Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva galt har hunden din gjort?


StineG

Recommended Posts

Diesel har heldigvis ikke ødelagt sååå mye i forhold til andre hunder her.hehe.

Men jeg husker en gang. Kom hjem. Der lå mine nice støvletter med et giga hull i tåa! DA holdt jeg på å dø. jeg elsket de skoa. sukk.

KNAPPER er inn her i gården, og øyner på feks bamser(sin egne. så da går det bra).

Ikke lenge siden jeg kjøpte en cardigan til mannfolket. Den ble to dager gammel. Joda. Diesel hadde bitt av alle knappene. Dagen før tok han strikkejakken til mamma sine knapper :rolleyes:

Mine avdøde var ekstreme. Fjernkontroller, mobil, bøker, bare for å nevne noe. Inventaret på trappa fikk seg også en makeover. De hadde babygrind i andre etasjen. Og hadde såå lyst ned.hehe.

Diesel hadde sikkert tatt litt av hvert han og, hvis han kjedet seg nok. Han er på soverommet når vi er borte, og der er det kun klær og diverse å ødelegge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Nå husker jeg ikke alltid hvem som har gjort hva. Det sklir litt over i hverandre, men "løsøre" er jo noe som har gått en del av gjennom årene. Papir av forskjellig slag, et fotoapparat, bøker, fjernkontroll, puter, etc. Men enkelte ting husker man bedre enn annet.

Man oppdager eks at det er MYE fiskemat i en slikt boks. Ufattelig mye faktisk... Det er også utrolig mye stopp inne i en sofapute om man drar det ut i små biter. Det hjelper ikke å fjerne tepper som det er gravd hull i, for gulvbelegget er like fint å lage hull i det også. Og gjester merker ikke at under sofaputen, så har egentlig hunden gravd et stort hull i selve sofaen...

Border collier klarer utmerket å leke tarzan i stumtjenere og sperre folk ute fra rommet sitt. Black & Decker lager forresten ikke BC-sikre driller, og kirsj-stenger holder faktisk en 4 mnd BC valp. Forresten så klarer 60 cm BC å sitte i vinduskarmen bak gardina uten å bli lagt merke til... Men schäfere maltrakterer blikkbokser uten nevneverdige problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg ikke alltid hvem som har gjort hva. Det sklir litt over i hverandre, men "løsøre" er jo noe som har gått en del av gjennom årene. Papir av forskjellig slag, et fotoapparat, bøker, fjernkontroll, puter, etc. Men enkelte ting husker man bedre enn annet.

Man oppdager eks at det er MYE fiskemat i en slikt boks. Ufattelig mye faktisk... Det er også utrolig mye stopp inne i en sofapute om man drar det ut i små biter. Det hjelper ikke å fjerne tepper som det er gravd hull i, for gulvbelegget er like fint å lage hull i det også. Og gjester merker ikke at under sofaputen, så har egentlig hunden gravd et stort hull i selve sofaen...

Border collier klarer utmerket å leke tarzan i stumtjenere og sperre folk ute fra rommet sitt. Black & Decker lager forresten ikke BC-sikre driller, og kirsj-stenger holder faktisk en 4 mnd BC valp. Forresten så klarer 60 cm BC å sitte i vinduskarmen bak gardina uten å bli lagt merke til... Men schäfere maltrakterer blikkbokser uten nevneverdige problem...

Måtte le når jeg leste den :) .

Bessie (Leonbergeren) ødela ingenting. Hun tygde overhodet ikke på noe. Nå hadde vi henne ikke som valp da. Kan jo hende hun var verre da.

Bonnie maltrakterer alt hun kommer over av papir og alle bittesmå leketing som barna har. Kjempemorsomt.

I tannfellingen ble det en del gnagemerker på div. stoler her men det har hun heldigvis gitt seg med.

Hun ødela ett par briller for meg som kostet meg 4000 kr men det var jo bare min egen feil som la de så lett tilgjengelig.

Så lenge jeg klarer å rydde unna alle fristelser fra gulvet her hjemme så går det fint. Hun går ikke på bordet og tar ting. (Foreløpig ihvertfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlegutten Felix: To dører, ørten dørkarmer, hjørnet av lineoleumen i gangen, to kommoder, to svindyre øretelefon-sett til mp3-spilleren.

Knott: Fortsatte på det Felix hadde startet på, og gnagde mer på allerede nevnte dørkarmer og dører+ to nye garderobeskap, sengen vår (den tar hun gjerne en jafs av fremdeles, dersom hun kjeder seg), ørten bøker, bilderammer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille cocker har vel egentlig ikke ødelagt så mye, han har mest vært en liten ramp...

Han hadde "alene hjemme bakedag" når jeg var i butikken når han var 3 mnd ca.. Da hadde han dratt ut en 5 kg sekk med mel og 4 poser med sukker. Og han hadde dratt dette utover store deler av leiligheten.

Han var ekspert på å rive i filler aviser, og "finmakulere" toalettpapir.

Han var også ekspert i å dra opp blomster som jeg plantet i hagen, han trodde nok at han hjalp til men...

Men ting han har ødelagt er vel 5-6 mobilladere, 1 dørmatte, et par bukser og gensere, og skrapet opp en dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labrador`n ødela alt den fikk tak i. Nesten uten unntak. Møbler, tepper, gardiner, klær, ledninger, sko, burmatter, leiebånd, seler (selv de han hadde på seg...) osv osv.

Schäferfrøkna var 1.5 år når hun kom hit og ødela ingenting.

Toiwo er straks 7 mnd og har "kun" tyggd 2 ledninger tvert av og lagd noen merker på sko han har fått tak i. Thats it :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å,nå ble blandings frøkena her glad for se at så mange andre hunder ødelegger så masse også!(begynnte jo føle seg litt ensom vet dere)

-ryggen på en ny skinn stol

-Ruter boksen til internett så måtte instaleres på nytt

-masse lister,litt av gulv,spise rundt karmene på vinduene og bite seg ganske så godt ned til gips plata i veggen!

-Hoppe på kjøleskapet ha i seg 10 tyroxin tabletter til forrige hunden så måtte til pumping(min feil så klart,gikk fint da)

-alt av planter,pynte ting,bøker,sitte på sofaen ta ned bilder av seg selv og spise de(Var nok ikke helt fornøyd med de)

-Skuffa med plast poser som var selvfølgelig full så det var et pent syn som møtte meg(det var det forøvrig alltid,startet på veggene osv da tømte leiligheten for "alt annent"

-Sikkert masse mer,skal jo egentlig ikke le av dette for kan jo ha vært litt seperasjons angst også...Har hørt at labradorer kan være litt ekstrem til ødlegge uten jeg vet om det stemmer(Er det og Gordon setter)

Forriga (engelsk setter) ødela jo bare småtteri!Nå er frøkena 2 år og later som er voksen,får nå se på det..........

Det rare er at hun ikke rørte sofaen eller de 2 bia beddene!Ena lå jo gammle hunden i men,si seng da,ble sjokkert over det gitt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at jeg husker alt, men jeg kan jo prøve:

- 2 mobiler

- 2 tepper

- En sofa

- Et bord

- Tja, kanskje 2 hundesenger

- DVD-spiller

- Minst 15 sokker (første gangen alene hjemme gikk det ihvertfall 10...Hun fikk opp døra til klesskapet :))

- Diverse andre klesplagg

- Kanskje 3 par sko + skolisser fra mange andre

- Sånne knotter til dørene på kjøkkenskap ca. alle på hele kjøkkenet fikk gjennomgå

- En søppelkasse

- Shampoo

- 2 setebelter (da holdt pappa på å omplassere henne :D)

- Dashbord

Dette var det jeg huska, hvis du skal regne med matgreier (smørpakker, melpakker, fiskegratenginnpakkning) så blir nok lista veeeeldig mye lenger..

Dette var forresten bare Ayshas liste.... Oscar har ikke ødelagt noe særlig han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man det ja,kanskje det er noe med labradorer og ødeleggelse?hehe,selv om såklart alle andre raser kan være likedan også.Bare en tanke...

Hehe, vet ikke jeg... Men Oscar er jo labbis da, og han har nesten ikke ødelagt noe. Litt aviser og slikt.... Aysha er 50/50 labbis og golden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buster

- En vegg som måtte erstattes.

- 5-8 dører, mer eller mindre, skrapet sund

- dyne og putetrekk

- et penal fullt av tusjer (opp i sengen med dyne og putetrekk)

- en fjernkontroll, 700kr å erstatte

- en 50lapp.!! fikk ny i banken når jeg kom med ca 50 små biter av en 50lapp... :angel:

- aviser blader

- et hundebur som ikke var vårt.

- søppel, altså rote utover og partere...

- En julegavepakke...

Decoy

- sokker

- 3-5 par sko

- et teppegulv

- lister i stua

- 5stk mobilladdere!

- ladder til bærbar pc

Kommer ikke på mer, men det er mye, og mange mange tusen kroner.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buster

- En vegg som måtte erstattes - rettere sagt tapeten på to vegger

- 5-8 dører, mer eller mindre, skrapet sund

- dyne og putetrekk

- et penal fullt av tusjer (opp i sengen med dyne og putetrekk)

- en fjernkontroll, 700kr å erstatte

- en 50lapp.! fikk ny i banken når jeg kom med ca 50 små biter av en 50lapp... :angel:

- aviser blader

- et hundebur som ikke var vårt.

- søppel, altså rote utover og partere...

- En julegavepakke...

- En mobiltelefon

- 3-4 bøker

- Esken til en lånt dvd

- Gnagd på en vinduskarm

- Noen bamser

- Bitt hull i noen bukser og jakkelommer (lå godbiter der gitt ...)

- Knivskaft og slire jeg lagde på ungdomsskolen

Decoy

- sokker

- 3-5 par sko

- et teppegulv

- lister i stua

- 5stk mobilladdere!

- ladder til bærbar pc

Kommer ikke på mer, men det er mye, og mange mange tusen kroner.... :D

La til litt på Demolition-Buster. Vet det er mer, men kommer ikke på alt heller. Meste er vel fortrengt :P

Og har Decoy virkelig ødelagt så mye? Har gått med flere sko enn jeg kan huske hvertfall :P Og laderene var det da bare å spleise sammen igjen, så de var jo ikke sååå ødelagte. :) Men sokker har det gått mye av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy moly- vi var ikke alene om å ha en krokodillevalp ser jeg :rolleyes: Heldigvis flere måneder siden tannfellingen, og hun har ikke ødelagt noe siden (*bank i bordet*)

Kjapt oppsummert ødela hun:

- En skihjelm

- To hundesenger (makulering av innmat)

- En uhorvelig mengde sokker og nylonsstrømper/strømpebukser

- Omkring 5 kosedyr (hennes egne)

- En fjernkontroll

Det "største" hun ødela som valp var inventar; da gikk det med et par meter listeverk, noe tapet, samt deler av ei dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og venninne, vi var naboer, fikk hundevalp med 3 dagers mellorom for mange år siden. Og fulgte derfor hverandre bra... og sammenlignet ofte. Hennes hund var ganske spinn vill og min var langt over gjenomsnitteligg rolig..

Hun hadde Gordon Setter... min en Groenedal/BC/Schefær mix.

Min hund. NINA, ødela 1. hel bok og tyggde litt på ryggene på bøkne nederst i bokhylla.

Hennes spiste i stykker flere bøker, også datteras skole bøker, tygde på møbler, madrasser, klær, gnagde på lister og dører +++

En dag hadde min hund tygget i stykker antenna på mobilen min... Jeg kjøpte ny anntenne for 150,- (man kunne nemlig det den gangen)..

Noen dager senere kom venninna mi på døra for å låne telefonen min.. hennes hund hadde nemlig tygget istykker HELE mobilen.. Den ødela 3 mobiler og 2 fjernkontroller.

:P:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka kom til meg som omplasseringshund da hun var 13mnd og da hadde hun en liten periode hvor hun ødela noen ting, etter 2års alderen har hun ikke rørt noe, heldigvis.

Det hun har ødelagt:

* Et par slippers

* En bukselomme hvor det lå godbiter i

* To halsbånd

* Et kobbel som hun var bindt i da hun stod i hagen til pappa

* En Lipgloss

* To tamponger som hun fant i sekken min...to små tamponger er myye bomull faktisk :P

* En kant på dynen min

* Spist opp en blonde string truse, og passet på å kaste den opp igjen rett foran masse bygningsarbeidere da vi gikk forbi dem...smått flaut... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...skal vi se...FØR Fido ble "tante" ødela han faktisk ingenting etter han kom til meg, han gjorde sjelden noe galt annet enn å stikke en tur rundt nabohuset om han fikk sjangsen (han løper aldri mer enn toppen 50-60 meter unna meg). MEN etter kastrasjonen ble det liv i huset :P

Han gnagde på kurven sin en stund, fant vel ut at han ikke likte den å ville ha en ny, for den neste gjorde han ingenting med :lol:

En gang vi skulle på butikken en snartur å han var hjemme så hadde han proppet i seg potetgullet og godteriet som sto på bordet inne på stua (var første gang han hadde stjålet noe som helst av spiselige ting), å når vi kom hjem satt han så pent i gangen å ventet på oss å viftet så fint med halen når vi kom inn døra ("jippi!! dere er hjemme!! Men vet du hva?? Lørdagsgodtett deres er borte! Skjønner ikke hvor det har tatt veien..... :P ")

Å så har han bikket hele forsekken sin utover kjøkkengulvet å sto så fornøyd å kikket på meg når jeg kom løpende for å se hva som sto på, men spiste det gjorde han ikke :P

Så, det er ikke så mye han har gjort sånn sett, men det ble en omveltning å se ham gjøre slik etter noen år der han hadde vært en eksemplarisk hund, til da han ble "tante" å skikkelig guttunge igjen :P Kan ikke gjøre annet enn å le da, værtfall i etterkant, det er jo litt sjamerende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stitch tygger på alt han kan få tak i, inkludert stuebord og terrasserekkverk, også har han jo som kjent en forkjærlighet for potteplanter <_<

108.jpg

068.jpg

Han ser jo litt morsom ut da :closedeyes:

070.jpg

Sånn så det forøvrig ut på kontoret en dag jeg kom hjem. Plastposer er kjempemoro.

112.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastposer er kjempemoro.

Det morsomste som finnes(ihvertfall hvis man er hjemme alene)! Hilsen Chili

Vesla har ødelagt.

- 4 mobilladere

- x-antall truser

- alle tellekantene på et sett antikke bøker

- 2-3 bøker

Chili( :ahappy: ) har ødelagt:

- x-antall truser

- to bilseler (muligens flere, å bytte disse to kostet ihvertfall 8-9000,-)

- 5-6 tepper

- masse plastposer

- 3-4 puter

- en hundeseng

- en sofa

- flere bøker og blader

- en 10-meters papirduk(den ble til tusenvis av bitte, bitte små biter)

- en sekk(ihvertfall delvis)

- x-antall kosedyr

- 4 dørlister

- skrapet opp to dører

- 3 dørhåndtak

- et tøybur

- putetrekk

- flere bånd

- stropp til kameraveske

- en bag

- to bukser(joggebukser)

- 2 gardiner

Og sikkert mye mer. Det er viktig å aktivisere seg selv når man er alene hjemme...

dustechili.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...