Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor gammel er du?

KristinL

Hvor gammel er du?  

221 stemmer

1. 1.

• Yngre enn 15 år.
      12
    • 15-20 år.
      58
    • 20-30 år.
      103
    • 30-40 år.
      33
    • 40-50 år.
      13
    • 50-60 år.
      3
    • Eldre enn 60 år.
      0

Recommended Posts

• Svar 182
  • Created
  • Siste svar
Njeeeei, har liksom aldri følt at jeg er "der"... Noen har jo vært der hele sitt liv (hadde ei venninne som var helt ekte klar for barn da hun var 14. Fikk første da hun var 19 eller noe og var strålende fornøyd med det. Fremdeles sammen med samme gubben som hun fikk den første med. Sånn skikkelig superstabil - alt jeg ikke er...), jeg føler vel nesten at jeg aldri kommer til å bli helt klar... Er kanskje ikke meningen at jeg skal ha barn?

Det er vel de færreste som går rundt og virkelig brenner etter å få barn? Jeg mener ift hvor mange som får det, så er det vel også ofte bare en "fase" de lar seg bli tatt igjennom?

Hehe, skjønner den siste der da.... Problemet for meg er bare at de jeg møter som er på "min alder" like gjerne kan være 20 som 40. Kanskje er de oftere det første...? Må vel bety at jeg er en sånn patetisk "nekter å bli voksen"-dame?

Hm, vel- ved å plassere deg i den "nekter å bli voksen"-dame kategorien så trekker du meg også inn der :S Og nei, det har jeg lite til overs for. Hvorfor kan det ikke bare være så enkelt som: man faller for personligheten til de individene man møter uavhengig alder? Og til tider, så møter jeg flere i 20 årene enn i 40 årene liksom (faren ved å gå på UiB liksom :icon_redface:)- dermed har jeg til dags dato flere venner i begynnelsen av tyveårene enn slutten av 30 årene liksom.... Ikke fordi jeg nekter å bli voksen?

For min del, så mener jeg iaf at det må være noe i det (og at jeg nok blir litt skada.. fordi jeg finner de fleste 40 åringer FRYKTELIG gamle av og til.. mycket satte liksom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel de færreste som går rundt og virkelig brenner etter å få barn? Jeg mener ift hvor mange som får det, så er det vel også ofte bare en "fase" de lar seg bli tatt igjennom?

Hm, vel- ved å plassere deg i den "nekter å bli voksen"-dame kategorien så trekker du meg også inn der :S Og nei, det har jeg lite til overs for. Hvorfor kan det ikke bare være så enkelt som: man faller for personligheten til de individene man møter uavhengig alder? Og til tider, så møter jeg flere i 20 årene enn i 40 årene liksom (faren ved å gå på UiB liksom :icon_redface:)- dermed har jeg til dags dato flere venner i begynnelsen av tyveårene enn slutten av 30 årene liksom.... Ikke fordi jeg nekter å bli voksen?

For min del, så mener jeg iaf at det må være noe i det (og at jeg nok blir litt skada.. fordi jeg finner de fleste 40 åringer FRYKTELIG gamle av og til.. mycket satte liksom)

Takk takk! :( Nå føles livet mitt mye lettere å leve! :P Jeg innser jo at det at jeg ikke har barn nok er mye av grunnen til at folk på min alder og eldre (og yngre også...) ofte er på et annet sted enn meg. Det er bare litt begrenset hvor lenge jeg synes bleier og barnehagetanter er interessant (men tispetruser og hundetrenere derimot.. :P ) og sjokkerende nok så finnes det en del mennesker som fullstendig gir F i hundene mine! :shocked::P

Men kanskje jeg også blir voksen en dag - sånn helt plutselig?? Hrmmmm.... Er det gøy 'a? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15. skrik ut hvis noen vil bytte med meg :icon_redface: snart 16 da hvis det er mer fristende ?

JEG VIL BYTTE. Back then gikk tida saktere og jeg var så fantastisk fyllt med ignorant bliss :( OG jeg kunne valgt KUN matematiske og naturmessige fag på skolen, sluppet å sløse bort tida på språk og tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en spøk de har pågående.. Natteravnene her i Bergen driver å gir deg bussruter hvis du er under atten og i byen etter 1 om natten..

Også hvis jeg bare sier.. jeg er atten så ber de om leg.. blabla. litt VELDIG lei det! :icon_redface:

HVER gang venner av meg ser de må de jo mobbe meg med de :(

edit: skal jo sies at jeg har noen venner og venninner som bor nedi byen :P

Merklige natteravner dere har i Bergen!

Jeg går selv natteravn i Tønsberg og her bryr vi oss aldri om alder. Heller ikke om noen som ikke er gamle nok drikker alkohol. Vi snakker med dem, gir råd om ditt og datt og passer på at ingen havner i trøbbel e.l. Det er ikke vår oppgave å være "politi" - vi skal være personer som de skal føle seg trygge på. Personer som de kan snakke med uten at vi kommer med en pekefinger. Jeg opplever at når vi går i byen blir vi oppsøkt av ungdom, fordi de har lyst til å prate med oss og mange syns det er litt trygt at vi er der.

Dette blei litt OT, men...... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20.

Men bankmannen trodde jeg var 16 <_< Eller, nå som jeg faktisk er 20 så er det kanskje et kompliment.....?

Men når er det et kompliment, og når blir det en fornærmelse?

Ble 31 i sommer.... Jeg ble stoppet på polet i Sverige i våres og forlangt leg for å kjøpe vin... På 30 års dagen min måtte jeg vise leg for å komme inn på 18 års grense.... Og nye kollegaer på jobben trur at jeg så vidt har kommet ut av vgs. Ja ja. Om noen år vil alle se yngre ut, mens jeg går rundt å ser ut som en drittunge enda.... (det ER en grunn til at jeg aldri raker av meg alt skjegget for å si det sånn.... :icon_redface: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på utredning for en gammel kneskade nå i sommer. Legen som hadde meg vill ha en annen leges vurdering, og inn kom en ny lege.

Følgende samtale tok deretter sted:

1. lege: "Pasienten skadet kneet i en skiulykke da hun var 12, nå er det bla bla bla"

Hvorpå lege nummer to svarer i fullt alvor, "hvor gammel er hun nå, 16?"

Vel, jeg er 23 :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg topper statistikken! Eller ligger nederst, alt etter hvordan man ser det. Men det er ensomt der på toppen/bunnen. Hvorfor synes alle på min alder at det er barnslig å henge på forumer (fora heter det visst, men det ser dumt ut).

Hallo alle som er halveis til pleiehjemmet og vel så det, riv dere løs fra alt det saklige og voksne dere driver med og joine Doggis. Det er arti sjø! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg topper statistikken! Eller ligger nederst, alt etter hvordan man ser det. Men det er ensomt der på toppen/bunnen. Hvorfor synes alle på min alder at det er barnslig å henge på forumer (fora heter det visst, men det ser dumt ut).

Hallo alle som er halveis til pleiehjemmet og vel så det, riv dere løs fra alt det saklige og voksne dere driver med og joine Doggis. Det er arti sjø! :lol:

Når du topper statistikken eller ligger nederst, er du under 15 år eller over 60 år da...? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG VIL BYTTE. Back then gikk tida saktere og jeg var så fantastisk fyllt med ignorant bliss :lol: OG jeg kunne valgt KUN matematiske og naturmessige fag på skolen, sluppet å sløse bort tida på språk og tull.

da har vi en avtale da :closedeyes: har ikke en god grunn til å være femten, du er stor nok til å ta ansvar hjemme, og passe på, rydde osv, men når det kommer til alkohol og stemmerett daa er jeg plutselig liten igjen <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig tråd dette da! Er jo så mye deiligere når man ikke vet hvor gamle folk er! For jeg er eldgammel altså - vil ikke en gang si hvor gammel jeg er..

:lol:

king kong 1976

love story 1981 eller 1970

Robert Kennedy døde 1968

Beatles gjennombrudd 1960

Dermed tipper jeg at du er født 1959-1960...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle som er halveis til pleiehjemmet og vel så det, riv dere løs fra alt det saklige og voksne dere driver med og joine Doggis. Det er arti sjø! :P

Hihi - nå har ikke jeg helt fått med meg hvor du er på skalaen, men om jeg ikke er forbi deg så er jeg sikkert hakk i hæl på vei mot toppen/bunnen - valgfritt! (Om det er topp eller bunn avhenger av hvor tidlig det er på morgenen.. og da igjen avhenger det av om man er A eller B menneske..)

:lol:

king kong 1976

love story 1981 eller 1970

Robert Kennedy døde 1968

Beatles gjennombrudd 1960

Dermed tipper jeg at du er født 1959-1960...?

Wow! *vildt imponert* Spot on! Love story var nok litt senere ute i Fr.stad men.. (og i min tid begynte man på ungdomsskole når man var 12-13 år..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du topper statistikken eller ligger nederst, er du under 15 år eller over 60 år da...? :lol:

Nei for tenk at jeg er ikke over 60 :closedeyes: I den kategorien er det jo null personer, og jeg har stemt altså. Jeg tror jaggu jeg skal ta en runde på eldresentere og slikt for å verve. TENK på hvor mange forhenværende oppdrettere og slikt som sitter der og knytter stygge tepper. De kunne hatt det mye mer interessant her på Doggis, og så kunne jeg ha følt meg som en jentunge midt i ungdommens vår i forhold til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei for tenk at jeg er ikke over 60 :closedeyes: I den kategorien er det jo null personer, og jeg har stemt altså. Jeg tror jaggu jeg skal ta en runde på eldresentere og slikt for å verve. TENK på hvor mange forhenværende oppdrettere og slikt som sitter der og knytter stygge tepper. De kunne hatt det mye mer interessant her på Doggis, og så kunne jeg ha følt meg som en jentunge midt i ungdommens vår i forhold til dem.

Så kan vi fore dem med hundeull så kan de strikke hundegensere til oss :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

17 her! Er helt enig i at det er ille at alle valgene blir presset opp i trynet på deg på denne alderen :) huff! Savner barneskolen jeg!

Men jeg vil bare si at alle her på forumet som er unge (de fleste i allefall) opptrer som veldig modne. Nå har ikke jeg vært her veldig lenge, men har lest en god del. Det jeg har sett er veldig bra! Stå på! Det kan også sies at når vi nærmer oss 20-30 årene så er det litt flere brukere som opptrer barnslig. Voks opp a! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...