Gå til innhold
Hundesonen.no

Greyhounden Nitro - nye bilder høst 2012 side 15


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

  • 3 months later...
  • Svar 304
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg mimret litt i tråden her, og tenkt på tiden som har vært. Nitro ble 10 år i desember og har blitt en skikkelig pensjonist.  Jeg trodde jeg kom til å miste han i sommer i fjor da han plutsel

Hei igjen! Nå er det på tide med noen nye bilder! De fleste er fra i høst, og nå blir det lite bilder fremover pga mørketiden. På tur til Flekkosvatnet i høst Leke litt. Nitro elsker pinner.

Noen nye bilder fra oss. Vi koser oss masse og går masse turer i skog og mark. Nitro er med overalt, om det så er fjelltur eller båttur. En fantastik hund er han (må vel være lov å skryte litt ekstra

Posted Images

Tenkte jeg burde oppdatere litt. Nå har Nitro passert 2 år (desember) og han er fortsatt en energisk unghund i mine øyne. Voksen er han overhodet ikke :D Det har ikke skjedd de store tingene nå i vinter, men vi har meldt oss på vår første utstilling i Sverige. Desverre er det ikke før i Juni, så det er leenge til! Det blir nok ingen utstillinger på oss før i den tiden uansett, så championatet må vente på seg.

Han er fortsatt godgutten min, er kjempeglad i han og har kyttet meg mye til han på denne korte tiden.

Har fått nytt kamera, så her er de første prøve fimene:

Noen bilder fra forrige uke:

gallerifeb2.jpg

gallerifeb10.jpg

gallerifeb12.jpg

gallerifeb9.jpg

gallerifebcopy.jpg

Ellers oppdaterer jeg så og si daglig bloggen min med bilder og litt forskjellig. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Herlige bilder! :icon_redface: Må nok innrømme at det frister med en greyhound en gang i fremtiden! Her borte ser jeg dem ganske ofte, og i hvert fall en haug med greyhoundblandinger stadig vekk. Hjemme er de jo derimot en sjeldenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott hund!

Litt utenfor tema (kan kanskje ta dette opp et annet sted): Hvordan er det med å adoptere racinghunder/greyhound til Norge? Mye papirarbeid? Kostnader? (nå tenkte jeg ikke på karantene en gang, det er vel kanskje ikke det beste utgangspunktet for å adoptere en hund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye peil på innførsel av hund, men det er vel endel regler ja. Vet om flere oppdrettere som har fått greys fra england uten de store problemene. Kanskje mattilsynet kan si noe om dette? Om det er ekstra regler for evnt løpsadopsjon vet jeg ikke..

Men hvorfor vil du innføre exløpshund? Er det noe spesiellt med løpsvarianten du liker? Det sies at de har et noe annerledes gemytt enn de vi har her til lands og i tillegg har de jo bagasje etter løpslivet. Ser for meg unødvendig mye styr for å skal få tak i en greyhound. (somsagt hvis det ikke er noe helt spesiell grunn da) :blink: De har jo løpshunder i Sverige og oppdrettere som har valper fra løpshunder/linjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor vil du innføre exløpshund? Er det noe spesiellt med løpsvarianten du liker? Det sies at de har et noe annerledes gemytt enn de vi har her til lands og i tillegg har de jo bagasje etter løpslivet. Ser for meg unødvendig mye styr for å skal få tak i en greyhound. (somsagt hvis det ikke er noe helt spesiell grunn da) :blink: De har jo løpshunder i Sverige og oppdrettere som har valper fra løpshunder/linjer.

Jeg har ikke tenkt å gjøre det, bare tenkte tanken, og ikke fordi jeg liker spesielle løpsvarianter ekstra godt, men fordi det kunne vært snilt, da slike løpshunder gjerne har levd et helt annet liv enn hva en familiehund vanligvis har. Altså, de blir ikke mishandlet, men de er satt under temmelig utilitaristiske systemer, der de først og fremst må gjøre nytte for seg: vinne løp. De lever sjelden sammen med en familie, men bor i bur hvor de tilbringer mesteparten av tiden når det ikke er trening eller løp. Selvsagt ville en slik adopsjon blitt mer "arbeid" enn å skaffe seg en valp, men jeg er ikke fremmed for tanken om min egen livssituasjon skulle legge til rette for det og arbeidet med innføring ikke er for strevsomt (det burde kanskje ikke være vanskeligere enn å adoptere gatehunder fra Spania?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har ikke sett siste innlegget her. Jeg mener løp kan være mishandling i flere tilfeller. Spesiellt gjør det meg vondt med tanke på at disse sosiale, nære og kontaktsøkende vesnene må stå i kennel. Huff og huff. Men tanken din er god, helt klart. Men man vet ikke helt hva man får. Noen har ganske høyt jaktinntinkt, andre sin bagasje etter kennelopphold (ikke renslig feks). Men du får nok sikkert god hjelp av en organisasjon hvis det skulle være akutellt. :) Er jo veldig mange greys som blir adoptert og har et godt liv. (heldigvis!)

Slik ser Nitro ut nå for tiden :)

aprl11.jpg

aprl9.jpg

aprl8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tusen takk! :ahappy:

Jeg har jo selv falt helt for mynder (hadde ikke trodd det før), og det var ikke skummelt i det hele tatt, bare veldig flott! :ahappy:

hehe jeg har kanskje falt mest på whippet jeg, og til og me gubben har resignert.. kanskje det kommer en hund til når jeg får solgt hesten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stemmer, FA it is :) Synd du ikke fikk vært med da! Men som du sier K-test er bedre enn ingenting :) Regner det blir på to ulike dager, så da støter man vel ikke på hverandre. Det blir arti å høre om hvordan det går :)

Issa, ja whippet er veldig søte, men selv liker jeg store hunder best. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stemmer, FA it is :) Synd du ikke fikk vært med da! Men som du sier K-test er bedre enn ingenting :) Regner det blir på to ulike dager, så da støter man vel ikke på hverandre. Det blir arti å høre om hvordan det går :)

Issa, ja whippet er veldig søte, men selv liker jeg store hunder best. :ahappy:

Jeg liker også store hunder, men igjen så har jeg allerede to som tar plass.. Så enklere å få gubben til å godta en liten en istedenfor en stor en.. Samt må ha plass i bilen også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Nitro bestod funksjonsanalysen veldig fint, så det var godt å ha det gjort! Nå gjenstår det siste certet før vi er klar for avel, hvis noen vil ha han da.

Han har utviklet seg endel siden sist utstillinger ifjor, så er spent på hva dommerne syns om han nå. At jeg syns han er verdens fineste gjelder vel ikke så mye :P

mai26.jpg

mai13.jpg

juni1.jpg

mai25.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...