Gå til innhold
Hundesonen.no

Venter whippetvalper

Kristinh

Recommended Posts

• Svar 247
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ååååhællannusssen :wub:

Whippetvalper er noe av det søteste - og så så fine tegninger, bliss og masse hvitt akkuratt slik jeg liker *smelt*

Skrevet

Hei hær kommer en litt tidligere oppdattering på valpene våre.. Vi har fått tatt oppstillings bilder :yawn: er skikkelig stolt av de små jeg ja må jeg si.

Kos dere med bildene og håper dere syns de er like vakkre som jeg syns de er:)

ah1.jpg

ah1str.jpg

hanne nr.1

Courtborne Loke

ah2.jpg

ah2str.jpg

hanne nr.2

Courtborne Munin

ah3hode.jpg

ah3.jpg

hanne nr.3

Courtborne Allsvinn

ah4.jpg

ah4str.jpg

hanne nr.4

Courtborne Balder

ah5.jpg

ah5str.jpg

hanne nr.5

Courtborne Draupne

TISPENE

at1hode.jpg

at1.jpg

Tispe nr.1

Courtborne Ty

at2.jpg

at2str2.jpg

Tispe nr.2

Courtborne Eir

at3.jpg

at3str.jpg

Tispe nr.3

Courtborne Embla

at4.jpg

at4str.jpg

Tispe nr.4

Courtborne Frøya

at5hode.jpg

at5.jpg

Tispe nr.5

Courtborne Alfer

Hærlig ikke sant.. se hvor flinke de er,, noen dager før fylte 5 uker.

Håper alle har hadt en flott påske feiring.

Klem

Kristin og bøttebaletten...

Skrevet
Aaw. :wub:

Så pene de er!

Jeg får så lyst på whippet-valpis når jeg ser på slike bilder.

Ja det skjønner jeg godt, de er så fine at jeg blir satt ut selv jeg, he,he

Men tusen takk det var koselig av deg å skrive:) Vi er kjempe stolte av de små barna våre.

Kristin

Skrevet

Nummen :wub:

De er nydelige!:D

Likte Balder, Frøya og Alfer jeg asså.. hadde ikke sagt neitakk til en av de nei :D

Skrevet

Kan jeg få Frøya? HAHA! :blink: Hun er iallefall min favoritt! En gang iløpet av livet, tror jeg nok jeg vil ha en wippet :wub:

• 2 weeks later...
Skrevet

Frøya er favoritten her... Valpen har jo allerede både vinkler forran og bak og dyp, fin brystkasse :ahappy: (det har de andre også altså... Men synes hun var ekstra vakker. .Ikke at jeg har så peil på rasen men :) )

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kontakt raseklubben eller NKK for veiledning om dette. Det er ikke veldig vanlig, men det skjer at en oppdretter "leier" en tispe for et kull. De betaler da selvfølgelig alle utgifter i forbindelse med kullet,  men jeg er usikker på om de betaler noe mer enn det til eier, jeg mistenker det er tilsvarende prisen av en valp, evt. en av valpene. 
    • Spør for en jeg kjenner. Oppdretter ønsker at kjøper står som eier. Men vil ha ett kull på tispa. For vil ha genene videre. Hvordan foregår dette vs. forvert? Er ikke forvertavtale. Enten at kjøper har ett kull eller at oppdretter har kull der?
    • Ja, jeg «liker» jo å tro alderen har en stor rolle. Det sies jo at en bc trenger ett år på hvert bein, og ett for hode for å bli voksen. Vi gir oss ikke, men rimelig frustrende å se hvordan oppførselen hans har blitt, når jeg vet at han i bunn og grunn er helt super på alt annet.  Vi var blant annet på ferie ett par dager i sommer. Mye hunder å møte her og der, men ingen hilsing. Og det var ikke noe problem. Han lå fint ved siden av meg å så hunder og folk på 10-20 meters avstand, ingen reaksjon. Det er jo sånn sosialisering bør være. Bare se og observere, uten noe mer. Samme når han er med på jobb. Men det er vel som du sier at mye av det vil vel skinne igjennom da han får landet litt. 
    • Det høres ut som et bra hundeliv. For å svare direkte på spørsmålet så tenker jeg nok at alderen spiller en rolle for at det oppleves verre, men det kan gå begge veier avhengig av hva man gjør med det. Generelt er det greit å tanke at all adferd som hunden får erfaring med blir den bedre på. Hvis hovedregelen blir å utagere på andre hunder som passerer så vil det henge igjen når hunden modner og blir voksen. Hvis dere trener på å ha kontakt og slappe av rundt andre hunder så vil det etterhvert bryte gjennom hormontåka. Lykke til!
    • Mulig jeg formulerte meg litt feil. Men nei, han har nok ikke øvd på det i 18 mnd. Det har gått fint frem til 16-17 mnd alderen. Vi har også gått tur å kommet rett i ett hundestevne, da var det veldig mye hunder, men han brøy seg ikke merkeverdig da heller. Da gikk han bare å snuste. Mulig fordi det ikke var en enkelt hund å henge seg oppi. Han er ganske aktiv i form av søk, og vi trekker og sykler. Verken overstimulert eller understimulert vil jeg tro. Rolig og fin rundt baby på 4 mnd også.    Jeg er klar over at vi må trene passeringer med større avstand for å ha kontakt. Har lest en hel haug om det. Bare nysgjerrig på mer med tanke på alderen hans osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...