Gå til innhold
Hundesonen.no

Mopsevalpene ble født 17 Mars

Synnikken

Recommended Posts

• Svar 235
  • Created
  • Siste svar

Nå er hun 46 daga på vei=) ikke lenge igjen.. Røntgentime er bestillt: onsdag kl 17.30! Gler me t å få vite nøyaktig kor mange valpa ho bære:) Har hatt en del merklige drømma når d kommer til antall valpa, i natt va der 11stk..haha..takk gud d ikke e mulig :) Va sliten når e våkna.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her e ho 46 daga på vei:) Ollebolle:) har oppdatert litt på blogsiden min no også: www.mopsenlillemor.blogspot.com

Klare nesten ikke vente til røntgen timen imorra:):) Har forresten lest at det e litt forskjellige meininga om røntgen pga strålingsfare? Ka dokke meina? E regna no med at det e ikke e farlig når det e inkludert i fødselspakken til dyeklinikken..hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor og god dame :)

Røntgenstråling er ikkje så farlig som folk tror. Det skal ganske stor mengde stråling til over tid for at det skal bli skade av det. Vanlige røntgenbilder av helsemessige grunner er ikkje farlig for den som blir tatt bilde av den ene gangen, men kan utgjøre en risiko for den som jobber med det flere timer hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor nyhet!:P

No har vi vært å tatt røntgen og fått litt veiledning med veterinæren, det første veterinæren sa når hun så røntgenbildet var: Oj!! Hun fant hele SJU hodeskaller:):P:):P:) Det e jo et kjempekull for en mops! E blei heilt gelè i beina når e hørte antallet. mitt første kull? sju? her blir det mye jobb, men ikke minst mye GLEDE!:P Lillemor e allerede ganske stor å ho skal vokse i to uke til, tror ho må ha hjelp i trappene på slutten;P

Får du med det ditte synnøve??sju stykker:):)Boris har gjort en megajobb:)D e d man kalla full klaff:)

Det e større sjanse til at det kanskje e ei lys tispe til me inni der også da:) Tuppen og Lillemor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei igjen:)

Nå er Lillemor 51 dager på vei og valpene spreller og sparker inni magen... Er så fasinerende å ligge å kjenne på og å lytte:) Synnøve har tippet at de kommer på dag 60 og jeg tror at jeg holder med henne der:) Nå er valpekassen helt ferdig også, kan legge inn et bilde av den senere:) Om dere kjenner noen som har lyst på mops eller kanskje kan tenke dere en mops selv så følg gjerne med på blogsiden min : www.mopsenlillemor.blogspot.com, dere kan også sende meg en mail: Caroline_slatlem5@hotmail.com. Valper blir ikke lovet bort før etter de er født og blitt minst ett par uker gammel, dette er fordi det er ingen garanti for at alle sju valpene overlever fødselen og det kan også være en valp blir født svakere enn resten av kullet og kanskje går bort senere ( håper selvfølgelig ikke noe av dette skjer!!). Men å ha kontakt fra begynnelsen er bare positivt så bare ta kontakt:) Da har dere god tid til å bli kjent med oss, Lillemor, boris, osv og vi får også et godt forhold til dere som valpekjøpere:) Noen som er kjent med ormemurer forresten? Er det forseint å gi lillemor kuren nå? Leste at du kunne gi ormekuren før fødselen og da kunne du vente med å gi valpene kur helt til sjette uke! HVis du ikke gir moren kuren under drektigheten må du gi den uke to.. men på papiret som følger med ormekuren står der at du skal gi den en uke før fødsel og første uken etter fødsel.. forvirret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Damer! :)

Spennende dette! Kjenner du babyene som ruller rundt inni der nå altså? ;)

En riktig flott og fin valpekasse dere har laget. Tror jeg må komme meg opp for å hilse på godjenta før hun popper, så jeg må vel komme meg avgårde med en gang jeg er kommet hjem fra unaiten tenker jeg.. Heheh! ;) Herlige lille jenta! ;)

Ang makkekur greien kan du jo ta å spørre Torunn, bare søk henne opp via min facebook.. hun svarer temmelig kjapt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E skal se om e får lagt inn et bilde av valpekassa, rune må hjelpe me først ( e på mobilen hanna). Tror vi har gjort det meste riktig, no må vi bare vente å se om den funka bra:)

Ja, hadde vært kjekt om du tok det en tur:) Valpane sprella og rulla rundt ja, lure på ka ho tror det e for nokke.. kanskje ho vet!?hehe..

E ska ta å høre med Torunn, men e har allerede gitt ho en kur idag.. søkte litt på internett og forstod d sånn at man skulle gi ho en kur ca. ei uke før fødsel.. E tydeligvis litt forskjellige meininge der "ute"..:lol:

Ang kjønna på valpane så blir e gla for alt, selv om e håpe litt på ei lys tispe til me sjøl da :D Kunne tenkt me en gutt også, men da blir det mye styr under løpetiden ;)

Gleeeeer me, gler me, gler me, gler me... nevnte e at e gler me?! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...