Gå til innhold
Hundesonen.no

Bernervalper på vei!


Monab88

Recommended Posts

  • Svar 329
  • Created
  • Siste svar

Vel, krysser fingrene her! Mammaen er ihvertfall aldeles nydelig omenn ganske sprø..(! Hoppe ut av bil slik da.. vordende mødre bør jobbe mer med verdigheten sin de!)

Hadde ellers veldig moro av de oppstillingsbildene - følg med på gressplenen - fra brunt til grønt til nyklippet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, krysser fingrene her! Mammaen er ihvertfall aldeles nydelig omenn ganske sprø..(! Hoppe ut av bil slik da.. vordende mødre bør jobbe mer med verdigheten sin de!)

Hadde ellers veldig moro av de oppstillingsbildene - følg med på gressplenen - fra brunt til grønt til nyklippet!

;):P

Egentlig litt tilfeldig at alle bildene er tatt på samme plassen, med tanke på at vi bor 7-8 timer unna der de er tatt!

(Det var forresten jeg som hade klippet plena den dagen :) )

Ingen tvil om at damen er drektig, jeg blir mektig skuffet om alt som kommer ut der er luft, vann og en stor promp!

Med de hengepuppene som hun har så må hun være drektig!

Men man ser ikke på henne at hun er drektig, annet enn at hun vugger litt når hun går. Hun er slank og fast i kroppen, ingen hengemage å skimte på henne! Men mulig det kan skyldes av at hun bærer valpene veldig høyt opp, under ribbeina.

Oppdretteren min hadde snakket med en St.b. oppdretter her en dag, som trodde at tispa hennes hadde gått tom fordi hun ikke la seg ut noe. Så en dag, ca 1,5 uke før fødsel trodde hun at tispa hadde fått magedreining fordi magen plutselig este ut. Hun fikk 12 valper(10 overlevde)..

Etter helga skal vi ivei å ta røntgen. Blir spennende å se ca. hvor mange valper som skjuler seg der inne. ;)

Og nå kan jeg snart begynne å kjenne liv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de hengepuppene som hun har så må hun være drektig!

Men man ser ikke på henne at hun er drektig, annet enn at hun vugger litt når hun går. Hun er slank og fast i kroppen, ingen hengemage å skimte på henne! Men mulig det kan skyldes av at hun bærer valpene veldig høyt opp, under ribbeina.

Oppdretteren min hadde snakket med en St.b. oppdretter her en dag, som trodde at tispa hennes hadde gått tom fordi hun ikke la seg ut noe. Så en dag, ca 1,5 uke før fødsel trodde hun at tispa hadde fått magedreining fordi magen plutselig este ut. Hun fikk 12 valper(10 overlevde)..

Etter helga skal vi ivei å ta røntgen. Blir spennende å se ca. hvor mange valper som skjuler seg der inne. :)

Og nå kan jeg snart begynne å kjenne liv!!

Nei, jeg måtte se to ganger på henne i helga for å sjekke om det faktisk var henne - hun virket ikke drektig på noen måte når jeg så henne i grinda. Men de puppene er rimelig avslørende, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En liten info til de som lurer på hvordan det går med Bella og nedkomsten:

Bella vekte Mona i går morges i 6-tida, med at ho var urolig. Utover dagen i går hadde Bella rier, men var rolig og slappa av og sov det meste av dagen.

Denne natta har Bella sovet, og det er ennå ingen tegn til at ho skal begynne å presse.

Jeg var nettopp en tur ute med henne, men vi gikk ikke mange metrene før ho ville inn igjen, etter å ha gjort sitt fornødne.

Så vi må bare smøre oss med tålmodighet, og håpe at valpene vil ut snart, og at de kommer lett og greitt, uten problemer. :yawn:

Både Bella, Albin, Mona og jeg er installert hos Nellyvill i påvente av det lille, eksklusive kullet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten info til de som lurer på hvordan det går med Bella og nedkomsten:

Bella vekte Mona i går morges i 6-tida, med at ho var urolig. Utover dagen i går hadde Bella rier, men var rolig og slappa av og sov det meste av dagen.

Denne natta har Bella sovet, og det er ennå ingen tegn til at ho skal begynne å presse.

Jeg var nettopp en tur ute med henne, men vi gikk ikke mange metrene før ho ville inn igjen, etter å ha gjort sitt fornødne.

Så vi må bare smøre oss med tålmodighet, og håpe at valpene vil ut snart, og at de kommer lett og greitt, uten problemer. :yawn:

Både Bella, Albin, Mona og jeg er installert hos Nellyvill i påvente av det lille, eksklusive kullet. :)

Tusen takk for oppdatering,var det første jeg sjekket. Lykke til !! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det ble som jeg frykta...at de måtte åpne Bella, og at det ble døde valper.

Men nå skal vi glede oss over han som lever, og være glade for at det forhåpentligvis går bra med mor og sønn.

Han kommer til et godt hjem også, etter hvert :yawn:

Tonje og Robert er nok spente på hvordan han blir. :)

Jeg venter spent på at de skal komme hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått en liten videosnutt av Fyren fra Mona, og han virker i hvert fall livlig og i vigør!

Labbis: Nei, ingen berner fortjener å hete noe som kan assosieres med Fredrik Skavlan (grøss, det er jo også et F-navn). Stakkars, stakkars valpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist med jentevalpen :)

Men fint med lille guttevalp! ;) Grattis med lille bebisen Bella! Og Mona..og Gullen...og Albin ;) Valpen har da en stor og god familie selv om han er enebarn da :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...