dem der, kan det ha noe med air conition anlegget å gjøre eller er det billig soft is som gjør utslaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke møtt dem? De som går i bekkenløsningssusetempo dvs saktere enn slow motion, de stopper midt i "gangveien" og blir gjerne stående og diskutere om de skal eller ikke skal kjøpe det plastlitersmålet til 5 kr i minst ett kvarter.. Jeg får helt seriøst spader. Jeg er en lynshopper som har handlelista klar før jeg går inn dørene, jeg er ikke der for å se hva de har.. Så for meg er det det ultimate irritasjonsmomentet. Særlig om sommeren for da er det horder av dem der, kan det ha noe med air conition anlegget å gjøre eller er det billig soft is som gjør utslaget?

Hihi...det er nok den billige softisen :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke møtt dem? De som går i bekkenløsningssusetempo dvs saktere enn slow motion, de stopper midt i "gangveien" og blir gjerne stående og diskutere om de skal eller ikke skal kjøpe det plastlitersmålet til 5 kr i minst ett kvarter.. Jeg får helt seriøst spader. Jeg er en lynshopper som har handlelista klar før jeg går inn dørene, jeg er ikke der for å se hva de har.. Så for meg er det det ultimate irritasjonsmomentet. Særlig om sommeren for da er det horder av dem der, kan det ha noe med air conition anlegget å gjøre eller er det billig soft is som gjør utslaget?

Vil du deg selv så vondt at du handler på IKEA ??? *sjokk*.

Jeg irriterer meg over så mange og så mye, at jeg ville fått Brageprisen for min bok om irritasjonsmomenter... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oboy, hvor skal jeg begynne.

-Mopeder med effektanlegg. Den der "miiimiiiwiiii"-lyden gir meg seriøst høyt blodtrykk.

Og det skal kjøres rundt og rundt og rundt huset/kvartalet vårt.

-Pensjonister som på liv og død betale med mynt. En krone, to kroner osv. Og når de nesten har talt opp alt, "å, jeg må begynne på nytt".

-Folk med hunder i flexiline. Trenger vel ikke si mer om den saken.

-Folk som må bjeffe tilbake dersom Ganzie boffer litt.

-Bilister som er redde for å bruke opp blinklyset sitt.

-Syklister som eier kjørefeltet, og har gooood tid.

-Kjerringer som har syklubb midt mellom reolene på butikken. Hver av dem med handlevogn/barnevogn, og effektivt blokkerer veier.

-Rånebiler som dunk-dunker gjennom kvartalet vårt klokken 4 om natten.

Har masse mer, men tør vel ikke nevne alt av frykt for å bli stemplet som sur gammel kjerring :whistle:

Irritabel? Jeg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg GRENSELØST over folk som står kronisk i veien, med handlevogn i butikken! FLØTT DERE! Sett i det minste handlevogna inntil en reol, mens dere stikker hodet ned i frysedisken for å hente den nederste pakken med wokgrønnsaker! k022.gif

Og gamle damer som står bak meg i en hvilken som helst kø. HVORFOR skal de alltid holde knyttneven sin i korsryggen på meg? Er det for å dytte meg framover? Eller bruker de hånda som følehorn fordi de ser dårlig??? TA BORT HÅNDA!! AAARGG!!

Ahhh, deilig å få ut litt aggresjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant jeg noe å bruke lakenskrekken til, ja!

*Folk som går søndagstur i butikken, hver dag, hele uka. Gjerne flere i bredden og med handlevogner.

*Folk med uoppdragne unger i butikken. Det skal ikke gå utover MEG at folk tror på fri oppdragelse.

*Trege kassadamer. Bipp... Bipp... Dama har god tid, køen vokser og ingen fyller de tomme kassene..

*Folk som dytter i køen. Hva i all verden skal det være godt for?

*Folk som mener at deres oppfatning av ting er den eneste rette (f.eks. forfatteren på linken). At du ikke orker å samle hjerneceller til å faktisk lese bøker, betyr ikke at folk som synes bøker er bedre enn en hastig to-timers oppsummering er arrogante eller pseudointellektuelle.

*Bilister. De er trege, de eier ikke trafikkvett og jeg kommer til å ligge på hornet og kjøre ned gamle tanter i Fiat når jeg får lappen. :icon_redface:

*Venting. Jeg hater venting. Særlig når jeg burde være ferdig med å vente.

*Offentlige etater som aldri klarer å få de riktige papirene med de riktige opplysningene til riktig sted til riktig tid. Argh.

*Dobbeltmoral/hyklere

*Norske skuespillere. Du er ikke på teateret, du trenger ikke å overspille for at de på bakerste rad skal få med seg hva du sier og hvilken sinnsstemning du er i.

*Folk som nekter å forholde seg til det som faktisk sies/skrives i en diskusjon, men fortsetter å argumentere mot noe du aldri har sagt, eller allerede har kommentert.

*Norske turister om sommeren. De er motbydelige, og oppfører seg som om de skulle vært Røkke og eide hele strandlinja, utmarka og innmarka. Du leier en hytte i sundet, ikke hele fylket!

*Frekke turgåere. De skal på rusletur over vår inngjerdede gårdsplass og også fortelle meg når jeg må ha hunden min i bånd. Det er ikke båndtvang nå, sier jeg. "Det står skilt der, da." Ja, og der står det at den gjelder fra 1. april (dette var i begynnelsen av mars)... logik.png

*Folk med utagerende hunder som tror at bare fordi min er en hannhund, så går det så fint så. Tenk om min hund ikke liker tisper da (han er snill han, men det vet jo ikke de)? Og jeg har vansker med å tro på utsagnet om at "da går det fint" når tispa henger i båndet og freser så fråden står...

*Folk som skal fortelle meg hvordan hunden min egentlig er, og hva som vil funke og ikke funke på dem.

*Folk som tar seg til rette med andres hunder fordi "sånn gjorde jeg med mine foreldres fuglehund".

*Folk som kommer busende bort og skal hilse på bikkjene uten å spørre og oppfører seg særdeles ubehøvlet på hundespråket (bøye seg over og legge hånda på hodet, etc), for de KAN hund, må vite!

Og så videre.. :banana: Ja, jeg har kort lunte, men som regel klarer jeg å bite det i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg ikke over så veeeldig mye, men det er noen ting som gjør at jeg sukker litt ekstra.

*Folk som presser seg inn på bussen før alle har kommet ut, hva pokker er poinet med det?

* Folk som presser seg på bussen som om det var liv om å gjøre, de ser rett og slett gale ut!! (dessuten kommer det en buss hvert 3 minutt ca SLAPP AV!

* Folk som tar idiotiske snikveier når det er kø på vei hjem fra jobb, det er dere forbanna bærumspamper som skaper mesteparten av køen!

*De som banker på vinduet i butikken et kvarter etter at vi har stengt, "du skjønner jeg kom ikke fra jobben før! Neivel så DIN tid er sikker mye viktigere en min tid? Jeg har for pokker ikke betalt overtid.

* Mellomsjefer som alltid kjenner noen som kjenner noen og er sinnsykt viktige, tro meg de virkelig sjefene ler av dere og deres oppførsel!

*PUH*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg litt over de som gjerne vil stå for oppdragelsen av min valp fordi de har hatt hund før og jeg ikke har det. Jeg kan da ha ganske klare meninger om hvordan jeg vil oppdra og trene min hund selv om jeg ikke har allverdens av erfaring.. Jeg blir dog veldig glad for tips om jeg har spurt om det :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar buss veldig ofte, og ønsker at det skal gå så fort og effektivt som mulig å ta buss her i byen. Derfor irriterer jeg meg veldig over folk som overhodet ikke har gode bussvaner! Det kan være så mye... De som står lenge og venter på bussen, men som allikevel ikke har funnet fram penger til å betale før de går på bussen og dermed lager lang kø bak seg. Eller de som tror de har krav på en comfort sone med en radius på 50 cm når de står på bussen i rush-trafikken, og som således overhodet ikke skjønner at man simpelthen er nødt til å presse seg litt sammen for å få plass til så mange som mulig på bussen. Eller de som ikke skjønner at når bussjåføren ber oss trekke lenger bakover i bussen, så innebærer det at det skal stå mennesker også helt bakerst i bussen, ikke bare midt i. Eller de som presser seg fram i busskøa for så å gå på og betale med masse småmynter, mens det står kanskje 5-10 stk bak som bare skal flashe busskortet sitt. Eller de som hører på kjempehøy technomusikk og deler den elendige musikksmaken sin med alle de andre passasjerene. Eller de som ikke klarer å holde private samtaler på et lavt desibelnivå. Og sist, men ikke minst, de som overhodet ikke eier personlig hygiene, men som allikevel skal presse seg til å sitte ved siden av meg på bussen.

Sånn utenom busspassasjerer er det mange andre jeg irriterer meg over også, men det kan være litt mer humørbasert. Av og til kan jeg for eksempel bli mektig irritert når jeg har en diskusjon med noen, og de ikke skjønner hva jeg mener, slik at jeg må forklare det, også sier de "jaja, nå skjønner jeg", men allikevel forstår jeg at vedkommende snakker forbi meg og overhodet ikke har snøring på hvordan jeg tenker.

Jeg kan også irritere meg over folk som har veldig tungt for det og som spør om helt tåpelige og opplagte ting. Eller mennesker som overhodet ikke får til å finne ut av noe på egenhånd, men som må ha hjelp til å forstå absolutt alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke møtt dem? De som går i bekkenløsningssusetempo dvs saktere enn slow motion, de stopper midt i "gangveien" og blir gjerne stående og diskutere om de skal eller ikke skal kjøpe det plastlitersmålet til 5 kr i minst ett kvarter.. Jeg får helt seriøst spader. Jeg er en lynshopper som har handlelista klar før jeg går inn dørene, jeg er ikke der for å se hva de har.. Så for meg er det det ultimate irritasjonsmomentet. Særlig om sommeren for da er det horder av dem der, kan det ha noe med air conition anlegget å gjøre eller er det billig soft is som gjør utslaget?

Åhhh de er hat de! Egentlig er så er gravide hat overalt hvor de ferdes! De er slettes ikke verdens midtpunkt for meg! Eller de som har nyfødte da, de som går på barselstreff og ikke noterer seg at det finnes andre i verden som IKKE er så himla interessert i går bak dem å høre på fargen til bæskje til ungen deres!

*Folk som mener at deres oppfatning av ting er den eneste rette (f.eks. forfatteren på linken). At du ikke orker å samle hjerneceller til å faktisk lese bøker, betyr ikke at folk som synes bøker er bedre enn en hastig to-timers oppsummering er arrogante eller pseudointellektuelle.

*Norske skuespillere. Du er ikke på teateret, du trenger ikke å overspille for at de på bakerste rad skal få med seg hva du sier og hvilken sinnsstemning du er i.

*Folk som nekter å forholde seg til det som faktisk sies/skrives i en diskusjon, men fortsetter å argumentere mot noe du aldri har sagt, eller allerede har kommentert.

*Norske turister om sommeren. De er motbydelige, og oppfører seg som om de skulle vært Røkke og eide hele strandlinja, utmarka og innmarka. Du leier en hytte i sundet, ikke hele fylket!

*Folk med utagerende hunder som tror at bare fordi min er en hannhund, så går det så fint så. Tenk om min hund ikke liker tisper da (han er snill han, men det vet jo ikke de)? Og jeg har vansker med å tro på utsagnet om at "da går det fint" når tispa henger i båndet og freser så fråden står...

*Folk som skal fortelle meg hvordan hunden min egentlig er, og hva som vil funke og ikke funke på dem.

*Folk som tar seg til rette med andres hunder fordi "sånn gjorde jeg med mine foreldres fuglehund".

*Folk som kommer busende bort og skal hilse på bikkjene uten å spørre og oppfører seg særdeles ubehøvlet på hundespråket (bøye seg over og legge hånda på hodet, etc), for de KAN hund, må vite!

Jeg har klippet litt i Argyros innlegg, for hun sier det meste jeg irriterer meg over!

* de som mener at flexi er fandens verktøy

* autoriteter som mener en hel masse på dine vegne, og har ekstrem dårlig avreagering. Er borti flere nå som så absolutt burde gått på ett kurs til, egentlig byttet yrke tror jeg.

* ikke få kaffe på disse fordømte møtene

* at det sitter 7 mennesker der og gjenntar alt den andre sier.

* folk som tror tofelten er til for at de kan gjøre midt på midtstripa.

* folk som ikke tåler konstruktiv kritikk uten å måtte snakke det i hjel

* folk som ikke skjønner at du faktisk ikke vil snakke om det

Sikkert mye mer, kommer tilbake til saken hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterere meg fort og "gjerne" over små og store ting.

Akkurat nå er jeg mest irritert på folk som tror de er bedre enn andre, folk som er hånende i diskusjoner og som svarer andre med spydige kommentarer for å få andre til å føle seg små og dumme (og som samtidig lar være å svare på spørsmål, gjerne trekker inn uviktige ting folk kan ha sagt eller ikke ha sagt isteden), folk som nekter å høre etter på andres argumenter fordi de er så innelåst i sin egen suverene tro på at de selv har funnet den eneste sannheten. DET er irriterende det! *rive seg i håret*

Ellers irriterer jeg meg veldig (som andre også har nevnt) over folk som har verdens beste tid når de går og handler, som stopper opp og snakker (to handlevogner i bredden, gjerne spedd på med ei barnevogn for underholdningens skyld) helst i gjennomgangspassasjer (får man det til i en flaskehals så er man ekstra flink). Der står man leeeenge og diskuterer om man skal ta lørdagskaffen på den eller den kafeen uten å engang vurdere å flytte seg for køene som dannes på begge sider! Dette er faktisk et såpass stort irritasjonsmoment for meg at jeg aldri handler på store sentre på lørdager...

Folk som tror de har all rett til å oppdra bikkja mi eller gi henne hva de har lyst til er også oppe på irritasjonstoppen. Kom ikke inn i mitt hus og riv tak i tunga på valpen min for at du skal lære den å ikke bite! Og har jeg sagt at hunden min ikke skal få mat ved bordet så IKKE gi den noe mens jeg ser bort! Ei heller prøv å gi den bløtkake etter at jeg har sagt "nei, hun blir dårlig i magen av sånne ting"!

Uff, nei... nå orker jeg ikke irriterer meg mer akkurat nå... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg mest irritert på folk som tror de er bedre enn andre, folk som er hånende i diskusjoner og som svarer andre med spydige kommentarer for å få andre til å føle seg små og dumme (og som samtidig lar være å svare på spørsmål, gjerne trekker inn uviktige ting folk kan ha sagt eller ikke ha sagt isteden), folk som nekter å høre etter på andres argumenter fordi de er så innelåst i sin egen suverene tro på at de selv har funnet den eneste sannheten. DET er irriterende det! *rive seg i håret*

Takler ikke slike folk a020.gif

En jeg kjenner var alltid slik at han hadde sovet lengre eller mindre enn meg, hvis jeg fikk dårlig karakter så hadde han fått enda dårligere karakter. Han var som oftest sykere enn meg hvis jeg var syk. Han var varmere enn meg hvis jeg var varm og kaldere enn meg hvis jeg var kald. Og når jeg ble så dårlig at han ikke kunne være dårligere akkurat da, da byttet han tema og latet som han ikke hadde hørt at jeg var dårlig... :banana:

Folk som tror de har all rett til å oppdra bikkja mi eller gi henne hva de har lyst til er også oppe på irritasjonstoppen. Kom ikke inn i mitt hus og riv tak i tunga på valpen min for at du skal lære den å ikke bite! Og har jeg sagt at hunden min ikke skal få mat ved bordet så IKKE gi den noe mens jeg ser bort! Ei heller prøv å gi den bløtkake etter at jeg har sagt "nei, hun blir dårlig i magen av sånne ting"!

Helt enig. Jeg blir ikke sur når noen gir meg tips om hvordan jeg kan gjøre noe/gjøre det bedre (hvis de ikke gjør det på en overlegen måte), men hvis noen prøver å disiplinere bikkja mi uten å ha spurt meg først. Da blir jeg lettere forbannet. :(

Heh... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg er flink til å irritere meg, og irriterer meg ovr sykt mye.

Folk som absolutt skal sette seg med meg på bussen til tross for at jeg har med en stressa hund og en stor bag, også begynner de å gi tegn på at de misliker at hunden i det hele tatt er der. Så flytt dere da for pokker, jeg satt der først og har betalt for to plasser, så jeg flytter meg ikke.

Folk som er frekke på bussen/i butikken osv. Det går an å kremte å si "unnskyld, kan du passe deg litt" istedenfor å gaule "fløtt deg!"

...osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buss. I det hele tatt, buss er irriterende. Busssjåførene som ikke kan å kjøre, som enten kjører for fort eller for treigt, som bråbremser, som glatt overser fartsdumper, selv om de kjører den samme ruta hver dag. Folk som skal på bussen og er av den oppfattning at de dør om de ikke kommer først på å får sitteplass. Ellers har Ingvild oppsumert det mest om den saken :icon_redface:

Bilister som ligger heeeelt oppi bakenden på min bil. Bilister som ligger bak å presser på, og tydelig mener jeg kjører aaaalt for sakte, selv om jeg kjører i fartsgrensen, eller til og med over fartsgrensen. Bilister som overhode ikke viser forståelse for at alle ikke har hatt førerkortet i 20 år.

Norsk læreren min. Forbanna dust.

Reklame! Jeg setter meg ikke ned for å se en film på tv for å se 5 kvarterslange reklamepauser! Og om vi vil hjelpe verden litt, hvorfor ikke kutte ned på all papirreklamen? Sparer veeeeldig masse penger på å kutte ned på reklamen altså...

Veeeldig mye mer, men kan ikke nevne alt :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...