Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi har fått valp


Poter

Recommended Posts

Nå er vi blitt tohundseiere igjen. I går hentet mannen lancashire heeler tispen vår på Gardemoen. Psycholynx her inne var så grei at hun hentet valpen hos oppdretter og kom kjørende med henne til G.moen! Heeleren kommer fra Skogstrollets kennel og har fått navnet Ia. Mannen skal bruke henne til konkurranser i agility og jeg skal få æren av å skjemme henne bort, hehe. Nei, det er deilig at det ikke er min hund, selv om det jo er vår. Greit å overlate hovedansvaret til noen andre og mest kunne bare nyte valpetiden. For det virker som om den kan nytes ganske så bra! Ia virker å være en veldig trygg, sosial og tøff hund. Hun er modig og full av guts. Hun sovnet pent i buret sitt ved siden av sengen vår i går kveld og sov der helt til halv åtte i dag tidlig. Hun roer seg i bilen, men må ha hylekonsert først. Hun respekterer at katten ikke vil ha henne hengende på seg, hun bryr seg ikke om ting som smeller eller dunker, synes at aussien vår Arn er stas (hun har hatt to aussier rundt seg i valpekassen) og har bare hatt to uhell inne. Hun er allerede blitt fars hund, men kan godt ligge på fanget til meg eller svigers. Jeg tror hun kommer til å bli en stor kosegris.

Hun har smakt litt ost og litt kjøttdeig (både rå og stekt) og har lekt med ball, plastpose og en liten reim. Plastpose så ut til å være favoritten. Hun har også falt ned i et fotspor i snøen og ikke kommet seg opp igjen ;)

Arn på sin side er ikke overvettes begeistret. Han liker henne, det ser jeg, men han vil gjerne passe på tingene sine. "Biaen er min, der får du ikke ligge! Beinene er mine, de får du ikke tygge på! Mor er min, hun får du ikke gå på eller kose med! Slippersene hennes er mine, de skal ikke lekes med! Og den sauen du har med, den er min den også, så den får du heller ikke leke med!"

Ellers er hun jo bare så utrolig liten! Jeg skal legge ut bilder senere slik at dere får se. Hun kan godt sove i slippersen min, liksom. Hun er mye mindre enn søsknene sine og har vært det fra fødselen av. Virkelig et lite knøtt. Katten vår blir jo diger i forhold. Og katten, ja, han er litt morsom. Han vil helst egentlig flytte, men ute er det jo vinter og sny, så han hæres ikke være lenge ute av gangen. Jeg tror han slites mellom enten å ville jage henne og spise henne fordi hun er i passe størrelse og å tenke at æsj, hun er jo en liten hund, så ekkelt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) jeg flirer av det du skriver! ;)

"Hun har også falt ned i et fotspor i snøen og ikke kommet seg opp igjen "

flirer så jeg nesten triller ut av sofaen her! Du skulle virkelig tatt bilde altså!! :P Jeg ser det for meg liksom. Vesle vesle tøtta! Hu er jo bare helt rå!!

"Og den sauen du har med, den er min den også, så den får du heller ikke leke med!"

:P aussie i et nøtteskall! Denne hundelov saken som har vært ute her før passer altså SÅ perfekt på de dyra våre!

"Jeg tror han slites mellom enten å ville jage henne og spise henne fordi hun er i passe størrelse og å tenke at æsj, hun er jo en liten hund, så ekkelt!"

Stakkars Max da! Han er jo blitt invadert av et lite knøtt! :P

men du glemte å fortelle at Arn har prøvd å rulle seg på henne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du glemte å fortelle at Arn har prøvd å rulle seg på henne ;)

Ja, det stemmer! Han prøvde seg på det ;) Han har jo en ting med vesen som er mindre enn seg at de skal rulles på. Det ser jeg på som et godt tegn, da, så det lover jo bra at han ville rulle på Ia, hehe. Jeg stoppet ham slik at hun ikke skulle bli helt knørket første kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, gratulerer med den lille i hus! Her blir det fart og spenning framover vil jeg tro! Bilder? Ja takk! ;)

Jada, det blir liv her i huset! Eller rettelse: det er blitt liv. Men foreløpig er hun ikke så vill og gal som vi hadde forventet. Vi får se om det løsner når hun blir mer husvarm ;)

Bilder kommer i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. Jeg måtte blande meg inn i denne da jeg har en Heeler på 8 mnd.

Dere får mye moro fremover!

Pass litt på katten. Mine katter trodde at denne skulle fanges. Måtte hente han ut av kattegapet (høres dramatisk ut, han var ikke inne i kattegapet, ble bare holdt godt fast) et par ganger før de fattet poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. Jeg måtte blande meg inn i denne da jeg har en Heeler på 8 mnd.

Dere får mye moro fremover!

Pass litt på katten. Mine katter trodde at denne skulle fanges. Måtte hente han ut av kattegapet (høres dramatisk ut, han var ikke inne i kattegapet, ble bare holdt godt fast) et par ganger før de fattet poenget.

Koselig du blandet deg inn :D Det må du bare gjøre. Er morsomt å ha kontakt med andre som har samme rase.

Holder et øye med katten, ja. Han er heldigvis av den typen som heller går unna istednefor å angripe. Akkurat nå slår han persolig rekord med å være ute i snøvær i over en time. Er nesten så jeg blir bekymret på hans venger...

Åh grattis! Så heldig du er! Venter spent på bilder. Kos deg masse med valpetiden, og det blir arti å høre hvordan det går fremover. :icon_redface:

Her kommer bildene!

ia9.jpg

ia10.jpg

ia7.jpg

Hun ser ut for å kunne sovne i flere stillinger

ia8.jpg

ia6.jpg

Her ser dere litt hvordan størrelsen hennes er. Det er en størrelse 36 slippers som ligger på gulvet...

ia5.jpg

På vei til å speile seg, noe hun gjør flere ganger om dagen

ia4.jpg

Arn skjønner ikke helt hva hun styrer med

ia3.jpg

I dag har Arn vært mer blid mot henne og her i stad lå de i sofaen og koste sammen. De var så søte.

ia2.jpg

ia1.jpg

ia11.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåååååminnnn :D

Forsvinner hun ikke helt i snøen ute nå hvis hu er så litaaa? Selv Luna har problemer ute nå :P Ri på ryggen til Arn kanskje?

Gleder meg til å se mer!

Regner med hun forsvinner helt i den snøen som er nå, ja. Får ta på Arn kløven slik at hun kan sitte i den, hehe. Og, ja, jeg deler gjerne flere bilder av henne :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søøøøøøøøøt ! Alldeles nydelig! :console:

Jeg har ingen kjennskap til denne rasen, så det skal bli spennende å følge henne framover, og se hvordan ho blir som voksen.

Sikkert like søt da også. :)

Edit: Glemte å gratulere med det lille sjarmtrollet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...