Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 10. - 11. januar 2009


Peers

Recommended Posts

Noen som har noen resultater de vil dele?

Jeg vet hvordan det har gått med noen her inne, men det kan de jo få fortelle om selv om de vil... :) I tillegg er det kanskje flere som har stilt i dag enn jeg har fått med meg?

Så folkens, kom med resultatene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar
Flat rød her og en mistet mobil ;)

Kritikken var visst veldig fin (mistet den også før jeg fikk lest den, haha, hvilken dag), men halen til Tia gjorde at hun ikke fikk certet.

Edit: Mona fant mobilen!

Hvor mye er finnerlønna på?

:)

Gikk bare dårlig her, fikk blå på en 9 mnd. gammel junior fordi han var for uferdig enda og trengte litt mer tid(hva er det man har juniorklasse til da?), og blå på en voksen hannhund fordi han hadde for lite hvitt på snuten..

Bra det er en ny dag i morgen. ;)

Kommer kanskje noen bilder når jeg får lagt de inn.

(Og kanskje en film av Emma og X'en om jeg får lov)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini-yodel er en liten lykke-bringer, han!

Påført klær som hans farmor laget til hans far for non og tredve år siden sov han seg igjennom hele strabbelaset... vel han spiste fram til ca 10 sek. før mor skulle ringen... da ble stakkaren dratt av puppen...

Dennis fikk 1, 1, ck, 1 bhk, BIR og BEST I GRUPPEN!

Mille fikk 1,1 ck, 2 btk

og Luna ble 1, 2 hp

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flat rød her og en mistet mobil :)

Kritikken var visst veldig fin (mistet den også før jeg fikk lest den, haha, hvilken dag), men halen til Tia gjorde at hun ikke fikk certet.

Edit: Mona fant mobilen!

Vi så deg... dommeren var RIMELIG streng, 4 av 8 som stilte i min rase fikk blå faktisk, og det er relativt uvanlig hos oss... Unge herr Willers fikk stryk av broren sin i ringen i dag og ble bare nr 2 i klassen. Jeg er likvel fornøyd siden guttungen stod stødig og fint da dommeren kom for å ta på ham, og det er jo litt viktig det også *flir*. Broren ble BIR og 3. BIG forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine resultater er jo utrolig lite hemmelige for deg Anette ;)

Men kort fortalt, Barney (champ) ble nr. 3 av 3 og fikk ikke CK, og Silma fikk blå :rolleyes: Hun hadde for lite masse, pels og bryst, og dårlig front (noe som er sant, så jeg griner ikke altså). Så fikk jeg gå inn med beste hannhund i BIR/BIM ettersom resiefølget var inne i beste tispe (og ble nr. 2 med cert med en junior på 9 mnd.). Og da ble vi BIR ;) ER unektelig litt kult å få gå med en hund som har vunnet BIR på Crufts tidligere og blitt BIS på NKK Bjerke :)

Ny dag i morgen! Vi er klare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er finnerlønna på?

En sjokolade? :)

Dennis fikk 1, 1, ck, 1 bhk, BIR og BEST I GRUPPEN!

Gratulerer! Gøy at dere vant gruppen!

Vi så deg... dommeren var RIMELIG streng, 4 av 8 som stilte i min rase fikk blå faktisk, og det er relativt uvanlig hos oss... Unge herr Willers fikk stryk av broren sin i ringen i dag og ble bare nr 2 i klassen. Jeg er likvel fornøyd siden guttungen stod stødig og fint da dommeren kom for å ta på ham, og det er jo litt viktig det også *flir*. Broren ble BIR og 3. BIG forøvrig.

Ja, derfor skulle jeg ønske jeg kunne fått lest kritikken til Tia ;) Sånn går det når man skal gjøre ti ting på en gang. Da har man ikke tid til å passe på verken mobiltelefoner eller kritikkskjemaer. Det er ikke første gang jeg mister kritikkskjemaer akkurat. På Hamar var det hundens bok med stamtavle, kritikker og vaksinasjonsattester jeg klarte å rote bort.

Synd Willy ikke gjorde rent bord - slik han pleier. Jeg fikk bare et raskt glimt av han i forbifarten når jeg prøvde å komme meg gjennom mengdene med all bagasjen min, men gud så fin pels han har fått!

En ny dag i morgen heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flat rød her og en mistet mobil ;)

Kritikken var visst veldig fin (mistet den også før jeg fikk lest den, haha, hvilken dag), men halen til Tia gjorde at hun ikke fikk certet.

Edit: Mona fant mobilen!

I morgen tar dere championatet, vet du!!

Var forøvrig hyggelig å hilse på både MollyC, Anette, Labbis, Caroline og Miriam igjen...

også så jeg Emma og Susanne- Får hilse på dere i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Gøy at dere vant gruppen!

Ja, kjempegøy! Trodde virkelig ikke jeg skulle vinne. Dommeren plukket først ut 6 stk som gikk videre til "semifinale" i gr. 5, så når de hadde ropt opp nr. 4, 3 og 2, stod jeg, Eivind Mjærum m en Shiba og en annen fyr med Samojed som har vunnet mye tilbake. Trodde vitterlig ikke jeg skulle slå Mjærum, så det var supergøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være ganske schizofrent å stille to hunder, og det ble det i dag.

Da jeg våknet i dag hadde jeg en sånn blæh-følelse, og hadde faktisk nesten lyst til å være hjemme! Kan jo også ha noe med en vond hals og en dyvåt pute etter nattens febersvetting. Men, en har jo meldt på og stelt hunder, så en må jo dra.

Even inn i veteran, eneste påmeldt, så jeg gikk jo for klasseseier... Hvilket vi fikk, med en kanonkritikk! Dommer var synlig imponert, både av alder og hunden, og det kom mange godord. Han mente vel, om jeg ikke hørte feil, at Even var bedre enn mange av de som stilte i åpen klasse, og oj'et seg fælt over den pene hannhunden. Så, surprise surprise, vi fikk CK!

I champion stilte en halvbror av X'en (samme mamma), som åkte ut med blått blant annet pga størrelse og tegninger, så jeg hadde bange anelser da jeg gikk inn med X'en i unghund. Men jeg synes det er feigt ikke å stille når en er på plassen, kun fordi en ser dommeren trekke andre hunder for de feilene du vet hunden din har. Har du møtt opp, går du inn i ringen - det kan jo tenkes at din hunds helhet gjør at du ikke får det samme trekket likevel. Og X'en fikk en veldig bra kritikk, men den innledes dessverre med de to ordene "too big", og vi fikk en sånn blå... Han var visstnok veldig opptatt av størrelse gjennom hele dagen, og sendte ut både for stort og for lite. Og da er det greit, da var det hans greie. X'en er ingen liten tispe. Og X'en har nå de to blå som trengs for et viltsporchampionat, om vi skulle finne på noe sånt (viktig å se det positive i ting, sant?)

Ei veterantispe var påmeldt, og hun slo oss i beste veteran, til tross for alt skrytet Even fikk.

Så, schizofrent da jeg er veldig, veldig fornøyd med Even, som hadde moro i ringen og var gøy å stille - men selvfølgelig ikke overbegeistret over X'ens resultat, selv om jeg lett kjøper begrunnelsen.

En dommer som dømte jevnt og rettferdig, en skjønte hva han ville ha, hva han ikke brydde seg om, og hva som var viktig. Om en ikke er enig i hundre prosent (når er en det?) skjønte en i hvert fall hva han tenkte.

Gratulerer til alle som er fornøyd, bedre lykke neste gang til de som ikke er helt det.

I morgen er det nye sjanser, faktisk for den strenge dommeren som Labbis og Siri har hatt i dag. Hurra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dennis fikk 1, 1, ck, 1 bhk, BIR og BEST I GRUPPEN!

Mille fikk 1,1 ck, 2 btk

og Luna ble 1, 2 hp

;)

Even inn i veteran, eneste påmeldt, så jeg gikk jo for klasseseier... Hvilket vi fikk, med en kanonkritikk! Dommer var synlig imponert, både av alder og hunden, og det kom mange godord. Han mente vel, om jeg ikke hørte feil, at Even var bedre enn mange av de som stilte i åpen klasse, og oj'et seg fælt over den pene hannhunden. Så, surprise surprise, vi fikk CK!

Gratulerer så mye med flotte resultater. :)

Lykke til i morgen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Grattis til dere som gjorde det bra :)

...åsså må jeg bare.......... Jeg kan bare ikke fatte at Tia ikke fikk certet - og i alle fall ikke når man ser hva hun ga cert til på belgerne... *riste på hodet*

Søte Tia stod jo såååååååååå fint

aIMG_6400.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...åsså må jeg bare.......... Jeg kan bare ikke fatte at Tia ikke fikk certet - og i alle fall ikke når man ser hva hun ga cert til på belgerne... *riste på hodet*

*klippe*

Fint bilde! Jeg fikk ikke stilt hun den veien jeg lovte deg, men jeg ble litt furt når det første dommeren sa var at halen til Tia var stygg ;) Det eneste jeg håpet på da var å ikke få en blå, og jeg dret langt i om folk fikk tatt fine bilder eller ikke av spisshunden min.

Får håpe hun tar det i morgen! Jeg håper doggisene som ikke gjorde det bra i dag gjør det bedre i morgen, og krysser spesielt fingrene for dere som stiller berner sennenhund! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle som er fornøyde! :)

Lykke til i morgen.

Her er noen bilder fra i dag:

Eros, junioren jeg stilte:

Eros-1.jpg

Zanto, den andre jeg stilte..:

Zanto.jpg

Even, en veldig glad veteran!:

Even1-1.jpg

Even2-1.jpg

X'en:

Xen-1.jpg

Og jaggu var det ikke noen bilder av Willy og:

Willy2.jpg

Willy.jpg

Willy3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kort fortalt, Barney (champ) ble nr. 3 av 3 og fikk ikke CK, og Silma fikk blå :rolleyes: Hun hadde for lite masse, pels og bryst, og dårlig front (noe som er sant, så jeg griner ikke altså). Så fikk jeg gå inn med beste hannhund i BIR/BIM ettersom resiefølget var inne i beste tispe (og ble nr. 2 med cert med en junior på 9 mnd.). Og da ble vi BIR ;) ER unektelig litt kult å få gå med en hund som har vunnet BIR på Crufts tidligere og blitt BIS på NKK Bjerke :)

Lykke til i morgen ;). Det ER jo kult å få stille slike flotte hunder, da ;).

Ja, derfor skulle jeg ønske jeg kunne fått lest kritikken til Tia ;)

Lykke til i morgen til deg også ;). Jeg tipper championatet sitter da, jeg - hun ser veldig fin ut ;).

Ja, kjempegøy! Trodde virkelig ikke jeg skulle vinne. Dommeren plukket først ut 6 stk som gikk videre til "semifinale" i gr. 5, så når de hadde ropt opp nr. 4, 3 og 2, stod jeg, Eivind Mjærum m en Shiba og en annen fyr med Samojed som har vunnet mye tilbake. Trodde vitterlig ikke jeg skulle slå Mjærum, så det var supergøy!

Grattis med super plassering :P

...åsså må jeg bare.......... Jeg kan bare ikke fatte at Tia ikke fikk certet - og i alle fall ikke når man ser hva hun ga cert til på belgerne... *riste på hodet*

Noen ganger kan man stusse over at en dommer henger seg opp i EN liten detalj i stedet for å se på helheten.

Og jaggu var det ikke noen bilder av Willy og:

Willy2.jpg

Willy.jpg

Willy3.jpg

Neimen jammen meg... Willy står jo som en sagkrakk, stakkars, men han er nå søt også da :P. Jeg sleit litt med å få stilt han opp foran dommeren der, kjente jeg - frambeina ble litt - ehhhhh - rare *flir*. Vi må nok trene mer på dette. Han er jo litt dårlig vinkla bak, så han er ikke så lett å få stabla på beina :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...