Gå til innhold
Hundesonen.no

Bokdiskusjonstråden


SusieB

Recommended Posts

Sam boinket på dama uti skogen med grisen. :ahappy:

Mari, som langt ifra er overimponert over Sookie heller, men som synes de er så milevis over Twiligh at de mulighens befinner seg i forskjellige sfærer. :lol:

Stemmer!! Men det var jo så lite om det at jeg helt hadde glemt grisen og damen, :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 463
  • Created
  • Siste svar
Stemmer! Men det var jo så lite om det at jeg helt hadde glemt grisen og damen, :ahappy:

Ja, hun var egentlig ganske ikke-eksisterende. :lol:

Søta.

Hm. Jeg prøver ikke å flørte bare fordi jeg gjentatte ganger driver og kaller deg søt altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger litt tips av dere, folkens ... Akkurat nå leser jeg Kristin Lavransdatter, og er også veldig glad i Folket på Innhaug/Magret-serien og Julie-serien av Anne Karin Elstad, det er sånt jeg elsker å lese når jeg ikke leser fantasy eller krim, og når jeg sitter her på gården i høstværet:P Hva annet kan jeg lese, som ligger i samme gate liksom? Jeg faller helt av lasset hvis språket er kioskaktig, og detaljene MÅ virke korrekte og autentiske når det er historiske romaner ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger litt tips av dere, folkens ... Akkurat nå leser jeg Kristin Lavransdatter, og er også veldig glad i Folket på Innhaug/Magret-serien og Julie-serien av Anne Karin Elstad, det er sånt jeg elsker å lese når jeg ikke leser fantasy eller krim, og når jeg sitter her på gården i høstværet:P Hva annet kan jeg lese, som ligger i samme gate liksom? Jeg faller helt av lasset hvis språket er kioskaktig, og detaljene MÅ virke korrekte og autentiske når det er historiske romaner ...

Kanskje ikke helt samme gate, men siden du nevner historiske romaner... Har du lest Leo Tolstoys "War and Peace"? Jeg synes i hvert fall at den var fantastisk :)

Ellers så kan jeg anbefale "The Forsyte Saga" av John Galsworthy, "Brideshead Revisited" av Emily Waugh, "Tess of the D´Urbervilles" av Thomas Hardy og "The Count of Monte Cristo" av Alexandre Dumas. Litt mer i klassikergaten disse her da, men virkelig bra bøker i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat lest ferdig Millenium triologien av Stieg Larsson (Menn som hater kvinner, Jenta som lekte med ilden & Luftslottet som sprengtes.) Jeg synes igrunnen ikke at Larsson skriver bøkene sine veldig eksepsjonellt, mye gjentagelser av det samme om og om i gjen synes jeg. Men herlighet så sinnsykt gode karakterer han lager! Helt unike! :) Anbefales.

Noen forslag til mitt neste "bytte?" Jeg liker veldig godt krim, og fantasy. Gjerne samfunnsrelatert krim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger litt tips av dere, folkens ... Akkurat nå leser jeg Kristin Lavransdatter, og er også veldig glad i Folket på Innhaug/Magret-serien og Julie-serien av Anne Karin Elstad, det er sånt jeg elsker å lese når jeg ikke leser fantasy eller krim, og når jeg sitter her på gården i høstværet:P Hva annet kan jeg lese, som ligger i samme gate liksom? Jeg faller helt av lasset hvis språket er kioskaktig, og detaljene MÅ virke korrekte og autentiske når det er historiske romaner ...

Jeg vil anbefale deg Arvesynd-serien og Isfolket. Du synes kanskje dette er såkalt "kiosklitteratur", men de er kjempeunderholdende og virkelig artige å lese. Arvesynd er den mest reelle selvfølgelig, da det handler om en ganske stor gård på Nordmøre, hvor vi får høre om det daglige livet til familien Stornes, hvor det selvfølgelig er flere intriger. Mye av det er likt Folket på Innhaug :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen forslag til mitt neste "bytte?" Jeg liker veldig godt krim, og fantasy. Gjerne samfunnsrelatert krim.

Har du lest noe av Fredrik Skagen? Han har skrevet en del bøker, blant annet en serie med karakteren Morten Martens(lurer på om det er 8 bøker i serien). Flere i familien her er i hvert fall helt over seg av begeistring for disse bøkene. Især moren min, som jeg tror har pløyet gjennom det meste av krim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke helt samme gate, men siden du nevner historiske romaner... Har du lest Leo Tolstoys "War and Peace"? Jeg synes i hvert fall at den var fantastisk :lol:

Ellers så kan jeg anbefale "The Forsyte Saga" av John Galsworthy, "Brideshead Revisited" av Emily Waugh, "Tess of the D´Urbervilles" av Thomas Hardy og "The Count of Monte Cristo" av Alexandre Dumas. Litt mer i klassikergaten disse her da, men virkelig bra bøker i hvert fall :P

Takk for tips! Er kjeempeglad i klassikere også, både norske og engelske, men de finner jeg så mange av- det bobler jo over av forslag over alt. En Kristin Lavransdatter-kloning, derimot :D Men tuusen takk, skriver opp!

Jeg vil anbefale deg Arvesynd-serien og Isfolket. Du synes kanskje dette er såkalt "kiosklitteratur", men de er kjempeunderholdende og virkelig artige å lese. Arvesynd er den mest reelle selvfølgelig, da det handler om en ganske stor gård på Nordmøre, hvor vi får høre om det daglige livet til familien Stornes, hvor det selvfølgelig er flere intriger. Mye av det er likt Folket på Innhaug :lol:

Kanskje jeg må hoppe i det og prøve? Har holdt meg unna de av fordommer jeg, men de er kanskje ubegrunnet? Tusen takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Er kjeempeglad i klassikere også, både norske og engelske, men de finner jeg så mange av- det bobler jo over av forslag over alt. En Kristin Lavransdatter-kloning, derimot :lol: Men tuusen takk, skriver opp!

Kanskje jeg må hoppe i det og prøve? Har holdt meg unna de av fordommer jeg, men de er kanskje ubegrunnet? Tusen takk for tips!

Gi oss en lyd når du har lest litt da, så vi får høre hva du synes :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle virkelig ønske at jeg var flinkere til å fullføre bøker, jeg! Nå for tiden har jeg kommet mer enn godt i gang med The Fourth Hand og Enke for et år (begge av Irving), Bly (Saabye Christensen) og Brødrene Karamasov (Dostojevskij), men så har jeg bare sluttet å lese alle fire tydeligvis, selv om de overhodet ikke er dårlige. Det virker nesten som om jeg ikke har nok ro på meg selv til å sette meg ned og lese bøker - på senga er jeg alt for trøtt, på bussen ender jeg alltid opp med å sovne (med mindre bussen er stappfull og jeg har mer enn nok med å stable veska på fanget, samtidig som jeg prøver å unngå og komme alt for tett på den jeg sitter ved siden av fordi jeg alltid ender opp med å sitte ved siden av folk med varierende kroppslukter, om jeg ikke skal dra opp en svær bok og lese i den samtidig), på jobb er det helt greit å sitte og pusle med ting og tang, men det er umulig å konsentrere seg om å lese en bok, og her hjemme ender jeg alltid opp med å sitte på pc-en eller se på tv hvis jeg har et ledig øyeblikk (og det har jeg jo i grunnen veldig mye av, jeg har ikke mangel på tid liksom).

Så, det jeg vil fram til, er - når får dere egentlig tid til å lese alle disse bøkene? Jeg har jo lyst til å lese, jeg elsker å lese og å fordype meg i spennende historier, men allikevel gjør jeg det nesten aldri... Er det bare jeg som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, det jeg vil fram til, er - når får dere egentlig tid til å lese alle disse bøkene? Jeg har jo lyst til å lese, jeg elsker å lese og å fordype meg i spennende historier, men allikevel gjør jeg det nesten aldri... Er det bare jeg som har det sånn?

Tja.. Jeg pleier å skru av tv'en og pc'en når jeg leser. Det er jo snakk om å velge, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, det jeg vil fram til, er - når får dere egentlig tid til å lese alle disse bøkene? Jeg har jo lyst til å lese, jeg elsker å lese og å fordype meg i spennende historier, men allikevel gjør jeg det nesten aldri... Er det bare jeg som har det sånn?

Jeg kaster gjerne fra meg både PC og TV til fordel for en god bok. Da jeg studerte i Trondheim var det ekstra lett fordi jeg ikke hadde internett i leiligheten, og bare tre kanaler på TVen. Leser også gjerne mye når jeg er på hytten på fjellet. Der er verken TV eller internett.

Ellers så leser jeg mye på sengen. Går gjerne til sengs en time tidligere for å lese, og så leser jeg gjerne en stund på sengen om morgenen før jeg står opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle virkelig ønske at jeg var flinkere til å fullføre bøker, jeg! Nå for tiden har jeg kommet mer enn godt i gang med The Fourth Hand og Enke for et år (begge av Irving), Bly (Saabye Christensen) og Brødrene Karamasov (Dostojevskij), men så har jeg bare sluttet å lese alle fire tydeligvis, selv om de overhodet ikke er dårlige. Det virker nesten som om jeg ikke har nok ro på meg selv til å sette meg ned og lese bøker - på senga er jeg alt for trøtt, på bussen ender jeg alltid opp med å sovne (med mindre bussen er stappfull og jeg har mer enn nok med å stable veska på fanget, samtidig som jeg prøver å unngå og komme alt for tett på den jeg sitter ved siden av fordi jeg alltid ender opp med å sitte ved siden av folk med varierende kroppslukter, om jeg ikke skal dra opp en svær bok og lese i den samtidig), på jobb er det helt greit å sitte og pusle med ting og tang, men det er umulig å konsentrere seg om å lese en bok, og her hjemme ender jeg alltid opp med å sitte på pc-en eller se på tv hvis jeg har et ledig øyeblikk (og det har jeg jo i grunnen veldig mye av, jeg har ikke mangel på tid liksom).

Så, det jeg vil fram til, er - når får dere egentlig tid til å lese alle disse bøkene? Jeg har jo lyst til å lese, jeg elsker å lese og å fordype meg i spennende historier, men allikevel gjør jeg det nesten aldri... Er det bare jeg som har det sånn?

Jeg synes det er utrolig fascinerende at du klarer å lese flere bøker på en gang jeg... Jeg har riktignok aldri prøvd, men i mitt hode hadde nok det bare blitt rot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med det samme, for det er jo mye spennende som skjer både på nett og tv.. Men da gjelder det å lese i reklamepausene, og er det litt tid fra et program til et annet... Noen bøker er rett og slett så gode at en glemmer alt annet- de bøkene er herlige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest ferdig "The Host" av hun Twilight-dama - og det var faktisk en veldig bra bok syntes jeg, til tross for mye kjærlighetskliss. Fasinerende konsept som ikke brukes så mye i sci-fi (jeg vil kalle The host sci-fi fremfor Fantasy), det nærmeste jeg kommer på her og nå er "The Bodysnatchers", filmatisert til en elendig film i en fjern fortid, men historien var ganske bra dog med en ubehagelig slutt. Men slutten i The Host var akkurat slik jeg vil ha slutter, nyyydelig avslutning!

Sånn.. nå venter jeg på flere Sookie-bøker, men jeg fikk altså Twilight til bursdagen min av min søster som mente at jeg bare måtte lese den for ellers hadde ikke vi stort å snakke om.. får kanskje begynne på den da selv om jeg har bange anelser.. skjælighet er ikke min greie - selv ikke med vampyrer involvert!

Vedr lesevaner, stortsett får jeg bare lest på sengen, men da er jeg avhengig av at boken ikke er fengende for da blir det lite søvn og man blir jo så trøtt så trøtt og det er ikke noe moro. Så jeg pleier å lese krimbøker jeg har lest før på senga.. Den "ordentlige" lesingen blir gjerne i helger, fridager eller når jeg har hatt hjemmekontor så kan jeg bruke den timen jeg ellers pleier å bruke på å kjøre hjem, til akkurat lesing. Men det er alt for lite ferie her i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill du si at film- eller original utgaven er best?

Boka er jo "en bok bak filmen", men den er også ekstremt mye bedre. Jeg leste boka først, og deretter så jeg filmen. Ble faktsik litt skuffa etter filmen, siden jeg hadde trodd den skulle være like bra som boka. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest ferdig "The Host" av hun Twilight-dama - og det var faktisk en veldig bra bok syntes jeg, til tross for mye kjærlighetskliss. Fasinerende konsept som ikke brukes så mye i sci-fi (jeg vil kalle The host sci-fi fremfor Fantasy), det nærmeste jeg kommer på her og nå er "The Bodysnatchers", filmatisert til en elendig film i en fjern fortid, men historien var ganske bra dog med en ubehagelig slutt. Men slutten i The Host var akkurat slik jeg vil ha slutter, nyyydelig avslutning!

Fikk liksom The Host ødelagt for da jeg hadde den på lydbok, lydboken var ikke *kremt* helt korrekt lastet opp, så jeg fikk første så siste kapittelet. Jeg ble litt satt ut, og venter ett år til før jeg leser den. Håper jeg glemmer slutten.

Sånn.. nå venter jeg på flere Sookie-bøker, men jeg fikk altså Twilight til bursdagen min av min søster som mente at jeg bare måtte lese den for ellers hadde ikke vi stort å snakke om.. får kanskje begynne på den da selv om jeg har bange anelser.. skjælighet er ikke min greie - selv ikke med vampyrer involvert!

Søster med god smak ass! :D

Ha fått dem resterende Sookie bøkene og gleder meg til fortsettelsen.

Utenom Sookie bøkene, som jeg leser, så har jeg lånt Tusen strålende soler av Khaled Hosseini på lydbok. Hører på den i bilen og er underlig fanget. :D Nesten så jeg ikkekan gå ut av bilen og glemmer både tid og sted, kommer til å kræskje.

En fasinerende bok å høre. Kommet til kap.10.

Noen som har lest begge og kan fortelle meg om Drageløperen er i samme stil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...