Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

hihi skal ta deg med neste gang jeg! blir nok ikke så lenge til skal du se=)

tenkte å prøve å få til noe i slutten av mars eller begynnelsen av april :ermm:

Skrevet

hehe skal ha det i bakhode ja :P søren ikke lenge til du og lille valpis kan være med oss :P det dekkenet til Yakita kan du snart arve alt tror jeg :P begynne å bli kort på krysset alt :P hihi

får vel invistere i noe nytt kanskje, hvis det blir noe mer behov gor det i år. håper ikke det :P

Folkens nye planer nå :P til helga skal det lånes kamera (av storesøss) uten at ho helt er klar over det, skal ho hjelpe meg å ta noen fine bilder :P

siden ho har nytt kamera :P

prøve å ta actionbilder av Yakita og Sivert (pusen til storesøss), oppstillingsbilder, siden ho blir 3 mnd til helga (fy flate som tida flyr :P ) også må vi ha noen utebilde, muligens med Marco.

så får jeg prøve å ta noen bilder med mobben av Kongla (hesten min) og Yakita sammen:) de er knallgode venner!!

Yakita hopper og nafser etter han, og han er helt med :P:P gaper tilbake og nesten spretter rundt i boksen :P blir nok bestiser de to :P:P

Så trener vi på ligg, noe som går bra så lenge vi har den høyt elskede tennisballen eller litt godis :P

er litt verre med innkalling ute :P da kommer ho litt mer som det passer ho :P men det kommer seg vel etterhvert. inne kommer ho i hvertfall når jeg roper på ho :P

Skrevet

Nei, nå er det søren ikke lenge igjen...du aner ikke hvor stressa jeg er med tanke på den valpefødselen ass.... :P

Tar gjerne det dekkenet jeg! :P kjekt å ha når valpis blir større...knøttet er jo ikke store tassen når vi henter han, men...:P han vokser nok fort... :rolleyes:

Haha...du har planene klare skjønner jeg! :P Skal nok få tatt masse bilder i helga...eneste som er synd er at det er så slapsete ute, så det er vanskelig å få tatt ordentlig gode bilder...men noe skal vi nok få til serru! puppeh.gif så proffe fotografer som vi er! :P

Skrevet

hehe ja liten når'n kommer ja :P kan nesten klippe hull i en ræggis å dra på'n den:lol: passe størrelse :P

skal nok alltids finne et fint sted å ta bilde :P og inne hos "Siverta" er det jo fint å ta bilder:D

gikk forresten kjempefint å ha ho aleine hjemme når jeg henta pizzaen :P lå rett ut og kula'n på soffaen når jeg kom tilbake, selv om det gikk 40min :P

Skrevet

hehe...ja, får ta raggsokken til Sindre...:P passer nok fint det.... :P

Flink til å være hjemme aleine hu frøkna di da! :P *stolt*

fortsatt ingen valper her...skal dusje nå...så skal jeg sjekke igjen...:P må nesten legge meg snart og...skal opp kvart over 6 liksom...:P

Skrevet

Her er noen utebilder av Yakita'n :P

Her er ho i full rulle :P

Yakita_l_per_11_uker.jpg

Sliter skikkelig med å komme seg opp på snøkanten :P

Yakita_11_uker_sliter__med___komme_opp_kanten.jpg

Her er lille dumboen min hihi de øra da :P

Yakita_11_uker_med_store__rer.jpg

Ute og ajerer pajas :P

Yakita_11_uker_innkalling.jpg

Borte og snuser på ved-pallen :P

Yakita_11_uker.jpg

I morra er det ny veiing og måling, så da får vi se hvor stor ho er blitt :P

Skrevet

Da er Yakita meldt på til sin første utstilling:) eller det er valpeshow da og vi er kjempespente;)

blir på stangehallen den 25.-26. apirl=D veit ikke helt hvem av dagene ennå:)

Skrevet

ja blir kjempespennende ;) kanskje vi møter noen andre "doggiser" også;) blondiemamma skulle nok dit sa ho ;)

så får vi se hvordan Yakita oppfører:P må i hvertfall ha med kamera :)

Skrevet
Da er Yakita meldt på til sin første utstilling:) eller det er valpeshow da og vi er kjempespente;)

blir på stangehallen den 25.-26. apirl=D veit ikke helt hvem av dagene ennå;)

Vi kommer å titter på vi :) Får ikke surra oss til å omregistrere gutten til norsk innen den tid ser det ut som ;)

Menmen, fint å trene litt bare på å være der også ;)

Skrevet

Du kan stille i Norge med medlemskap i svensk kennel klubb da, så det er bare å melde seg på! :) fin erfaring å ha med seg det! ;)

Skrevet
Du kan stille i Norge med medlemskap i svensk kennel klubb da, så det er bare å melde seg på! ;) fin erfaring å ha med seg det! ;)

Hehe ;)

Blir så kronglete spesiellt når man må sende fra seg stamtavla og ikke har den om jeg får surra meg til å gjøre det i løpet av måneden. ;)

Synes det er en litt idiotisk regel at jeg må sende fra meg orginalen altså! :)

Vi får se hva det blir til ;)

Skrevet
Hehe ;)

Blir så kronglete spesiellt når man må sende fra seg stamtavla og ikke har den om jeg får surra meg til å gjøre det i løpet av måneden. ;)

Synes det er en litt idiotisk regel at jeg må sende fra meg orginalen altså! ;)

Vi får se hva det blir til ;)

jeg stiller bare Yakita som svenskregistrert jeg :) Det kan jo du med Ylbert å, så slipper du å styre med papirer og sending før uutstillinga ;)

så får vi heller omregistrere og sende papirer etter utstillinga ;) hadde vært morro om dere også stilte da, for Yippie skal stilles der også;) så da har vi nesten halve kullet der ;)

Ylbert blitt stor eller??

åh,hun er så skjønn at ;) Blir bra spennende med utstillingen da!

ja kjempespennende=) aldri stil hund før jeg ;) så vi får se hvordan det går og ta det som en trening;)

skal du stille eller???

Skrevet

hehe,blir nok vanskelig stille med blandingsfrøkena her :) men,vi kan jo troppe opp i ringen for Dobermann valper da alle tror hun er det!Ja,det var lurt!Slår vel ut alle sammen tenker jeg :closedeyes:

Skrevet

jepp men,egentlig er hun Gordon setter og labrador da!Fuglegal så det holder!Joda,vært fint tatt seg en tur se men,er et stykke unna Trondheim gitt...hehe;)

Skrevet

Har bilder ja,i massevis :lol: men,sliter med dette forumet få lagt ut,prøvde meg på egen tråd her men,gikk ikke.Vet du har sagt litt hvordan det skal gjøres før men,ikke så lett nei! :lol: Er bildet av henn på profilen min på canis da nick vt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...