Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK, Bø i Telemark. Hvem skal?

Scarlet

Recommended Posts

Skrevet

Da har jeg meldt på hund til NKK, Bø og ordnet med overnatting. Måtte lete litt etter plass på grunn av at det er vinterferie uke. Var ganske fullt flere plasser. Og på noen plasser tok de blodpris :D

• Svar 308
  • Created
  • Siste svar
Guest lijenta
Skrevet

Jeg skal da vøre der. Blir nok utstilling og lydighet og dugnad på lørdag og skriving på søndag regner jeg med. Har ikke meldt på enda, men det kommer det også.

Skrevet

Regner med at vi skal, men er ikke helt sikker på hvem jeg skal melde på enda.

Forøvrig står min forige hest der oppe- Hadde vært så koselig å treffe han igjen også.

Skrevet

Jeg skal... men har ikke fått røven i gir og omregistret ham til NKK, så vet ikke om det blir stilling eller bare titting.

Hvordan er det, går det å stille hund som er registrert i DKK? Litt ot men...

Skrevet
Jeg skal... men har ikke fått røven i gir og omregistret ham til NKK, så vet ikke om det blir stilling eller bare titting.

Hvordan er det, går det å stille hund som er registrert i DKK? Litt ot men...

Hund som er permanent innført i Norge må være innregistrert i NKK for å stille.

Send inn til reg. fort som svint, og forklar situasjonen, så ordner det seg nok :D

Skrevet

Ja... off får gjøre det da. Tror en del av meg holder litt tilbake, for å ha en unnskyldning for å slippe... gruer meg noe helt forferdelig altså ha ha ha

Skrevet

Jeg skal :D

Supra skal stilles på lørdagen og på søndagen er planen å debutere i lydighet med henne. (Forutsetter at ryggvondten jeg går sykemeldt med nå ikke viser seg å være prolaps sånn at vi kan få trent ordentlig fremover....)

Skrevet

Jeg skal,og skal stille dalmisfrøkna mi...

Lola- joda du tør- jeg vil nemlig hilse på Casper- så det så...

Elin: er det stygt å spør om vi skal møtes for lek, siden du er sykemeldt???

Skrevet

Hvis Bella kommer opp i pels igjen til da så skal jeg stille, men det er nok ikke særlig sannsynlig. Vet ikke om jeg skal satse på ordinær frist eller vente litt og heller betale litt mer enda. Får se an når det nærmer seg.

Om oppdretteren min skal ivei så kommer jeg uansett for å se på. :D

Dommeren ga Bella ck og 2 btk. når vi stilte for han i november, men da var det bare 7 tisper påmeldt så jeg tror uansett ikke vi har noen sjanse om certet. Men man vinner i alle fall ikke om man ikke prøver.. :P

Labbis; Bor du langt unna? Kanskje jeg og Bella kunne sovet hos deg mot at du får sitte på med oss? :P:P Bare hvisomatte dersomatte, er ikke noe sikkert vi skal enda.

Skrevet
Jeg skal,og skal stille dalmisfrøkna mi...

Lola- joda du tør- jeg vil nemlig hilse på Casper- så det så...

Elin: er det stygt å spør om vi skal møtes for lek, siden du er sykemeldt???

Jo jo, kommer uansett vi, vil hilse på dere og! :D (For man har vel lov til å ta med hund inn selv om man ikke stiller?)

Skrevet
Labbis; Bor du langt unna? Kanskje jeg og Bella kunne sovet hos deg mot at du får sitte på med oss? :D:P Bare hvisomatte dersomatte, er ikke noe sikkert vi skal enda.

To og en halv time unna, så du får vurdere om det er verdt det eller ikke :P Her er det alltid åpent!

Skrevet
Jeg skal nedover med begge hundene, men bare for å se på og få trent litt i hallen.

I fjor ble jeg faktisk jaget når jeg reiste opp for å bare trene i hallen. Jeg trente i en ring som ikke var i bruk, så ikke sats på det liksom...

Jeg kommer, antagelivis, til å stille Talli (og kanskje Blaze bare for morro)

Bare sånn tillegg: Det er vel slik at om hund nr.1 får Cacib og er Int.uch men ikke godkjent enda, da får nr.2 overført det til seg?

Skrevet
I fjor ble jeg faktisk jaget når jeg reiste opp for å bare trene i hallen. Jeg trente i en ring som ikke var i bruk, så ikke sats på det liksom...

Jeg kommer, antagelivis, til å stille Talli (og kanskje Blaze bare for morro)

Bare sånn tillegg: Det er vel slik at om hund nr.1 får Cacib og er Int.uch men ikke godkjent enda, da får nr.2 overført det til seg?

Ja, den som mottar res.Cacib får det da overført til seg og det skal gå automatisk, men det tar tid (har enda ikke fått vårt fra NKK Rogaland).

Skrevet

Willy er to dager for ung til å debutere i juniorklassen, han, så vi kommer ikke til Bø (Babs er pensjonist dette året, tror jeg :D).

Skrevet
Jeg planlegger å stille Cane på denne utstillingen. Noen som vet om overnatting i nærheten?

Vi bodde på Beverøya camping i fjor, og der var det veldig fint :D. Det tar vel ca. 10 min. å kjøre til hallen derfra, om jeg ikke tar helt feil. Vet ikke om de har noe ledig, da.

Skrevet

Oi, såpass ja :D Var dette i en lydighetsring eller utstillingsring?

Det er jo ikke lov å trene i LP-ring i følge reglene (vet ikke hvordan det er med utstilling, men folk trener i handling i tomme utstillingsringer hele tiden), men dersom det er siste dag og all bedømmelse er ferdig så ser jeg virkelig ikke problemet.

Jeg hadde tenkt å spørre LP-dommeren etter ferdig bedømmelse på søndag om jeg får lov til å trene i ringen for sikkerhetsskyld. Hvis jeg spør pent kan jeg jo umulig få nei :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...