Gå til innhold
Hundesonen.no

Er du for eller imot burbruk

For eller imot burbruk?  

170 stemmer

1. 1.

• 1. Jeg har ingenting imot burbruk, bruker selv på min(e) hund(er)
      50
    • 2. Jeg bruker ikke bur, men skjønner at andre kan ha behov for det
      49
    • 3. Jeg bruker ikke bur, og har ingen forståelse for at andre trenger å bruke det heller.
      42
    • 4. Bruker bur en sjelden gang, ved spesielle anledninger (utstilling/besøk etc) Bruker du bur flere ganger i uken, velg alternativ 1.
      29
    • 5. Har ingen mening om dette, men bryr meg masse om krig og fred og politikk og sånn assa
      0
  2. 2.

• Har ikke bur i bilen
      18
    • Har bur i bilen
      121
    • Bruker sikkerhetssele for hund
      18
    • Har ingen av delene (men har bil og hund)
      11
    • Har ikke bil
      24

Recommended Posts

Skrevet

Bruker ikke bur, men har ingenting imot burbruk om hundene ikke blir sittende halve livet inni der. Bruker bur i bil og på treninger i pausene.

Skrevet
Det mangler vel enda et alternativ? For de som bruker bur i en periode som et ledd i trening, f.eks.?

Jeg valgte nr1, med samme baktanke som deg. :lol:

Nr1 er jo ikke synonymt med burbruk 16 timer hver dag.

Skrevet

Selv bruker jeg bur ved "spesielle" annledninger som utstilling eller opphold på hotel sammen med andre hunder.

Har forståelse for bruk av bur i korte tidsrom som ledd i trening eller hunder som må holdes i ro pga sykdom/skade.

I bil har jeg alltid bur.

Skrevet

Lillegutten min sover enten i bur om natten eller i sengen hos meg.

Har prøvd å ha han løs på rommet sitt med åpen burdør, men da er det hylekor og skraping på burdøren (som var stripset fast) Så Når vi sier Lalle og enten peker ned trappen eller inn i buret luter han lykkelig avsted :lol:

Skrevet

Bruker bur stortsett bare i bil, og litt på utstillinger/stevner og sånt. Jeg er ikke i mot bruk av bur så lenge det ikke blir for mye (natt og dag).

Skrevet
Har prøvd både tispetruse og babybleie med hull til halen, men på et eller annet mystisk vis, så klarer hun å krype ut av den i løpet av natta <_<

Ah, da blir det verre ja... Norma er ikke overbegeistret for sin heller og har prøvd å rive den av, men hun er tydeligvis ikke like smart som Blondie *flir*

Skrevet

Glemte forresten å si at jeg heller ikke er i mot burbruk, så lenge det brukes med måte og hunden trives inni der, samt at det er større enn stort nok. Ei hel natt og en hel arbeidsdag synes jeg er for lenge.

Skrevet

Jeg har en bod full av bur synes jeg.

Et for enhver anledning... :rolleyes2:

Men har ikke et voldsomt brubruk.

Egentlig er burbruken min som tatt rett ut av den nye Svenske hundeloven.

Hundene sitter i bur i bil, på fly og mellom slagene på utstilling.

Ellers står burene pent bortpakka i boden, bortsett fra det i bilen da.

Bur er ok det, men alt med måte.

Skrevet

Stemte alternativ 3 på første spørsmålet. På spørsmål 2 var jeg litt usikker, da puddelen sitter i bur i baksetet mens bernerne sitter bak i bagasjerommet(stasjonsvogn).

• 2 weeks later...
Skrevet

bruker bur i bil, og når hunden er alene hjemme/om natten...

hun kan ikke være løs når hun er alene, for da tygger hun i stykker alt vi eier omtrent :flowers:

hun er snart 1 år, men er omtrent like ille endå.

Skrevet

Bruker bur omtrent kun i bil, og noen få ganger på utstilling/stevner, men ikke alltid der heller. Har ikke bur inne, og bruker det ikke på hotell eller andre steder vi overnatter, i forbindelse med løpetid eller besøk. Har nok alt for liten forståelse for at andre kan trenge det.. :flowers:

Skrevet

Jeg bruker bur i bil og fly. Har vel også brukt det et par ganger når vi har vært på besøk fos familien og vi har reist ut uten hunden, så jeg stemte på alternativ 4, og at jeg har bur i bilen.

Skrevet

Bruker bur når Jaily er alene hjemme. Hun er veldig tyggete i perioder (ene kanten av bordet i stua har f.eks. blitt offer for noen kløende valpetenner, veldig pent) så er mest så hun ikke skal finne på å tygge på noe farlig. I bil bruker jeg alltid bur...

Skrevet

Hadde bur i leiligheten til gamlehunden, men tenkte å prøve uten til neste hund. Ble bare brukt når eg var på jobb da... Dyret kunne jo åpne dører....

I bilen har hunden lagt i bagasjerommet, med bagasjegrind bak nakkestøttene. Har tenkt litt på å få plass til bur i bilen, men den er litt teit å få bur inn i uten å måtte legge ned setene...

Guest lijenta
Skrevet

Bruker bur om natta og i bil san i det daglige. Ellers så bruker jeg litt bur når vi er borte.

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Dina sover i bur, men vi lukker det ikke. Vi gjorde det før da hun ødela alt, men etter at hun ble voksen har hun mer eller mindre sluttet med det.

Vi bruker også bur i bilen. Ble skikkelig skremt av en film jeg så en gang.

Skrevet

Kaisa ligger i bur både om natten og i bilen.

Det er greit å kunne ha hun i bur om natten. Men hun har fått lagt i sengen min 5 eller 6 ganger eller noe sant.

Jeg syntes det er godt og trygt å ha Kaisa i bur i bilen. Ser at de fleste her bruker bur i bilen også.

Skrevet
Kaisa ligger i bur både om natten og i bilen.

Det er greit å kunne ha hun i bur om natten. Men hun har fått lagt i sengen min 5 eller 6 ganger eller noe sant.

Jeg syntes det er godt og trygt å ha Kaisa i bur i bilen. Ser at de fleste her bruker bur i bilen også.

Bare av ren nysgjerrighet; hvorfor er hun i bur om natten? :drool:

Skrevet

Eira ligger i bur om natten og når vi er på skole/jobb.

Hun har bur i faren min sin bil, men moren min har så liten bil at det ikke er plass til bur :drool: Så hun har bare sånn netting mellom bagasjen og baksetet.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...