Gå til innhold
Hundesonen.no

Nei til mops!


MalinFP

Recommended Posts

  • Svar 256
  • Created
  • Siste svar
DNA ja bortsett fra at dritten har 4 ben og hale da?

Hø? :)

Mopsen er da en hund, enten man likern eller ikke. Så får man heller diskutere om den har egenskaper man synes skal avles fram hos hunder, men både den og schæfern er jaffal samme art.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Nå vet ikke jeg hva du definerer som sunn, men Turbo(mopsen min) er i hvert fall frisk. Han har ingen sykdommer. Så da er vel han sunn da, eller?

Så flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er mopsen din etter 15 min med høy intensitet?

Det er ikke noe nytt at mopsen ikke skal ha like mye mosjon som en jakthund for eksempel. Men han tåler godt å gå lange turer både på asfalt og i skog og mark. Vi kjøpte rase etter hav vi kunne gi han. Jeg er ganske så sliten etter 15 minutter med intensitet også. Er jeg mindre menneske enn deg også da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe nytt at mopsen ikke skal ha like mye mosjon som en jakthund for eksempel. Men han tåler godt å gå lange turer både på asfalt og i skog og mark. Vi kjøpte rase etter hav vi kunne gi han. Jeg er ganske så sliten etter 15 minutter med intensitet også. Er jeg mindre menneske enn deg også da eller?

Tror du skal prøve å ikke forveksle meg med Snusken. Det var også en grunn til at jeg skrev 15 min og ikke flere timer med aktivitet som mer egnede raser behersker.

Men han puster helt fint og ser ut til å stortrives? Da skal jeg isåfall heise det hvite flagget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal prøve å ikke forveksle meg med Snusken. Det var også en grunn til at jeg skrev 15 min og ikke flere timer med aktivitet som mer egnede raser behersker.

Men han puster helt fint og ser ut til å stortrives? Da skal jeg isåfall heise det hvite flagget.

ja, frem med flagget:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han puster helt fint og ser ut til å stortrives? Da skal jeg isåfall heise det hvite flagget.

Jeg spør fordi jeg lurer, men hvor mange mops har du møtt sånn omtrentlig? Og har alle pusta med et volum som minner om et lite sagbruk? For det er vel det du tenker på når du tenker på usunne mops og puster helt fint og sånt? Eller tenker du på hunder som puster vanlig, men snorker når de sover? Eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å filme han? Jeg er bare så forbauset over hvor heldig (?) du har vært, og hvor feil jeg kunne ta.

Jeg kunne sikkert ha filma han ja, men jeg føler ikke at jeg trenger å bevise noe som helst. Han er sunn og frisk og stortrives her hos oss. Han snorker som et uvær innimellom, men etter som jeg har skjønt er ikke dette noe som kun gjelder mopsen. Vi mennesker snorker vel også?

det er synd at du tror at alle mopser er usunne og syke, men slik er det altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør fordi jeg lurer, men hvor mange mops har du møtt sånn omtrentlig? Og har alle pusta med et volum som minner om et lite sagbruk? For det er vel det du tenker på når du tenker på usunne mops og puster helt fint og sånt? Eller tenker du på hunder som puster vanlig, men snorker når de sover? Eller er jeg helt på jordet?

Eneste kjennskapen (som jeg kommer på) utenom medier er noen gamle naboer som hadde omtrent fem mopser. Men de på f.eks. tv er ikke ekte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste kjennskapen (som jeg kommer på) utenom medier er noen gamle naboer som hadde omtrent fem mopser. Men de på f.eks. tv er ikke ekte?

Joda, de er ekte de, som sagt bare lurte jeg. Jeg skal ikke påstå å ha møtt så mange mops selv, men de har da ikke pustet som et lite sagverk eller noe sånt, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil GJERNE vite hva som gjør at din schäfer er mer hund enn mine mopser?

Vi har brukt våre hunder (JA MOPS) til både, Agility og vi har brukt de i spor. Jeg vet også om Mops som har gått LP. Er faktisk en svensk Mops som er Oldefar til ene tispen vår her.

Så det å komme her for å si at mops ikke er en rase er bare provoserende og teit gjort å si.

En mops er like mye hund som en Basjeni? eller de har jo krøllhaler...

Eller en Aussie med NBT, de er jo også hunder.. eller?????...

Eller hva med Boxer.. er jo heller ikke en hund det for de har jo også kortere snute enn schäfer..

Neei.. for det er jo ikke en schäfer... For schäferen var det jo ikke like mye snakk om på den BBC filmen som Thomas snakket om?.. Mopser i skandinavia er ikke som de i England. Engelskmenn importerer dessverre ikke i det heletatt inn i landet.. Mens det gjør vi her.. og for din og ditt forsvars skyld, håper jeg virkelig at schäferen er friskere her enn der også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva du mener med funksjonell og skikkelig jeg altså. Må hundene brukes til noe da? Funksjonen til min hund er å holde meg med selskap både inne og ute på tur. Dermed er han funksjonell. Hva du mener med skikkelig hund, det aner jeg ikke. En hund er en hund, uansett utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen skjønner dere det ikke? SE på hunden! Se hvordan den ser ut, og se på schäferen over! Seøvfølgeliger mops en hund, men for hvilken pris?

Hunden fungere sikkert utmerket til å holde deg med selskap, og JA en mops klarer sikkert gå litt agility og LP, men for guds skyld se på bikkja! Det er ikke en kropp jeg ville vært i vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen skjønner dere det ikke? SE på hunden! Se hvordan den ser ut, og se på schäferen over! Seøvfølgeliger mops en hund, men for hvilken pris?

Hunden fungere sikkert utmerket til å holde deg med selskap, og JA en mops klarer sikkert gå litt agility og LP, men for guds skyld se på bikkja! Det er ikke en kropp jeg ville vært i vertfall.

Nå var det ikke snakk om hvilken hundekropp du hadde planer om å flytte inn i heller da.. Det var snakk om at det er en her som påstår mops ikke er en hund.

Mops er en SELSKAPSHUND.. Gruppe ni dere vet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor jeg understreket at det var sunne schäfere jeg snakket om. De finnes fortsatt. Mente du at mops er like sunn som basenji?

Jeg tørr påstå mine mopser er like sunn som en en bra Basenji ja. :)

Bra du understreket det da. Da understreker jeg at det er sunne mopser jeg har og det er sunne mopser som er best avlet her i Skandinavia.

Så da kan vi alle se vekk ifra BBC filmen? For det er jo du sier når vi kommer til schäfere?!?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen skjønner dere det ikke? SE på hunden! Se hvordan den ser ut, og se på schäferen over! Seøvfølgeliger mops en hund, men for hvilken pris?

Hunden fungere sikkert utmerket til å holde deg med selskap, og JA en mops klarer sikkert gå litt agility og LP, men for guds skyld se på bikkja! Det er ikke en kropp jeg ville vært i vertfall.

Av de to bildene du viste syns jeg mopsen var ti ganger penere i hvert fall. Hver sin smak vettu. Og min mops er ikke syk, han har ikke pustebesvær. han er sunn og frisk. Så det finnes faktisk friske mopser. Hvis du ikke liker utseende på mopsen, så lar du vær å kjøpe en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...