Gå til innhold
Hundesonen.no

Katten/tråden fra postboks


Mirai

Recommended Posts

  • Svar 270
  • Created
  • Siste svar
Å legge ut indisier om at en person er en dyremishandler er vel å gå langt over streken!

Og dette er noe som både krenker privatlivetsfred og hennes personlige integritet!

Hvis dere mener det er misstanke om omsorgssvikt i dyreholdet så er ikke et hundforum retteplassen å spre om seg med anklager. Da er politi og eller dyrevernet rette steder å ta saken videre.

Det dere bør passe dere for er å dømme folk uten håndfaste bevis. Og uten å en gang treffe personen det gjelder!!

Nei, desverre, jeg har vanskeligheter med å ta dere alvorlig når dere har så lite håndfast å komme med! Og spsielt når dere er så lite modne at dere kaster rundt dere med anklager på et hundforum!

Det eneste dere oppnår med det er dårlig stemning, noe vi er heldige med på dette forumet å være for gode for!

=D> silje, du er så flink til å få sagt ting på rette måten å finne gode formuleringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

=D> silje, du er så flink til å få sagt ting på rette måten å finne gode formuleringer.

Ja nå er jeg så hissig at jeg fråder!!

Som regel holder jeg meg unna de verste og hissigste diskusjonene, men nå klarte jeg ikke holde meg unna lengre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er jeg så hissig at jeg fråder!!

Som regel holder jeg meg unna de verste og hissigste diskusjonene, men nå klarte jeg ikke holde meg unna lengre!!

Jeg var det jeg å.. Har fått roet meg et hakk nå. Å har ikke fått noen reaksjoner på mine innlegg så de var kanskje saklig å grei, selv om jeg i skrivende stund skalv av sinne :oops: . Liker ikke når det blir sånn på et forum, å særlig ikke her som jeg trives så godt.

Men visse saker syns jeg bør bli tatt opp på et privat nivå å ikke på et forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En samler er en person so har maaaaaaaaaaaaaange dyr hjemme. Ikke som har dyr dom kommer og går.

En samler klarer ikke gi fra seg dyra eller ta livet av dem men bare får fler og fler så de tilslutt ikke klarer å ta vare på seg selv eller dyra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge ut indisier om at en person er en dyremishandler er vel å gå langt over streken!

Og dette er noe som både krenker privatlivetsfred og hennes personlige integritet!

Hvis dere mener det er misstanke om omsorgssvikt i dyreholdet så er ikke et hundforum retteplassen å spre om seg med anklager. Da er politi og eller dyrevernet rette steder å ta saken videre.

Det dere bør passe dere for er å dømme folk uten håndfaste bevis. Og uten å en gang treffe personen det gjelder!!

Nei, desverre, jeg har vanskeligheter med å ta dere alvorlig når dere har så lite håndfast å komme med! Og spsielt når dere er så lite modne at dere kaster rundt dere med anklager på et hundforum! Det eneste dere oppnår med det er å lage dårlig stemning, noe vi på dette forumet holder oss for gode for!

Silje: =D>

Bare én ting. Hvis dette ikke er så ille som det dere skal ha det til tenk hvordan det vil være for denne personen og skaffe seg dyr nå i ettertid? Tror dere virkelig at folk vil stole på denne personen når det blit gitt ut anklager om at hun er dyresamler???

Hvis dette ikke er sant men en eller annen makaber spør så burde dere SKAMME dere!!!!!!!! [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har brutt noe der...? ingen som har kommet med noen opplysninger vedkommende selv ikke har lagt ut på nett.

Så du mener at dette er noe hun selv har lagt ut!!

Sitat Raksha:

Så bevis det da? Bruk tre minutter på å snoke litt rundt, still henne et par spørsmål om dyra, antal, hvor lenge hun har hatt dem osv. Det er en grunn til at folk har gitt opp å ta det på pm. Eneste måten å stoppe en dyresamler på er å stoppe eller hvertfall begrense tilgangen til dyr og oppmerksomhet.

Du anklager jo henne for å være noe du ikke har hånsfaste bevis for... derfor, ja, du har brutt personvernloven!!

Strafferammen for brudd av personvernloven er opptil 1 år i fengsel og/eller bøtelegging Jmf § 48.

§ 48 Straff

Med bøter eller fengsel inntil ett år eller begge deler straffes den som forsettlig eller grovt uaktsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du? Jeg synes ikke du skulle ha hengt ut Cavalita som du gjorde!

Jeg vet mye om mange folk jeg også, men jeg publiserer det da ikke på internett! [-X

Jeg er enig, jeg vet mye om mange osv og henger selvfølgelig ikke dem ut på noen måte, MEN når vi kommer til sånnt som misshandling av dyr eller barn eller lignende ser jeg ingen grunn til å beskytte vedkommende eller la være å si fra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter personopplysningsloven, og den er i hovedsak til for å regulere behandling av personopplysninger i registre i tillegg til personovervåking.

Jeg tar med Straffeseksjonen her, siden du har stokket litt om på den i innlegget ditt, Silje.

§ 48. Straff

Med bøter eller fengsel inntil ett år eller begge deler straffes den som forsettlig eller grovt uaktsomt

a) unnlater å sende melding etter § 31,

B) behandler personopplysninger uten nødvendig konsesjon etter § 33,

c) overtrer vilkår fastsatt etter § 35 eller § 46,

d) unnlater å etterkomme pålegg fra Datatilsynet etter § 12, § 27, § 28 eller § 46,

e) behandler personopplysninger i strid med § 13, § 15, § 26 eller § 39, eller

f) unnlater å gi opplysninger etter § 19, § 20, § 21, § 40 eller § 44.

Lov om ytringsfrihet og ærekrenkelse er noe annet, men det finner du i Grunnloven, og det er det som gjelder her.

Personvern har lite med denne saken å gjøre, bortsett fra muligens krenkelse av personlivets fred.

Men det er jo bare å anmelde og se hva som skjer, greit å få litt mer rettspraksis på området "internettsjikane" enn bare én dom. (Bot).

Forresten skal det mye til for å bli dømt for ærekrenkelse når beskyldningene er sanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, les mer nøye før dere freser, IGJEN fler her kjenner henne personlig, dvs utenom dataverden..

Silje du snakker bare vrøvl, ta deg et kurs.. du må gjerne sende meg en pm så skal du få fullt navn og adresse og hvilket politikammer jeg hører under så kan du legge inn en anmeldelse..

Dette her er no som har pågått i flere år, vi har tilbudt hjelp, tiggi og bedt og trua for å stoppe dyreholdet, ingenting har nyttet.. Hun dukker stadig opp på et nytt forum med nye dyr, får masse oppmerksomhet, ros og medfølese..

Jeg er faktisk sjokkert over at dere kan ta en slik person under deres beskyttende vinger.. greit dere kan jo tro at vi snakker tull, men i tråden som ble linket opp her står det jo eksempel på eksempel skrevet av damen selv på all dyrene som kommer, går, dør o.l. har dere virkelig lest det?

Har dere stoppet opp og tenkt over hvorfor både bildene og tråden ble borte herfra? På lik linje med andre forum tidligere..

Sover dere virkelig godt om natten etter å ha lest gjennom?

Til de som nevnte samlere her, det er mange former for samlere når det kommer til dyr.. noen hamstrer dyr og kvitter seg ikke med noen, andre igjen vil eie dyr men kvitter seg med de etterhvert som dyrene ikke lenger gir glede via oppmerksomhet, er morsomme, søte eller interesante lenger.. det er også flere andre typer uten å gå lenger inn på dette..

Håper at vd å fjerne oppmerksomhten rundt hennes dyr her gjør at vi sparer noen små skjebner som må lide for at hun skal opprettholde et interesant vesen på dette forumet.. hun dukker nok snart opp på et annet med nytt nick igjen..

En ting til.. ang å anmelde folk med slikt dyrehold er det nytteløst, det er lov å anskaffe så mange dyr man ønsker, og det er lov å omplassere de eller avlive de etter behov.. dyrene er desverre ganske rettsløse der og dyrevrnloven er veldig veldig dårlig.. den burde vært redigert for en årrekke siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge ut indisier om at en person er en dyremishandler er vel å gå langt over streken!

Og dette er noe som både krenker privatlivetsfred og hennes personlige integritet!

Hvis dere mener det er misstanke om omsorgssvikt i dyreholdet så er ikke et hundforum retteplassen å spre om seg med anklager. Da er politi og eller dyrevernet rette steder å ta saken videre.

Det dere bør passe dere for er å dømme folk uten håndfaste bevis. Og uten å en gang treffe personen det gjelder!!

Nei, desverre, jeg har vanskeligheter med å ta dere alvorlig når dere har så lite håndfast å komme med! Og spsielt når dere er så lite modne at dere kaster rundt dere med anklager på et hundforum! Det eneste dere oppnår med det er å lage dårlig stemning, noe vi på dette forumet holder oss for gode for!

Godt sagt Silje :) Støtter den.

Helt riktig som du sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig, jeg vet mye om mange osv og henger selvfølgelig ikke dem ut på noen måte, MEN når vi kommer til sånnt som misshandling av dyr eller barn eller lignende ser jeg ingen grunn til å beskytte vedkommende eller la være å si fra..

Jeg skal ikke kaste meg inn i en diskusjon med deg, og en av grunnene til det, er at jeg ikke kan se at du har presentert deg her på forumet. Ergo vet vi jo absolutt INGENTING om deg. Hverken hva du heter, hvor du bor eller hvor gammel du er. Alle vi andre her har skrevet presentasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har sagt at hun MISHANDLER dyrene sine.

Å nei, her er noe Demon skrev i går...

Jeg er enig, jeg vet mye om mange osv og henger selvfølgelig ikke dem ut på noen måte, MEN når vi kommer til sånnt som misshandling av dyr eller barn eller lignende ser jeg ingen grunn til å beskytte vedkommende eller la være å si fra..

Om jeg fortsatt KAN å lese så er det vel nettopp det som står her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, her er noe Demon skrev i går...

Jeg er enig, jeg vet mye om mange osv og henger selvfølgelig ikke dem ut på noen måte, MEN når vi kommer til sånnt som misshandling av dyr eller barn eller lignende ser jeg ingen grunn til å beskytte vedkommende eller la være å si fra..

Om jeg fortsatt KAN å lese så er det vel nettopp det som står her...

"Eller LIGNENDE"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Eller LIGNENDE"...

Om du gidder å lese hele den setningen du har plukket ut: eller lignende, så ser sikkert du og at der står: MISSHANDLING. Og da kan du jo forklare hva det :eller lignende betyr i den sammenhengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det, men kanskje er det en tanke å spørre den personen som fant pusen hva hun vil? om hun vil ha det ut i full offentlighet... Og ser jo heller IKKE store sjansen for å finne ut hvem som har gjort det... (og dette er vel feil plass for desse innleggene, postboksen er vel ang. ting som gjelder forumet...? :D )

Ser ut til att hun vil att flest skal vite selv her også da :wink: det er jo bra.

http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthr...ad.php?t=328271

Må si til alle dem som har sendt meg pm og lurer på mer bevis ! Jeg har dem men til nå ser jeg ingen grund til og sende dem til dere , dere får ta av dere får ta av skylappene först. Jeg har sendt adm deres all info jeg vet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler eg kan si et par ord eg også i denne saken her nå

Må innrømme eg kom hit til denne forumet for å se hvordan det går i denne saken her. MEN eg meldte meg inn pga at det virker som et kjempe koselig forum og ikke minst dere virker som utrolig greie personer som deler en av mine store intr med meg HUND.

Eg var med i museforumet når det ble oppdaget hvordan hun praktiserer bruk og kast mentlitet på dyra sine. ( Eg er Mod der og dessverre har eg sett at den linken som tidligere ble lagt ut må en være medlem for å se. Er det ønskelig så kan eg flytte den så dere får sett hva som står der uten og bli mdl.) Eg var selfølgelig helt sjokkert over Demon og Monica sin oppførsel og ville vel egentlig ikke ha noe md de og gjøre i det hele tatt. Eg hadde nemlig bare positive ting og si om henne for hun er vireklig koselig og snakke med på Msn. Har dessverre ikke truffet henne in real life men eg har truffet noen som har det og de stoler eg HELT OG FULLT PÅ. Uansett så fikk Demon og Monica meg nysgjerrig og eg søkte etter ting på div forum hun selv har vært på og oppdaget dette: Det har vært en hel del dyr som kommer og som av en eller annen grunn dør eller må vekk. Og dette over kort tidsspekter. Hun har også måttet flytte ganske ofte. Eg tror at hun er opprigtig glad i de dyra hun får seg men er knaksje litt for opptatt med mye forskjellige ting til og greie ta seg skikkelig av de. Eg mener at før en skaffer seg dyr så må en ha tid til de og ikke minst orden på sitt eget liv før hun skaffer seg noe som trenger hennes oppmerksomhet og ikke minst tid som det virker på meg hun har litt lite av. Vi vil ikke hetse henne som person selv om det kanskje kan virke sånn. Men det er lett og misforstå og tolke ting feil når en er på forum har eg funnet ut.

Det er blitt prøvd snakke med henne om det at hun bør få litt mer orden og ikke minst tid før hun skaffer seg dyr. Men hun er ikke villig til og svare eller forklare seg så vi kanskje kan få svar på de tingene vi lurer på og sånne ting. Hun bare stikker av og det tolker eg som at det er noe i det vi mener. Håper inderlig hun en dag kan komme med skikkelige forklaringer og motbevise oss. Det er ingeting eg ønsker mer men det har enda ikke skjedd og eg begynner og få mindre og mindre håp for at det noen gang skal skje.

Men uansett så håper eg at dere ikke vil dømme meg for mitt synspukt i denne saken. For dette er et forum eg tror eg For vi deler jo den samme intr her nemlig HUND :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til att hun vil att flest skal vite selv her også da :wink: det er jo bra.

http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthr...ad.php?t=328271

Må si til alle dem som har sendt meg pm og lurer på mer bevis ! Jeg har dem men til nå ser jeg ingen grund til og sende dem til dere , dere får ta av dere får ta av skylappene först. Jeg har sendt adm deres all info jeg vet :wink:

nå har ikke jeg sendt deg PM, men.... det blir ganske provoserende( les gjerne barnslig) at dere starter denne heksejakten på en person og når da vi andre begynner å stille dere litt kritiske spørsmål og vil selvfølgelig se noen bevis som er bedre enn det dete har kommet med til nå, ja da går vi med skylapper.... og det at du har sendt all info til Heidi, det var det du burde gjere til å begynne med uten å spy ut alt her i det offentlige rom. Det blir IKKE helt seriøst når det gjeres på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke høre på de som har registrert seg her bare for å "forfølge" å plage henne...

Komme til dette forumet bare for å henge henne ut...

Spesielt 2 av de nyregistrerte...

Men så sier dere selv at hun ikke bryter norsk lov..

:?

skamme dere... [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva altså, nå blir jeg så forbannet her jeg sitter at jeg skjelver!

Nå har dere forfulgt Cavalita overalt, hva i helsinke er dere på NybaktMamma og snoker på henne for? Hva i all verden skal det være godt for? Jeg aner ikke hva som er sant og ikke sant i denne saken, men ETT sted må hun jo få være i fred!

Er dere på alle forum dere kommer over og søker etter henne eller? Vi måtte faktisk be henne om å forlate vår skravleforum fordi dere laget så mye bråk der inne at det ble håpløst å ha henne der som bruker, dette minner om forfølgelse! Dere må jo nesten være syke i hodet som holder på sånn, skaff dere et liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva altså, nå blir jeg så forbannet her jeg sitter at jeg skjelver!

Nå har dere forfulgt Cavalita overalt, hva i helsinke er dere på NybaktMamma og snoker på henne for? Hva i all verden skal det være godt for? Jeg aner ikke hva som er sant og ikke sant i denne saken, men ETT sted må hun jo få være i fred!

Er dere på alle forum dere kommer over og søker etter henne eller? Vi måtte faktisk be henne om å forlate vår skravleforum fordi dere laget så mye bråk der inne at det ble håpløst å ha henne der som bruker, dette minner om forfølgelse! Dere må jo nesten være syke i hodet som holder på sånn, skaff dere et liv!

DER er i allefall jeg uskyldig. Jeg var på NM lenge før hun kom. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva altså, nå blir jeg så forbannet her jeg sitter at jeg skjelver!

Nå har dere forfulgt Cavalita overalt, hva i helsinke er dere på NybaktMamma og snoker på henne for? Hva i all verden skal det være godt for? Jeg aner ikke hva som er sant og ikke sant i denne saken, men ETT sted må hun jo få være i fred!

Er dere på alle forum dere kommer over og søker etter henne eller? Vi måtte faktisk be henne om å forlate vår skravleforum fordi dere laget så mye bråk der inne at det ble håpløst å ha henne der som bruker, dette minner om forfølgelse! Dere må jo nesten være syke i hodet som holder på sånn, skaff dere et liv!

Hadde nesten en mistanke om at det lå noe sånt bak... Tusen takk for at du er tøff nok til å fortelle dette. Håper bare så inderlig at de ikke klarer å få Cavalita vekk her i fra og. Jeg vil i værtfall gi henne min støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nesten en mistanke om at det lå noe sånt bak... Tusen takk for at du er tøff nok til å fortelle dette. Håper bare så inderlig at de ikke klarer å få Cavalita vekk her i fra og. Jeg vil i værtfall gi henne min støtte.

Bra at noen sier fra!! =D>

Cavalita har min støtte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...