Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 10. - 11. januar 2009


Peers

Recommended Posts

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar
Jeg sitter i sekretariatet i dag, og tar imot alle surrehodene som ikke har betalt nok - eller betalt for mye.

Og Labbis gikk akkurat forbi meg, og kunne rapportere om en splitter ny champion! Gratulerer!

Edit: Og der gikk JeanetteH forbi, smilte rimelig bredt hun og, og bar tungt!

Jeg bar vel litt for tungt i forhold til det som var meningen. Jeg fikk utdelt ett nydelig fat, en seidel og en sånn røkelse ting. Jeg skulle vel strengt tatt bare ha fatet, som den ordentlige personen jeg er så grabbet jeg alt. Fant Stine/Emma, gav beskjed og løpte ut døren med premiene mine *ler*

Talli fikk altså sitt andre lille Cert så da er vi ferdig med den jobben! *jippi*

Jeg syns certet smaker litt vondt egentlig når jeg tydelig leser på kritikken at hun ikke kan rasen...

20.months Exellent type, good size. Correkt bite, medium brown eyes (bom nr.1), Good prop. Good body for age.

Typical hind quatters (bom nr.2), good coat. Moves well and easy.

Talli har da egentlig nesten for lyse øyner for pelsfargen, men syns ikke så bra inni hall. Å si at hennes "hind quatters" er typisk var nok ikke helt korrekt heller. Den er nok heller litt utypisk i forhold til standaren :lol:

Altså jeg sutrer ikke over at jeg fikk Cert, jeg sutrer egentlig over at jeg "aldri" får en dommer som egentlig har sett rasen før...

Noen som har bilder av oss i bedømmingen, jeg vet noen tok bilde for det blitza :P

Men til mindre suttring: Ikke værst å ha 4 "doggiser" i gruppe 1 ringen da :) Og tre av dem plasserte! Grattis til to nye doggis championer i dag, grattis til Yodel og grattis til Even. Jeg så dere alle i ringen i dag og pratet vel med dem fleste doggiser jeg kjente igjen også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for oss som lekte med målestav i dag :lol: Blaze er 1,5cm for høy iforhold til standaren hun, det betyr at Talli også er det men ikke fult så mye (tror jeg).

maks er 48cm, Blaze er 49,5cm. Heldigvis 0,5cm lavere enn jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og der forsvant quotene mine...

Men et stooort GRATTIS til alle som har gjort det bra i går og i dag! :lol:

Grattis med Cert'er og Bir'er og Bim'er og Gruppeplasseringer!

Og ikke minst et stooort grattis til Benedicte og Tia som endelig ble Champion, og Even som har gjort det så bra som den vakre veteranen han er!

For noen fantastiske hunder vi har her på Doggis (yey, jeg skrev riktig navn på første forsøk :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, snakk om å avansere fra dag 1 til dag 2 :P Stilte først Barney i champ hann (han som ikke fikk CK igår) og vant, og ble beste hannhund. Så fikk Silma rød og ble nr. 2 av 4 med HP. Vi gikk BIR/BIM mot ei fin champtispe, og trakk det lengste strået med BIR :lol: Siden det idag var "min" hund som ble BIR så var det min tur til å gå i gruppa (min debut i voksengruppa faktisk). Det var jo utrolig kult med hele 4 doggiser i gruppa, og jammen ble 3 av oss plassert! Og Barney vant :) Hadde utrolig god kontakt med ham idag, det har hjulpet seg siden første gang (3. gang jeg stiller ham). Så var vi så heldige å få rasedommeren i BIS, og ble jammen plassert nr. 3 der også :P Så det ble både debut i gruppe og BIS på samme dag, og jeg er såklart kjempefornøyd! Gruppedommeren skal dømme oss i Exporama om 3 uker, så da er jeg selvsagt spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, snakk om å avansere fra dag 1 til dag 2 :P Stilte først Barney i champ hann (han som ikke fikk CK igår) og vant, og ble beste hannhund. Så fikk Silma rød og ble nr. 2 av 4 med HP. Vi gikk BIR/BIM mot ei fin champtispe, og trakk det lengste strået med BIR :lol: Siden det idag var "min" hund som ble BIR så var det min tur til å gå i gruppa (min debut i voksengruppa faktisk). Det var jo utrolig kult med hele 4 doggiser i gruppa, og jammen ble 3 av oss plassert! Og Barney vant :) Hadde utrolig god kontakt med ham idag, det har hjulpet seg siden første gang (3. gang jeg stiller ham). Så var vi så heldige å få rasedommeren i BIS, og ble jammen plassert nr. 3 der også :P Så det ble både debut i gruppe og BIS på samme dag, og jeg er såklart kjempefornøyd! Gruppedommeren skal dømme oss i Exporama om 3 uker, så da er jeg selvsagt spent.

Grattis med 3.BIS!

Blir spennende på Exporama da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slår meg at Doggis "har" veldig mange fine hunder. Hver gang jeg leser resultater på utstillingsfronten, så er det veldig mange her som tar både CERT, BIR og gode gruppe plasseringer. Veldig bra :lol:

Igjen, gratulerer til alle som er fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli fikk altså sitt andre lille Cert så da er vi ferdig med den jobben! *jippi*

Gratulerer masse :lol:

Tia takker for gratulasjoner! :D

Og masse grattis til Tia også. Smakte vel ekstra godt, men tanke på gårdsdagen :lol:

Ellers så må jeg jo si gratulerer til alle som er fornøyde :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even fikk HP i veteran. Det er tre veterantisper påmeldt, og jeg håper at X'ens mamma vinner den klassen - og regner med at hun lett slår Even.

Hva jeg kan om rasen min... :lol:

Vakre Lina (Int.Nord.Uch. Enslige Evelina av Hiselfoss - X'emamma'n) gjorde comeback etter to år, og debuterte i veteran ved å bli 3 BTK blant 34 tisper - ikke verst, det! Og hun slo selvfølgelig Even i beste veteran, men dommeren ville se oss en runde og fikk folk ringside til å klappe - det er jo noe av stasen med veteraner. Det gir litt gåsehud på ryggen å løpe den første runden under den individuelle bedømmelsen, og folk spontant klapper for en gammel, velgående hund. Litt rørt av ham, og helt greit å sende Lina i BIS'et. Håper hun har en lang og fin veterankarriere foran seg. Og at X'en arver den.

Talli fikk altså sitt andre lille Cert så da er vi ferdig med den jobben! *jippi*

Jeg syns certet smaker litt vondt egentlig når jeg tydelig leser på kritikken at hun ikke kan rasen...

20.months Exellent type, good size. Correkt bite, medium brown eyes (bom nr.1), Good prop. Good body for age.

Typical hind quatters (bom nr.2), good coat. Moves well and easy.

Talli har da egentlig nesten for lyse øyner for pelsfargen, men syns ikke så bra inni hall. Å si at hennes "hind quatters" er typisk var nok ikke helt korrekt heller. Den er nok heller litt utypisk i forhold til standaren :lol:

Altså jeg sutrer ikke over at jeg fikk Cert, jeg sutrer egentlig over at jeg "aldri" får en dommer som egentlig har sett rasen før...

Jeg forstår veldig godt hva du mener. En vil jo at et cert skal være fortjent og vunnet, ikke bare tildelt fordi en meldte på og møtte opp. Om du skjønner hva jeg mener, for det var ikke et forsøk på å fornærme deg eller Talli.

Igjen, gratulerer til de som er fornøyd, bedre lykke til neste gang for øvrige. X'en har vel hatt en laber start på utstillingsåret, og vi håper det bare kan gå en vei fra nå av.

Heldige X'en slipper forresten pelsstell på en stund (i den grad jeg tar så hyppig pelsstell - det er vel stort sett foran hver utstilling, det er ofte nok), siden jeg la igjen en sekk i hallen. Men oppdretter - som sitter i utstillingskomiteen og var igjen for å rydde - fant den og har med hjem. Så får jeg hente den før neste utstilling en gang. Håper bare hun kaster boksen med kyllingbiter, så ikke den blir sur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Labbis gikk akkurat forbi meg, og kunne rapportere om en splitter ny champion! Gratulerer!

Gratulerer så mye Labbis! :P Endelig fikk dere championatet i boks!

Og vi tar bølgen for Tia og Talli ! Talli fikk det Jeanette vill ha, hun :lol:. Kanskje man må ta seg en tur og kikke på gruppene ? Guttungen er ikke påmeldt i dag, så vi har fri og skal snart på skogstur :lol:.

*Flir*... Guttungene trenger bare litt trening, de, så blir de såååå perfekte så *fnis*. Jeg liker også å skylde på alderen - men han har jo sett sånn ut siden han ble født egentlig, men når han strekker seg framover og kommer over frambeina, så ser han rimelig skapelig ut heldigvis *ler*.

Og jentungen - C trekker seg også bakover. Derfor har jeg leid inn ekspertise til handlerkurs. Du får ta med deg guttungen oppover i mai og være med *flir*

Jeg har også en hund som trekker seg VELDIG bakover... I hvert fall når hun blir stilt opp, og nå er det jo sånn at springeren skal stilles opp og "holdes". Det er ikke Norma helt enig i, så hun kjemper i mot så godt hun kan og lener seg laaaangt bakover <_< Jeg kunne sikkert prøvd å stille henne på andre måter, men da er jeg redd vi hadde skilt oss ut negativt i forhold til hvordan rasen skal stå... Å trene er kanskje lurt, men utstillingstrening er kjedelig *flir*

Åh, så deilig det er å bo i nærheten av en utstilling!

Hadde en mindre bra dag i går - 2. premie i åpenklasse på Moses (som sto for championatet, faktisk!).. Men han var for liten, tykk, hadde for kort hals og for korte steg.. Med andre ord syntes dommeren han var rimelig "ærsj", da.

Men det spiller da ingen rolle - Mose-kose gutten er fremdeles verdens søteste, han!

Dage i dag begynte dårlig - med at jeg slo opp øynene kl. 08.16.. Vekkerklokken sto på 07.30, men den hadde jeg ikke hørt. Babyvalp (10 uker gammel) har aldri sovet lengre enn til ca 7, men også han var fullstendig "borte"... Og med møtetid kl. 09.00, så brukte jeg noen sekunder på å vurdere om man skulle gidde å dra i det hele tatt, ja!

Men med bare 30 min. kjøretur dit og buret mitt sto jo allerede (så jeg måtte jo reise på et eller annet tidspunkt i dag uansett), så var det jo bare å "svinge seg rundt" - lufte hunder, klaske litt vann på seg selv, sminke seg, røske med seg utst.bagen, hunden og bånd og svisje avgårde. Var på plass ringside litt på 9, og selv om jeg aldri rakk å tørke labbene til Mac, så var han klart presentabel nok til å bli BIR over de 6 andre beardisene som var der.

Han syntes til og med det var moro å stilles ut (det har han aldri gjort før!), og var så blid som en lerke der..

Snodig, men kanskje et halvår uten utstilling har fått han til å skjønne at det verken er livsfarlig eller fælt på noen måte...

Men, så - rasen ferdig i 10-tiden, snakket litt med endel folk, surret oss hjemover for å slappe av et par/tre timer før vi reiser oppover igjen for gruppefinalen...

Så nå snart får vi jo se hvordan dèt går, da..

Susanne

Synd med Moses i går, men det er jo moro at det gikk så bra med Mac i dag. Grattis!

Vi fortsetter med live rapportering fra sekretariatet...

Even fikk HP i veteran. Det er tre veterantisper påmeldt, og jeg håper at X'ens mamma vinner den klassen - og regner med at hun lett slår Even.

X'en fikk flat rød i unghund (åtte i klassen). Hun skilte seg veldig ut i den klassen, og det er jo ikke alltid så positivt, tydeligvis ikke i dag, i hvert fall.

Og dommeren er streng, av 33 påmeldte hannhunder fikk kun fire CK!

*klipp*

Tydelig at det var en streng dommer ja... Jeg skjønner at du er misfornøyd med resultatene i helgen, men man får vel bare huske at dommere er forskjellige... X'en er en knallfin berner! Nå kan riktignok ikke jeg berner, men jeg synes da virkelig at hun er finere enn mange av de andre jeg så i ringen i går. Gamlefar Even er også en flott kar, og jeg blir stadig imponert over hvor "oppegående" han er :P

Nå sitter jeg i letohallen å ser på gruppene. Tenkte å oppdatere dere her siden det er ikke mindre enn 4 doggiser som skal i finalen i gruppe 1. :P

*klipp*

Gruppe 1:

Nr. 1: Shetland sheepdog(Caroline!)

Nr. 2: Bearded collie(Susanne!)

Nr. 3: OES

Nr. 4: Australian sheperd(Tia! :P)

*klipp*

Gruppe 5:

Nr. 1: Samojed

Nr. 2: Basenji(Yodel :lol:)

Nr. 3: Alaskan Malamute

Nr. 4: Shiba(inu?)

*klipp*

Å, så moro at det gikk så bra med "Doggiser" i gruppefinalene! Jeg var spesielt spent på gruppe 1, med tanke på at det var såpass mange herfra med der. Moro at 3 av 4 ble plassert, gratulerer til dere! Spesielt grattis til Caroline med BIG-1 og BIS-plassering :P

*klipp*

Talli fikk altså sitt andre lille Cert så da er vi ferdig med den jobben! *jippi*

Jeg syns certet smaker litt vondt egentlig når jeg tydelig leser på kritikken at hun ikke kan rasen...

[*klipp*

Grattis så mye med cert! :D Jeg forstår frustrasjonen din, det blir jo en liten bismak ved certet når dommeren tydelig viser at han/hun ikke kan rasen... Uansett; dere har da all grunn til å være fornøyde!

Jeg fikk dessverre ikke sett eller truffet så mange i dag. Jeg skrev i dag også, og den eneste "Doggisen" jeg hadde i ringen var Yodel. Grattis med BIR og gruppeplassering til deg! Dommeren ble imponert over gemyttet på hundene du stilte, spesielt etter at den andre championhannen prøvde å spise av han hånden... De to du stilte var blant de tre (eventuelt maks fire) hundene som fikk kommentar om godt temperament blant de ca 160 hundene jeg har skrevet for i helgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette har virkelig vært "Doggis-dagen"- Championater, BIR'er og gruppe-plasseringer i fleng, jo!

Grattis, og hyggelig å treffe så mange :lol:

Som nevnt ble Dennis BIR, og denne gang BIG-2. Var litt spent siden det var gårsdagens BIS dommer dømte gruppen, og han plasserte oss jo ikke i BIS'en i går. Var det en fordel at han visste vi vant gruppen i går, eller en bakdel- siden vi ikke ble plassert?

Vel, BIG-2 er jo absultt respektabelt, synes jeg da- Så han må jo ha likt han godt alikevel :lol:

Ellers hadde vi Anette som skriver, og dæven døtte- du skrev jo både forståelig OG pent, jo! Selvom jeg må innrømme at jeg er skuffet over ikke å ha fått et eneste smilefjes eller blomst *ler*

Masse bilder osv. på hjemmesiden, legger ut en smak her

*LeteLete...et øyeblikk...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...