Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva galt har hunden din gjort?


StineG

Recommended Posts

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Hun har ikke ødelagt så mye, ikke som jeg kan komme på i alle fall? Eller, hun ødela hundesengen sin da hun var valp. Også har jeg minner av å komme hjem fra skolen en dag for over fire år siden og bli møtt med en hund som hadde vært inne på alle rommene i huset, tisset på tøflene mine, tygget litt på ullsokkene mine, lekt med alle støvklutene, flyttet på masse rart, ødelagt en blomsterpotte, stjålet brødet fra brødskuffen også videre.

Stjeling av mat derimot, det er en helt annen historie! Hun har stjålet deig til tjue kanelboller, et halvt kilo reker, et kilo smør, et uvisst antall brødskiver, fem hele brød, gud-veit-hvor-mange godbiter med plastikkposer utenpå, to kakestykker fra kakebord på utstilling (ingen la merke til det, så jeg slapp å betale :wub:), epler, bananer, karameller, vafler, ost, tomater, kylling, tørrfôr og u name it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ødelagt verandaveggen (5000 kr)

Spist på soffa (17 000 kr)

Spist utallige ulovlige ting som plastkorker, isopor, stein, og annet.

Tygd vekk alle knottene på treskapet vårt. (??? kr)

Ellers er hu snill og grei :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har har vel egentlig ikke gjort noe gale, hvertfall ikke som jeg kommer på. Det eneste er at hun har spist av alle hjørnene på en pute, men den fikk hun etter en liten stund, siden hun spiste så mye på den.

Så har hun gravd litt planter ut av pottene, men ikke noe gale liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hunder samarbeidet litt om å spise opp innholdet på baksetet på en Chevrolet Suburban..

Det var egentlig det alvorligste de gjorde.Den ene av dem ødela noen doruller og noen bøker utenom.

Den andre var bare med på leken til den første <_< og har vel heller bare lånt ting,istedefor å ødelegge dem.

Så er det tørkeruller/doruller,løse ledninger som feks ladere som er spennende for enkelte hunder.Ofte er de bare tygget såpass på at de ser hele ut.Når man ta på dem ser man skaden bedre,og spesielt fordi at dem ikke virker mere...

En hund tok søppelet jeg glemte å passe på i gangen på vei ut,og slukte en hel grillet kylling på de få sekundene jeg brukte på å hente lommelykt.

Så er det en hund som et par ganger har pissa på sammenbretta klær...

Og en hund spiste på senga si,og smakte på sofaen.

En har også smakt litt på noen skapknotter,bordhjørne,og dørkarm.

En kødd har og pissa to ganger i senga mi!Men det er det slutt på!

Utenom det kommer jeg ikke på noe nevneverdig..heldigvis.

Ingen av hundene bruker bur,og har god anledning til å ødelegge..men det de har lov å ødelegge og bruke er det dem har mest av,nemlig leker.

Ja når jeg snakker om det,så kom en hund i fare for å tro at de bamsene som satt på sofakanten også var fritt villt.De som var tilgjengelige på gulvet var så vanlige og kjedelige..

Ingen av de nye bamsene han lånte er spist opp.De lever idag,men ser litt mer ut som om de er brukt av hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå har valpen ødelagt overraskende lite :wub: Hun har riktig nok ødelagt alle lekene sine , et par seler og bånd. Men ellers har hun ødelagt få andre ting, kun spist opp to stresslesser , et spisebord og noen gulvtepper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tygga i stykker et par shampoflasker, som katten rev ned fra hylla på badet, tygga i stykker maskaraen min, som katten rev ned fra hylla på badet, tygga i stykker svampe-tingen til moussen, som katten også rev ned fra badet. Tygga i stykker kodebrikken til nettbanken, tygga i stykker laderen til kameraet mitt. Har stikki av med maten min i blant, og med kattematen før jeg flytta stolen som sto under vinduskarmen.

Graver ned ALT hun får av tyggeting, som tyggebein, tyggeringer, griseører o.l., hvis jeg ikke låser døra og fjerner tyggetingene når hun skal ut, ellers kommer hun seg ut som et lyn med noe i munnen, og flyr avsted og graver det ned. Tissa inne på teppet en natt den første uken hun var her, men det ser jeg ikke egentlig på som galt. :)

Spiste så mye sauemøkk at hun kasta opp inne, men det var fordi hun gikk på storjordet etter at vi hadde flytta sauene over der, ellers har hun stort sett ikke spist noe særlig møkk. Beit ene hesten i halen en gang jeg ikke rakk å få tak i henne før sjefen leide inn hesten, bare flaks at han ikke sparka, han er rimelig skvetten. Stakk av fra dusjen når jeg vaska henne og hoppa opp i senga mi klissvåt(og hun ligger sjelden i senga pleier alltid å legge seg i sofaen, så det der var bare for å hevne seg, heelt sikkert!) :)

Ellers så tror jeg ikke det er noe, er vel kattene som har gjort resten av de gærne tingene her. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har tygd på sofa'n, spisebordet, et skap og tre dørlister, i tillegg til alt han har hatt til å sove på, det være seg madrasser, dyner og tepper. Alle leker utenom kong har blitt tygd opp. Han har stjælt et par brødskiver, noe sjokolade, potetgull og pus sine leker.

Han og katta samarbeida her om dagen om å dytte veska mi ned på gulvet slik at katta kunne leke med den og bikkja kunne spise opp matpakka jeg skulle ha med på jobb.

Han har også gitt meg utallige blåmerker, og ødelagt fire jakker.

Etter det jeg har hørt, så måtte Gimli flytte fra et hjem fordi han tygde opp en dyr sko som tilhørte madammen i det huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Vi får da ta det som jeg husker er verdt å ta vare på. Han som fikk vandre i våres var ram på å makulere regninger da han var valp. Hu jeg har nå har tatt noen sokker (så kalrt enklinger), en lue det må sys litt på, en pute som har et gjørne forlite også er hun veldig flink til å ta ned klærne fra klesnora ute og legge dem i en haug også skal hun så klart ligge oppå den haugen. Det siste gjør hun enda selv om hun er snart tre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ødelagt to høretelefoner... det er egentlig det jeg kommer på i farten, ellers er det jo småting, men han har faktisk aldri gjort noe "alvorlig"...

Jo, også løftet han på benet og tisset her om dagen.

Inne på felleskjøpet, på en palle med ting og tang... det var veldig pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. Marco har egentlig ødelagt overraskende lite faktisk. Men burmadrasser med sånn skum inni som det er glidelås på?? det var visst nam, han begynte vel med å dra i glidelåsen og vips der var det spennende innhold :rolleyes: Det var når han var knøttis da, så det er tilgitt :) Ellers har han innmari trang til å bære på ting, legge de i senga si og så komme tilbake senere for å sutte på de. (ikke tygge) Kjempe rart egentlig :) Derfor har han fremdeles alle sine valpeleker inntakte. Han har spist litt på det råtne treverket på verandaen og stjelt ei lompepakke.

Thats about it :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser dette virker det som man bør tenke seg om to ganger før man skaffer seg hund.. hehe..

De hundene vi har hatt har ikke gjort noe galt. Bortsett fra at Rottweileren vi hadde tisset på den ene gardnen til mamma en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund nr 1: Han stakk av hver gang vi hadde han utenfor uten halsbånd å lenke. Han tygde over en god del ledninger når han var yngre (grunn nr 1 til at eg mista nettet ganske ofte på den tida...). Han sleike på mat når man setter fra seg på bordet og ikkje følge med i 2 sek. Har stjelt diverse mindre klesplagg og sutta på de. Har stjelt hansker og luer og skjerf fra stue bord og tygd de ihjel. Har drept favoritt sko paret mitt. Revet hull i flere av buksene mine, etter heftig lek og henging i buksebena. Revet opp store tuster gress fra hagen våres, så den hadde mange "nakne" flekker. Tygd istykker mascaraen min. Pisset i sofa. Hatt skikkelig nasty "renne-rumpe" i sofaene (han begynte drite i ene og når eg løp for å stoppe han og ta han ut, hoppa han over i den andre og fullførte sitt fornødne der). Tygd på kosebamser og puter som såg annerledes ut. Spist/tygd istykker flere kobbel. Revet hull i sort stor søppel sekk og dratt innhold ut over hele kjøkkengulv, flere ganger. Gått i søpla og revet det ut over hele kjøkken gulv, samt funnet seg noe "snacks" i søpla. Revet opp gulvbelegg 3 forskjellige steder (dvs, han "hjalp" til på 2 av de da... Hund nr 2 var mest guilty akkurat der ja.) Ript opp skinnsofa med klørne da han hoppa oppi uten lov. Sneket seg ned i kjelleren og drete på mine klær som låg klare til vask.

Hund nr 2: Revet opp gulvbelegg, tygd på ledninger, tygd hull i stor sekk med tørrfor så det begynte renne ut, revet boss-sekk i stykker og dratt ut alt som var i utover kjøkkengulv + drete og pissa midt oppi kaoset så det var umulig å se helt til man enten tok i det eller tråkka i det, samt spist på vegger, gelender til ei trapp, trappetrinn, grinder, dørlister, aviser, hundesenga som han og hund nr 1 delte en stund, revet opp tapet, revet opp ei madrass-greie til ei sofa-seng sak, samt putene som hørte til sofa-senga, spist hundeposer (tomme vel og merke...), tygd på fulle do-ruller, pissa inni ett bur uten at eg la merke til det, og stål bunnen rusta pga det, prøvd å stikke av...

Nund nr 3: Revet hull i flere fleece-pledd, pissa i senga, tygd hull i en skinn stol, ripa opp skinn sofa, revet hull i en pute og dradd alt som var inni ut over hele stuegulvet, gnagd på stue bord, spist på gensere og bukser, pissa på klærne mine og sambo's., stjelt mat, tygd på røyk pakken min som nesten var full, spist på hanskene mine og skjerfet mitt, skrapt opp døra til gangen, revet i stykker mange aviser, revet ut litt av innhold i boss poser, prøvd å stikke av til nabo bikkja, stjålet sko og tygd på de, revet opp litt gulv belegg, revet i stykker fulle do-ruller...

Dette er det eg komme på akkurat no, det er heilt sikkert masse meir. Garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amy har aldri ødelagt noen ting, har vel dratt i en sokk sammen med Xena og lagd extra lufting i sokken(hull) men det er det...

Xena har ødelagt to dunputer, biti seg gjennom en skumgummi madrass,ødelagt en dyne for å dra all bomullen ut, trygd på håndbrekket i bilen og vindus sveiseren,samtlige doruller, tygd på en lighter,ledningen til den bærbare pc'n, innerlommene på diverse hundejakker det har vært godis i, sikkert 3 par sko, diverse kremer, tygd på truser,sokker,bh'r,

rivi i stykker litt av burovertrekket når hun klarte å bryte seg ut av buret...

Sikkert mange fler ting men var di jeg kom på i farta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 2 år så har ikke rottisen gjort mye galt. Eneste jeg kan komme på er at hu bet sunt ene tøffelen min og gummien på solbrillene mine.

Det tror jeg faktisk er alt. Aldri vært gla i og bite ting faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen uker siden sto hun å gravde i massasjestolen til sjefen på jobb. Nå er det fult av riper i læret på stolen til 70.000 heheheh. :wub:

Annet enn det har hun ikke ødelagt mye. Rivd i stykker noen leker, knust noen tallerkner og glass, spist ALT som noengang har falt på gulvet (laget mye drops i det siste, hun får vel hull i tenna snart :) ), kattemat, kake, sjokolade, potetgull, krydder, etc. Hun er egentlig ganske snill og gjør ikke mye galt. Hun er bare en oportunist :)

Kattene harødelagt mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoey har egentlig ikke gjort såååå mye galt, men hun har en dlle for det litt dyre da..

Som feks Prada skoa til mutter (oh my god da var det så vidt ikke vi gikk på hue å rævaut av huset gitt..)

Diverse ladere

Min kliss nye mobil

To stk seler i bilen min.. sikkerhetsseler er dyyyrt!

Ellrs bare det vanlige valpegreiene egentlig..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ikke måte på hvor tyggeglade enkelte hunder er tydeligvis!

Sita har ødelagt en liten drøss leker (merkelig nok holder lekene fra IKEA ennå, mens de litt mer kostbare fra dyrebutikker er null utfordring å få ødelagt). Ellers har hun tygget istykker et par puter som hun hadde fått, og noen kvitteringer vi helst skulle hatt. Det verste var vel ei kvittering fra tannlegen som jeg måtte ha, så jeg måtte be om ny. "Den smakte vel godt da", humret sekretærdama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla: armlenet på en lenestol er tygd på to ganger. Gjør det når vi har vært borte fra henne ALT for lenge. Hun og Aynï kan finne på å begynne å tygge på stråkurven sin hvis de synes jeg blir for kjedelig, eller finne seg en vedkubbe å gnage på når tyggebein blir vanskelig å finne (eller når ved smaker bedre), og det gjør hun rett foran øynene på meg..! ;) Gravd hull i setet i gamle-bilen, og spydd i girkassen. :P Ellers har jeg fortrengt andre ting, men hun har vært veldig grei. :)

Aynï: tygd litt på aviskurven, revet litt i noen tepper, ellers lite og ingenting.

Forrige hunden, Casper: playstationkonsoller - tygd over ledninger, fjernkontroller og søppelbøtter i tusen biter inkl innhold, flere bånd ble kjapt tygd over når det var kjedelig å være på utekafè, og han tisset på utemøbelputene til en nabo (de måtte jeg erstatte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...