Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Henger meg på! Så lenge det kan være nyttig for hundeeiere eller hunder, så burde det høre hjemme på et hundeforum. Og hvis det tar helt av med salg av middagsservice, sportsbiler, pensko, brudekjoler, actionfilmer osv - så kan man vurdere hvor grensen skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det burde vært litt mer fleksibelt hva som kan annonseres. Det annonseres jo Pennybøker hele tiden, og jeg har en gang i tiden fått annonsere NintenDogs der - da burde det kunne gå an å annonsere hus, biler og gps for hundefolk også, syns jeg. :closedeyes: Så lenge annonsen er rettet mot hundeeiere, på en måte.

(Ok, jeg var skikkelig klønete til å formulere meg i dag - men poenget er at hva er egentlig problemet med å la folk annonsere ting som tross alt er rettet mot hundeeiere, selv om det ikke nødvendigvis kan brukes direkte på bikkja?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar gjerne huset til eie som eksempel her.

Hadde det ikke vært for at vi fikk en litt spesiell leie avtale nå, hadde jeg skikket på hundeforum for å finne hundehus først. Aner ikke hvor mange timer jeg leita på Finn.no for å finne 1 leilighet hvor dyr/hund var tillatt. Det er veldig relevant for hundeeiere å leite på hundeforum synes jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke det burde være så strengt. Det skader vel ingen at noen leter etter hus her på forumet? Eller har lyst å selge brudekjolen sin for så vidt :lol:

Man kan jo lage en helt egen Kjøp og Salg for ting som ikke er hunderelatert omså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt at alt må være hunderelatert heller, jeg.. Kjøp&salg ligger under generelt, det er ikke et eneste av de forumene under generelt som er direkte hunderelatert.. Hvorfor må kjøp&salg være det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt at alt må være hunderelatert heller, jeg.. Kjøp&salg ligger under generelt, det er ikke et eneste av de forumene under generelt som er direkte hunderelatert.. Hvorfor må kjøp&salg være det da?

enig med 2ne. Hvorfor må det være hunderelatert i det hele tatt? Hva taper doggis på at man kan annonsere ALT her? Vil ikke det heller trekke fler folk?

Enig med dere to, det var det jeg prøvde å si i første innlegg på en heller krøkkete måte. Skjønner ikke hva det kan gjøre hvis en doggis prøver å få solgt sin brukte mobil liksom. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en sånn diskusjon på et hesteforum som jeg er på og der ga eier seg og tillot vanlige annonser.

En regel vi har der er at når annonsen ikke lenger er aktuel så setter man "slettes" i overskriften også slettes hele posten, da blir det også ryddigere på det forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en sånn diskusjon på et hesteforum som jeg er på og der ga eier seg og tillot vanlige annonser.

En regel vi har der er at når annonsen ikke lenger er aktuel så setter man "slettes" i overskriften også slettes hele posten, da blir det også ryddigere på det forumet.

Mhm, sånn var det på kaninforumet jeg var moddis på før, da slettet vi moddiser annonser etterhvert som de ikke var aktuelle lenger. Her kan man jo også bruke rapporter-knappen, det gjør det jo enda enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Sier meg enig med dere over her. For hva i all verden har egentlig disse med hunder å gjøre:

  • Alt mulig: -Snakk om alt mulig her!

    Teknikk: - Alt av teknikk her, spill, pc, mobil etc :icon_confused:

    Webutvikling, grafikk og foto: - Her kan du vise frem din hjemmeside heller få hjelp til ting du lurer på med din hjemmeside. Underforum: Vis din hjemmeside, Utvikling av websider, Grafikk og animasjoner

    Foto og Tilbehør: - Lurer du på hva slags kamera du skal kjøpe? Trenger du tips til hvordan du tar bilder? Få hjelp her inne.

Vel, en hjemmeside er vel like relevant for en hunde-eier som ett hus man kan leie når man har hund(er). Eller en GPS for en som trener med hund(er), ja, GPS og hus kan brukes for andre også (ikke bare hunderelatert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt at alt må være hunderelatert heller, jeg.. Kjøp&salg ligger under generelt, det er ikke et eneste av de forumene under generelt som er direkte hunderelatert.. Hvorfor må kjøp&salg være det da?

Også enig...ville bare vært et pluss med åpent kjøp&salg :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg er selvfølgelig helt enig.. Ikke skjønner jeg hva som ikke er hunderelatert med huset mitt heller, det er i aller høyeste grad relevant for en hundeeier om det finnes hus til leie som er tilpasset hundehold og som leies ut fortrinnsvis til hundeeiere. Jeg kjøpte i sin tid huset fordi det var et sant dundas å finne et egnet sted å leie med en som hadde hunder og katter liksom... Det er mulighet til stallplass der og liksom så sånn sett burde det vært hyperrelevant for kjæledyr eiere.

Lurer på om justisen hadde vært anderledes hvis jeg skreiv at hundegård, isolert hunderom,stor tomt, uthus som kan ha stallplass, katteluke i dør med dertil egnet menneskebolig leies ut til firbente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg er selvfølgelig helt enig.. Ikke skjønner jeg hva som ikke er hunderelatert med huset mitt heller, det er i aller høyeste grad relevant for en hundeeier om det finnes hus til leie som er tilpasset hundehold og som leies ut fortrinnsvis til hundeeiere. Jeg kjøpte i sin tid huset fordi det var et sant dundas å finne et egnet sted å leie med en som hadde hunder og katter liksom... Det er mulighet til stallplass der og liksom så sånn sett burde det vært hyperrelevant for kjæledyr eiere.

Lurer på om justisen hadde vært anderledes hvis jeg skreiv at hundegård, isolert hunderom,stor tomt, uthus som kan ha stallplass, katteluke i dør med dertil egnet menneskebolig leies ut til firbente?

:icon_confused: når sant skal sies skulle det ikke forundret meg :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig, jeg! Jeg er så rar (??) at jeg tom finner underholdning i å lese andres annonser uten at jeg egentlig trenger noe som helst, bare å se hva folk har som de vil selge er jo artig! Mulig jeg er sær... :)

Dette er vel isåfall noe admin og modder kanskje kan diskutere seg imellom og så komme med en tilbakemelding til oss på gølve'....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi enkelte ting kan det være greit å diskutere på "bakrommet" og komme til en enighet om, før man begynner å svare på tråder i Tilbakemeldinger :) Det er ikke alle moderatorene som vet alt om alt til en hver tid, forståelig nok.

Hvorfor modereringen har vært som den er i Kjøp og Salg er vel ganske logisk - fordi reglene for Kjøp og Salg har vært satt til kjæledyrrelaterte ting da Kjøp og Salg ble opprettet (fordi dette er et hunde/dyreforum).

Det er ikke lett å ha et totalt svarthvitt skille på HVA som kan gå under "relatert", så derfor har det kanskje vært noen annonser som har føltes urettferdig behandlet i forhold til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...