Gå til innhold
Hundesonen.no

Katten/tråden fra postboks


Mirai

Recommended Posts

Sånn har det vært hver gang det er blitt spurt på PM mail og forum..

Hun bare stikker rett og slett virker det som.. :?

Poenget her er at Cavalita ikke har mulighet til å komme på nett, og det sa hun fra om før dere kom inn og anklaget henne for dårlig dyrehold. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 270
  • Created
  • Siste svar
Ser "bøllene" er registrert uten bosted, interesser, nettsted, epost eller noe...

Ikke har de presentert seg heller...

Så hensiktene deres er vel ganske klare... [-X

Støtter også Cavalita.

Jeg vil si at denne uthengingen er LENGRE fra etisk riktig.! =D>

Bra at du også har registert hvor anonyme disse skal være.

Prøvde tidligere i denne tråden å poengtere det, les sitat skrevet til Demon

Jeg skal ikke kaste meg inn i en diskusjon med deg, og en av grunnene til det, er at jeg ikke kan se at du har presentert deg her på forumet. Ergo vet vi jo absolutt INGENTING om deg. Hverken hva du heter, hvor du bor eller hvor gammel du er. Alle vi andre her har skrevet presentasjoner.

En ting til: Skal dere henge ut noen får dere jo være tøffe nok til å stå frem å si hvem dere er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen, Jeg heter Heidi Halvorsen, bor rett i utkanken av Hønefoss med mann og barn.. jeg er 38 år gammel, har arbeidet aktivt med dyrevern i ca 17 år. Har selv 6 hunder (noe jeg nevnte i en annen tråd her). Til daglig arbeider jeg som delvis utkaster og delvis bartender. Noe mer dere vil vite?

Ja jeg regga meg her for jeg holdt på å ramle ut av stolen da hun hadde annskaffet seg ENDA en katt.. for å prøve svare på noe, jeg husker ikke alle antall dyr i hodet akkurat her og nå, men det har vært veldig mange mus for de avlet hun en periode da hun ble medlem av museforum, etterhvert døde mange av musene av seg selv og noen tror jeg ble gitt bort?.. kanin fulgte med et annet forum, vet ikke hvor mange av de det ble, men flere enn 2.. katter.. hun hadde 5 stykker ellerno iløpet av under et år, ingen av de har hun nå, de ble omplassert for datteren misshandla de og hun greide ikke stoppe datteren.. ene kattungen døde bare av seg selv.. fuglene.. den ene frøys ihjel den andre bare døde.. hun har vel ikke kjøpt mer enn 4-5 stk fugler siste året, vet ikke hvor mange av de som lever nå.. ellers er det marsvin da.. der er jeg også usikker på antall, hun så en chincilla hun ville ha men vet ikke om hun fikk tak i den og noen hamstere, ihvertfall to jeg vet om som begge døde relativt fort.. så er det hunder, hun har bare den ene nå, og jeg må med hånd på hjertet si det er kjempetrist med den.. men hun fikk leita opp en ny valp allerede to dager etter at den døde.. de nevnte dyrene her er over en ettårsperiode, og kun de dyrene hun selv har fortalt om og lagt opp bilder av..

OG JA jeg påstår at dyrene ikke får stell.. burdyrene står ofte med lite eller inget vann, burene er så neddriti at det er vansklig å sitte i samme rom som der de står.. kattene har så overfylte kasser at de pisser rundt i senger og gulver.. når den hunden som er død nå var valp var det ikke mindre enn 8 steder rundt i bare stua hvor den hadde gjort fra seg på gulvet, for pga barn osv var det ingen tid til lufting.. i mine øyne er dette vanskjøtsel av dyrene..

Når familie, naboer og venner konfronterer henne trekker hun seg vekk på samme måte som her, eller reagerer med skriking og hyling og hysteriske anfall.. Jeg har aldri sagt hun ikke er glad i dyrene sine men hun er ikke kompatibel tl å stelle dem eller beholde de sælig lenge.. i mine øyne har hun et sykelig forhold til dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jo glemte jo tlf nr mitt for de som er så veldig opptatt av at de ikke vet hvem jeg er.. selvfølgelig.. jeg har intet å skjule :D

98047212

da bør det vel ikke være no mer pez rundt hvem jeg er ihvertfall iogmed at det var veldig viktig oppi diskusjonen her.. har dere sprm om sexuell legning eller andre veldig intime ting som ikke passer seg her må dere bare ringe asså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen, Jeg heter Heidi Halvorsen, bor rett i utkanken av Hønefoss med mann og barn.. jeg er 38 år gammel, har arbeidet aktivt med dyrevern i ca 17 år. Har selv 6 hunder (noe jeg nevnte i en annen tråd her). Til daglig arbeider jeg som delvis utkaster og delvis bartender. Noe mer dere vil vite?

Ja jeg regga meg her for jeg holdt på å ramle ut av stolen da hun hadde annskaffet seg ENDA en katt.. for å prøve svare på noe, jeg husker ikke alle antall dyr i hodet akkurat her og nå, men det har vært veldig mange mus for de avlet hun en periode da hun ble medlem av museforum, etterhvert døde mange av musene av seg selv og noen tror jeg ble gitt bort?.. kanin fulgte med et annet forum, vet ikke hvor mange av de det ble, men flere enn 2.. katter.. hun hadde 5 stykker ellerno iløpet av under et år, ingen av de har hun nå, de ble omplassert for datteren misshandla de og hun greide ikke stoppe datteren.. ene kattungen døde bare av seg selv.. fuglene.. den ene frøys ihjel den andre bare døde.. hun har vel ikke kjøpt mer enn 4-5 stk fugler siste året, vet ikke hvor mange av de som lever nå.. ellers er det marsvin da.. der er jeg også usikker på antall, hun så en chincilla hun ville ha men vet ikke om hun fikk tak i den og noen hamstere, ihvertfall to jeg vet om som begge døde relativt fort.. så er det hunder, hun har bare den ene nå, og jeg må med hånd på hjertet si det er kjempetrist med den.. men hun fikk leita opp en ny valp allerede to dager etter at den døde.. de nevnte dyrene her er over en ettårsperiode, og kun de dyrene hun selv har fortalt om og lagt opp bilder av..

OG JA jeg påstår at dyrene ikke får stell.. burdyrene står ofte med lite eller inget vann, burene er så neddriti at det er vansklig å sitte i samme rom som der de står.. kattene har så overfylte kasser at de pisser rundt i senger og gulver.. når den hunden som er død nå var valp var det ikke mindre enn 8 steder rundt i bare stua hvor den hadde gjort fra seg på gulvet, for pga barn osv var det ingen tid til lufting.. i mine øyne er dette vanskjøtsel av dyrene..

Når familie, naboer og venner konfronterer henne trekker hun seg vekk på samme måte som her, eller reagerer med skriking og hyling og hysteriske anfall.. Jeg har aldri sagt hun ikke er glad i dyrene sine men hun er ikke kompatibel tl å stelle dem eller beholde de sælig lenge.. i mine øyne har hun et sykelig forhold til dyr.

Jeg hater å måtte si det men du overbeviser meg mer og mer.

Men jeg sier det igjen: hvis dette er en eller annen form for SYK humor så eier jeg ikke ord for hvor dårlig gjort det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å beklage:jeg har ikke lest hele tråden men blir ektremt provosert når jeg hører at grisunger ikke trenger bedøvelse.Det er utelukkende av økonomiske grunner at enkelte griske j'''ler av noen bønder ikke bedøver grisungene :evil: .Man trenger ikke være forsker for å skjønne at det dyret som er mest likt mennesket kjenner smerte!

Forskerene er ikke uenige der ,det er bare noen av de som sier det som lønner seg.

Jeg har selv hatt gris,jeg er "oppvokst" i grisefjøs så jeg vet litt om hva jeg prater om.Guess what:en gris som hyler har vondt!At grisungen løper rundt i bingen etterpå har med overlevelses instinkt å gjøre:den er et byttedyr.

Argh !Jeg blir så provosert av folk som velger å tro på det som er mest behagelig å tro istedet for å ta konsekvensene av det de innerst inne vet.

Forøvrig så kastrerte jeg min gris med bedøvelse og dyrlegen som gjorde det (kudoktor) var helt enig i mitt syn,han nekter å kastrere uten bedøvelse,men bøndene gjør jo gjerne det sjøl...

Hvis jeg tråkket noen på tærne med dette inlegget så beklager jeg det ikke...

mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å beklage:jeg har ikke lest hele tråden men blir ektremt provosert når jeg hører at grisunger ikke trenger bedøvelse.Det er utelukkende av økonomiske grunner at enkelte griske j'''ler av noen bønder ikke bedøver grisungene :evil: .Man trenger ikke være forsker for å skjønne at det dyret som er mest likt mennesket kjenner smerte!

Forskerene er ikke uenige der ,det er bare noen av de som sier det som lønner seg.

Jeg har selv hatt gris,jeg er "oppvokst" i grisefjøs så jeg vet litt om hva jeg prater om.Guess what:en gris som hyler har vondt!At grisungen løper rundt i bingen etterpå har med overlevelses instinkt å gjøre:den er et byttedyr.

Argh !Jeg blir så provosert av folk som velger å tro på det som er mest behagelig å tro istedet for å ta konsekvensene av det de innerst inne vet.

Forøvrig så kastrerte jeg min gris med bedøvelse og dyrlegen som gjorde det (kudoktor) var helt enig i mitt syn,han nekter å kastrere uten bedøvelse,men bøndene gjør jo gjerne det sjøl...

Hvis jeg tråkket noen på tærne med dette inlegget så beklager jeg det ikke...

mvh Annette

Vi er fedige med dette temaet, les hele tråden, da skjønner du sammenhengen...

Dette handler om en katt... :wink: Altså, det SKULLE handle om en katt... Nå er det bare personhets å kverulering om noe som ikke har noe på forumet å gjøre............. #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet snart ikke hva jeg skal tro jeg......................................

Nei, det skjønner jeg godt. Det er alltid vondt når man oppdager ubehagelige ting med folk man kjenner, uansett om det er nettvenner, eller RealLife venner.

Men det er nok ingen spøk dette her... Dessverre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, tlf nummeret mitt ligger i tråden her.. er det forvirring, spørsmål, noen som vil kjefte.. what ever.. jeg tar stort sett tlf nesten 24 timer i døgnet..

jeg er for gammal rettogslett til å gidde å løpe etter en jente som er "dum" for å ta igjen.. for meg er det her snakk om å prøve med alle metoder å stoppe noe som jeg syntes er helt for ******.. og det står jeg for..

nå skal jeg gå å se om dere har et annonsested for andre typer dyr enn hund her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid siden så hadde jeg endel mus, jeg kjøpte 4 av ei som var oppdretter også kjøpte jeg da 2 i en dyrebutikk. Det viste seg at de jeg kjøpte i dyrebutikk var gravide og da hadde jeg plutselig nermere 30 mus.

Jeg fikk da ikke kvittet meg med alle sammen så det ble ganske mange her hjemme.

Jeg hadde i tilegg til disse 3 hamstre, jeg drev nemlig oppdrett av hamster en liten stund og de 3 var de jeg hadde igjenn fra oppdrettet.

Så ble noen mus syke og de døde, oppdaget at flere også var syke så jeg dro til dyrlegen med de. Dyrlegen kunne bekrefte at det var en smittsom viriusinfeksjon.

Alle musene og hamstrene døde av dette unntatt 4 av de.

Men de 4 jeg klarte å redde omplasserte jeg etter en stund, for de luktet noe helt ******. Selv om jeg gjorde rent buret hver dag.

Jeg bodde da i et hus hvor det var 3 leiligheter, jeg bodde i den nederste og det stinket i gangen. Du kan jo tenke deg selv hvordan de andre reagerte og jeg følte at jeg måtte omplassere de.

Tidligere bodde jeg i en leilighet hvor jeg hadde 2 perserkatter. Så begynte de å bli sure og tverrre og hevnet seg på datteren min som da var 1 år. Syntes ikke det var forsvarlig når kattene plutselig kunne fly på henne. så jeg omplasserte den ene og ga den andre til mamma. Det hadde ingenting å gjøre med at datteren min var slem med dem, det var hun ikke.

Så etter en stund flyttet jeg og når jeg hadde bodd der en liten stund fikk jeg meg en kattunge. Verdens snilleste som også fra før var vant med barn. Den var 3 mnd når jeg fikk den. Når den var 5 mnd gammel så ble den syk.Diare og slapphet! dette var midt i dyrlegestreiken så jeg kom meg ikke til noen dyrlege før dagen etter. Men desverre for sent. Den døde av Tarminvaginason!

Det skal også nevnes at jeg for inntil 3 år siden hadde 5 kaniner og jeg omplasserte 4 pga at jeg fikk baby da. Jeg følte jeg ikke hadde tid til kaninene med en baby og jeg gjorde det for kaninenes beste, slik at de skulle få den oppmerksomheten de fortjente. Jeg beholdt da den gamleste kaninen, som jeg forøvrig har enda.

Jeg hadde også samtidig med katten 3 marsvin. De eier jeg enda, men ei jeg kjenner har tatt de med seg og låner de et års tid. Hun har de med i leiligheten sin. Der hvor hun går på skole så hun ikke blir så ensom.

Her har dere min side av historien, jeg har ikke lest innleggene i denne tråden, fikk bare noen hint fra folk om at jeg burde legge inn et svar og det gjør jeg altså nå.

Hørte det også det ble nevnt at jeg kun var på MSN, og ja det er jeg fordi jeg studerer via nettet. Så enkelt er det.

Men nå takker jeg for meg. kommer verken til å lese eller skrive noe mer her.

Nå har jeg KUN 35 sider Psykologi og 40 sider helsefag jeg skal ha lest og forstått til mandag!

Så jeg har mer enn nok å gjøre. Den som ikke tror meg kan jo ta en telefon tilVerdal Videregående skole!!!!

Takk for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de musene du ville skaffe etter at de du hadde fikk denne grusomme sykdommen.. hva med hamstrene, fuglene, de andre kattene, marsvinene, chinchilla? Alt dette var jo iløpet av et år.. jeg har aldri hørt om eller sett bilde av noen av dine dyr som har blitt over et år.. dette er bare for dumt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 30 mus ---> da Døde ca 26. 4 Ble omplassert.

3 hamstere ---> Døde

2 persere ----> Omplasert / Gitt bort

Kattunge ----> Døde etter 2 måneder.

5 kaniner ----> 4 omplassert

3 marsvin ----> Lånt bort i 1 år

*********************************

har jeg forstått det rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 30 mus ---> da Døde ca 26. 4 Ble omplassert.

3 hamstere ---> Døde

2 persere ----> Omplasert / Gitt bort

Kattunge ----> Døde etter 2 måneder.

5 kaniner ----> 4 omplassert

3 marsvin ----> Lånt bort i 1 år

*********************************

har jeg forstått det rett?

det der er ikke alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den der sykdommen. Vagi.. ett eller anna.. Er ikke det en menneskesykdom :-k ??

Har aldri hørt om noe sånn på katter..

Motbevis meg GJERNE :mrgreen:

Og det der med at musene lukta sånn, på tross av at hun gjorde rent hverdag.. Det kan UMULIG stemme. eg har selv hatt mus og eg gjorde ikke rent hverdag det skal eg innromme. Med 3 hunner i et Miniduna bur så tok det ca 6-7 dager før det begynnte lukte her hos meg. Hannene vil jo selfølgelig lukte mer men de kan umulig ha luktet så mye at lukta kunne kjennes HELT ut i gangen dersom hun gjorde rent hver dag som hun sier..

(edit pga skrivefeil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...