Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 10. - 11. januar 2009


Peers

Recommended Posts

Som nevnt ble Dennis BIR, og denne gang BIG-2. Var litt spent siden det var gårsdagens BIS dommer dømte gruppen, og han plasserte oss jo ikke i BIS'en i går. Var det en fordel at han visste vi vant gruppen i går, eller en bakdel- siden vi ikke ble plassert?

Vel, BIG-2 er jo absultt respektabelt, synes jeg da- Så han må jo ha likt han godt alikevel :lol:

Gratulerer så mye! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

leto-jan09-dennis.jpg

Et lite illustrasjons bilde av Yodler'n min (han jodla et par 3 ganger etter gruppeplassering for å feire litt)

Her er forresten kritikkene (Anette skrev):

Mille (Kingwanas Entertaining Story) ble 2. beste tispe med ck og denne kritikken:

"16 months. Well balanced. Nice head. Dark eyes. Complete scissor bite. Well set and carr. ears. Good neck, shoulders, topline. Corr. tailset and tail carr. Well ang. Good bone, feet and pastern. Moves well. Nice temperement."

Dennis (N Fin Ch NV-08 Kingwanas Dinari) ble BIR & BIG 2 med følgende kritikk:

"2,5 years. Square in construction. Very nice masc. head. Dark eyes. Compl. scissor bite. Well placed and carried ears. Good neck, shoulders and topline. Well set and carr. tail. Chest deep and ripped up. Well ang. Moves well. Nice temp."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt hva du mener. En vil jo at et cert skal være fortjent og vunnet, ikke bare tildelt fordi en meldte på og møtte opp. Om du skjønner hva jeg mener, for det var ikke et forsøk på å fornærme deg eller Talli.

Ja det er noe med det. Du kan gjerne gi meg cert, men finn dem åpenbare feilene for F*** :lol:

Men men, jeg gråter liksom ikke. Jeg er egentlig bare en dårlig vinner når det kommer til "gratis" Cert, både på utstilling og andre ting.

Ja, dette har virkelig vært "Doggis-dagen"- Championater, BIR'er og gruppe-plasseringer i fleng, jo!

Grattis, og hyggelig å treffe så mange :D

Som nevnt ble Dennis BIR, og denne gang BIG-2. Var litt spent siden det var gårsdagens BIS dommer dømte gruppen, og han plasserte oss jo ikke i BIS'en i går. Var det en fordel at han visste vi vant gruppen i går, eller en bakdel- siden vi ikke ble plassert?

Vel, BIG-2 er jo absultt respektabelt, synes jeg da- Så han må jo ha likt han godt alikevel :lol:

Grattis!

Sto å tittet på bedømmelsen dere, den svart-i-tryne-saken din vurderte jeg å stjele når du var inne i BIR/BIM. Hun var jo baaaare søt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

Ellers hadde vi Anette som skriver, og dæven døtte- du skrev jo både forståelig OG pent, jo! Selvom jeg må innrømme at jeg er skuffet over ikke å ha fått et eneste smilefjes eller blomst *ler*

*klipp*

Takk for det :lol: Jeg tenker ofte at selv om jeg klarer å lese hva jeg har skrevet, er det jo ikke sikkert at alle andre klarer det. Hyggelig med sånne kommentarer, jeg vet hvor slitsomt det er med kritikker hvor man må spørre en haug med folk for hjelp til å tyde kritikken...

Jeg får beklage til deg også at det ikke ble smilefjes eller blomst, dommeren var rimelig rask med å si det han skulle si, i tillegg tittet han hele tiden på hva jeg skrev. Tror han hadde stusset litt om jeg det plutselig dukket opp tegninger her og der *flir*

leto-jan09-dennis.jpg

Et lite illustrasjons bilde av Yodler'n min (han jodla et par 3 ganger etter gruppeplassering for å feire litt)

Her er forresten kritikkene (Anette skrev):

Mille (Kingwanas Entertaining Story) ble 2. beste tispe med ck og denne kritikken:

"16 months. Well balanced. Nice head. Dark eyes. Complete scissor bite. Well set and carr. ears. Good neck, shoulders, topline. Corr. tailset and tail carr. Well ang. Good bone, feet and pastern. Moves well. Nice temperement."

Dennis (N Fin Ch NV-08 Kingwanas Dinari) ble BIR & BIG 2 med følgende kritikk:

"2,5 years. Square in construction. Very nice masc. head. Dark eyes. Compl. scissor bite. Well placed and carried ears. Good neck, shoulders and topline. Well set and carr. tail. Chest deep and ripped up. Well ang. Moves well. Nice temp."

Jeg er fryktelig usikker på om "ripped up" er riktig forresten, men det var sånn han stavet det for meg når jeg spurte :lol: Jeg skrev på engelsk for første gang i helgen, og det var ikke helt enkelt å skrive for belgisk dommer gitt. Han hadde en del artige uttaler på enkelte ord og bokstaver!

Uansett; som jeg skrev over, du skal være stolt av kommentarene om temperamentet, han var gjerrig på de kommentarene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke "ripped" betyr noe spesielt på basenji, vil jeg tro det skal være ribbed.. Dvs i dette tilfellet ville jeg ha tolket det som om han omtaler underlinjen..

Men hva vet jeg - vi har jo nesten ikke underlinje vi...

BIG.2. på Mac'en min, ja. Takk for gratulasjonene - og passer på å gratulere alle andre med en hyggelig dag i Letohallen!

Moro, og litt sært at Mac faktisk fikk det BEGGE dager på tilsvarende utstilling i fjor. Lurer på hvordan man oppgraderer dèt abonnementet (variasjon fryder vel?)...

Ekstra hyggelig var det å se at han faktisk ikke syntes bedømmelsen var "værst av det væste" i dag, da. Gruppefinalen var ikke noe kul, men i rasen både logret og showet han aldri så lite. Så da blir det nytt forsøk om en drøy mnd.

Lurer på om det var mange som "gikk på snørra'" utenfor hallen i dag, jeg.. Livsfarlig is, og særlig etter utst. var ferdig og det var bekmørkt ute!

Forhåpentligvis gikk det bra med alle, og at det ikke ligger en haug folk inne på SIA (nærmeste sykehuset) med arm- og benbrudd!

Susanne

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dessverre ikke sett eller truffet så mange i dag. Jeg skrev i dag også, og den eneste "Doggisen" jeg hadde i ringen var Yodel. Grattis med BIR og gruppeplassering til deg! Dommeren ble imponert over gemyttet på hundene du stilte, spesielt etter at den andre championhannen prøvde å spise av han hånden... De to du stilte var blant de tre (eventuelt maks fire) hundene som fikk kommentar om godt temperament blant de ca 160 hundene jeg har skrevet for i helgen :lol:

:lol: Flinke, søte jodlern'e mine, det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, snakk om å avansere fra dag 1 til dag 2 :P Stilte først Barney i champ hann (han som ikke fikk CK igår) og vant, og ble beste hannhund. Så fikk Silma rød og ble nr. 2 av 4 med HP. Vi gikk BIR/BIM mot ei fin champtispe, og trakk det lengste strået med BIR :lol: Siden det idag var "min" hund som ble BIR så var det min tur til å gå i gruppa (min debut i voksengruppa faktisk). Det var jo utrolig kult med hele 4 doggiser i gruppa, og jammen ble 3 av oss plassert! Og Barney vant :P Hadde utrolig god kontakt med ham idag, det har hjulpet seg siden første gang (3. gang jeg stiller ham). Så var vi så heldige å få rasedommeren i BIS, og ble jammen plassert nr. 3 der også :lol: Så det ble både debut i gruppe og BIS på samme dag, og jeg er såklart kjempefornøyd! Gruppedommeren skal dømme oss i Exporama om 3 uker, så da er jeg selvsagt spent.

GRATTIS med BIS plassering!!!

Tia takker for gratulasjoner! :lol:

Bilde003-8.jpg

Døte Tia! Velfortjent :D

Ja det er noe med det. Du kan gjerne gi meg cert, men finn dem åpenbare feilene for F*** :P

Men men, jeg gråter liksom ikke. Jeg er egentlig bare en dårlig vinner når det kommer til "gratis" Cert, både på utstilling og andre ting.

Grattis!

Sto å tittet på bedømmelsen dere, den svart-i-tryne-saken din vurderte jeg å stjele når du var inne i BIR/BIM. Hun var jo baaaare søt :P

Grattis med certet! Mille-molle er herlig ja......men det var BTK, ikke BIR/BIm du så :P

Hvis ikke "ripped" betyr noe spesielt på basenji, vil jeg tro det skal være ribbed.. Dvs i dette tilfellet ville jeg ha tolket det som om han omtaler underlinjen..

Men hva vet jeg - vi har jo nesten ikke underlinje vi...

BIG.2. på Mac'en min, ja. Takk for gratulasjonene - og passer på å gratulere alle andre med en hyggelig dag i Letohallen!

Moro, og litt sært at Mac faktisk fikk det BEGGE dager på tilsvarende utstilling i fjor. Lurer på hvordan man oppgraderer dèt abonnementet (variasjon fryder vel?)...

Ekstra hyggelig var det å se at han faktisk ikke syntes bedømmelsen var "værst av det væste" i dag, da. Gruppefinalen var ikke noe kul, men i rasen både logret og showet han aldri så lite. Så da blir det nytt forsøk om en drøy mnd.

Lurer på om det var mange som "gikk på snørra'" utenfor hallen i dag, jeg.. Livsfarlig is, og særlig etter utst. var ferdig og det var bekmørkt ute!

Forhåpentligvis gikk det bra med alle, og at det ikke ligger en haug folk inne på SIA (nærmeste sykehuset) med arm- og benbrudd!

Susanne

Susanne

Grattis til deg også. Jeg gikk forøvrig ikke på snørra- hadde både barnevogn & hund å støtte meg til :rolleyes:

Tror nok du har rett i Ribbed'en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke "ripped" betyr noe spesielt på basenji, vil jeg tro det skal være ribbed.. Dvs i dette tilfellet ville jeg ha tolket det som om han omtaler underlinjen..

Men hva vet jeg - vi har jo nesten ikke underlinje vi...

Jepp, jeg trodde det samme, altså at det skulle være "ribbed", men når jeg spurte om han kunne skrive ordet på en lapp ble det altså "ripped". Da tolker jeg det som at dommeren tok feil! :lol:

:lol: Flinke, søte jodlern'e mine, det :D

De var jo bare herlige begge to :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

Noen som har bilder av oss i bedømmingen, jeg vet noen tok bilde for det blitza :lol:

*klipp*

Jeg tok bilder. :lol: Får de tilsendt i morgen så kan sende de til deg da.

Grattis med cert og bir. :P

Tia takker for gratulasjoner! :lol:

Bilde003-8.jpg

Den hunden er bare såå vakker!

Sender deg bilder i morgen og.

leto-jan09-dennis.jpg

Et lite illustrasjons bilde av Yodler'n min (han jodla et par 3 ganger etter gruppeplassering for å feire litt)

Ååååhh, Dennis er bare så utrolig nydelig! Han har alltid vært min favorittbasenji. Gratulerer så mye med supre resultater i helgen. :D

Emma: Er det greit at jeg legger ut filmene av Even og X'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med certet! Mille-molle er herlig ja......men det var BTK, ikke BIR/BIm du så :lol:

Men du hadde ikke tak i henne når du løpte rundt med Dennis, så kanskje jeg greide å stjele henne da :D

Jeg tok bilder. :lol: Får de tilsendt i morgen så kan sende de til deg da.

Supert :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at det skal være noe problem. De er ikke sååå stygge?

Jo! :lol:

Neida, de ser veldig fine ut begge to:

X'en på lørdag:

th_IMG_0008.jpg

Even på søndag:

th_IMG_0010-1.jpg

Legg spesielt merke til applausen rundt ringen når Even løper. :lol:

X'en på lørdag:

th_IMG_0011.jpg

Moro med film!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* jeg måtte flire når jeg så trynet på Stine lørdagen. "Shitt, han kommer med målestaven!!"

Hehe, ja, lufta gikk litt ut av meg da. Du ser at jeg på en måte har resignert. En kan skjule mye, men jeg får ikke gjort henne lavere... Ikke innendørs, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle som har gjort det bra i helgen! Jeg ser jo på bilder her at jeg har sett noen av dere live i løpet av helgen.... :sleep:

Selv er jeg MEGET fornøyd. BIR og BIM til mine to begge dagene, og lille Gina slo sin bror for første gang på lørdagen. :whistle: hehe...-jeg hadde ALDRI trodd at hun skulle gå henn og vinne gruppa, men - BIG 1 ble vi! :rolleyes2: plukket ut i BIS også, men rakk ikke langt nok opp.

Søndag var det Diezel sin tur til å slå sin søster igjen, og jammen gjorde han det nesten like bra som sin søster - BIG 2 til oss, på tross av at dyret var som et lokomotiv i ringen - fy fader han er tung når han setter på 4 giret og bare løper... :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...