Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
jeg stiller bare Yakita som svenskregistrert jeg :lol: Det kan jo du med Ylbert å, så slipper du å styre med papirer og sending før uutstillinga ;)

så får vi heller omregistrere og sende papirer etter utstillinga :D hadde vært morro om dere også stilte da, for Yippie skal stilles der også;) så da har vi nesten halve kullet der ;)

Ylbert blitt stor eller??

Hmmm, hvordan meldte du på da??? Så skal vi se om vi orker ;) hihi ;) Ylbert er jo en latsabb ;)

Ylbert er stor ja... vokser 2 cm i uka så han er nå 47 cm og 16,3 kilo, eller der omkring :lol:

Han er tjukkebollefeiten min :rolleyes:

Men han begynner å få ordentlig kropp som en grande skal ha, uten valpegreier ;)

MEN maaaasse lausskinn ellerhvert gitt ;)

Ser så bedrøva ut innimellom nårn sitter og ligger pga det at det er litt komisk ;)

Yakitan da??? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yakita er også stor:) 45cm og 16kg om fredan :lol:

på "min side" på NKK står det "påmelding til utstilling" bare trykke på den så fyller du ut og fulfører;) til og med jeg som ikke er så datakyndig greide det :D

forresten veldig mange kvadratmeter med ekstra skinn her også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yakita er også stor:) 45cm og 16kg om fredan :P

på "min side" på NKK står det "påmelding til utstilling" bare trykke på den så fyller du ut og fulfører;) til og med jeg som ikke er så datakyndig greide det :P

forresten veldig mange kvadratmeter med ekstra skinn her også :)

Fortsatt litt mindre enn Ylbert :P MEN vi driv å vurdere at han må få større doser med mat etterhvert, for nå ser han litt tynn ut faktisk :P OG det er jo ikke bra da. Og ikke bæsjer han så ofte heller nå :) Og det er jo et tegn på om han får lite eller mye mat i forhold til aktivitetsnivået, i tillegg til at han ikke legger på seg like mye da :)

Så vi får se det ann litt :P

MEN Ylbert e jo ikke inne på mi sie der da :P

Så hmmmmm, må se på det...

ja jeg skal få fiksa det etter utstillinga som storesøss sa :D så da blir ho skikkelig Norsk :)

er vel bare å sende inn stamtavla vel??

Søstra di har rett :D

Stamtavle og kjøpskontrakt.... helt høll i hue at dem skal ha orginalen synes jeg egentli. Tenker jeg tar en kopi av den før jeg sender den altså for sikkerhetsskyld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere bilder av nurken :icon_redface:

ja hvor skal jeg begynne :) skulle klippe klørne, og med en litt livlig frøken blei den litt vel kort :) ho synes i hvertfall veldig syndt på seg selv da :D

SDC10268.JPG

Hode til Yakita :D skikkelig fokus på pus her :D

SDC10276.JPG

Her er bilde av lille "siverta", Yakita og meg :P

SDC10282.JPG

Yakita koser med pus :P

SDC10283.JPG

Her prøver vi å stille opp ordentlig :icon_confused: vanskelig synes vi :P

SDC10295.JPG

Her står ho litt under seg med bakbeina :cry: får vel bare øve mer, og hode trenger vi ikke nevne kremt :P

SDC10294.JPG

Løfte hode sitt bitte litt og bakbeina en anelse lenger bak, så hjelper det litt :P

SDC10292.JPG

Her sitter ho og titter, det er ingen problem og sitte fint :P

SDC10293.JPG

Heldigvis skal Blondiemamma ha litt utstillingstrening med meg til neste helg :P det setter vi kjempepris på , og vi gleder oss masse til det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her kommer alle bildene jeg har tatt ser jeg.... :cry: hehe...er ikke verdens beste fotograf (ennå)....*glise* men moro bilder blir det hvartfall...

synes Yakita er tålmodig og flink jeg...skulle prøvd å leika hund vi liksom...er ikke så lett å forstå hva vi mennesker vil bestandig...:)

Sivert og Hoinn er jo gode venner de da...hihi... :icon_redface: (litt intern humor) blir jo bare bedre og bedre detta...han leiter etter det store dyret hver gang dere drar etter å ha vært innom oss en tur...så han gleder seg nok til å bli "storebror" til lille Ailo også...Blir så genialt som det kan få blitt det! :)

Jeg gleder meg og til å lære å stille ut!! uten hund vel og merke... :icon_confused: Han kommer jo ikke før i mai...men grønn som jeg er på detta med utstilling bør jeg vel begynne så tidlig som mulig...:D må jo ha ting litt inn med teskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ta mer bilder etterhvert, min egen fotograf som jeg kan ta med meg :P synes jeg hører en liten ful som visker at jeg trenger fotograf på den første utstillinga vår :icon_confused:

Sivert og hoinn ser ut til å bli superdupervenner :D søskenbarnet hans blir bare noen kg tyngre enn han :cry:

Så får vi trene på å stå litt stille HVER dag framover ja :D skal nok se at vi oerlever i stangehallen :)

Tror Yakita og venter på Ailo'n din :) en ho kan leike og yppe med som ikke brummer (som noen andre:P) når ho henger litt i halen :P

Godt jeg har Blondiemamma å støtte meg til :D det føles ganske trygt :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt litt mindre enn Ylbert :D MEN vi driv å vurdere at han må få større doser med mat etterhvert, for nå ser han litt tynn ut faktisk :cry: OG det er jo ikke bra da. Og ikke bæsjer han så ofte heller nå :D Og det er jo et tegn på om han får lite eller mye mat i forhold til aktivitetsnivået, i tillegg til at han ikke legger på seg like mye da :P

Så vi får se det ann litt :icon_confused:

MEN Ylbert e jo ikke inne på mi sie der da :icon_redface:

Så hmmmmm, må se på det...

Ja, ho er vel 300gram og 2cm mindre da, så ho blir nok ei stor og vakker tispe!! :)

Han skal jo ikke legge på seg for mye om gangen heller, hvis han la på seg 2 kg forrige uke så er jo det innenfor normalen etter hva jeg har forstått!? :)

Ylbert trenger ikke stå på din side hos NKK for at dere skal få meldt dere på...Yakita står jo ikke på Tina sine sider på NKK ennå heller...er bare et skjema som må fylles ut...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ta mer bilder etterhvert, min egen fotograf som jeg kan ta med meg :P synes jeg hører en liten ful som visker at jeg trenger fotograf på den første utstillinga vår :icon_confused:

Sivert og hoinn ser ut til å bli superdupervenner :D søskenbarnet hans blir bare noen kg tyngre enn han :icon_redface:

Så får vi trene på å stå litt stille HVER dag framover ja :cry: skal nok se at vi oerlever i stangehallen :D

Tror Yakita og venter på Ailo'n din :) en ho kan leike og yppe med som ikke brummer (som noen andre:P) når ho henger litt i halen :P

God jeg har Blondiemamma å støtte meg til :P det føles ganske trygt :)

jeg kan være fotograf, jeg kan være fotograf!!! :P hihi...

Ja, Yakita blir jo ikke mindre med tida akkurat...hehe, men tror nok de skal bli gode venner alle tre når Siverts "lillebror" er i hus også...Spennende detta her!! :rolleyes: Får håpe snuppa di bidrar med litt god oppdragelse til min lille tass nummer to, sånn at detta går på skinner... :D

dere får øve masse på å stå...kan jo øve foran et speil hvis du får det til, så ser du litt lettere sjøl åssen det blir...er alltid greit når de erfarene gidder å ta seg litt tid til å lære oss nybegynnere litt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi skal stå og trene daglig nå, i små greie økter :icon_confused:

Hvis lille Ailo er ugrei, får vi bare slenge en labb på han :D da ligger han nok stille skal du se :cry: han kan i hvertfall støtte seg til en ung dame som har vært litt ute i den store værden:)

har ikke noe sånn speil på toten :) men hjemme hos mamma så har jeg det på rommet mitt vettu :icon_redface: så der kan vi trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: DET ER jo vondt å bli klippa for langt inn på kloa daaaaaa ;):D

Ultra synes ikke no om det hun heller, vi gjorde det en av de første ganga. For hun hadde jo ikke blit klippa klør på på gud veit hvor lenge når vi fikk a. Så nerva var jo så langt ut i forhold til det pappa er vant til. Hun har for lange klør fortsatt, men måtte jo bare bli sånn da :lol:

Ja, ho er vel 300gram og 2cm mindre da, så ho blir nok ei stor og vakker tispe! :D

Han skal jo ikke legge på seg for mye om gangen heller, hvis han la på seg 2 kg forrige uke så er jo det innenfor normalen etter hva jeg har forstått!? ;)

Ylbert trenger ikke stå på din side hos NKK for at dere skal få meldt dere på...Yakita står jo ikke på Tina sine sider på NKK ennå heller...er bare et skjema som må fylles ut...;)

hihi ;) Ylbert har jo ikke lagt på seg så mye de to siste uka,, men nå skal vi øke mengden på to av måltida :P så da blirn nok en glad liten skrue :P han la ikke på seg to kilo sist uke nei, plutseli var det ca 1 kilo. Og da har han lagt på seg to kilo og to cm i uka siden han kom ;) Men har diskutert saken med Norbert så nå skal han få litt mer og passe på at han ikke legger på seg mer enn de to allikevel da ;)

Tror Ylbert og Yakita er de største i kullet altså :P :P Jeg følger med en del av de andre tispene på blogg :P

Nei, skjønte detta. MEN påmeldingsdriten funker ikke på min pc gitt.... dessuten er det jo selvsagt den helga jeg skal på tur med en gjeng tullete konfirmanter. Så da spørs det veldig på hvilken dag valpeshowet blir gitt.... Har jo mulighet hvis det er søndag, men ikke lørdag :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: DET ER jo vondt å bli klippa for langt inn på kloa daaaaaa ;):D

Ultra synes ikke no om det hun heller, vi gjorde det en av de første ganga. For hun hadde jo ikke blit klippa klør på på gud veit hvor lenge når vi fikk a. Så nerva var jo så langt ut i forhold til det pappa er vant til. Hun har for lange klør fortsatt, men måtte jo bare bli sånn da :D

hihi :P Ylbert har jo ikke lagt på seg så mye de to siste uka,, men nå skal vi øke mengden på to av måltida ;) så da blirn nok en glad liten skrue ;) han la ikke på seg to kilo sist uke nei, plutseli var det ca 1 kilo. Og da har han lagt på seg to kilo og to cm i uka siden han kom :P Men har diskutert saken med Norbert så nå skal han få litt mer og passe på at han ikke legger på seg mer enn de to allikevel da :P

Tror Ylbert og Yakita er de største i kullet altså :P :P Jeg følger med en del av de andre tispene på blogg ;)

Nei, skjønte detta. MEN påmeldingsdriten funker ikke på min pc gitt.... dessuten er det jo selvsagt den helga jeg skal på tur med en gjeng tullete konfirmanter. Så da spørs det veldig på hvilken dag valpeshowet blir gitt.... Har jo mulighet hvis det er søndag, men ikke lørdag :lol::P

det er jo klart de kjenner det, men det er jo ikke krise :P hender vi skjærer for mye på hesta vi skor også, men de dauer jo ikke av det akkurat :P

men er jo ikke noe han skal gjøre nei...

ja 1kg er litt lite, men det blir nok bra ;) Yakita har lagt på seg 5kg og vokst 4cm :P

ja høres ut som de er de største ;) mange av de andre var på 10kg når de blei henta:) Yippie er på 15, 3 nå :P

hva er det som ikke funker?? kan gjøre det manuelt også, hvis du søker på utstilling på stangehallen:)

jobber du med konfirmanter eller?? skal de på sånn tur for å bli kjent :D

det er både på lørdag og søndag :P jeg skal dit begge dagene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo klart de kjenner det, men det er jo ikke krise ;) hender vi skjærer for mye på hesta vi skor også, men de dauer jo ikke av det akkurat :lol:

men er jo ikke noe han skal gjøre nei...

ja 1kg er litt lite, men det blir nok bra ;) Yakita har lagt på seg 5kg og vokst 4cm :D

ja høres ut som de er de største :D mange av de andre var på 10kg når de blei henta:) Yippie er på 15, 3 nå ;)

hva er det som ikke funker?? kan gjøre det manuelt også, hvis du søker på utstilling på stangehallen:)

jobber du med konfirmanter eller?? skal de på sånn tur for å bli kjent ;)

det er både på lørdag og søndag ;) jeg skal dit begge dagene ;)

De dør ikke, men ække no skøy nei :D

Ellers har vi jo klara opp i det andre på sms :P

Bare lurte på hvilken dag Yippie skal til Stange??? Hadde jo vært skøy å møte henne også! Tatt bilde av alle tre osv :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis skal Blondiemamma ha litt utstillingstrening med meg til neste helg :D det setter vi kjempepris på , og vi gleder oss masse til det ;)

Godt jeg har Blondiemamma å støtte meg til :lol: det føles ganske trygt ;)

:D Høres ut som jeg er DEN eksperten da ;) Får jo helt prestasjonsangst her <_< :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dør ikke, men ække no skøy nei :P

Ellers har vi jo klara opp i det andre på sms :)

Bare lurte på hvilken dag Yippie skal til Stange??? Hadde jo vært skøy å møte henne også! Tatt bilde av alle tre osv :) :)

ho skulle bare dra dit å se på:) Yippie er litt skeptisk på lyder og sånt forsatt :D veit ikke hvem av dagene ho kommer, men jeg skulle melde go når jeg viste når det var oppmøte for valpisene;)

ja hadde vært tøft det! også sendt på mail nedover til Norbert og dem;)

;) Høres ut som jeg er DEN eksperten da :) Får jo helt prestasjonsangst her <_< ;)

hihi men du er jo det;) i hvertfall i forhold til lille grønne meg :ahappy: blir ihvertfall en knallhelg ;) og sikkert lærerik ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ho skulle bare dra dit å se på:ahappy: Yippie er litt skeptisk på lyder og sånt forsatt :) veit ikke hvem av dagene ho kommer, men jeg skulle melde go når jeg viste når det var oppmøte for valpisene;)

ja hadde vært tøft det! også sendt på mail nedover til Norbert og dem;)

Helt rikti det :) Var liksom det jeg tenkte på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...