Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor gammel er du?


KristinL

Hvor gammel er du?  

221 stemmer

  1. 1.

    • Yngre enn 15 år.
      12
    • 15-20 år.
      58
    • 20-30 år.
      103
    • 30-40 år.
      33
    • 40-50 år.
      13
    • 50-60 år.
      3
    • Eldre enn 60 år.
      0


Recommended Posts

  • Svar 182
  • Created
  • Siste svar
Njeeeei, har liksom aldri følt at jeg er "der"... Noen har jo vært der hele sitt liv (hadde ei venninne som var helt ekte klar for barn da hun var 14. Fikk første da hun var 19 eller noe og var strålende fornøyd med det. Fremdeles sammen med samme gubben som hun fikk den første med. Sånn skikkelig superstabil - alt jeg ikke er...), jeg føler vel nesten at jeg aldri kommer til å bli helt klar... Er kanskje ikke meningen at jeg skal ha barn?

Det er vel de færreste som går rundt og virkelig brenner etter å få barn? Jeg mener ift hvor mange som får det, så er det vel også ofte bare en "fase" de lar seg bli tatt igjennom?

Hehe, skjønner den siste der da.... Problemet for meg er bare at de jeg møter som er på "min alder" like gjerne kan være 20 som 40. Kanskje er de oftere det første...? Må vel bety at jeg er en sånn patetisk "nekter å bli voksen"-dame?

Hm, vel- ved å plassere deg i den "nekter å bli voksen"-dame kategorien så trekker du meg også inn der :S Og nei, det har jeg lite til overs for. Hvorfor kan det ikke bare være så enkelt som: man faller for personligheten til de individene man møter uavhengig alder? Og til tider, så møter jeg flere i 20 årene enn i 40 årene liksom (faren ved å gå på UiB liksom :icon_redface:)- dermed har jeg til dags dato flere venner i begynnelsen av tyveårene enn slutten av 30 årene liksom.... Ikke fordi jeg nekter å bli voksen?

For min del, så mener jeg iaf at det må være noe i det (og at jeg nok blir litt skada.. fordi jeg finner de fleste 40 åringer FRYKTELIG gamle av og til.. mycket satte liksom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel de færreste som går rundt og virkelig brenner etter å få barn? Jeg mener ift hvor mange som får det, så er det vel også ofte bare en "fase" de lar seg bli tatt igjennom?

Hm, vel- ved å plassere deg i den "nekter å bli voksen"-dame kategorien så trekker du meg også inn der :S Og nei, det har jeg lite til overs for. Hvorfor kan det ikke bare være så enkelt som: man faller for personligheten til de individene man møter uavhengig alder? Og til tider, så møter jeg flere i 20 årene enn i 40 årene liksom (faren ved å gå på UiB liksom :icon_redface:)- dermed har jeg til dags dato flere venner i begynnelsen av tyveårene enn slutten av 30 årene liksom.... Ikke fordi jeg nekter å bli voksen?

For min del, så mener jeg iaf at det må være noe i det (og at jeg nok blir litt skada.. fordi jeg finner de fleste 40 åringer FRYKTELIG gamle av og til.. mycket satte liksom)

Takk takk! :( Nå føles livet mitt mye lettere å leve! :P Jeg innser jo at det at jeg ikke har barn nok er mye av grunnen til at folk på min alder og eldre (og yngre også...) ofte er på et annet sted enn meg. Det er bare litt begrenset hvor lenge jeg synes bleier og barnehagetanter er interessant (men tispetruser og hundetrenere derimot.. :P ) og sjokkerende nok så finnes det en del mennesker som fullstendig gir F i hundene mine! :shocked::P

Men kanskje jeg også blir voksen en dag - sånn helt plutselig?? Hrmmmm.... Er det gøy 'a? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15. skrik ut hvis noen vil bytte med meg :icon_redface: snart 16 da hvis det er mer fristende ?

JEG VIL BYTTE. Back then gikk tida saktere og jeg var så fantastisk fyllt med ignorant bliss :( OG jeg kunne valgt KUN matematiske og naturmessige fag på skolen, sluppet å sløse bort tida på språk og tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en spøk de har pågående.. Natteravnene her i Bergen driver å gir deg bussruter hvis du er under atten og i byen etter 1 om natten..

Også hvis jeg bare sier.. jeg er atten så ber de om leg.. blabla. litt VELDIG lei det! :icon_redface:

HVER gang venner av meg ser de må de jo mobbe meg med de :(

edit: skal jo sies at jeg har noen venner og venninner som bor nedi byen :P

Merklige natteravner dere har i Bergen!

Jeg går selv natteravn i Tønsberg og her bryr vi oss aldri om alder. Heller ikke om noen som ikke er gamle nok drikker alkohol. Vi snakker med dem, gir råd om ditt og datt og passer på at ingen havner i trøbbel e.l. Det er ikke vår oppgave å være "politi" - vi skal være personer som de skal føle seg trygge på. Personer som de kan snakke med uten at vi kommer med en pekefinger. Jeg opplever at når vi går i byen blir vi oppsøkt av ungdom, fordi de har lyst til å prate med oss og mange syns det er litt trygt at vi er der.

Dette blei litt OT, men...... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20.

Men bankmannen trodde jeg var 16 <_< Eller, nå som jeg faktisk er 20 så er det kanskje et kompliment.....?

Men når er det et kompliment, og når blir det en fornærmelse?

Ble 31 i sommer.... Jeg ble stoppet på polet i Sverige i våres og forlangt leg for å kjøpe vin... På 30 års dagen min måtte jeg vise leg for å komme inn på 18 års grense.... Og nye kollegaer på jobben trur at jeg så vidt har kommet ut av vgs. Ja ja. Om noen år vil alle se yngre ut, mens jeg går rundt å ser ut som en drittunge enda.... (det ER en grunn til at jeg aldri raker av meg alt skjegget for å si det sånn.... :icon_redface: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på utredning for en gammel kneskade nå i sommer. Legen som hadde meg vill ha en annen leges vurdering, og inn kom en ny lege.

Følgende samtale tok deretter sted:

1. lege: "Pasienten skadet kneet i en skiulykke da hun var 12, nå er det bla bla bla"

Hvorpå lege nummer to svarer i fullt alvor, "hvor gammel er hun nå, 16?"

Vel, jeg er 23 :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg topper statistikken! Eller ligger nederst, alt etter hvordan man ser det. Men det er ensomt der på toppen/bunnen. Hvorfor synes alle på min alder at det er barnslig å henge på forumer (fora heter det visst, men det ser dumt ut).

Hallo alle som er halveis til pleiehjemmet og vel så det, riv dere løs fra alt det saklige og voksne dere driver med og joine Doggis. Det er arti sjø! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg topper statistikken! Eller ligger nederst, alt etter hvordan man ser det. Men det er ensomt der på toppen/bunnen. Hvorfor synes alle på min alder at det er barnslig å henge på forumer (fora heter det visst, men det ser dumt ut).

Hallo alle som er halveis til pleiehjemmet og vel så det, riv dere løs fra alt det saklige og voksne dere driver med og joine Doggis. Det er arti sjø! :lol:

Når du topper statistikken eller ligger nederst, er du under 15 år eller over 60 år da...? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG VIL BYTTE. Back then gikk tida saktere og jeg var så fantastisk fyllt med ignorant bliss :lol: OG jeg kunne valgt KUN matematiske og naturmessige fag på skolen, sluppet å sløse bort tida på språk og tull.

da har vi en avtale da :closedeyes: har ikke en god grunn til å være femten, du er stor nok til å ta ansvar hjemme, og passe på, rydde osv, men når det kommer til alkohol og stemmerett daa er jeg plutselig liten igjen <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig tråd dette da! Er jo så mye deiligere når man ikke vet hvor gamle folk er! For jeg er eldgammel altså - vil ikke en gang si hvor gammel jeg er..

:lol:

king kong 1976

love story 1981 eller 1970

Robert Kennedy døde 1968

Beatles gjennombrudd 1960

Dermed tipper jeg at du er født 1959-1960...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg topper statistikken! Eller ligger nederst, alt etter hvordan man ser det. Men det er ensomt der på toppen/bunnen. Hvorfor synes alle på min alder at det er barnslig å henge på forumer (fora heter det visst, men det ser dumt ut).

Hallo alle som er halveis til pleiehjemmet og vel så det, riv dere løs fra alt det saklige og voksne dere driver med og joine Doggis. Det er arti sjø! :P

Hihi - nå har ikke jeg helt fått med meg hvor du er på skalaen, men om jeg ikke er forbi deg så er jeg sikkert hakk i hæl på vei mot toppen/bunnen - valgfritt! (Om det er topp eller bunn avhenger av hvor tidlig det er på morgenen.. og da igjen avhenger det av om man er A eller B menneske..)

:lol:

king kong 1976

love story 1981 eller 1970

Robert Kennedy døde 1968

Beatles gjennombrudd 1960

Dermed tipper jeg at du er født 1959-1960...?

Wow! *vildt imponert* Spot on! Love story var nok litt senere ute i Fr.stad men.. (og i min tid begynte man på ungdomsskole når man var 12-13 år..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du topper statistikken eller ligger nederst, er du under 15 år eller over 60 år da...? :lol:

Nei for tenk at jeg er ikke over 60 :closedeyes: I den kategorien er det jo null personer, og jeg har stemt altså. Jeg tror jaggu jeg skal ta en runde på eldresentere og slikt for å verve. TENK på hvor mange forhenværende oppdrettere og slikt som sitter der og knytter stygge tepper. De kunne hatt det mye mer interessant her på Doggis, og så kunne jeg ha følt meg som en jentunge midt i ungdommens vår i forhold til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei for tenk at jeg er ikke over 60 :closedeyes: I den kategorien er det jo null personer, og jeg har stemt altså. Jeg tror jaggu jeg skal ta en runde på eldresentere og slikt for å verve. TENK på hvor mange forhenværende oppdrettere og slikt som sitter der og knytter stygge tepper. De kunne hatt det mye mer interessant her på Doggis, og så kunne jeg ha følt meg som en jentunge midt i ungdommens vår i forhold til dem.

Så kan vi fore dem med hundeull så kan de strikke hundegensere til oss :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

17 her! Er helt enig i at det er ille at alle valgene blir presset opp i trynet på deg på denne alderen :) huff! Savner barneskolen jeg!

Men jeg vil bare si at alle her på forumet som er unge (de fleste i allefall) opptrer som veldig modne. Nå har ikke jeg vært her veldig lenge, men har lest en god del. Det jeg har sett er veldig bra! Stå på! Det kan også sies at når vi nærmer oss 20-30 årene så er det litt flere brukere som opptrer barnslig. Voks opp a! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • https://www.nkk.no/om-nkk/statistikk/ Det ligger under "Dokumenter" på denne siden.
    • Min veide 11.1 ved 16 uker og endte på 19.
    • Hei, har selv samojed, men har vært borti noen lapphunder og har litt erfaring med dem. (Ikke noe erfaring med Islandsk fårehund). Men ut fra hva du skriver så tror jeg finsk lapphund kan være en god kandidat om det er den hunden du har sett litt på nå og ønsker deg😊 Men for å prøve å svare på spørsmålene dine: Kløv og trekk: - Finsk lapphund er en robust og allsidig rase som historisk har vært brukt som gjeterhund for rein. Dette gir jo den et godt grunnlag for å kunne brukes til kløv. Vil si de fleste raser kan brukes til kløvning. Men med riktig trening kan den bære en kløv på opptil 1/3 av sin egen kroppsvekt. Så ser ingenting problemer ved å la en finsk lapphund bære kløv. - Samme gjelder jo samojed, allsidig og robust rase, men kanskje litt mer egnet for kløving, men også trekking. Samojeder er jo trekkhunder, så om trekking er noe du ikke ønsker så mye fokus på er nok finsk lapphund et bedre valg. Kan jo lære en samojed å ikke trekke å, men er nok betydelig vanskeligere enn å trene en lapphund til det.   Reaksjon på sau - Finsk lapphund har mer naturlig gjeterinstinkt, så vil si med trening så er det nok lettere å trene dem til å være rolig rundt sauer enn for eksempel samojeder, som generelt har høyt jaktinstinkt og gjerne vil reagere og «ta» sau. Så klart finnes det individer som er rolige rundt sauer, og ved trening fra de er små fint kan være rundt sauer. Men generelt vil jeg si lapphund er mer pålitelig rundt sau enn samojed.   Varme - Samme som samojed så har finsk lapphund en tykk pels som gir beskyttelse mot kulde, men dette kan også gjøre den utsatt for overoppheting i varme værforhold. Som du nevner, kan dette håndteres fint med pauser, mindre vekt i kløven, og kjøling av potene.    Utholdenhet Finsk lapphund har god utholdenhet, men som med alle hunder, vil individuell kondisjon og trening påvirke hvor godt den takler lange turer med kløv. Hvis du trener hunden jevnlig og gradvis øker belastningen på kløv og lengde på tur, så vil den fint kunne håndtere lange turer over flere uker.   Trekk Selv om du primært ønsker en kløvhund, kan Finsk lapphund også trenes til å trekke, for eksempel pulk om vinteren. Dette kan gi god variasjon i treningen og hjelpe til med å bygge styrke og utholdenhet. Rasen er ikke spesielt avlet for trekk som samojeder, men med riktig trening kan den fint utføre lettere trekkoppgaver.  
    • Hva tenker dere om å bruke hund som er strømmet mot sau som kadaverhund? Har litt lyst å prøve å trene hunden min til å bli kadaverhund, men han er strømmet mot sau. Og hvis vi begynner med kadaversøk på sau, er ikke det veldig dumt? Han har jo på en måte nå lært å holde seg langt unna sauer, mens kadaverhunder vanligvis skal søke opp og finne døde sauer. Ødelegger det ikke da? Vil han ikke få interesse for sauer igjen? Tenker hvis det er en dum ide, så holder vi oss heller unna å bli kadaverhund. Viktigere for meg at han ikke har interesse for å «ta» sau.
    • Er helt enig i at det er vanskelig å velge riktig hundefôr, og mange faktorer å ta hensyn til. Synes det selv er vanskelig å finne og velge det «beste» hundefôret. Her er i alle fall en slags liste med punkter jeg prøver å tenke på når jeg velger hundefôr: 1. Alder/Livsstadie: Valper, voksne og seniorhunder har forskjellige ernæringsbehov. For din valp, som er en stor raseblanding, bør du velge et fôr formulert spesielt for valper av store raser. Dette sikrer at hun får riktig mengde kalsium og fosfor for sunn beinvekst og utvikling. 2. Rase og størrelse: Siden din valp er en blanding av langhåret Schæfer og jakt Golden Retriever, vil hun sannsynligvis vokse opp til å bli en stor hund. Fôr spesifikt laget for store raser inneholder ofte ingredienser som glukosamin og kondroitin for leddhelse. 3. Ingredienser: Se etter fôr med høy kvalitet på ingrediensene. Dette betyr at kjøtt eller fisk bør være de første ingrediensene, og at fôret inneholder alle essensielle næringsstoffer som proteiner, fett, vitaminer og mineraler. Unngå fôr med unødvendige fyllstoffer som mais, hvete eller soya. Nylig har jeg hørt kaldpresset fôr kan være et godt alternativ fordi det beholder flere næringsstoffer på grunn av den skånsomme produksjonsprosessen. 4. Spesielle behov: Hvis valpen din har sensitiv mage eller allergier, se etter hypoallergent fôr eller fôr laget for hunder med sensitive mager. Råfôr som Vom er et godt supplement hvis det fungerer bra for hunden din. Mulig fremgangsmåte hvis bytte av fôr:     1.    Start med nåværende fôr: Begynn med å fortsette med det fôret oppdretteren bruker, Hills Vet Essentials for valper av store raser, og Vom. Dette sikrer en stabil start for valpens fordøyelse.     2.    Gradvis overgang: Hvis du bestemmer deg for å bytte fôr, gjør det gradvis over 7-10 (eller mer) dager for å unngå fordøyelsesproblemer.     3.    Observasjon: Følg nøye med på valpens helse, energinivå, pels, hud og avføring. Disse indikatorene vil gi deg innsikt i hvordan fôret fungerer for henne. Men også gi det tid, ved rask overgang kan valpen få mageproblemer som diare. Fôr begge hundene på samme fôr? Hvis det er praktisk, kan du vurdere å finne et fôr som passer for både valpen og din 3 år gamle Border Collie. Eukanuba for working dogs kan være et godt alternativ når valpen blir eldre, men i valpeperioden er det viktig å gi et fôr som er spesifikt formulert for valper.   Så denne videoen hvor noen anbefalte hundefôr (https://vm.tiktok.com/ZGegMAyVJ/), hvor pålitelig den er vet jeg ikke.    Selv har hunden min prøv litt av hvert. Vi begynte å fôre Royal Canin siden det var det han var vant med fra oppdretter. Når han ble eldre ville jeg prøve gå over på vom, men så flyttet jeg, og på grunn av økonomi og mangel på tilgang til stor nok fryser gikk jeg over til tørrfôr. Har prøvd labb, men det fôret likte ikke hunden min av en eller annen grunn. Hunden til faren min spiser labb, og han elsker det og har ingen problemer med fôret. Spiser godt, fin i pels og hud, holder vekten stabil og fin avføring. Har prøvd wolf of wilderness, Alpha spirit, Essential dog food, Markus muhle, Rocco våtfôr. Har egentlig ikke merket noe spesiell stor forskjell på han når han har spist de ulike fôrene. Vil ikke si at det ene fôret ga han mye bedre pels enn det andre for eksempel. Eneste er at noen fôr smakte bedre enn andre. For eksempel likte han smaken av Alpha spirit mye bedre enn Wolf of wilderness. Skal nå prøve de fôrene som ble anbefalt i videoen for å se om det er noen hunden min liker bedre, eller om jeg ser andre forskjeller når han går på det. Har bestilt Kobers og Barfit, så får vi teste å se. Men trolig blir ikke Barfit noe vi kommer til å gå på i lengden da det er svært dyrt kontra andre fôr.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...