Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 10. - 11. januar 2009


Peers

Recommended Posts

Flat rød her og en mistet mobil :P

Kritikken var visst veldig fin (mistet den også før jeg fikk lest den, haha, hvilken dag), men halen til Tia gjorde at hun ikke fikk certet.

Edit: Mona fant mobilen!

Jeg hørte denne halehistorien... Dere tar det igjen i morgen!

Gikk bare dårlig her, fikk blå på en 9 mnd. gammel junior fordi han var for uferdig enda og trengte litt mer tid(hva er det man har juniorklasse til da?), og blå på en voksen hannhund fordi han hadde for lite hvitt på snuten..

Bra det er en ny dag i morgen. :P

Kommer kanskje noen bilder når jeg får lagt de inn.

(Og kanskje en film av Emma og X'en om jeg får lov)

Dommeren var veldig nøye på størrelse, tegninger, bevegelser og hundens utvikling... Krysser fingrene for at det går bedre i morgen! Og om det er noen trøst; både dommeren og ringsekretæren kommenterte at du var en veldig flink handler :)

Mini-yodel er en liten lykke-bringer, han!

Påført klær som hans farmor laget til hans far for non og tredve år siden sov han seg igjennom hele strabbelaset... vel han spiste fram til ca 10 sek. før mor skulle ringen... da ble stakkaren dratt av puppen...

Dennis fikk 1, 1, ck, 1 bhk, BIR og BEST I GRUPPEN!

Mille fikk 1,1 ck, 2 btk

og Luna ble 1, 2 hp

:P

Grattis så mye med knall resultater, det var moro å se dere i gruppe- og BIS-ringen!

Vi så deg... dommeren var RIMELIG streng, 4 av 8 som stilte i min rase fikk blå faktisk, og det er relativt uvanlig hos oss... Unge herr Willers fikk stryk av broren sin i ringen i dag og ble bare nr 2 i klassen. Jeg er likvel fornøyd siden guttungen stod stødig og fint da dommeren kom for å ta på ham, og det er jo litt viktig det også *flir*. Broren ble BIR og 3. BIG forøvrig.

Willersen tar det igjen i morgen han! :P

Mine resultater er jo utrolig lite hemmelige for deg Anette

Men kort fortalt, Barney (champ) ble nr. 3 av 3 og fikk ikke CK, og Silma fikk blå :rolleyes: Hun hadde for lite masse, pels og bryst, og dårlig front (noe som er sant, så jeg griner ikke altså). Så fikk jeg gå inn med beste hannhund i BIR/BIM ettersom resiefølget var inne i beste tispe (og ble nr. 2 med cert med en junior på 9 mnd.). Og da ble vi BIR :P ER unektelig litt kult å få gå med en hund som har vunnet BIR på Crufts tidligere og blitt BIS på NKK Bjerke

Ny dag i morgen! Vi er klare

Vi krysser fingrene for dere i morgen også! Hyggelig å treffe dere i dag :P

I morgen tar dere championatet, vet du!

Var forøvrig hyggelig å hilse på både MollyC, Anette, Labbis, Caroline og Miriam igjen...

også så jeg Emma og Susanne- Får hilse på dere i morgen :P

Nå har jeg lært at jeg skal presentere meg FØR jeg begynner å skravle i vei :lol:

Det kan være ganske schizofrent å stille to hunder, og det ble det i dag.

Da jeg våknet i dag hadde jeg en sånn blæh-følelse, og hadde faktisk nesten lyst til å være hjemme! Kan jo også ha noe med en vond hals og en dyvåt pute etter nattens febersvetting. Men, en har jo meldt på og stelt hunder, så en må jo dra.

Even inn i veteran, eneste påmeldt, så jeg gikk jo for klasseseier... Hvilket vi fikk, med en kanonkritikk! Dommer var synlig imponert, både av alder og hunden, og det kom mange godord. Han mente vel, om jeg ikke hørte feil, at Even var bedre enn mange av de som stilte i åpen klasse, og oj'et seg fælt over den pene hannhunden. Så, surprise surprise, vi fikk CK!

I champion stilte en halvbror av X'en (samme mamma), som åkte ut med blått blant annet pga størrelse og tegninger, så jeg hadde bange anelser da jeg gikk inn med X'en i unghund. Men jeg synes det er feigt ikke å stille når en er på plassen, kun fordi en ser dommeren trekke andre hunder for de feilene du vet hunden din har. Har du møtt opp, går du inn i ringen - det kan jo tenkes at din hunds helhet gjør at du ikke får det samme trekket likevel. Og X'en fikk en veldig bra kritikk, men den innledes dessverre med de to ordene "too big", og vi fikk en sånn blå... Han var visstnok veldig opptatt av størrelse gjennom hele dagen, og sendte ut både for stort og for lite. Og da er det greit, da var det hans greie. X'en er ingen liten tispe. Og X'en har nå de to blå som trengs for et viltsporchampionat, om vi skulle finne på noe sånt (viktig å se det positive i ting, sant?)

Ei veterantispe var påmeldt, og hun slo oss i beste veteran, til tross for alt skrytet Even fikk.

Så, schizofrent da jeg er veldig, veldig fornøyd med Even, som hadde moro i ringen og var gøy å stille - men selvfølgelig ikke overbegeistret over X'ens resultat, selv om jeg lett kjøper begrunnelsen.

En dommer som dømte jevnt og rettferdig, en skjønte hva han ville ha, hva han ikke brydde seg om, og hva som var viktig. Om en ikke er enig i hundre prosent (når er en det?) skjønte en i hvert fall hva han tenkte.

Gratulerer til alle som er fornøyd, bedre lykke neste gang til de som ikke er helt det.

I morgen er det nye sjanser, faktisk for den strenge dommeren som Labbis og Siri har hatt i dag. Hurra...

Det var veldig moro å se dere i ringen i dag!

Det var virkelig gøy å høre hvor godt dommeren likte Even, jeg tror dere fikk en stjerne i boka der gitt. Jeg burde telt hvor mange ganger han sa "my goodness, what a wonderful dog" i løpet av de minuttene dere var i ringen! Han var dypt imponert over at en såpass gammel berner var i så god kondisjon, det var forresten ringsekretæren(e) også. At dere ble slått av veterantispe tror jeg nok gikk på alderen, det skjer mye på 2 år...

Og ja, jeg er enig angående dommeren. Man kan kanskje være misfornøyd med resultatet, men han dømte tross alt jevnt og rettferdig, og satte opp rimelig typelike hunder i alle rasene han dømte i dag.

*klippe bilder*

Mona! Vi gav jo klar beskjed om at bildene fra bordet IKKE skulle publiseres :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar
Dommeren var veldig nøye på størrelse, tegninger, bevegelser og hundens utvikling...

Ja, ringsekretæren sa til meg at han var veldig pirkete da hun ga meg blåsløyfa på den voksne hannhunden!

Krysser fingrene for at det går bedre i morgen! Og om det er noen trøst; både dommeren og ringsekretæren kommenterte at du var en veldig flink handler :)
Oi, det var jo koselig da. :lol:

Selv om jeg ikke følte meg særlig flink da junioren plutselig slo seg helt vrang!

Mona! Vi gav jo klar beskjed om at bildene fra bordet IKKE skulle publiseres :P

Ups, beklager, det hørte jeg ikke noe om. Skal fjerne det nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ringsekretæren sa til meg at han var veldig pirkete da hun ga meg blåsløyfa på den voksne hannhunden!

Ja, han var veldig nøye på at hundene skulle ha korrekte tegninger, og for han så visst den hunden mer ut som en rottweiler enn en berner i hodet...

Oi, det var jo koselig da. :lol:

Selv om jeg ikke følte meg særlig flink da junioren plutselig slo seg helt vrang!

Det var nettopp da de spesielt kommenterte det, fordi du så enkelt og greit fikk hunden på "rett kjøl" igjen, uten å lage noe styr ut av det :P

Ups, beklager, det hørte jeg ikke noe om. Skal fjerne det nå!

Hehe, for all del, bildene kan godt ligge der, det var en spøk egentlig :P Din mor gikk nemlig amok på kameraet mens vi satt i litt uheldige positurer *flir* Det er bare jeg som ikke liker bilder av meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i sekretariatet i dag, og tar imot alle surrehodene som ikke har betalt nok - eller betalt for mye.

Og Labbis gikk akkurat forbi meg, og kunne rapportere om en splitter ny champion! Gratulerer!

Edit: Og der gikk JeanetteH forbi, smilte rimelig bredt hun og, og bar tungt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Neimen jammen meg... Willy står jo som en sagkrakk, stakkars, men han er nå søt også da :lol:. Jeg sleit litt med å få stilt han opp foran dommeren der, kjente jeg - frambeina ble litt - ehhhhh - rare *flir*. Vi må nok trene mer på dette. Han er jo litt dårlig vinkla bak, så han er ikke så lett å få stabla på beina :).

Siri...... *ler* - ok - det er mulig Willy er dårlig vinklet bak til å være Briard eller noe - men det der er ikke en hund som er "litt dårlig vinklet bak" *fnise*

........ på en annen side så har jeg nå fått en super unnskyldning til hvorfor Noah stiller seg opp som en gyngehest på meier *hikste av latter* - for han ser nemlig akkurat ut som Willy når han stiller seg opp he he he he he

Nei Siri - vi må nok bare trene oss på å få gutta over frembena sine - jeg skylder på alderen jeg *ler* Smågutter må ha støttehjul når de skal lære å sykle vettu *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i sekretariatet i dag, og tar imot alle surrehodene som ikke har betalt nok - eller betalt for mye.

Og Labbis gikk akkurat forbi meg, og kunne rapportere om en splitter ny champion! Gratulerer!

Edit: Og der gikk JeanetteH forbi, smilte rimelig bredt hun og, og bar tungt!

Og vi tar bølgen for Tia og Talli !! Talli fikk det Jeanette vill ha, hun :lol:. Kanskje man må ta seg en tur og kikke på gruppene ? Guttungen er ikke påmeldt i dag, så vi har fri og skal snart på skogstur :).

Siri...... *ler* - ok - det er mulig Willy er dårlig vinklet bak til å være Briard eller noe - men det der er ikke en hund som er "litt dårlig vinklet bak" *fnise*

........ på en annen side så har jeg nå fått en super unnskyldning til hvorfor Noah stiller seg opp som en gyngehest på meier *hikste av latter* - for han ser nemlig akkurat ut som Willy når han stiller seg opp he he he he he

Nei Siri - vi må nok bare trene oss på å få gutta over frembena sine - jeg skylder på alderen jeg *ler* Smågutter må ha støttehjul når de skal lære å sykle vettu *fnis*

*Flir*... Guttungene trenger bare litt trening, de, så blir de såååå perfekte så *fnis*. Jeg liker også å skylde på alderen - men han har jo sett sånn ut siden han ble født egentlig, men når han strekker seg framover og kommer over frambeina, så ser han rimelig skapelig ut heldigvis *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Flir*... Guttungene trenger bare litt trening, de, så blir de såååå perfekte så *fnis*. Jeg liker også å skylde på alderen - men han har jo sett sånn ut siden han ble født egentlig, men når han strekker seg framover og kommer over frambeina, så ser han rimelig skapelig ut heldigvis *ler*.

Og jentungen - C trekker seg også bakover. Derfor har jeg leid inn ekspertise til handlerkurs. Du får ta med deg guttungen oppover i mai og være med *flir*

:lol: Grattis til Tia og Talli! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jentungen - C trekker seg også bakover. Derfor har jeg leid inn ekspertise til handlerkurs. Du får ta med deg guttungen oppover i mai og være med *flir*

Hehehhee, ja, kanskje man skulle gjort det ? Litt langt kanskje, men... :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagateller :lol:

Ja, pyttsann *flir*.

Nå har vi faktisk trent litt her på stuegulvet - med speil og greier - og jeg har kommet til at jeg IKKE skal bruke sånn godbit foran snuten hans, siden han da trekker seg tilbake liksom, og dermed blir sagkrakk. Nei, jeg får gjøre som jeg alltid har gjort, og bruke metoden jeg behersker: stakking :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så deilig det er å bo i nærheten av en utstilling!

Hadde en mindre bra dag i går - 2. premie i åpenklasse på Moses (som sto for championatet, faktisk!).. Men han var for liten, tykk, hadde for kort hals og for korte steg.. Med andre ord syntes dommeren han var rimelig "ærsj", da.

Men det spiller da ingen rolle - Mose-kose gutten er fremdeles verdens søteste, han!

Dage i dag begynte dårlig - med at jeg slo opp øynene kl. 08.16.. Vekkerklokken sto på 07.30, men den hadde jeg ikke hørt. Babyvalp (10 uker gammel) har aldri sovet lengre enn til ca 7, men også han var fullstendig "borte"... Og med møtetid kl. 09.00, så brukte jeg noen sekunder på å vurdere om man skulle gidde å dra i det hele tatt, ja!

Men med bare 30 min. kjøretur dit og buret mitt sto jo allerede (så jeg måtte jo reise på et eller annet tidspunkt i dag uansett), så var det jo bare å "svinge seg rundt" - lufte hunder, klaske litt vann på seg selv, sminke seg, røske med seg utst.bagen, hunden og bånd og svisje avgårde. Var på plass ringside litt på 9, og selv om jeg aldri rakk å tørke labbene til Mac, så var han klart presentabel nok til å bli BIR over de 6 andre beardisene som var der.

Han syntes til og med det var moro å stilles ut (det har han aldri gjort før!), og var så blid som en lerke der..

Snodig, men kanskje et halvår uten utstilling har fått han til å skjønne at det verken er livsfarlig eller fælt på noen måte...

Men, så - rasen ferdig i 10-tiden, snakket litt med endel folk, surret oss hjemover for å slappe av et par/tre timer før vi reiser oppover igjen for gruppefinalen...

Så nå snart får vi jo se hvordan dèt går, da..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortsetter med live rapportering fra sekretariatet...

Even fikk HP i veteran. Det er tre veterantisper påmeldt, og jeg håper at X'ens mamma vinner den klassen - og regner med at hun lett slår Even.

X'en fikk flat rød i unghund (åtte i klassen). Hun skilte seg veldig ut i den klassen, og det er jo ikke alltid så positivt, tydeligvis ikke i dag, i hvert fall.

Og dommeren er streng, av 33 påmeldte hannhunder fikk kun fire CK!

Gratulerer med nybakt champion til SusanneL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på plass ringside litt på 9, og selv om jeg aldri rakk å tørke labbene til Mac, så var han klart presentabel nok til å bli BIR over de 6 andre beardisene som var der.

Gratulerer!

Velger å vente med gratulasjoner til de andre til de får kommet hit og fortalt nyhetene selv. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg i letohallen å ser på gruppene. Tenkte å oppdatere dere her siden det er ikke mindre enn 4 doggiser som skal i finalen i gruppe 1. :lol:

BIS valp:

Nr. 1: Mops (samme som i går)

Nr. 2: Samojed

Nr. 3: Grand danois

Nr. 4: Irsk ulvehund

Gruppe 1:

Nr. 1: Shetland sheepdog(Caroline!)

Nr. 2: Bearded collie(Susanne!)

Nr. 3: OES

Nr. 4: Australian sheperd(Tia! :))

Gruppe 2:

Nr. 1: Berner sennen :P :P

Nr. 2: Dobermann (Hun som er på doggis, husker ikke hva hun heter)

Nr. 3: Bullmastiff

Nr. 4: Dvergpinscher

Gruppe 5:

Nr. 1: Samojed

Nr. 2: Basenji(Yodel :P)

Nr. 3: Alaskan Malamute

Nr. 4: Shiba(inu?)

Gruppe 6:

Nr. 1: Dalmatiner

Nr. 2: Rhodesian Ridgeback

Gruppe 8:

Nr. 1: Portugisik vannhund

Nr. 2: En eller annen vannspaniel

Nr. 3: Kooiker

Gruppe 9:

Nr. 1: Pekingneser

Nr. 2: Mops

Nr. 3: Lhasa Apso

Nr. 4: Chihuahua langhåret

Gruppe 10:

Nr. 1: Saluki

Nr. 2: Afghansk mynde

Nr. 3: Irsk ulvehund

Nr. 4: Whippet

BIS oppdretter: Berner sennen - kennel Lee Armand

BIS veteran:

Nr. 1: Shetland sheepdog

Nr. 2: Shih tzu

Nr. 3: Pekingneser

Nr. 4: Rottweiler

Tror ikke jeg har nok batteri til selve bis-finalen.

Gratulerer så mye til alle doggiser med strålende resultater! :P

BIS

1: BERNER SENNEN!! :P :P

2: Saluki

3: Shetland sheepdog!

4: Pekingneser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...