Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 10. - 11. januar 2009


Peers

Recommended Posts

Søndag var det Diezel sin tur til å slå sin søster igjen, og jammen gjorde han det nesten like bra som sin søster - BIG 2 til oss, på tross av at dyret var som et lokomotiv i ringen - fy fader han er tung når han setter på 4 giret og bare løper... :rolleyes2:

Hm. Hadde du hannhunden og tispa som ble best i ringen på søndag? Mener jeg skreiv for dere, og jeg la merke til at han peisa på i hundreogellevte! Men fy, så fin han er!

Gratulerer til alle med flotte resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar
Jeg tok bilder. :sleep: Får de tilsendt i morgen så kan sende de til deg da.

Grattis med cert og bir. :yawn:

Takk :whistle:

Kjenner at jeg har litt lyst til å se dem bildene jeg... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Groenendael Leto søndag:

1 jk, 1 jkk, HP, CK, Cert, 1 BT, BIR:

Aja Arissa Dakota (imp. Lithauen)

Eier: Emte Jahnsen

1 uk, 1 ukk, HP, CK, 2 BT:

Xantia du Baton Tiroir (imp. Holland)

Eier: Aina Rønning / Emte Jahnsen

+ 2 hanner med 2. pr.

Bir valp var Colin til Leif Eriksen.

På terven fikk en hannhund fra Woodshine Cert og BIR.

En importerte valp fra Home Port fikk BIR og 3 BIG tgror jeg det var. Han var BIG dagen før med BIS-plassering.

Herlig valp med kamplyst og super sosial.

post-5069-1231775185_thumb.jpg

post-5069-1231775485_thumb.jpg

post-5069-1231775279_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Hadde du hannhunden og tispa som ble best i ringen på søndag? Mener jeg skreiv for dere, og jeg la merke til at han peisa på i hundreogellevte! Men fy, så fin han er!

Gratulerer til alle med flotte resultater!

Jupp, det var meg ja...Diezel hadde fjerde giret på hele dagen, han...jeg løp jo nesten inn i naboringen, fordi jeg hadde et svære strev med å kontrollere hvor vi løp - han bare løp han! :rolleyes2: :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, det var meg ja...Diezel hadde fjerde giret på hele dagen, han...jeg løp jo nesten inn i naboringen, fordi jeg hadde et svære strev med å kontrollere hvor vi løp - han bare løp han! :rolleyes2: :sleep:

Haha, jeg så det. Men dere var veldig flinke! Beklager kråkeskriften på kritikken, herr dommer hadde visst meget, meget dårlig tid, så jeg svetta nærmest oppover. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Har tittet litt på bildene og filmene som ligger i tråden. Er alle ringene så store som det virket (iallefall for Berner Sennen-hundene). Hadde vært kjekt om alle ringene (iallefall til de litt større rasene og oppover) hadde den størrelsen. Er jo ett sant mareritt å vise en hoffe på nkk's utstillinger, der burde de legge inn doseringer i "kortsvingene" sine *(lurer på om nkk er unntatt fra regelen om størrelsene på ringene?)...

Uansett, GRATTIS til alle som er fornøyde med sine resultater i helgen :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle som har gjort det bra i helgen! Jeg ser jo på bilder her at jeg har sett noen av dere live i løpet av helgen.... :sleep:

Selv er jeg MEGET fornøyd. BIR og BIM til mine to begge dagene, og lille Gina slo sin bror for første gang på lørdagen. :whistle: hehe...-jeg hadde ALDRI trodd at hun skulle gå henn og vinne gruppa, men - BIG 1 ble vi! :rolleyes2: plukket ut i BIS også, men rakk ikke langt nok opp.

Søndag var det Diezel sin tur til å slå sin søster igjen, og jammen gjorde han det nesten like bra som sin søster - BIG 2 til oss, på tross av at dyret var som et lokomotiv i ringen - fy fader han er tung når han setter på 4 giret og bare løper... :yawn:

Hey- da så vi dere i BIS ringen på lørdag (vi konkurrerte jo mot hverandre)

Du satt ved kortsiden av oppsamlingsringen,

og voffsen hadde dekken på seg da du ble ropt opp av ringsekretær, sant?

Flott hund du har!

Grattis med gode resulatater for deg også :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, det var meg ja...Diezel hadde fjerde giret på hele dagen, han...jeg løp jo nesten inn i naboringen, fordi jeg hadde et svære strev med å kontrollere hvor vi løp - han bare løp han! :rolleyes2: :whistle:

Ah, da var det kanskje dere som var en svipptur innom ringen vår på søndag? Jeg skrev nemlig i ringen ved siden av, og ved en anledning hadde vi plutselig en dobermann der inne :sleep: Flott hund, om det var dere jeg så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tittet litt på bildene og filmene som ligger i tråden. Er alle ringene så store som det virket (iallefall for Berner Sennen-hundene). Hadde vært kjekt om alle ringene (iallefall til de litt større rasene og oppover) hadde den størrelsen. Er jo ett sant mareritt å vise en hoffe på nkk's utstillinger, der burde de legge inn doseringer i "kortsvingene" sine *(lurer på om nkk er unntatt fra regelen om størrelsene på ringene?)...

De fleste ringene var så store, så vidt jeg vet - dog mulig at noen valperinger var mindre. Men da er det gjerne tatt høyde for at det der skal få hunder inn av gangen, og av liten størrelse.

Jeg syntes vår ring var lang nok, men litt smal, det ble litt krappe svinger i enden. Særlig på søndag, når det var dommerbord og aspirantbord i diagonale hjørner. Men, hallen er bare så stor, og en må gjøre det beste ut av det.

Den beste ringen jeg har fått noen gang er i Herning i Danmark, fantastisk størrelse! Og helt firkantet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg så det. Men dere var veldig flinke! Beklager kråkeskriften på kritikken, herr dommer hadde visst meget, meget dårlig tid, så jeg svetta nærmest oppover. :sleep:

Kråkeskrift? hehe...du skal se de kritikkene jeg har skrevet i min tid...*fnis* DET er kråketær! Jeg hadde hvertfall nada problemer med å lese hve du hadde skrevet. ;-)

Ah, da var det kanskje dere som var en svipptur innom ringen vår på søndag? Jeg skrev nemlig i ringen ved siden av, og ved en anledning hadde vi plutselig en dobermann der inne :yawn: Flott hund, om det var dere jeg så!

Moi ? Nope...jeg har ikke dobermann... :rolleyes2:

Fader...-var jeg virkelig helt inni ringen? shit....*ler* - jeg så plutselig at kjeglene var på min venstre side idet jeg prøvde å ta styringen over lokomotivet mitt... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Groenendael Leto søndag:

1 jk, 1 jkk, HP, CK, Cert, 1 BT, BIR:

Aja Arissa Dakota (imp. Lithauen)

Eier: Emte Jahnsen

1 uk, 1 ukk, HP, CK, 2 BT:

Xantia du Baton Tiroir (imp. Holland)

Eier: Aina Rønning / Emte Jahnsen

+ 2 hanner med 2. pr.

Bir valp var Colin til Leif Eriksen.

På terven fikk en hannhund fra Woodshine Cert og BIR.

En importerte valp fra Home Port fikk BIR og 3 BIG tgror jeg det var. Han var BIG dagen før med BIS-plassering.

Herlig valp med kamplyst og super sosial.

post-5069-1231775185_thumb.jpg

post-5069-1231775485_thumb.jpg

post-5069-1231775279_thumb.jpg

Gratulerer så mye :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, snakk om å avansere fra dag 1 til dag 2 :rolleyes2: Stilte først Barney i champ hann (han som ikke fikk CK igår) og vant, og ble beste hannhund. Så fikk Silma rød og ble nr. 2 av 4 med HP. Vi gikk BIR/BIM mot ei fin champtispe, og trakk det lengste strået med BIR :yes: Siden det idag var "min" hund som ble BIR så var det min tur til å gå i gruppa (min debut i voksengruppa faktisk). Det var jo utrolig kult med hele 4 doggiser i gruppa, og jammen ble 3 av oss plassert! Og Barney vant :D Hadde utrolig god kontakt med ham idag, det har hjulpet seg siden første gang (3. gang jeg stiller ham). Så var vi så heldige å få rasedommeren i BIS, og ble jammen plassert nr. 3 der også :whistle: Så det ble både debut i gruppe og BIS på samme dag, og jeg er såklart kjempefornøyd! Gruppedommeren skal dømme oss i Exporama om 3 uker, så da er jeg selvsagt spent.

Skjønner som vanlig ikke halvparten av plasseringene :sleep: men det ser veldig bra ut. Gratulerer så mye :yawn:

Masse gratulasjoner til resten av gjengen også. Doggisgjengen er i en høy klasse skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :rolleyes2:

Takk :-)) Oppdretteren i Lithauen var nok i mer "ekstase" enn meg :shocked:

Men det var gøy å slå den andre egne tispa, da hun stort sett har vunnet

det som er på denne sida av fjellet siste året på tispesida :rolleyes:

Så får vi se om vi orker å stå oppgrytidlig flere helger utover...

Var så utkjørt at jeg knapt orket å kjøre hjem i mørket :sleep:

Ingen maller med denne helga :whistle:

Et bilde til av terv-valpen som gjorde det bra i gruppa under.

Full fart under fotosession :yawn:

post-5069-1231796467_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :-)) Oppdretteren i Lithauen var nok i mer "ekstase" enn meg :shocked:

Men det var gøy å slå den andre egne tispa, da hun stort sett har vunnet

det som er på denne sida av fjellet siste året på tispesida :rolleyes:

Så får vi se om vi orker å stå oppgrytidlig flere helger utover...

Var så utkjørt at jeg knapt orket å kjøre hjem i mørket :yes:

Ingen maller med denne helga :rolleyes2:

Et bilde til av terv-valpen som gjorde det bra i gruppa under.

Full fart under fotosession :yawn:

post-5069-1231796467_thumb.jpg

Det er jo kjempe bra :whistle:

Jeg tror jeg skal begynne å stille Extra litt ( :sleep: ). Kanskje det blir ei rødsløyfe eller to på Hector avkommet? Det er lov å håpe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey- da så vi dere i BIS ringen på lørdag (vi konkurrerte jo mot hverandre)

Du satt ved kortsiden av oppsamlingsringen,

og voffsen hadde dekken på seg da du ble ropt opp av ringsekretær, sant?

Flott hund du har!

Grattis med gode resulatater for deg også :rolleyes2:

Ja, vi konkurrerte mot hverandre på lørdagen. :-) Jeg hadde buret mitt på kortsiden av oppsamlingsringen,og jeg troor Gina hadde på seg et sort eukanuba dekken - jeg husker kun at jeg stresset mye akkurat da..hehe

Grattis til deg også! Virkelig en fin hund, som jeg husker jeg snudde meg til når vi ventet på å entre BIS ringen. Jeg har virkelig sansen for den rasen, og hadde hatt en om den hadde passet mitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringstørrelse Dratini?

Noen ringer var ordentlig store - nesten sånn at det var tåpelig i forhold til hvor trangt det var utenfor..

Mens andre var bitte-bitte små. Den vi hadde (bearded collie, belgiske fårehunder, kelpie, osv) var troligvis den minste jeg har noensinne har stilt i. I realiteten var det bare èn eneste sving for oss - og hundene så jo ut deretter..

Folk utenfor ringen kunne telle TRE travsteg på min hannhund på ringens langside (og da brukte jeg virkelig hele lengden av ringen), så jeg lurer på hva dommeren egentlig ville vi skulle gjøre når hun ba oss løpe rundt... he he he

(Også greide hun å skrive på nærmest ALLE kritikkene i min rase at de skulle hatt bedre driv i bevegelsene...)

Men, men - sånt må man være innstilt på når man stiller ut innendørs, da.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringstørrelse Dratini?

Noen ringer var ordentlig store - nesten sånn at det var tåpelig i forhold til hvor trangt det var utenfor..

Mens andre var bitte-bitte små. Den vi hadde (bearded collie, belgiske fårehunder, kelpie, osv) var troligvis den minste jeg har noensinne har stilt i. I realiteten var det bare èn eneste sving for oss - og hundene så jo ut deretter..

Folk utenfor ringen kunne telle TRE travsteg på min hannhund på ringens langside (og da brukte jeg virkelig hele lengden av ringen), så jeg lurer på hva dommeren egentlig ville vi skulle gjøre når hun ba oss løpe rundt... he he he

(Også greide hun å skrive på nærmest ALLE kritikkene i min rase at de skulle hatt bedre driv i bevegelsene...)

Men, men - sånt må man være innstilt på når man stiller ut innendørs, da.

Susanne

*ler* var ikke mye fart jeg fikk heller, jeg skulle løpe en trekant men for å klare det så måtte jeg egentlig løpe rundt hele ringen. Hadde ikke mulighet til å endre posisjon i forhold til dommeren en gang. Tror ikke det var så mye enklere for den hvite gjeterhunden, Beauceron som er enda større raser.

Men det beste var naboringen som var 3x så stor (på str med Berner ringen) og hadde rasene Cavaljer, Kineser, Mops o.l. Dem brukte bare halve ringen sin dem.

Men det er slik det er så stille inne, men det er den minste ringen jeg noen gang har stilt i også ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig ujevn størrelse på ringene ja. Den som lå på baksiden av scenen, ved sekretariet, var jo latterlig lang og smal. Jeg lurer litt på hvordan de store hundene fikk til kortsiden der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 av ringene var 15 x 10 meter

3 var 10 x 10

1 var 20 x 12 (Berner-ringen)

Om dere ser på hvilke raser og antall i de forskjellige ringene hadde jeg ikke stusset. Stor utfordring å få til såpass mange ringer med en Scene på 300 m2.

Alternativet hadde vært å finne et annet utstillings-sted. Om noen har noe forslag: Shoot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel akkurat dèt som er problemet, vel? Altså å finne haller som er store nok? Eller rettere sagt - sted som er stort NOK og likevel ikke koster "skjorta".

Letohallen er jo oftest ganske grei den, men det hjelper vel ikke særlig på når den scenen er der, liksom..

Jeg aner ikke hva/hvem som stilte i de miniringene på lørdagen, og om man skal "stusse" på det eller ikke. Men det er uansett den minste ringen jeg noensinne har stilt ut i, og jeg syntes ikke aussiene eller belgerne fikk særlig sjanse til å vise seg frem de heller..

Så jo, jeg stusser veldig over valget å sette disse rasene i en så liten ring, men, men.. Det var sikkert andre hunder som trengte de større ringene, og vi fikk jo i alle fall være i en av dem den ene dagen!

Det spiller jo ingen rolle for meg, sånn egentlig.. Jeg ble BIR jeg og hadde den eneste beardisen som fikk på kritikken at han beveget seg godt (ha ha ha ha!)...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 av ringene var 15 x 10 meter

3 var 10 x 10

1 var 20 x 12 (Berner-ringen)

Om dere ser på hvilke raser og antall i de forskjellige ringene hadde jeg ikke stusset. Stor utfordring å få til såpass mange ringer med en Scene på 300 m2. Alternativet hadde vært å finne et annet utstillings-sted. Om noen har noe forslag: Shoot...

Nå kikket jeg ikke på alle ringene må jeg innrømme, men jeg var overrasket over hvor store ringer de hadde fått til der inne jeg, den scenen tatt i betraktning. Jeg forventet mye større kaos enn det det faktisk var, og der jeg stod var det jo rimelig grei plass utenfor ringen også. Nei, jeg synes ikke vi skal klage for mye egentlig, det er ikke lett å finne alternative haller å ha utstilling i, så om vi skal ha innendørs utstillinger må vi nok bare belage oss på at det er litt trangt og dårlig plass dessverre. Alternativet er jo at man ikke har dobbeltutstillinger, men kun ei utstilling pr helg - men det blir vel ramaskrik av det også *flir*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Groenendael Leto søndag:

1 jk, 1 jkk, HP, CK, Cert, 1 BT, BIR:

Aja Arissa Dakota (imp. Lithauen)

Eier: Emte Jahnsen

1 uk, 1 ukk, HP, CK, 2 BT:

Xantia du Baton Tiroir (imp. Holland)

Eier: Aina Rønning / Emte Jahnsen

Gratulerer så mye med flotte resultater Emte :cry: Nyanskaffelsen ser meget bra ut, og som du sier, litt moro at hun slo Xantia med tanke på den rekka hun har hatt det siste året :cry: Lykke til videre :cry:

post-5069-1231775485_thumb.jpg

:ahappy: Han der så jo mycket mycket bra ut :lol: blir spennende følge med han... Så har han jo en litt interessant stamtavle og :lol:

Takk for at du deler bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med flotte resultater Emte :) Nyanskaffelsen ser meget bra ut, og som du sier, litt moro at hun slo Xantia med tanke på den rekka hun har hatt det siste året ;) Lykke til videre ;)

**Takk takk :-) Ja, det var jo litt moro det :-) Hadde håpet Aina hadde "glemt henne i bilen", ha ha ! Men enda bedre å slå henne, selv om det er min også.... Hun Har jo det hun trenger, kan man trygt si :- Fint å dele med seg litt når det passer sånn:-)

:) Han der så jo mycket mycket bra ut ;) blir spennende følge med han... Så har han jo en litt interessant stamtavle og ;)

Takk for at du deler bilder

**Ingen årsak. Kul valp, så da er det jo hyggelig å fortelle verden at han fins.

Emte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...