civga Skrevet 4. Januar 2009 Rapporter Skrevet 4. Januar 2009 Oi, har jeg virkelig glemt å presantere blandingshundene mine Nàste og Dikkal.? Når var det virkelig på tide. Dikkal Dikkal er en 4 år gammel blandingstispe, blir 5 år i september. Hun har litt border collie i seg, for bestefaren hennes var ekte border collie, han ble brukt til å gjete rein. Hun er en herlig familiehund, rolig og menneskekjær. Elsker å bli dullet med barna som kommer å hilse på henne. Trener sånn smått agility med henne, men siden hun er den myke og slappe typen så egner hun seg ikke så godt til det. Lydighet trener vi med, men det er bare sånn for moroskyld. Hun trenes mest på spor og søk. Elsker å søke frem mennesker, og er kjempe flink i spor! I sommer 2006 fikk Dikkal 7 valper, en var desverre dødfødt.. Det var livlige valper! Det var kort fortalt om henne, hvis det er noe du lurer på så er det bare å skrive Her kommer bilder av Dikkal: Hun er en hund med mange tanker Her er bilde av mor og sønn Her er datteren til Dikkal, hun er mest lik sin mamma, alle andre ser ut som pappaen. Mor og datter i lek Lille fotomoddelen min det Hun er Selveste pinne elskeren! Gojenta mi Sånn er det hver gang vi er i stranda Siter
civga Skrevet 4. Januar 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 4. Januar 2009 Nàste Nàste er en 9 år gammel blandingshund, moren hennes er ekte går elghund og faren er blanding av schäfer og Border Collie. Hun ser jo mest ut som en mini elghund som jeg ser det. Nàste er et samisk navn, det betyr på norsk stjerne. Dette navnet fikk hun pga at hun har en liten hvit flekk bak hodet. Ja, hun er en sta og gammel dame, det er i hvertfall helt sikkert! Hun er ikke noe særlig glad i å bli kost med barn, foretrekker en voksen hand. Nàste kan sånn helt plutselig få lekeanfall, spretter opp og begynner og leke og dra i bukseleggene. Men nå i det siste året har blitt lite sånne anfall. Nå foretrekker hun for det meste å ligge ved peisen og kose seg. Oi, har visst glemt det viktigste av alt, det hun virkelig elsker. Det er å bære på steiner, jo større jo bedre. Her kommer bilder av Nàste: Siter
bardmand Skrevet 4. Januar 2009 Rapporter Skrevet 4. Januar 2009 Kjempeflotte bilder av to virkelig fine hunder! Er det samiske navn de har? Betyr de noe spesielt? Siter
civga Skrevet 4. Januar 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 4. Januar 2009 Ja, det er samiske navn;) Hvordan gjettet du det? Nàster betyr stjerne på norsk, hun fikk det navnet fordi hun har en liten hvit flekk bak hodet. Dikkal er også et samisk navn, er ikke helt sikker på hva det betyr. Men hun ble oppkalt etter bestefars beste reingjeterhund, fordi hun lignet på den, og oppførselen var lik Siter
Benedicte Skrevet 4. Januar 2009 Rapporter Skrevet 4. Januar 2009 Så flotte! Likte spesielt Dekkal, hun minner litt om aussien min Og du er veldig flink til å ta bilder! Siter
civga Skrevet 4. Januar 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 4. Januar 2009 Dyrlegen hennes spurte faktisk om hun var en aussie blanding Takk Siter
charlotte Skrevet 4. Januar 2009 Rapporter Skrevet 4. Januar 2009 Kjempefine bilder. du er en dyktig fotograf! Og moro å se bilder av disse hundene også :-) Siter
HildeM Skrevet 4. Januar 2009 Rapporter Skrevet 4. Januar 2009 Åh, så nydelige hunder! Dikkal hadde et nydelig uttrykk Siter
netteliten Skrevet 6. Januar 2009 Rapporter Skrevet 6. Januar 2009 Du er veldig flink til å ta bilder, og hundene er nydelige begge to! Siter
PsychoLynx Skrevet 6. Januar 2009 Rapporter Skrevet 6. Januar 2009 Nydelige bilder av flotte hunder! Ja, bildene dine er rett og slett helt supre! Hva for noe mer enn BC er Dikkal blanding av? Hu er virkelig skjønn altså! Siter
ToneS Skrevet 6. Januar 2009 Rapporter Skrevet 6. Januar 2009 Kjempe flotte hunder! Supre bilder..! Siter
civga Skrevet 6. Januar 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 6. Januar 2009 Tusen takk alle sammen ! Jeg vet ikke hvem faren er, bare mora.. Men det er hvertfall sikkert at hun er en skikkelig mix! Det var et uønsket kull. Vi bestemte oss for at vi skulle ha Dikkal den dagen hun ble født, resten av valpene ble avlivet da de ble 2 uker gamle. Men jeg er kjempe glad for å ha henne, hun er bare helt herlig! ^^ Siter
Ane&Kaiza Skrevet 6. Januar 2009 Rapporter Skrevet 6. Januar 2009 Dikkal var herlig <3 akkurat slikt utseende jeg liker! Nàste var også veldig søt Siter
civga Skrevet 22. Februar 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 22. Februar 2009 Okei, nå er det en god stund siden det er blitt oppdatert her Hundene trives i det kalde som er her -36 grader, litt for kaldt kasnkje? ;O Og Dikkal er for tiden skikkelig avrøytet, men begynner å komme pels nå igjen! Skjønner ikke helt hvorfor hun måtte begynne å røyte i den kaldeste perioden.. :s På fredag skjedde det noe som ikke så noe særlig godt ut. Etter en lang morgentur med alle tre hundene som hadde vært ute og herjet sammen. Da vi kom inn så jeg noe som dinglet på framfoten til Dikkal, det var ulvekloen (er ikke sikker om det er det den blir kalt). Da jeg skulle se på foten så bare datt kloen plutselig av, og det var ikke bare en bit av kloa, men hele! Dikkal viste ikke noe tegn til at det var vondt.. Det var litt merkelig, får det så kjempe vondt ut.. Siden Dikkal hadde "skadet" foten så fikk hun være så heldig å få resten av melkeringen min. Hehe, noen ganger er det lov til å være litt bortskjemt Samtidig fikk Nàste og Kenzo kose seg med kjøttbein fra butikken, og de koste seg kjempe godt med beinan Noe som Dikkal ikke er særlig glad i, det eneste beinet hun vil ha er fra rein eller elg .. Så ja, hun er litt fisefin der Og her kommer litt bilder Her er bilde av kloen Dikkal mistet Her var hun på det styggeste stadiet Nå er det kommet mye mer pels tilbake (heldighvis) Sånn ser hun ut nå Siter
Aina&Kaizer Skrevet 22. Februar 2009 Rapporter Skrevet 22. Februar 2009 Kjempefine bilder av kjempefine hunder. Digger navnene, kult med litt spesielle navn. Siter
Tuskelusken Skrevet 22. Februar 2009 Rapporter Skrevet 22. Februar 2009 Herlige hunder! Og bildene var kjempefine. Du er flink til å ta bilder! Siter
Gåsa Skrevet 22. Februar 2009 Rapporter Skrevet 22. Februar 2009 utrolig flotte bilder av nydelige hunder Kule navn også!Dikkal minner meg veldig om en hund jeg kjenner som er Border Collie og Elghund. Siter
tulip Skrevet 22. Februar 2009 Rapporter Skrevet 22. Februar 2009 På fredag skjedde det noe som ikke så noe særlig godt ut. Etter en lang morgentur med alle tre hundene som hadde vært ute og herjet sammen. Da vi kom inn så jeg noe som dinglet på framfoten til Dikkal, det var ulvekloen (er ikke sikker om det er det den blir kalt). Da jeg skulle se på foten så bare datt kloen plutselig av, og det var ikke bare en bit av kloa, men hele! Dikkal viste ikke noe tegn til at det var vondt.. Det var litt merkelig, får det så kjempe vondt ut.. Siden Dikkal hadde "skadet" foten så fikk hun være så heldig å få resten av melkeringen min. Hehe, noen ganger er det lov til å være litt bortskjemt Samtidig fikk Nàste og Kenzo kose seg med kjøttbein fra butikken, og de koste seg kjempe godt med beinan Noe som Dikkal ikke er særlig glad i, det eneste beinet hun vil ha er fra rein eller elg .. Så ja, hun er litt fisefin der Jeg låner dette bildet om det er greitt, må bevise på jobb at det er noe som heter melkering og rømmekolle! *savne* Siter
Poter Skrevet 23. Februar 2009 Rapporter Skrevet 23. Februar 2009 Kjempefine hunder! Og jeg sier som de andre: du ser så dyktig å ta bilder! Siter
tm100001 Skrevet 23. Februar 2009 Rapporter Skrevet 23. Februar 2009 Kjempefine hunder! Også så kult at du bor så nært! Siter
Recommended Posts