Gå til innhold
Hundesonen.no

Nei til mops!


MalinFP

Recommended Posts

Huff... Kjente at jeg ble både sur og sint av å lese den artikkelen. Jeg liker både Mops og Jakthunder jeg, og de fleste andre raser for den saks skyld.

Syntes vi skal være glade for at det finnes så mange forskjellige hunderaser med forskjellige egenskaper og utseende, slik at vi alle har et håp om å finne en hund som passer akkurat for oss.

Så overhodet ikke humoren i denne artikkelen jeg da :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 256
  • Created
  • Siste svar
Syntes vi skal være glade for at det finnes så mange forskjellige hunderaser med forskjellige egenskaper og utseende, slik at vi alle har et håp om å finne en hund som passer akkurat for oss.

Men tenker du da på mopsen som er fysisk uvel på grunn av sin egen utforming? Har da mange andre raser å ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen som skrev artikkelen har garantert oppnådd hva han ville da.... :D Mange sinte folk :P

Ja, det tror jeg også! :P

Vilde: Jeg har setter, og skal skaffe meg setter... Jeg skal jakte. Men jeg vil ikke at Mopsen skal utdryddes forde om. Artikkelen var bare veldig morsom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg også! :D

Vilde: Jeg har setter, og skal skaffe meg setter... Jeg skal jakte. Men jeg vil ikke at Mopsen skal utdryddes forde om. Artikkelen var bare veldig morsom...

Okey... Men slik som han skriver artikkelen, så skriver han den som om "alle" med jaktbikkje synes at mopsen er et misfoster som bør utryddes da... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg at mops blir min neste rase så det sier vel omtrent hva JEG synes om dem sånn generelt, men..

Når så det er sagt så synes jeg at innlegget i Villmarksliv kunne definitivt leses med humoristisk "feeling", så det gjorde jeg i alle fall. Men barnslig og ganske "lavpanna" humor, riktignok!

Men Renate - å komme med sleivspark her inne også blir kanskje bittelitt skivebom synes jeg...

Jeg synes man skal ha respekt for at vi alle har forskjellig smak, og at en hund er en hund. Ikke alle liker alle hunder, har da hørt folk kalle f.eks. sheltie et "nevrotiske insekt" også, jeg. Men den ene rasen er slett ikke bedre eller værre enn noen annen - tenk på hva folk føler for SIN hund før man slenger for mye med leppa'...

Susanne

Signert! Alle har jo hver sin mening og smak ang hva de skal bruke hunden sin til.

Jeg leste denne selv akkurat før jeg så denne tråden, og sorry, men jeg lo godt - såpass ærlig skal jeg være.

Må da gå an å ikke ta seg så nær av noe sånt?!

Jo, faktisk det går helt fint an. Vi som sitter her og har mops som absolutt ikke syns beskrivelsen passer.

OT, men Basenjien ser også ut som griser (om enn elegante sådanne) bakfra og har skrukkete tryne. (Les: rynker) :rolleyes:

Elegante griser? :D heheh

Hvorfor skal mopse-eiere være tykkere og styggere en andre hundeiere, liksom?

Ja, samme tenkte jeg på.. og det med at vi er udugelige eiere osv.. Tragisk.. Ser ikke for meg alle folk som jakter med bikkja si løpe rundt etter hunden for å plukke drit for så å henge den på sekken som en deilig liten kladais som henger og slenger baki der sammen med kaffekoppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og folk får bare kalle sheltien et nevrotisk insekt eller hva dem vil, noen sheltier ER nevrotiske insekter, du ser, jeg har nemmlig nada problemer med å innrømme de negative sidene hos min rase(I motsettning til visse andre :D ), og tar meg ikke nær av det hverken om det gjelder uvitende dumme kommentarer eller kommentarer basert på fakta om rasen..

Fascinerende at folk tror det er variasjoner blant individene i alle raser bortsett fra mops :P

Jeg synes det er trist med usunn avl selv jeg, og synes det er flott at det gjøres tiltak for avl av sunnere hunder. Men jeg har møtt mange mopser, og av disse er majoriteten friske og fine, uten problemer som følge av sitt utseende. Min egen ville nok hatt svært stor glede av lengre ben (hun springer så man nesten skulle tro hennes egne ville falle av :P) men ellers har hun ingen rasetypiske problemer :P Men som sagt; jeg ser svært gjerne at man avler mopsene som helhetlig rase sunnere. På lik linje med alle raser med problemer, og det er ikke få.

Det at noen er kritiske til mopsens eksteriør mtp hundenes helse, betyr ikke at de mener at det er greit å regelrett drite ut rasen :o

Har inntrykk av at det ikke er bekymring for mopsenes ve og vel som ligger til grunn for en del uttalelser, men kan jo hende jeg tar feil.

Men tenker du da på mopsen som er fysisk uvel på grunn av sin egen utforming? Har da mange andre raser å ta av.

Jeg har som sagt møtt mange mopser, og ingen av dem var fysisk uvel av sin utforming :o Tror ikke du kan ha møtt mange av sorten jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen som skrev artikkelen har garantert oppnådd hva han ville da.... :D Mange sinte folk :P

Hehe, ja... Fyren sitter sikkert og ler godt av at han har irritert på seg halvparten av Norges hundedamer! :P Det er bare vi damer som hisser oss opp over sånt og lager et stort nummer av det, menn tror jeg mer tenker "jaja" uansett om de syntes det var gøy eller ikke...

Det som er litt gøy også da (sånn generelt) er at det ofte er andre enn de det går ut over som tar av og hisser seg opp over dumheter som dette. Kanskje noen mopseiere kjenner seg igjen i noe av det som ble sagt (hvorvidt de gjør det kan de bare si selv...) og humrer litt i skjegget? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal mopse-eiere være tykkere og styggere en andre hundeiere, liksom?

Ja, samme tenkte jeg på.. og det med at vi er udugelige eiere osv.. Tragisk..

For ikke å glemme det at alle mopseeiere bor i illeluktende leiligheter. Kjekt å vite, sånn i tilfelle jeg blir invitert på besøk hos noen som har mops :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å glemme det at alle mopseeiere bor i illeluktende leiligheter. Kjekt å vite, sånn i tilfelle jeg blir invitert på besøk hos noen som har mops :D

Hahaha! :P

Tss, da lurer jeg på åssen griffon-eierene ser ut! Bikkjene ser jo bare suuuure ut! :P :P

Oh yeah.. De er konstant Deprimerte.. de og mopsene! Kan ikke vise glede i det heletatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for salatråkking her, så er det vel slik at man gjerne ender opp med en rase som ligner på en selv? Ta meg selv foreksempel, vakkert hår, slank og atletisk, verdens vakreste og med et meget godt lynne. Ja for å si det kort, thin and gorgeous!

Neida herregud... men trengte et påskudd for videoposting. Dessuten mente jeg det litt da, det er jo faktisk mange som ligner på hundene sine.

2003705728187561189_rs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fascinerende at folk tror det er variasjoner blant individene i alle raser bortsett fra mops :D

Jeg synes det er trist med usunn avl selv jeg, og synes det er flott at det gjøres tiltak for avl av sunnere hunder. Men jeg har møtt mange mopser, og av disse er majoriteten friske og fine, uten problemer som følge av sitt utseende. Min egen ville nok hatt svært stor glede av lengre ben (hun springer så man nesten skulle tro hennes egne ville falle av :P) men ellers har hun ingen rasetypiske problemer :P Men som sagt; jeg ser svært gjerne at man avler mopsene som helhetlig rase sunnere. På lik linje med alle raser med problemer, og det er ikke få.

Har jeg sagt at det ikke finnes variasjoner innen Mops?

Det finnes GARANTERT variasjoner der som i alle andre raser, men faktum er at eksteriøret mopsen(og andre lignende raser) idag "skal" ha skaper problemer for en hel del individer..

Og jeg syns bare ikke det er rett å avle frem et spesielt utseende/eksteriør hvis det finnes sjanse for at dette eksteriøret vil føre til plager for hunden..

Det er å dra egoismen sin litt for langt rett og slett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg være helt ærlig, skjønner jeg ikke hvordan noen av dere klarer å bli provoserte eller sinte av denne artikkelen :D Den er jo HELT TYDELIG humoristisk skrevet, så hvorfor bli provosert? Trodde noen virkelig at den var seriøst ment? Det er jo satire, skrevet for å underholde og provosere.

Folk må slutte å være så sykt nærtakende... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yeah.. De er konstant Deprimerte.. de og mopsene! Kan ikke vise glede i det heletatt...

Ikke deprimerte. Bare litt.. Grinete?

*klipp*

Dessuten mente jeg det litt da, det er jo faktisk mange som ligner på hundene sine.

*klipp*

Enig i at de på bildet ligner på hundene, men kan det garanteres at det er DERES hunder?

Soppen: vi er sure og grinete hele tida, akkurat som bikkjene våre :D

Yeah, hyggelig å ikke kjenne deg! :P

Lurer forresten evt på åssen JEG må se ut! Herreminhatt, bullmastiff OG boxer! Må jo være den værste gærnedama!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert ikke deres hunder he he

Men har da observert mange ganger på gaten at eierne faktisk har likehtstrekk med eierne. Ikke så ekstremt sokm på bildene, men kanskje litt i holdning, fettmasse, farger etc... Gjelder jo selvsagt ikke alle, er vel i mindretall og sier overhodet ikke at de som har mops ligner på en, men er ikke den eneste som har lagt merke til det, er jo en "kjent sak" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jeg leste denne selv akkurat før jeg så denne tråden, og sorry, men jeg lo godt - såpass ærlig skal jeg være.

Må da gå an å ikke ta seg så nær av noe sånt?!

Skal jeg være helt ærlig, skjønner jeg ikke hvordan noen av dere klarer å bli provoserte eller sinte av denne artikkelen :D Den er jo HELT TYDELIG humoristisk skrevet, så hvorfor bli provosert? Trodde noen virkelig at den var seriøst ment? Det er jo satire, skrevet for å underholde og provosere.

Folk må slutte å være så sykt nærtakende... :P

Amen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt gøy også da (sånn generelt) er at det ofte er andre enn de det går ut over som tar av og hisser seg opp over dumheter som dette. Kanskje noen mopseiere kjenner seg igjen i noe av det som ble sagt (hvorvidt de gjør det kan de bare si selv...) og humrer litt i skjegget? :D

Tja... Jeg synes også hunden min ligner på ei tønne :P

Forøvrig var artikkelen bare tafatt og dårlig skrevet og overhodet ikke noe jeg tar meg nær av, dersom noen skulle tro det. De aller fleste barna jeg møter med hunden ler og spør om hun er i slekt med grisen eller noe i den duren. Jeg synes det er kjempefestlig, og pleier å svare at "ja, det tror jeg" :P

Har jeg sagt at det ikke finnes variasjoner innen Mops?

Kanskje ikke direkte, men det virker sånn (på mange andre også) at når det gjelder mopsen er absolutt alle sykelige drog som kollapser etter 5 meters gange, men at "selvfølgelig fins det enkelte syke individer i min rase også". Trodde det da du skrev at "noen" sheltier er mentalt svake (eller hva det nå var du sa). Beklager om jeg misforsto :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo tolke denne artikkelen med at forfatteren kanskje har ment at folk med jaktbikkjer kanskje er for stolte av rasen sin til å vise interesse for en rase som mops?

Vi kan endre "artikkelen" og kalle det et eventyr eller, mer passende, et kåseri. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...