Gå til innhold
Hundesonen.no

Nei til mops!


MalinFP

Recommended Posts

For utenforstående kan det sikkert virke som om vi jegere har stygge mobbetendenser når vi prater oss imellom i jaktkoia. For mange virker det uforståelig at vi ler så vi rister av grov spøk og ironi [...] bla bla bla [...] Det sies at man kan si hva man vil til folk , både når det gjelder ungr og kjerringer, men at man skal vokte seg vel for å si noe stygt om folks bikkjer. Dette fikk jeg erfare gjennom noen reaksjoner på forrige utgaves Skråblikk, hvor jeg tok meg den frihet til å ironisere over mopsen.

Skråblikk er redaksjonens fleipeside, der vi forsøker å være humoristiske og tøffe i tonen. Det er selvsagt beklagelig når en må forklare at en spøk ikke var alvorlig ment, at jeg like gjerne kunne skrevet om en annen hunderase, og at jeg selvsagt ikke mente at jeg ville la hundene mine overfalle en mops! Til den som ble lei seg over min ironisering av mopsen i forrige nummer: Jeg beklager!

Så filosof[...] bla bla bla.

Er for lat til å sitere hele greia, men der var ihvertfall essensen :)

Han gjør det i hvert fall klart at noen er i overkant sensitive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Jeg hadde aldri kommet til å klage på denne artikkelen, selv om det var "min" rase han "angrep". At noen ikke liker mopser, og synes at de ikke burde avles på, må de bare mene for min del.

Skulle jeg derimo klaget på noe måtte det være at artikkelen var utrolig dårlig skrevet, med alt for åpenlyse poenger. Den var overhodet ikke morsom, og satire er en sjanger denne forfatteren tydeligvis ikke behersker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suverent ! Sånn rent bortsett fra at den eter og driter hva egenskaper han ett sånt individ som tilisier at det er hund?

Jeg driter regelrett i om Turbo er hund, katt, gris, rotte, fugl eller fisk. han er alldeles herlig, og kunne aldri tenkt meg noen annen hund(?) enn han. Og så lenge han får kos, mat og tur så tror jeg aktisk Turbo også gir litt f i hva han er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Jeg driter regelrett i om Turbo er hund, katt, gris, rotte, fugl eller fisk. han er alldeles herlig, og kunne aldri tenkt meg noen annen hund(?) enn han. Og så lenge han får kos, mat og tur så tror jeg aktisk Turbo også gir litt f i hva han er:)

Oi.. ble noen fornærma her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva egenskaper har mopsen din som tilsier at den er hund da?

hmm... han har fire bein, hale, snute, han bjeffer (innimellom gryntingen) han spiser hundemat, han kommer når jeg roper på han, han sitter når jeg ber han om det, han er min bestevenn....

Hva gjør din hund til mer hund enn min da? Er det lang snute som definerer en hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør schäfer til mer hund enn en mops da?

Unødvendig å påstå at mopsen ikke er hund, men sunne schäfere er en langt bedre hunderase enn hva mopsen er. Like mye hund, likevel.

I dag er det vel nærmest umulig å oppdrive mopser med sunn utforming. Så langt har det ikke gått med schäferen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNA ja bortsett fra at dritten har 4 ben og hale da?

Hva er det du vil frem til egentlig? At mopsen ikke er en hund?

For noe tåpelig. Mopsen er selvfølgelig en hund, i likhet med schäfer, rottis o.l.

At du ikke liker mopsen er greit, men det gjør ikke den til noe mindre hund for det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen mopser som har gjort det bra i LP, bruks eller lignende? LP elite, NVCH?

Spør fordi jeg faktisk ble nysgjerrig over hvilke egenskaper mops har, ikke for å være stygg.

Aner ikke jeg, men er det dette som definerer hva en hund er?

Hvis en schäfer ikke gjør det bra i LP, er den da mindre hund? Eller er dette noe som bare gjelder for mopsen?

Mopsen er er selskapshund. Den gir meg selskap. Det er den største egenskapen mopsen har, og skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har visse egenskaper som jeg spør om her hva mops har..

Som f eks? Jeg har verken mops eller schäfer, so enlighten me please.

Unødvendig å påstå at mopsen ikke er hund, men sunne schäfere er en langt bedre hunderase enn hva mopsen er. Like mye hund, likevel.

I dag er det vel nærmest umulig å oppdrive mopser med sunn utforming. Så langt har det ikke gått med schäferen.

Og sunne mopser er bedre enn usunne schäfere (som det som alle vet finnes mange av). Hva er det som gjør schäferen til en bedre hunderase enn mopsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke fått svar..

Nå er det vel ikke du som skal rope høyest om hvem som svarer på hva her, eller?

hmm... han har fire bein, hale, snute, han bjeffer (innimellom gryntingen) han spiser hundemat, han kommer når jeg roper på han, han sitter når jeg ber han om det, han er min bestevenn....

Hva gjør din hund til mer hund enn min da? Er det lang snute som definerer en hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke jeg, men er det dette som definerer hva en hund er?

Hvis en schäfer ikke gjør det bra i LP, er den da mindre hund? Eller er dette noe som bare gjelder for mopsen?

Mopsen er er selskapshund. Den gir meg selskap. Det er den største egenskapen mopsen har, og skal ha.

Jeg fjernet innlegget mitt, innså at det var et teit spørsmål :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...