Gå til innhold
Hundesonen.no

Bernervalper på vei!


Monab88

Recommended Posts

Å ja, gjett om de er!

De har en junior på 15 mnd. som er stilt 12-13 ganger i juniorklasse allerede! Og de har meldt på til hele 6 utstillinger i august, så Fredrik kommer nok til å få vist seg fram mye. :getlost: Valpedebuten blir nok i Letohallen i november. Og i juni neste år skal han til Danmark og bli junior verdensvinner! :icon_cry:

Han skal bo på Blaker, ikke så langt unna Lillestrøm. De bor på et lite småbruk, der hundene kan løpe løse hele dagen, og har skogen som nærmeste nabo. :lol: Jeg har ikke vært der før, så gleder meg masse til jeg skal komme å bo hos de under NKK Bjerke!

Tror nok Fredrik kommer til å få det helt supert!

Du glemte å si at Eros også er født hos Nellyvill. Han er Nelly's sønn, og er "halv"onkel til lille Fredrik, og du er fast handler for Eros når dere treffes på utstillinger. ;)

Fredrik hadde nok ikke blitt solgt hvis det ikke var for at det er Tonje og Robert som skal ha han. De er skikkelig trivelige mennesker med et utmerket hundehold. Fredrik får det supert sammen med Eros, Tonje og Robert på Blaker. ;)

Men uansett blir det veldig trist når han reiser. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 329
  • Created
  • Siste svar

Da har Fredrik rukket å bli 6 uker allerede! Tiden bare flyr forbi.. Han har gått fra å være en liten valp til å bli en del av flokken her. Han er med på mer og mer nå, har kjørt litt bil, vært med på klinikken et par ganger og har daglige playdater med collievalpen Milla på 3 mnd. som bor i underetasjen.

Han blir bare finere og finere og veier nå 6,9 kilo. :)

fredrik6uker-staa_000.jpg

fredrik_sitt-6uker.jpg

fredrik6uker-sitt.jpg

william_fredrik.jpg

Fredrik(5 uker på bildet) og William på 7 mnd. er faktisk gode lekekamerater :)

klinikken.jpg

Fredrik og Bella på spa-avdelingen på Heimdal dyreklinikk

ser_paa_bestemor.jpg

Følger med på at mormor Nelly trener i vannmølla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er Fredrik 7 uker og har vært på helsesjekk!

Først et bilde fra i går kveld, stor valp sover inni valpegrinda mens liten valp sover utom!

Fredrikphelsesjekk009.jpg

hopp.jpg

Hopper og spretter litt utenfor klinikken!

Fredrikphelsesjekk010.jpg

Sjekker for navlebrokk

Fredrikphelsesjekk011.jpg

Sjekker tenner

Fredrikphelsesjekk012.jpg

Fredrikphelsesjekk013.jpg

Lytter på hjerte

Fredrikphelsesjekk014.jpg

Får vaksine

Fredrikphelsesjekk015.jpg

Blir chipmerket, flink gutt sa nesten ingenting!

Fredrikphelsesjekk016.jpg

Frisk som en fisk! :icon_confused:

Begge testiklene på plass og ingen synlige feil eller mangler. Veier 8,1 kilo. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, den grinda så utrolig praktisk ut! Skal jo ha valp her snart og vi driver og pusser opp så innimellom kan det være greit å ha noe sånt tilgjengelig. Hvor er den kjøpt? Pris?

Den er kjøpt på barnashus.no

Den som vi har her kostet rundt 1700-1800,- for 8 kanter.

Fant ikke nøyaktig den samme som vi har, men denne her ligner litt:

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detalje...ultigitter.html

Det går an å ta de ifra hverandre og feste de inntil en vegg f.eks. for å få litt større område.

Og her:

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detalje...ex-3-grind.html

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detalje...peisgitter.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik 7 uker:

fredrik7uker_staa.jpg

fredrik7uker_ligg.jpg

fredrik7uker_sitt.jpg

fredrik7uker_front.jpg

Han er en utrolig lekker valp, jeg gleder meg masse til å følge han fremover! :getlost:

En skikkelig tøffing er han også. Han har en vilje av stål, og ingen peller han på nesa altså!

Å sitte i fanget og kose er for pyser, det er mye morsommere å løpe rundt på gulvet og bølle med de andre hundene. :(

Men han er selvsagt også verdens herligste, de nye eierne kommer nok til å få masse moro med han. :lol: Heldige er de..

I morgen tar jeg med meg Fredrik ned til Moelv, der skal han få treffe sin nye familie. Vi skal tilbringe hele helgen sammen på utstilling, og fra søndag til mandag skal jeg overnatte hjemme hos de.

Jeg kommer nok til å fortsette å oppdatere denne tråden fra tid til annen, med nye bilder, resultater osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Fredrik overlevert hos sin nye familie og tilbakemeldingene er utelukkende positive. :) Han slo seg til ro med en gang, ikke overraskende, så selvstendig og uredd som han er.

På lørdag fikk han møte pappan sin for første gang, og vi fikk tatt noen fine bilder av de. :P

265.jpg

267.jpg

270.jpg

275.jpg

Vi prøvde oss også litt kjapt på et familiebilde, men det ble ikke særlig vellykket. :P

538.jpg

Det er iallefall ingen tvil om hvem han er lik!

Ståbilde i gresset var ikke så lurt, beina ble bortevekk :angry:

FREDRIKmoelv2009089.JPG

FREDRIKmoelv2009075.JPG

Fiiin steglengde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå... er visst en grunn til at berner sennen virkelig er enn av mine favorittraser. Kommer nok på et eller annet tidspunkt til å komme en berner hann inn i mitt liv også. :angry: En stor maskot blant lapphundene :P

Og han er vanvittig lik pappaen sin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å måtte skuffe dere, men jeg kommer nok til å fortsette å plage dere med bilder av det ekle beistet! :P

Han er 8 uker i dag og veier 9,3 kilo.

Har fått noen nye bilder av han. :P

6248_239354395093_755385093_8063018.jpg

Fredrik og mamman - like før avreise.

6248_239354480093_755385093_8063022.jpg

6248_239354490093_755385093_8063023.jpg

Leker med storebror Eros.

Fredriklpe.jpg

Trener utstilling :poke:

Herregud som jeg savner han.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...