Gå til innhold
Hundesonen.no

Katten/tråden fra postboks


Mirai

Recommended Posts

Huh?

Oi :oops: det jeg skrev ble ikke med. Beklager. Men det jeg sa var at demon brukte ironi i det innlegget du refererer til. Jeg vet at scorp. er veldig glad i dyr, og mener at alle har verdi. det samme mener jeg, og håper at ingen her tror vi hater dyr og mener at de ikke har noen rettigheter osv...

For rettigheter har de, og glad i dyr er vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 270
  • Created
  • Siste svar

Oi :oops: det jeg skrev ble ikke med. Beklager. Men det jeg sa var at demon brukte ironi i det innlegget du refererer til. Jeg vet at scorp. er veldig glad i dyr, og mener at alle har verdi. det samme mener jeg, og håper at ingen her tror vi hater dyr og mener at de ikke har noen rettigheter osv...

For rettigheter har de, og glad i dyr er vi :)

Ok.. :D

Jeg leste innlegget for fort, og forsto Ironien etterpå.. :D

Hehe..

Men syns fortsatt at Grisunger skal ha bedøvelse når de kastrerst.

Og er glad den loven trer i kraftt i 2007..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Smile

Jeg leste innlegget for fort, og forsto Ironien etterpå.. Razz

Hehe..

Men syns fortsatt at Grisunger skal ha bedøvelse når de kastrerst.

Og er glad den loven trer i kraftt i 2007..

Ja det går fort i svingene når man blir ivrig :wink:

Jeg har et annet syn på det med kasterering av smågris, pga den holdningen jeg har fått gjennom læring på landbruksskolen, erfaring fra grisbønder og forskningsresultater.

Men vi får bli enige om å være uenige angående det emnet :wink:

loven kommer nå uansett :)

(og de fleste grisbønder har allerede startet med å tilkalle veterinær for å kasterere, for å få inn rutinene og slikt. Må olegge om budsjettet, å tar vel dette samtidig med at de utvider båsene osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldrig møtt henne personlig, og over nett så virker hun som en veldig kosleig person fektsik.

MEN det er en grunn til at vi som har lest tråder å vert med på at dyr dør som fluer reagerer.

Jeg håper at hun ikke har eid noen av dyrene, at det er dyr hun har funnet på egentlig fordi det er mye dyr det er snakk om her som pluttselig dør elelr omplasseres ås å dukker det opp nye.

Jeg har selv masse dyr, og jeg hadde en kanin her som døde brått uten grunn.

Så jeg vet jo at slikt kan skje, men når det skjer gang på gang på gang på gang...da må man jo begynne å lure.

Det er jo noe som ikke stemmer.

Det er ikke rart at folk setter seg spørsmålstegn til hennes dyrehold.

Som sakt så kjenner jeg henne ikke personlig, men det er jo flere som skriver i denne tråden som har møtt henne på ordentlig.

Som kjenner henne, å jeg regner med de vet mere om henne en oss som har pratet litt med henne på nett.

Jeg var usikker selv først jeg, men etter vert som jeg lsete tråder hun hade skrevet og det var forskjellige historier fra forum til forum og flere begynnte å lure på hva som egentlig skjedde med disse dyrene så ble jeg mere og mere sikker på det selv at det var noe som ikke stemte.

Er det fakta så trenger hun jo hjelp.

Man kan jo ikke bare la det gå når det virker som noe er galt.

Demo har jo jobbet med dyrevern i mange mange år, hun vet jo også hvordan folk som er "samlere" oppfører seg.

Hun kan mye om dette.

Så her stoler jeg på hennes kunnskap, de de som faktisk har møtt henne på ordentlig og det jeg selv har lest hun har skrevet på nett.

Det er noe som ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fordømte datan min fungerer jo ikke skikkelig så jeg kommer å går her..

Vil egentlig beklage ovenfor dere alle her at dere ble blandet inn på en så brutal måte som ble gjort nå, det ble veldig internt og skjønner at mange reagerte med skepsis.. det er bare at man blir så fordømt fortvilet når man sitter å ser en person holder på og holder på over mnd og år og ikke får gjort noe med det... sitte med viten om at de små nydelige dyrebabyene som vises fram på bilder enten vil bli omplassert pga attferdsproblemer som lages eller må bøte med livet før de er fullvoksne.. så lenge ikke loven brytes er det lite man kan gjøre annet enn å advare andre mot å plassere dyr der, men desverre er dyr å få tak i overalt..

igjen beklager at jeg/vi laget en litt hissig stemning her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fordømte datan min fungerer jo ikke skikkelig så jeg kommer å går her..

Vil egentlig beklage ovenfor dere alle her at dere ble blandet inn på en så brutal måte som ble gjort nå, det ble veldig internt og skjønner at mange reagerte med skepsis.. det er bare at man blir så fordømt fortvilet når man sitter å ser en person holder på og holder på over mnd og år og ikke får gjort noe med det... sitte med viten om at de små nydelige dyrebabyene som vises fram på bilder enten vil bli omplassert pga attferdsproblemer som lages eller må bøte med livet før de er fullvoksne.. så lenge ikke loven brytes er det lite man kan gjøre annet enn å advare andre mot å plassere dyr der, men desverre er dyr å få tak i overalt..

igjen beklager at jeg/vi laget en litt hissig stemning her..

Vet du? Jeg synes ikke du skulle ha hengt ut Cavalita som du gjorde!

Jeg vet mye om mange folk jeg også, men jeg publiserer det da ikke på internett! [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg snakker om smågris under 1mnd. Glemte å skrive det..

De har like vondt og skriker noe vanvittig når de blir kastrert. Jeg opplevde å høre disse skrikene da jeg var liten jente :) , så det er veldig bra at de nå får bedøvelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du? Jeg synes ikke du skulle ha hengt ut Cavalita som du gjorde!

Jeg vet mye om mange folk jeg også, men jeg publiserer det da ikke på internett! [-X

jeg gjør hvis det gir håp om å redde et lite dyr eller to.. og jeg kommer nok til å fortsette med det. Her vet jeg at det kan bremse litt på inntaket av dyr.. og da får det heller stå til..

normalt henger heller ikke jeg ut folk.. men hvis de skader dyr eller unger ser jeg egentlig ingen grunn til å beskytte dem på noen som helst måte.. for min del skulle man egentlig laga en liten tatto på dem så alle viste det eller et register over f.eks dyremishandlere, pedofile osv.. jeg har ingen medfølse der.. beklager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvem som snakker sant eller usant i denne saken så har flere av dere begått kraftige brudd på personvernloven og datavern loven!!

Å legge ut slik infrmasjon på internett er både ulovlig og meget uetisk!

Jeg må på det sterkeste anbefale moderatorene å enten slette innelggene der slik informasjon forekommer eller ta kontakt med de som skrev innleggene å få de til å slette dem selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personvernloven

§ 1. Lovens formål

Formålet med denne loven er å beskytte den enkelte mot at personvernet blir krenket gjennom behandling av personopplysninger.

Loven skal bidra til at personopplysninger blir behandlet i samsvar med grunnleggende personvernhensyn, herunder behovet for personlig integritet, privatlivets fred og tilstrekkelig kvalitet på personopplysninger

§ 8. Vilkår for å behandle personopplysninger

Personopplysninger (jf. § 2 nr. 1) kan bare behandles dersom den registrerte har samtykket

§ 13. Informasjonssikkerhet

Den behandlingsansvarlige og databehandleren skal gjennom planlagte og systematiske tiltak sørge for tilfredsstillende informasjonssikkerhet med hensyn til konfidensialitet, integritet og tilgjengelighet ved behandling av personopplysninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har like vondt og skriker noe vanvittig når de blir kastrert. Jeg opplevde å høre disse skrikene da jeg var liten jente :) , så det er veldig bra at de nå får bedøvelse

grisunger hyler fra man tar de opp til man setter dem ned...

Som sagt 3ganger før.??

Det er en grund til at det er blitt forsket så intensivt på akkurat dette, derfor er det bortkastet å diskutere dette her.! Loven kommer snart å jeg har sagt om igjen å om igjen, jeg er ikke mot å bedøve, men det er kommet fram av forskingen at det kommer på det samme når de er under 1mnd, forenklet sagt... Det er tross alt ikke snakk om å kappe av ballestellet...

Men nå gidder jeg ikke diskutere denne saken mere..

Håper moderatorene griper inn å fjerner innlegg...

Som jeg også har sagt så er det enkelt å finne ut personlig info ut fra nick, dermed brudd på loven, pga hun ikke er 100% anonym..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge ut indisier om at en person er en dyremishandler er vel å gå langt over streken!

Og dette er noe som både krenker privatlivetsfred og hennes personlige integritet!

Hvis dere mener det er misstanke om omsorgssvikt i dyreholdet så er ikke et hundforum retteplassen å spre om seg med anklager. Da er politi og eller dyrevernet rette steder å ta saken videre.

Det dere bør passe dere for er å dømme folk uten håndfaste bevis. Og uten å en gang treffe personen det gjelder!!

Nei, desverre, jeg har vanskeligheter med å ta dere alvorlig når dere har så lite håndfast å komme med! Og spsielt når dere er så lite modne at dere kaster rundt dere med anklager på et hundforum! Det eneste dere oppnår med det er å lage dårlig stemning, noe vi på dette forumet holder oss for gode for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...